Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Suzuki DL650A V-Strom & Honda XL700V Transalp

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tintinopsella2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    BMW f650 gs
    bir enduro-touring hastası olarak cevap yazayim bakalım:...

    tarnsalp artık teknoloji olarak çok geri kaldı malesef sadece motorları karşılaştırırsan v-storm çok daha önde ancak malesef türkiyede suzukinin servisi honda kadar kurumsallaşmış değil... sadece servis konusunda şüphen varsa ve ta nın üç beş milyon daha az olan fiyatı senin için problem yaradtıyorsa dl yerine ta al ama dl her açıdan(performans yol tutuşu hız vs) ta dan çok çok daha iyi....dl biraz daha yol şartlarına uygun bir motor. ama bunların her ikisi de kötü yola pek gelebilecek motorlar diil zaten yani ta ile de araziye çıkmayı da zaten düşünemezsin... dl 600-650 lik endurolar arasında en titreşimli olanı...örn. gs thumper olmasına rağmen dl den daha titreşimsiz.her ikisi de yüksek motorlar ama eğer ayakların yere iyi basıyosa ikisinin de şehir içi kullanımları aynı derece de kolay... dl nin otoban-hızlı asfalt performansı da ta dan çok daha iyi...görünüşe gelince tabiki dl çok daha iyi görünüyo...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı Tenere600 adlı üyeden alıntı
    6-7 yaşında enduro, 3 yaşındaki racingden daha sağlamdır emin ol
    zaten 3 yaşındaki racingi de almam hocam merak etme (:
    bulucaz bir ortayol artık.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  3. #23
    bourbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm
    Aylar önce aynı soruyu ben de kafamda çok kurmuştum(TA mı DL mi?)
    Transalp kullanma şansım olmadı ama yazılanları çok okudum.Diğerlerinin de enduro konusundaki dşüncelerine katılıyorum yani Dl tam anlamıyla bi enduro deil.Ben de bi de 600 lük gilera var.motor tam anlamıyla offroad için tasarlanmış.ondan sonra dl ye binince bunun touring olduğu hissine kapıldım.Fakat sen tam olarak ne istediini bilmelisin bence DL ile atlayıp zıplamak pek mantıklı deil ama bu toprakta kullanamayacağın anlama da gelmio.
    Ben 1 aydır kullanıyorum ve motordan çok memnunum Zaten farklarını da dierleri de yazmışlar.Özellikleri karşılastırıldığında DL kesinlikle yolda daha ii.
    Yok ben ille de bi yerlerden atlayacam diosan Kross motor al.Sonuç olarak Transalp biraz daha offroad da ii olabilir fakat genelde yol yapacam diosan kesin DL 650 derim ben.

  4. #24

    Üyelik
    28 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    TA 7 lt /100KM yakıt sarfiyatı ile detay işçiliğinin kötü olması bakımından tercih edilmemeli bence. Özellikle de piyasada Vstrom gibi bir model varken...3,5 lt /100KM gibi düşük bir sarfiyat ile TA'nın aşırı yüksek sarfiyatı mukayese bile edilemez. Bundan 10 sene önce belki yakıt kalitesi dolayısı ile sorun yaşamak bir parametre olarak kabul edilebilirdi ama, karbüratörlü araba bile kalmadı, yakıt kalitesi bu kadar kötü olsaydı arabalarda da karbüratör kullanmaya devam edilirdi.. Zaten yakıttan dolayı bir masraf açılsa bile 2 katı yakıt tüketiminden daha ucuza gelir.
    A.S.A.
    :pr:

  5. #25
    mes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Sadece Mondial HYENA 100 herşeye yeter
    aklın yolu birdir.Kesinlikle v strom dl 650....sonra kafanı duvarlara vurma
    Motosiklet aşkına

  6. #26
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Alıntı tintinopsella2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir enduro-touring hastası olarak cevap yazayim bakalım:...

    dl 600-650 lik endurolar arasında en titreşimli olanı...örn. gs thumper olmasına rağmen dl den daha titreşimsiz.

    hocam hafiften sallıyormuşsunuz hissine kapıldım.DL Ta 'dan 2 F650'de 5 kat daha titreşimsiz

  7. #27
    mes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Sadece Mondial HYENA 100 herşeye yeter
    titreşim mi...vibrasyon mu? O da ne? Nasıl birşey onlar? Giderken altımdaki v strom'u hissetmiyorum bile
    Motosiklet aşkına

  8. #28
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    alırsın bmw olursun lord bu kadar basit ..ben yıllar önce bi başlıkta kıyaslamıştım herkes bişiler yazdı çizdiydi... sonunda baktıkki bmw olasıca nalet çok az yakıyo ..250cc lerden bile az yakıyo..4lt koyuyon içine gidiyo 100 km ...v-stormda fena değil bu konuda ..hatta boyun 180 gibiyse en kalıplıları v-storm diğerlerinin 1000 cc leri ile aynı heybete sahip...çok soruşturdum çok araştırdım bu 3 motorada baya bi bindim yani deneme sürüşünden öte kullandım 3 ünüde kullanım olarak v-storm .. çok oturaklı bi alet binince içinizden çekilin len diyesiniz geliyo diğer motorlara ..havaya sokuyo hemen ..hani diyolarya büyük motor sahipleri küçük motorları takmıyo diye ..takmam kardeşim altımda v-storm varsa ne takacam diğerlerini önümde diz çöksünler .. transalp tam ikisinin arasında kalıp olarak v-storm dan küçük . gs den büyük ..valla yakıyo bualet arkadaşlar 6-7 yakıyo ben kullandığımda o kadar yakmadım ama 8 yaktını iddaa edenlerde var...ama sağlam alettir 150 000 km gidip hala bi somunu sıkılmamış deişmemiş olanları var ...gelelim 650 gs e bu 3 motordanda ufaktır..tek silindirli olduğundan daha fazla titreşim vardır ama titreşim dediysek çin titreşimi anlaşılmasın alaman titreşimi ..her iki modelede yeni eklenen abs bu modelde daha önceden var elcik ısıtma gibi kışın çok işe yarayacak özellikler var daha bi türkiye motoru ..enjeksiyonlu ve çift ateşlemeli motor ile minimum yakıt sarfiyatı ...valla ben tercihimi bmw den yana yaptım ..ilk olarak gönlüm transalpe kaymıştı sebebi
    her iki motorun sıfır fiyatlarında bmw nin gereksiz pahalılığıydı ama bunuda 2. elde çözmek mümkün çok temiz 2. elleri var sıfır kadar temiz ve fiyatlarıda oldukça mantıklı ...
    650 lik bi motoru evden işe gitmek için almaz kimse tabi iş ev arası 150 km ve üzeri ise buda mümkün ama bu tip motoru alan genelde uzun yol düşünüyodur..uzun yoldada ekonomi bu günki türkiye şartlarında yakıt fiyatlarıyla orantılı ise bence bmw ...bide denk gelirde sarısını bulursam değmeyin keyfime ..titriyomuş. titresin titremek istemeyen arabaya biner sıfır titreşim ...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #29
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Çok sıktı bu mevzuu da..Para senin imkan senin, madem çok yaktığını düşünüyorsun gider strom alırsın..Ben mutlaka bir gün TA sahibi olacağım....
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  10. #30
    roa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    125 ZN
    Git 2.el BMW 650 al bırak bu japon işlerini
    [COLOR="DimGray"]GREY ZN[/COLOR]

  11. #31
    gürkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    akhisar
    kardeşim kafan karışmasın bende bundan bir hafta önce kawa 636r vardı.taki 1000 v-storm"u görünceye ve kullanıncaya kadar ben doğru bi seçim yaptıgımı eminim performas,güç,estetik,yol tutuş,rahatlık bunun gibi birçok şey saymakla bitmez daha önce aklım neredeydi diye kendime kızdım.sende hata yapma bence suzuki dl altın gibi değer kaybetmez.kendini özel hissedersin bana güven...
    bir zamanlar benimde bir dl 1000'im vardı:salut:

  12. #32
    mes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Sadece Mondial HYENA 100 herşeye yeter
    bence TA konu bile edilmemeli...O eskidendi,şimdi v strom dönemi...Süper bir güç,ihtişamlı görüntü veeee 100 km de en fazla 4 lt tüketiyor diğerleri gibi 7-8 lt değil.
    Motosiklet aşkına

  13. #33
    tintinopsella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    BMW F650GS DAKAR ve xt125r
    valla açıkçası bende üzülerek TA nın V-strom a yenildiğini düşünüyorum artık yeni TA nasıl olur bilmem...bu arada lütfen DL yada TA yı F650GS le karşılaştırmayınız....çoook çook farklı aletler...(başka bir başlıkta uzzun uzun yazmıştım bi bakın...TA-GS gibi bi başlık vardı..))
    Those who would sacrifice essential liberties for a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
    Ben Franklin

  14. #34
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    bence de anca transalp in yenisi cikarsa rakip olur bence karburator isi fosil oldu artik
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  15. #35
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı rayjay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence de anca transalp in yenisi cikarsa rakip olur bence karburator isi fosil oldu artik
    Bence dağa bayıra vurulacak uzun ıssız mesafeler katedilecekse karbüratör şart,hatta ateşleme platinli olmalı,okuyup üfledinmi tamir edebilmelisin,
    Doğuda İranı geçtinmi kurşunsuz bulman şans işi.Hele beyin istedinizmi söğüşmü diye sorarlar.Ha ben buralardan uzaklaşmıyacağım şehrin kıyısından ayrılmayacağım diyorsanız başka .

    Tel janta şambrel yarılsa çapıt doldursan gider alaşım jantı kırdınmı yandın uzun yolda.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  16. #36
    nurkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2006
    Arkadaşım bence sen Dl 650 topiğini bir incele ordaki DL'ci arkadaşlarla bir konuş eğer istanbul da isen gel bize bir katıl sana DL hakkında en kapsamlı bilgiyi verelim.
    Kazasız sürüşler dilerim

  17. #37
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS

    Suzuki DL650A V-Strom & Honda XL700V Transalp

    Arkadaşlar DL650A ile yeni XL700V enduro/touring motorları kıyaslamak istiyorum. Er yada geç bu ikisinden birine sahip olmayı planlıyorum Bazı arkadaşlar Honda enduro, suzuki ise touring diyecekler. Haklıdırlar. İtirazım yok. Ama çok da uzak değiller. Ben v-stromla yapılabilecek uzun asflat seyahatlerinin transalplede rahatça yapılabileceğini düşünüyorum. Ayrıca transalpin daha üst düzeyde sergileyebileceği enduro özelliklerini kullanacağımıda sanmıyorum. Kısacası biçoğumuz gibi çoğunlukla yaz/kış şehir içi, tatillerde ve izinlerde bolca uzun yollarda seyahat yapmayı düşünüyorum. Kafa dengi arkadaşlarla bir grup oluşturabilirsem de zaman zaman enduro turlarına iştirak edebilirim.

    Siz olsanız hangisi alırdınız? ve Neden? Kullanan arkadaşların fikirlerini almak isterim. Resimler ve teknik özellikleri ilk fırsatta ekliyorum....

    Suzuki DL650A V-strom



    Motor : 4-zamanlı, DOHC, 90° V-twin, çift buji, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV
    Silindir Hacmi : 645 cm3
    Silindir Çapı ve Strok : 81,0 mm 62,6 mm
    Sıkıştırma Oranı : 11,5 : 1
    Maksimum Tork : 60 Nm / 6400 dd
    Soğutma : Sıvı soğutmalı
    Çalıştırma : Elektrikli marş
    Ön fren : Çift disk, (ABS versiyonu da mevcut)
    Arka fren : Disk (ABS versiyonu da mevcut)
    Yağlama Tipi : -
    Ateşleme : Elektronik ateşleme (Transistörlü)
    Ön Süspansiyon : Yay ön yükleme ayarlı teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Arka Süspansiyon : Eklem tip, sekme ve yay ön yükleme ayarlı, mono amortisör, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
    Ön Lastik : 110/80-R19 M/C (59H) Tubeless
    Arka Lastik : 150/70-R17 M/C (69H) Tubeless
    Ağırlık : 194 kg (197 kg ABS'li)
    Boyutlar U-G-Y mm : 2290 mm 840 mm 1390 - 1420 - 1450 mm (ön cam yüksekliği ayarlanabilir)
    Şanzıman : 6-vites
    Fiyat : 17,990 YTL


    Honda XL700V Transalp



    Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, 8 sübaplı, SOHC 52 V 2
    Motor hacmi (cc) 680,2
    Silindir çapı& strok (mm) 81 X 66 mm
    Sıkıştırma oranı 10 : .1
    Yakıt sistemi
    Max güç (ps @ dev/dak) 59,14 PS / 7.750min
    Max tork (Nm @ dev/dak) 60Nm / 5.500min
    Ateşleme Elektrik avanslı bilgisayar kontrollü dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 5 vites
    Güç Aktarımı O-Ringli zincirli
    Boyutlar (UxGxY)(mm) 2,250 x 905 x 1,305 mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,515 mm
    Sele yüksekliği (mm) 841 mm
    Yerden açıklık (mm) 177 mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 17,5 litre ( 3 Litre yedek dahil )
    Tekerlekler
    Ön/Arka alüminyum
    Lastikler Ön 100 / 90 R19 M/C (57H)
    Arka 130 / 80 R17 M/C (65H)
    Süspansiyon Ön 41 mm teleskobik çatal, 120 mm esneme aralığı
    Arka sıkıştırma ayarlı PRO-LINKrlü ünit pro link, 173 mm esneme aralığı
    Frenler Ön 2 piston kaliperli 256x4,5 mm hidrolik disk
    Arka Tek piston kaliperli 240x6 mm hidrolik disk
    Fiyat : 20.900YTL
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  18. #38
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Transalp tabii ki Sebep mi ?
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  19. #39
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Tuğba seni foruma girdiğimden beri okuyorum. Duygularını anlıyorum. Tam bi transalp hayranısın. Ama kıyaslayarak, bilimsel sunular ortaya koyarak tartşalım isterim.. Yinede teşekkürler. Hızın mükemmel doğrusu, başlığı aç butonuna basmamla ilk cevabı yazman bir oldu adeta
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  20. #40
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Transalp daha yakışıklı duruyor. Resimdeki rengide çok iyi gitmiş. Sen önce ne istediğine karar ver. Ağırlıklı asfalt mı yoksa neresi olursa giderim mi diyorsun


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler