Sadece T-Max’ı yazmıştım rahat edemedim. Baktığın modellerin What Bike?Dergisinden kısa yorumlarını toparladım, seç beğen artık. Bu arada X9 düşünmemişsin ama oda benden olsun. Merak ettim niye listende yok? Sadece Atlantik yok, İngiltere’ye bu yaz geldiğinden testini yetiştirememişler daha.
Burgman 650:
Dünyanın bugüna kadar gördüğü en hızlı, ferah, ve en konforlu mega scooter’ı. Aynı zamanda en büyük, geniş, ağır, pahalı olanı. Ama bu ağırlığı, oldukça alçak olan ağırlık merkezi sayesinde, yürüme hızında bile rahat taşıyor. Maximum hızı olan 110 mil’e (176 km) kadar sürüşü ve yol tutuşu çok iyi. Scooter’lardan çok Touring motosikletlerine benziyor. Sele altı bagaj alanı çok geniş. İyi yanları: Hızlı, rahat, 2 Sumo güreşçisini rahat ettirecek kadar yeri var. Kötü yanları: Ağır (238 kg), çok geniş, benzin tüketimi yüksek.
Silver Wing:
Saat’te 160 km’yle giden bir uçan halı!!. En konforlu scooter’lardan biri. Ama yakıt tüketimi çok yüksek. Silwer Wing uzun yol için ideal. Ama fazla virajlı yollara biraz dikkat gerekiyor. İyi yanları: Hızlı, rahat. Kötü yanları: Ön cam ses yapıyor, benzin tüketimi.
Nexus 500:
Direk T-Max’a rakip olarak çıkarıldı. Fiyatta çok daha cazip olsada sürüşte T-Max’ı hanüz yakalayan yok. Sportif görünümü ve 40bhp üreten motoru ilsada, yinede klasik scooter stilinde arka lastik üzerinde zıplayan 50 kg.’lik bir motor var. Ama Piaggio’nun mühendislerinin geliştirdiği ‘Power Drive2 sistemiyle ağırlık ön’e %48 arkaya %52 dağılıyor, ve bu sayede virajlara 160km’yle rahat girebiliyor. Arka frenleri sıkınca ön frenlerde bir miktar devreye giriyor ki buda sportif kullanıcıların pek hoşlanacağı bir şey değil. İyi yanları: performans, ekipman. Kötü yanları: Ağır, rakiplerinden biraz daha fazla sarsıntı yapıyor.
X9:
X9 oldukça medeni ve esnek kullanımlı bir alet. Uzun yol için ideal, ama tabii arka teker üstünde zıplayan 50kg’lik motoruyla hiç bir zaman T-Max gibi bir sürüşü olamayacak. X9 en fazla teknolojik oyuncağı olan scooter. Ön cam sınıfında en iyi korumayı sağlıyor. Yine, sınıfının yakıt ekonomisi lideri. İyi yanları: Mükemmel motor, faydalı electronik oyuncaklar. Kötü yanları: Sık servis gerektiriyor.
Karşılaştırma yaparken önceki meil'e gitmene gerek kalmaması için için, bir daha T-Max:
2000 yılında piyasa çıktığında scooter'lar için yeni standartları belirleyen T-Max'in virajlı yollarda hala rakibi yok. Aslında bırakın scooter'ları, yol tutuşu ve sürüş özellikleri birçok motosikletten bile daha iyi, özelliklede yağmurlu havalarda. Bu sürüş özelliklerini, diğer scooter'ların aksine, 2 tekere birden hemen hemen eşit dağıtmasından alıyor. Geçmişte çok yüksek olmayan performansını düzeltmek için 2005'te extra 4 bhp güç eklediler. En iyi yanları: Yol tutuş ve mükemmel frenler. Kötü yanları: rakiplerine göre küçük bagaj hacmi.
Beverly 500'ün avantajları, bence, büyük tekerlekleri (bizim çukurlu yollar için daha ideal), ve boyutları. Burgman'dan daha küçük, çok daha dar, ve zannedersem biraz daha yüksek. Şehir içinde daha rahat kullanılır yani.
Ama tabii Burgman, boyutlarından dolayı uzun yolda daha rahat olacaktır.
Sırf köprüden geçmekse amaç ikiside problem çıkartmaz bence.
Köprüden geçip şehir trafiğine gireceksen Beverly biraz daha öne çıkabilir belki.
Yok, sırf otobanda kullanacaksan Burgman.