Vay anasını!!!
Motosikletin devir kesiciye girdiğinde en yüksek beygir gücüne ulaştığını zanneden bir mühendise rastladım ya artık ölsem de gam yemem....
Hocam, hoca ders anlatırken hadi uyuyordunuz tamam da.
Hiç olmazsa insan merak edip biraz kitap karıştırır.
Hadi olmadı, biraz forumları okur.
Yine olmadı, bu motosiklet firmaları neden o devirdeki beygir gücünü yazıyorlar da daha üst devirlere çıkabildikleri halde o devirlerdeki beygir güçlerini yazmıyorlar diye merak edip bi düşünür.
Yani şimdi Honda salak mı da?
12000 devirde 177 beygir yazıyor.
Daha 3000 devir var elinde.
Senin hesaba göre 15000 de daha fazla güç üretecek.
Veya devir kesiciye girdiği 13000 devirde daha fazla beygir gücü alacak.
Niye o rakamı yazmasın da gidip 177 yazsın.
Böyle aptalca satış taktiği olur mu?
Yamaha geçen senelerde bin devir için yalan söyledi.
Yani bin devir fazla çeviriyorum diye iddia etti.
Çeviremedi.
O teknik kağıdına bir beygir fazla yazabilmek için adamlar dokuz takla atıyorlar.
Oysa siz gerçeği söylemiyorlar gibi bir muhabbetin içerisindesiniz.
Aslında Kawasaki 200 beygir ama utandıklarından 185 yazıyorlar.
Hani rakiplerine ayıp olmasın diye.
Olurmu öyle şey hocam?
İnsaf yahu.
Sevmiyorsanız, sevmiyorum kardeşim bu motoru der geçersiniz.
Uyduruk uyduruk hesaplamalarla milletin kafasını niye karıştırıyorsunuz.
Ben hepsini seviyorum örneğin.
Hangisini beğenirsem onu alırım.
Ama Honda aldım diye Suzuki'ye, Kawasaki aldım diye Yamaha'ya bok atacak değilim.
Çok çocukça oluyor.
Ps:
Kaç yıldır motosiklet kullandığınız sitemizde kesinlikle bir referans noktası değildir. Eğer referans alacaksanız, ben sizin motosiklet kullandığınız yıl sayısıyla, mühendislik yaptığınız yıl sayısının toplamından daha uzun süredir bu meretin üstündeyim.
Ama hala bişeyler öğreniyorum.
Bu nedenle bu işin profesyonellerinin yorum ve testlerine de saygı gösteririm.
Eleştiri tabii ki yapacağız.
Fakat emeğe saygı göstererek....