CBR 600F den Hayabusaya Geçiş ???
Reklamlar
-
02 Aralık 2007, 14:35
#21
1000'lik makinalar hayabusa gibi son hıza sahip olmayan fakat ara hızlanmaları daha seri olan makinalardır.
R6,zx6-r,gsx-r600,600rr ve 1000rr,gsx-r1000,zx-10,R1 daha çok piste endeksli motorlardır. bu motorlar caddelerde kullanılmaz diye bir şey demiyorum.
Fakat bu motorlardan komfor beklemeyin. amortisörleri ve koltukları taş gibidir.
hayabusa bu motorlara göre biraz daha yumuşak bir makinedir; dolayısıyla daha komforludur. fakat bu makinalardan daha agır bir makina oldugu için daha hantaldır. RR motorlar daha hafif oldukları için daha çeviktirler. bu da şehir içinde trafikte büyük avantaj saglar, hele ki istanbul gibi bir yerde.
fakat kütahya'da istanbul kadar trafik yok. yani oradaki trafikte çeviklige pek ihtiyacın olmaz (yarışmadıktan sonra).
bana sorarsan hangi motor içine siniyorsa onu al.
Reklamlar
-
02 Aralık 2007, 14:38
#22
Prometheus ne yalan söyleyeyim son mesajından oldukça etkilendim.bu konuyu biraz daha düşünmeye karar verdim.belki de 600cc bi makina ile biraz daha tecrübe edinmek gerek.ilgin ve alakan için teşekkür ederim.
-
02 Aralık 2007, 14:45
#23
reddragon adlı üyeden alıntı
Prometheus ne yalan söyleyeyim son mesajından oldukça etkilendim.bu konuyu biraz daha düşünmeye karar verdim.belki de 600cc bi makina ile biraz daha tecrübe edinmek gerek.ilgin ve alakan için teşekkür ederim.
Akıllı insanlara yardım etmek gerçekten güzel. Asıl sorun kendini akıllı sananlarla.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu..
Sevgiler...
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Aralık 2007, 15:07
#24
bence almamalısın
aldığın zaman sıkılacağından eminim
sebebi ise 600f spor makinalar arsındaki en uysal makinadır
şindi sen onu limitlerinde kullanamadıysan hayabusa gibi yüksek güç ve torklu makinayı kullanmak çok ta mantıklı olmayacaktır
he şunu söliyim, 7.000 km hem az jhemde çok
race bi motor kullanmak için ii ama hayabusa kullanmak için iyimi tartışılır
ne kadar 1300cc lik bi makina olsakta emin ol ki bi R1 yada 1000rr kullanmaktan daha rahattır, yüksek torkuna rağmen güç ollarak piyasadaki 1000 liklere yakın bi performans göstermektedir..
başka bi taraftan bakalım, 600 lüklerden daha düşük devir çevirir, daha ağardır
doğal olarak rahat viraj kontrolü ve oturaklılık elinin altındsa olucaktır..
önemli olan redline gitmek deil kontrole hakim olmaktır bence..
hayabusa kullandım ve bana çooook konforlu bi uzun yol makinası gibi geldi..
şehir içinde zevki rahat ve yavaş kullanumlardada sana küsmüyor tabi..
bence sen bi yerlerden bulup kullanmalısın, denemelisin..
en doğru cevabı o zaman bulucaksın..
-
02 Aralık 2007, 16:21
#25
bence 600 lük bi motordan onun 2 katından daha fazla yüksek cc'li bi motora geçmek biraz da cesaret işi . cbr 100 rr veya yamaha r1 de güzel . hayabusa diyorsan da olabilir hayabusa 1300 cc diye bindinmi uçurmuyor ki insanı sonunda gaz senin elinde ..başarılar
-
02 Aralık 2007, 16:24
#26
dream_way adlı üyeden alıntı
bence 600 lük bi motordan onun 2 katından daha fazla yüksek cc'li bi motora geçmek biraz da cesaret işi . cbr 100 rr veya yamaha r1 de güzel . hayabusa diyorsan da olabilir hayabusa 1300 cc diye bindinmi uçurmuyor ki insanı sonunda gaz senin elinde ..başarılar
sen ne kullanıyon allahaşkına
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
02 Aralık 2007, 16:43
#27
neden vicdan azabı çekeyim adamın altına motor alıpmı veriyorum yoksa bas bas ölmessin çarparsan hiç bişi olmazmı diyorum.. tabi aldığın büyük risk.. farkettiysen senin capoda 220yle gidebiliyo ss sürer gibi kullanırsan capoyu.. sende ölürsün bu durumda sana bu makineyi tavsiye edenin vicdan azabımı çekmesi gerekiyo
-
02 Aralık 2007, 16:47
#28
Prometheus adlı üyeden alıntı
Akıllı insanlara yardım etmek gerçekten güzel. Asıl sorun kendini akıllı sananlarla.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu..
Sevgiler...
Yav pro alem adamsin . Pro'nun dedigini yap, yaptigini yapma demisler zaten
-
02 Aralık 2007, 17:48
#29
illaki hayabusa adı yeter
-
02 Aralık 2007, 17:57
#30
-
02 Aralık 2007, 18:12
#31
Ben bu yaz yaklaşık 6000 km CBR 600F kullandım. İnanılmaz keyifli, kullanımı kolay, dengeli ve şık bir motor. İnsanlar neden hep daha güçlü, daha hızlı bir makine ister inanın anlamıyorum. Yani 0-100 km'nin 3,8 saniye değilde 3,1 saniye (atıyorum) olması hayat kalitenizi mi arttırıyor ? Geçen gün yine bu forumlarda okuduğum bir arkadaşın yaklaşımı çok hoşuma gitmişti. "Beni motosikletin 0-100 km.sinden çok 100-0 km.si ilgilendiriyor" demişti arkadaş. Ben hayatımda bundan daha bilgece bir yaklaşım çok az gördüm.
Motosiklet hayatıma Honda NX4 Falcon ile başladım. BMW F650 ile devam ettim. Daha sonrada 600F kullandım. Toplam kilometrem 20.000 falandır herhalde. Ama öyle çok okudum ve araştırdım ki eşim ilallah dedi. Vede kendimce iyi ve dikkatli bir sürücü olduğuma inanıyorum. Geçen günlerdede 79 beygir gücünde bir Suzuki Bandit denedim. O da çok hoşuma gitti. Senin almayı düşündüğün (veya en azından sorduğun) makinenin yanlış hatırlamıyorsam 178 beygir gücü var ve torkuda diğer SS motorlara göre baya yüksek. Çok kaba bir hesap yapmak istiyorum.
Motorun ağırlığı : 200 kg.
Sürücü ağırlığı (teçhizat ıvır zıvır) : 100 kg.
Toplam : 300 kg.
Beygir gücü : 178
Beygir gücü/ağırlık : 178/300 = 0,6
Ortalama araba ağırlığı : 1300 (sürücü, yolcu dahil)
Beygir gücü : 120 (eğer yeni nesil bir 1.6 veya eski bir 2.0 ise)
Beygir gücü/ağırlık :120/1300 = 0,1
0,6'nın 0,1'nin 6 katı olduğuna dikkatinizi çekiyorum. Ve hanginizin 2.0 litre bir araba kullandığını merak ediyorum.
Ben 116 beygir gücünde Honda Civic kullanıyorum ve performansından çok memnunum. Neden 180 beygir gücünde bir motor kullanmak isteyebileceğimi düşünemiyorum. Kullandığım 79 beygir gücündeki Bandit ile (ki 1997 model idi) araba sollamakta çok kolaydı, ivmelenmekte.
Herkese emniyetli sürüşler....
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
02 Aralık 2007, 18:25
#32
bence iyi bir seçim düşünüyorsun nede olsa tecrüben var yakışır...
-
02 Aralık 2007, 22:05
#33
shi_bumi adlı üyeden alıntı
Ben bu yaz yaklaşık 6000 km CBR 600F kullandım. İnanılmaz keyifli, kullanımı kolay, dengeli ve şık bir motor. İnsanlar neden hep daha güçlü, daha hızlı bir makine ister inanın anlamıyorum. Yani 0-100 km'nin 3,8 saniye değilde 3,1 saniye (atıyorum) olması hayat kalitenizi mi arttırıyor ? Geçen gün yine bu forumlarda okuduğum bir arkadaşın yaklaşımı çok hoşuma gitmişti. "Beni motosikletin 0-100 km.sinden çok 100-0 km.si ilgilendiriyor" demişti arkadaş. Ben hayatımda bundan daha bilgece bir yaklaşım çok az gördüm.
Motosiklet hayatıma Honda NX4 Falcon ile başladım. BMW F650 ile devam ettim. Daha sonrada 600F kullandım. Toplam kilometrem 20.000 falandır herhalde. Ama öyle çok okudum ve araştırdım ki eşim ilallah dedi. Vede kendimce iyi ve dikkatli bir sürücü olduğuma inanıyorum. Geçen günlerdede 79 beygir gücünde bir Suzuki Bandit denedim. O da çok hoşuma gitti. Senin almayı düşündüğün (veya en azından sorduğun) makinenin yanlış hatırlamıyorsam 178 beygir gücü var ve torkuda diğer SS motorlara göre baya yüksek. Çok kaba bir hesap yapmak istiyorum.
Motorun ağırlığı : 200 kg.
Sürücü ağırlığı (teçhizat ıvır zıvır) : 100 kg.
Toplam : 300 kg.
Beygir gücü : 178
Beygir gücü/ağırlık : 178/300 = 0,6
Ortalama araba ağırlığı : 1300 (sürücü, yolcu dahil)
Beygir gücü : 120 (eğer yeni nesil bir 1.6 veya eski bir 2.0 ise)
Beygir gücü/ağırlık :120/1300 = 0,1
0,6'nın 0,1'nin 6 katı olduğuna dikkatinizi çekiyorum. Ve hanginizin 2.0 litre bir araba kullandığını merak ediyorum.
Ben 116 beygir gücünde Honda Civic kullanıyorum ve performansından çok memnunum. Neden 180 beygir gücünde bir motor kullanmak isteyebileceğimi düşünemiyorum. Kullandığım 79 beygir gücündeki Bandit ile (ki 1997 model idi) araba sollamakta çok kolaydı, ivmelenmekte.
Herkese emniyetli sürüşler....
abi çok güzel açıklamışsın...
ama senin bilmediğin şu unsur var.. demekki hiç denecek akdar az oturmuşsun bi ssin başına... ki ss sürücülerininde sevdiği nokta ivmelenmedir.. hiç 180 beygirin ivmelenmesiyle 80 beygirinki bir olurmu
-
02 Aralık 2007, 23:21
#34
Kendine güveniyorsan eğer git ZZR 1400 cc al.Gaz kolunun üzerindeki el sana ait ne istersen onu verir.Şimdiden hayırlısı olsun.
-
03 Aralık 2007, 01:23
#35
metalgod adlı üyeden alıntı
neden vicdan azabı çekeyim adamın altına motor alıpmı veriyorum yoksa bas bas ölmessin çarparsan hiç bişi olmazmı diyorum.. tabi aldığın büyük risk.. farkettiysen senin capoda 220yle gidebiliyo ss sürer gibi kullanırsan capoyu.. sende ölürsün bu durumda sana bu makineyi tavsiye edenin vicdan azabımı çekmesi gerekiyo
Önemli olan hız değil, ivmedir. Capo 2 silindirlidir ve asla 600F gibi hızlanamaz. Capo'da elin gazdayken çukura girersen kafa kaldırmaz (Tek Teker Arif'in tek kafa kaldırtamadığı motor Caponord'dur), ama 600F atar üstünden seni saniyeler içinde.
Caponord'da ani gaz kesmelerde ve vites düşürmelerde teker kilitlenmez, çünkü özel anti patinaj sistemi vardır. (PPC ( Pneumatic Power Clutch) destekli hidrolik debriyaj sistemi arka tekerleğin kilitlenmesini engellemektedir). vs vs vs. Caponord çok daha güvenli bir makinadır.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
03 Aralık 2007, 03:33
#36
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)