Lütfen Yardım (Ama Objektif Olsun)
-
Merhaba arkadaşlar. Topiclere aktif olarak katılmasam da uzun zamandır tüm forumları takip ediyorum. Kısa bir süre sonra şu anda kullanmakta olduğum Hyosung GT250 R motorumu değiştirmeyi düşünüyorum. Bütçemin el verdiği 2. el 3 motosiklet arasında teorik bilgim yeterince olmasına rağmen pratik bilgi eksikliğinden dolayı seçim yapamıyorum. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de test motoru ayıran bayii yok. Düşündüğüm modeller; CBR 600F, GSR 600ve FZ6 Fazer S2. Forumlarda bu motosikletlerle ilgili oldukça fazla yazı olmasına rağmen aradığım tatminkar cevapları bulamadım. Özellikle bu motosikletlerle deneyimleri olan arkadaşlardan objektif olarak + ve - yönlerini (tip hariç) yazmalarını rica ediyorum. Sakin kullanımlarda ki yakıt tüketimleri de benim için belirleyici bir faktör olduğundan bu konu da da yazarsanız sevinirim. Ayrıca; 3000 km. dir kullanmakta olduğum GT250R özellikle uzun yolculuklarda bilek ve boyun ağrısı yapıyor. Diğerlerinde bu sorunu yaşamayacağımı biliyorum ancak 600 F te de aynı sorunlar hasıl olur mu? yoksa F olmasının getirdiği rahatlık var mıdır? GSR ve Fazer da sele altı egsoz artçıyı ısınma açısından rahatsız eder mi? Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
sevgili kardeşim ben 600rr al derim bu motoru aldığın zaman bir daha motor değiştirmeyi aklına bile getirmeyecerksin 600f alırsan ileride keşke 600rr alsaydım dersin bence 600rr yinede sen bilirsin
-
Dostum ben GT250 R da bile rahat edemiyorum . Benim sorunum 109 veya 98 bg. in beni kesmemesi değil. Ben güçlü ancak uzun yolda da rahat edebileceğim, basmadığımda ekonomik (5-6 lt/100 km) bir motosiklet almayı planlıyorum. Cevabın için teşekkürler.
-
yardım edecek kimse yok mu yani? Bravo bana ya zor soru sordum herhalde
-
Uzun yolda sadece sürüş pozisyonu değil rüzgarda oldukça yorucu olabilen bir faktördür.O yüzden Gsr gibi naked modellerdense kafa grenajlı modeller daha rahat sürülebilir yüksek hızlarda.Örnek verdiğin modeller içinde Fazer, heleki touring camda takılırsa hem rüzgar korumasıyla hemde dik oturma pozisyonuyla seni oldukça rahat ettirir.4 silindirli olduğu için çok ekonomik sayılmaz ama sakin kullanımda 5-6 lt arası yakıyor.Gücünden bahsetmeme gerek yok sanırım
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
-
3 motor arasında bende fazer'ı tavsiye ediyorum. 600f spor bir motor, oturuş pozisyonu diğer supersport motora göre daha rahat ama touring motorlarla kıyasladığın zaman daha rahatsız. kaiser'inde söylediği gibi çıplak motorlar uzun yollarda çok yorucu oluyor. fazer'ın sele altı egzosu ısıyı geçirmiyor. babamın fazer'ı var ve annemle devamlı geziyorlar. eğer ısınsaydı annem kesin şikayet ederdi.
If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.
-
Kaiser teşekkürler. Evet rüzgar konusundan bahsetmeyi unutmuşum. Ancak Naked bir model aldığımda yakışıklı bir camla bu sorunu halledebilirim diye düşünüyorum. Aslında gönlüm 600 F ten yanaydı ama gerek üretimine son verilmesi, gerekse yandan egzosta sahip olması(bana göre sürücü ve yolcu için rahat olmuyor) aklımı karıştırıyor. Ayrıca benzin fiyatlarının uçtuğu ülkemizde yakıt sarfiyatının oldukça fazla olduğu söylentileri var sanırım. (GSR de aşırı yakıt tüketiyormuş öyle duymuştum)
-
Bence Z750S modelinide düşünebilirsin... Güçlü bir motor torku yüksek, rüzgardan diğer naked'lar kadar etkilenmez ve daha yüksek cc li olduğu için sakin kullanımda daha az yakar... Kendi fikrim tabi...
Shot at 2007-07-03
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
edy adlı üyeden alıntı
babamın fazer'ı var ve annemle devamlı geziyorlar. eğer ısınsaydı annem kesin şikayet ederdi.
edy dikkate alacağım kesinlikle saol.
ertech Z750 S modeli bana itici geliyor aslında. Z750 modeli daha çekici geliyor.Ayrıca yolcu açısından en rahatsız olanı diye biliyorum .
-
04 Temmuz 2007, 03:06
#10
senin aradığın motor bence fazer.çünkü tam fazer ı tarif etmişsin memnun kalırsın fazer dan çok güzel motor.
-
04 Temmuz 2007, 10:04
#11
multraslan adlı üyeden alıntı
edy dikkate alacağım kesinlikle saol.
ertech Z750 S modeli bana itici geliyor aslında. Z750 modeli daha çekici geliyor.Ayrıca yolcu açısından en rahatsız olanı diye biliyorum .
Aslında benimde favorim 2007 z 750 ama artcıyıda düşünmek gerekirse haklısın...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
04 Temmuz 2007, 12:02
#12
derya_motor adlı üyeden alıntı
senin aradığın motor bence fazer.çünkü tam fazer ı tarif etmişsin memnun kalırsın fazer dan çok güzel motor.Nude Lindsay Lohan saver
virus programım bu dosyada virus tespit etti..
kasıtlı koymadığını düşünerek mesajını düzeltmeni bekliyorum
-
04 Temmuz 2007, 13:15
#13
ne virüsü? nasıl düzelteceğim onu?
-
04 Temmuz 2007, 13:38
#14
edy adlı üyeden alıntı
3 motor arasında bende fazer'ı tavsiye ediyorum. 600f spor bir motor, oturuş pozisyonu diğer supersport motora göre daha rahat ama touring motorlarla kıyasladığın zaman daha rahatsız. kaiser'inde söylediği gibi çıplak motorlar uzun yollarda çok yorucu oluyor. fazer'ın sele altı egzosu ısıyı geçirmiyor. babamın fazer'ı var ve annemle devamlı geziyorlar. eğer ısınsaydı annem kesin şikayet ederdi.
Erdem abi anlaşılan siz ailecek Yamahacısınız
multraslan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Topiclere aktif olarak katılmasam da uzun zamandır tüm forumları takip ediyorum. Kısa bir süre sonra şu anda kullanmakta olduğum Hyosung GT250 R motorumu değiştirmeyi düşünüyorum. Bütçemin el verdiği 2. el 3 motosiklet arasında teorik bilgim yeterince olmasına rağmen pratik bilgi eksikliğinden dolayı seçim yapamıyorum. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de test motoru ayıran bayii yok. Düşündüğüm modeller; CBR 600F, GSR 600ve FZ6 Fazer S2. Forumlarda bu motosikletlerle ilgili oldukça fazla yazı olmasına rağmen aradığım tatminkar cevapları bulamadım. Özellikle bu motosikletlerle deneyimleri olan arkadaşlardan objektif olarak + ve - yönlerini (tip hariç) yazmalarını rica ediyorum. Sakin kullanımlarda ki yakıt tüketimleri de benim için belirleyici bir faktör olduğundan bu konu da da yazarsanız sevinirim. Ayrıca; 3000 km. dir kullanmakta olduğum GT250R özellikle uzun yolculuklarda bilek ve boyun ağrısı yapıyor. Diğerlerinde bu sorunu yaşamayacağımı biliyorum ancak 600 F te de aynı sorunlar hasıl olur mu? yoksa F olmasının getirdiği rahatlık var mıdır? GSR ve Fazer da sele altı egsoz artçıyı ısınma açısından rahatsız eder mi? Şimdiden teşekkürler.
250 R başlangıç için iyi bir motor. Ancak SS sevmeyen biri olduğunu sanıyorum bu yazılarına göre(oturuş pozisyonu vs..).. 600F hakkında şunu söyleyebilirim sport touring arası bir alet. FZ6 Fazer S2 çok iyi bence senin için .. Bana kalırsa GSR600 ve FZ6 arasında düşünmelisin.. Çünkü 600F de seni yoracaktır.Sport touring olmasına rağmen GSR ve Fazere göre yorar seni. Gene de daha tecrübeli arkadaşların yazıları yardımcı olacaktır seçimin için
(Yav bu arada Erdem Abinin yazdığının aynısını yazdım gibime geldi )
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
04 Temmuz 2007, 22:52
#15
the_cayman adlı üyeden alıntı
FZ6 Fazer S2 çok iyi bence senin için .. Bana kalırsa GSR600 ve FZ6 arasında düşünmelisin..
Peki son soru olarak şunu da sorayım. Fazer ile GSR arasında yakıt tüketimi açısından fark var mı? Tork eğrileri benzer diye biliyorum .Fazer da alt devirlerde bahsedilen tork yetersizliği GSR da da aynı şekilde hissediliyor mu?
-
05 Temmuz 2007, 00:24
#16
Rahatlık söz konusu olduğunda bu motorlar arasında fazer derim ben.
Yakıt olarak 4 silindir dezavantaj. Suzuki DL650 gibi V motorlar daha cimri.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
05 Temmuz 2007, 00:42
#17
DL650 de güzel motor ama ben üçünden birini seçeceğim. Yakıt konusuna gelince tabii ki 4 silindir ve gücün beraberinde yakıt sarfiyatı olarak döneceğini biliyorum. Ancak bu motorların yakıt tüketimleri konusunda oldukça farklı yorumlar mevcut. Kimi diyor minimum 6 litre, kimi diyor minimum 7 litre kimi 5 litre. Eğer GSR ın yakıt tüketimi, Fazer dan yüksek değilse GSR almaya karar verdim şimdilik. Herkese teşekkürler.
-
08 Temmuz 2007, 03:48
#18
bende madem uzun yol yapmayı ve rahat etmeyi istiyorsun neden enduro tercih etmiyorsun diye merak ettim fazer da 600f ve diğerlerinin de uzun yolda konforlu olmayacakları zaten ortada değilmi ?
-
09 Temmuz 2007, 20:19
#19
enolaguy adlı üyeden alıntı
bende madem uzun yol yapmayı ve rahat etmeyi istiyorsun neden enduro tercih etmiyorsun diye merak ettim fazer da 600f ve diğerlerinin de uzun yolda konforlu olmayacakları zaten ortada değilmi ?
Bana göre hiç kimse tipini sevmediği bir motosikleti sadece rahatlık ve konfor için almayacaktır. Benim için sadece görüntü önemli olsaydı supersport makina tercih ederdim. Görüntü+rahatlık öncelikli amacım olduğu için bu 3 modelden birini tercih etmek istedim. Kaldı ki bu 3 modelin de uzun yolda çok da rahatsız etmeyeceği yorumlardan anlaşılıyor. Özellikle Fazer yarı grenajıyla uzun yolculuklarda rahatsız bir motosiklet olmadığını, GSR nin ön cam takarak ve 600 F inde supersportlara oranla rahat olduğunu anlıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)