Alıntı yaptım ama alıntıya cevap vermeden önce bir şeyi belirteyim.
İstenilen herşeye çok zor sahip olunabilen canım ülkemde tercihlere saygı duyarım.
Fakat bir çok yerde yazdığım gibi ne yazık ki hiçbir şeyi kullanım amacımıza uygun olarak almıyoruz.
Cerrahi arkadaşımızın en rahat edeceği ve kullanmaktan en çok zevk alacağı motor tipi bazı arkadaşlarımızın da yazdığı, Elint'in resimlerle süslediği gibi, routier tarzı motorlardır.
Fakat arkadaşımız CBR kullanmak istiyor. Çok insani bir şey.
O zaman bazı şeylerden fedakarlık edecek.
Gelelim alıntı yaptığım bölüme.
Ben kısa bir cevap yazmıştım. Çünkü Cerrahi arkadaşımız motosiklet bilgisine sahip bir arkadaşımız.
Konu dallandı.
Anlatalım efendim...
Bu iki motor arasındaki maximum sürat farkı 15-20 kilometreyi geçmez.
Aralarında bir güç farkı da yok.
Sadece maksimum güce ulaştıkları devir aralıkları farklı.
Bu fark ivmelenmede hiç bir şeyi değiştirmiyor.
1. ve 2. viteste CBR 600 daha iyi performans sağlıyor.
Daha sonra CBR 1000 daha düşük devirde hızlandığı için ağırlığını koyuyor.
Boy viraj olayından bahsetmiş biraz.
Zorluğuna katılıyorum ama dez avantaj olduğuna katılmıyorum.
Çünkü CBR 1000 yüksek torku nedeniyle virajlarda bir vites kazandırıyor.
CBR 600 de 2. vitese kadar inmeniz gerekebilecek virajlarda, CBR 1000 3. vitesi kullanmanıza olanak sağlıyor. (Bu ortalama bir pilot için 1 sn demek)
Bu da viraj çıkışında daha hızlı olmanızı ve daha az vakit kaybetmenizi sağlıyor.
CBR 1000 çok yüksek tork üretiyor ve bu torku alt devirlerde yakalıyor.
Yani sonuç olarak CBR 1000 CBR 600 den çok çok üstün bir makina...
Fakat konu yarış olunca motorun gücünün yanında sizinde bazı yetenekleriniz olması gerekiyor.
İş motorla bitmiyor.
O nedenle böyle karşılaştırmalar yapmak yanlış.
Biz pistte karışık yarışıyoruz. Kimse de benim motorum güçlü diye havalara giremiyor.
İş virajlarda bitiyor.
Altımda binlik motorla çok altıyüzlük motora geçildim.
Altıyüzlükle çok binliği ve üstünü geçtim.
Derste verdik.
Dersimizi de aldık.
Fakat ben kullanım amacından bahsetmiştim.
Motosikleti genellikle şehir içinde kullanacaksanız, daha hafif, daha kullanımı kolay bir tercih yapmanız gerekiyor.
Bu nedenle ben CBR 600 diye görüş belirttim.
Arada bir de gaz açacam, yüksek sürat görecem dediğinizde sizi hiç üzmez.
Hatta alışık değilseniz, daha elinizde gaz varken 200 km/h üzerinde hem gazı kapatır hem de frene asılırsınız.
Ben hızı seviyorum. Bu nedenle SS biniyorum. Fakat evde beni bekleyen bir karım ve bir oğlum var.
Hızı trafikte yapacak kadar sorumsuz değilim.
Piste çıkarım elimden gelen her türlü deliliği yaparım.
Çünkü düşeceksem de kontrol benim elimdedir.
Önüme kamyon vs. çıkmaz.
Vücudumun hemen her bölgesinde motosikletten izler taşıyorum.
Yaptığım her riskli harekette bu izler hafifçe sızlayarak beni uyarırlar.
Pistin dışında motosikletim aynı diğer tip ve modellerdeki motosikletler gibidir.
Efendi efendi kullanırsınız.
Ama tecrübeniz yoksa CBR efendi efendi motosiklet kullanmanıza izin vermez.
Soğutma sistemi yüksek devir ve yüksek ısı derecelerine göre yapılmıştır.
Şehir içi kullanıma çok uygun bir motor değildir.
Hararet yaptırıp motoru perişan edebilirsiniz.
Sonuç olarak;
Kullanım amacına uygun bir motosiklet almak hem keyif verecektir, hemde sizi daha az üzecektir.
Bu diğer ekipmanlar içinde böyledir.
Uzun oldu ama,
daha bitmedi....