Anket: Hangisini seçmeli?
- Katılımcı sayısı
- 36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
Enduro Seçiminde Kararsız kaldım...
-
Arkadaşlar,
Ciddi ciddi enduro almaya niyetlendim. Gönlüme, cüsseme ve keseme uygun bir enduro bulabilirsem Ağustos sonuna kadar viragomdan ayrılmayı düşünüyorum. Yaklaşık bir aydır ön-inceleme ve modelleri tanıma süreci içindeyim. İnternetteki çeşitli motosiklet sitelerinden kafamdaki modellerin puanlarını, teknik özelliklerini karşılaştırıp duruyorum. Tam " aha bundan alıyım" diyorum başka bir şey çıkıyor ve beni tekrar en başa döndürüyor. En iyisi bu işi "ortak akıl"a danışmak dedim ve işte yazıyorum.
Aklımdakiler şunlar, 1997-2002 Transalp , 98 Triumph Tiger, F650GS ve Pegaso 650 i.e. . Şu ana kadar öğrendiklerim doğrultusunda favori Transalp. Çift silindir V-motor olması, makul yakıt tüketimi ve her türlü ihtiyaca cevap vermesi büyük artıları. Tiger 900cc 85hp gücüyle büyüleyici ama yakıt tüketimi konusunda ve yedek parça konusunda endişelerim var. F650GS hakkında İzmir Chapter'ından Meltem ve Hakan Abi haricinde büyük övgü duymadım. Tek silindir oluşu (vibrasyon? gerçi 535'ten sonra bana vız gelir diye düşünüyorum ama emin değilim)ve touring yeteneği bakımından genelde transalpın gerisinde kalması (internette araştırmaları öyle gösterdi) ayrıca pahalı servis ile pahalı yedek parça-aksesuar kafamda soru işaretleri yarattı. 2003 ve sonrası modellerdeki yeni nesil ABS sistemi çok cazip , güvenli ancak 2003'e bütçem yetişir mi bilmiyorum. Gelelim Pegaso'ya... 2002 12.000 km bir tane var fiyatı 9000-9500 gibi. Yakın fiyata 98 Tiger görünce şaşırdım, kaldı ki 98 TransAlp'ler 10.000 civarı. Aprilia'ya özel bir garezim yok ancak İtalyan mühendislerine nedense pek inancım yok (ferrariye kılım mesela) ve 2.elde zayıf olduklarını ayrıca 650GS gibi tek silindirin sıkıntısını yaşadıklarını duydum. Ama itiraf etmeliyim ki gayet yakışıklı görünüyorlar.
Özetlemek gerekirse 30 gün içerisinde bir karar verip o hedefe yönelik plan yapmam lazım. Enduro kullanıcılarının tavsiye, öneri ve tecrübelerinden yararlanmak isterim.
Bütçem kesin belli değil ama 10.500'i geçmesem iyi olur. Kullanım amacına gelince yılın 9 ayı (aşırı soğuk, yağmur, hastalık haricinde) işe gidip gelme, haftasonları gezilere gitme. Genelde asfalt tercihim ama toprağa girincede fazla kasmamalı. Boyum 1.75 ve 2 yıldır Virago535 kullanıyorum, 13.500 km toplam tecrübem var.
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Şimdiden teşekkürler.
Like wild fire
Comes roaring
Mad whirlwind
Burning the road
---------------------
TRANSALP 2000
Reklamlar
-
-
Sevgili armouredsaint, bence bu koruda önemli bir motor olan suzuki v-strom 650 yi atlamışsın. linkte de görüldüğü gibi 2005 modeli 12,5 milyar olduğuna göre biraz beklersen 2002-2003 modelini rahatlıkla karşılayabilirsin.
http://www.sahibinden.com/pls/sahibinden/!MaazaDetail.DoIt?MaazaId=11565&AdId=1350959
aprilianın ise 2004 modelini 10 milyar olarak buldum.
http://www.sahibinden.com/pls/sahibi...t?AdId=1321897
tavsiyem 500 milyon için 3 yıl eski bir motor almaman. bir de aprilia ile ilgili pek hoş söylentiler yok ortalıkta. sanırım yedek parça için ciddi zorluklar çekiliyormuş.
Transalp e gelince, benim görüşüm bu motorun hakettiğinden daha pahalıya satılıyo olmasıdır. 2002 2003 modelleri 12-14 milyar arasında değişiyor.
sonuç olarak benim tavsiyem Suzuki V-strom olacak umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
dostum bana sorarsan a tıpı KLR 650 derim cok saglam makıne ama turkıye de
97 model ustu bulacagını sanmam genede saglamdır .
bu arada armored saint te cok severım
-
arkadasım bende yamaha xt 600 e var 1998 model... arazi için cok uygun asfalt ta gitmem demiyor ama 150 160 gibi ruzgardan yalpalanıyorsun suana kadar hıcbır sorun cıkarmadı 4 seneden berı bınıyorum bu aralar racing almayı dusunuyorum satmayı dusunuyorum...
-
Jeneau,
Transalp hakkında düşündüklerime iyi yönde kanıtlar sunmuşsun teşekkür ederim.
danger0,
V-Strom konusunda çok haklısın, doğru söylemek gerekirse kullanım amacıma ve estetik zevkime en uygun motor o. Ne var ki ilk üretimi 2004 olduğu için ve de oldukça tutulduğu için fiyatları keseme uygun değil. Bütçemin esnemiş hali 10.500. Sahibinden.com 'daki kırmızı v-strom çook çok iyi bir fırsat ancak 2.000 ytl daha açılamıyorum, açılıpta daha sonra imkansızlıktan kapının önünden yatarsa motor kahrolurum. Belki 2 yıl sonra alabilirim. Transalp fiyatlarında da haklısın, muhtemelen 97 - 2001 arasına ineceğim.
head,
Armored Saint bilen biriyle karşılaşmak çok güzel... ben de KISS severim KLR650 maalesef estetik olarak hiç çekmiyor. Sanki iri cross gibi gözüküyor, özellikle sivri deposu ince gibi görünen sele ve iri yüksek ön çamurluğu hiç içimi açmıyor. Hele de chopper'dan sonra
Burner_18,
Gene estetik açıdan yamahanın XT seriside ilgi alanım dışında. Gerçi asla 140km yapmayacağım ortada, yani yüksek hızda yalpalama ya da vibrasyon umrumda değil. (Otomobil kullanırken bile en fazla 120 yaparım, chopper ile 90'ı geçtiğim nadirdir.) Sadece ruhumu okşamıyor XT600, XT660, KLR650 gibi yamahanın ve kawasakinin enduroları. Daha çok hard-core endurocular veya %50 toprak ( dağ taş ) &50 asfaltta kullanacaklar için uygunlar sanırım.
Like wild fire
Comes roaring
Mad whirlwind
Burning the road
---------------------
TRANSALP 2000
-
kesinlikle honda transalp.. diğerlerini hiç düşünme bile.. V2 makinesi ile sıfır titreşim , uygun lastiklerle müthiş arazi ve yol performansı
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Fireblade habire hortlatıp duruyorsun.
baksana adam çoktan transalp almış bile
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler