YAMAHA YBR 125 mi? HONDA CBF 150 mi?
Reklamlar
-
19 Eylül 2010, 13:11
#241
Geçmiş sayfalarda yazılmış olabilir bilemiyorum ama, yine ekliyeyim. Cbf ybr ye nazaran uzun yolda daha verimli ve daha rahattır. Uzun ve ybr ye nazaran daha geniş sele yapısı sayesinde yolculu seyehatler daha konforludur.
Cbf in yağ yakma olayı ile ilgili benim deneyimim ve çevremdeki cbf lerde görerek gözlemlediğim şudur. Cbf rodaj döneminde yağ yakıyor. Rodajı sakin sıkıştırılmadan 80-90 ı geçilmeden yapılan cbf rodaj dönemi biterek, motor parçaları birbirine alıştığında, piston silindir arasındaki boşluk tamamen kapandığında yağ yakmayı tamamen kesiyor. Sakin kullanım ne kadar uzun sürerse rodaj da o kadar uzun sürüyor. Bu dönemde yağ yakma devam ediyor ama, motorun ömrüde o denli uzun oluyor.
Kendim 34 yaşındayım. 2009 model aldığım cbf i 25 bin km kullandım ve motoru yormadan 80-90 ı aşmadan ve sakin olarak kullandım bunca km boyunca. 23 bin e kadar düzenli yağ yakan motor 23 binde yağ yakmayı birden kesti. Kontrollerimde hiç yağ eksiltmediğini görmeye başlamıştım. Bu motorun rodajı çok uzun sürdüğü için ömrüde bi kadar uzun olacağına işaretti. Rodaj döneminde sert kullanılan, sıkıştırılan cbf ler çok güzel açılıyorlar. Oldukça seri oluyor. Bu şekilde kullanılan motorlarda yağ yakma ya hiç hissedilmiyor, yada çok kısa sürede parçalar birbirine alıştığından daha 1000 li km lerde kesiliyor. Ama bu şekilde kullanılan cbf lerde gördüğüm 19-20 bin km lerde tekrar yağ yakmaya başlamalarıdır. Ama bu 2. yağ yakma rodaj işareti değil, motorun yakın bi gelecekte sıfır motor isteyeceğinin işaretidir. Buda ortama 30-50 bin km arasında sıfır motor yapılması gerekliliği demek oluyor.
Cbf yağsız kalmayı sevmez, nasıl olsa 2000 de bir yağ değiştiriyorum, ne gerek var bakmama derseniz yazık olur, rodaj dönemi yağ yakan cbf inizin yağ seviye kontrolünü 500-700 km de bir yapın ve eksilme görürseniz tamamlayın. Rodaj döneminde yağ yakan moturunuzu en zayıf ve hassas döneminde yağsız bırakmayın. Eğer bu konuya itanalı yaklaşmassanız motorunuzun size hizmet etme süresini kısatmış olursunuz. Yağ kapasitemiz 1000 gram 200 gramının eksik olması 1/5 oranında yağın eksik olması demek. Yani bir arabayı düşünün 5 lt yağ haznesi var ve 4 lt ile kullanılıyor. Yazık. Cbf 150 kullanan arkadaşlar arasında nasıl olsa 2000 de bir yağ değiştiriyorum. Hem yağ değişikliklerinde ne kadar yağ yakmış olduğunu görürüm. Ölçerim vs diye arada yakmış olsada eklemeyenler var. Değişim anında 200-300 gram eksik yapğ gördüğünüzde zaten iş işten geçmiş demektir. Pls motorunuza yazık etmeyin.
Motorum 23-24 binli km lerde rodajı daha yeni yeni bitmek üzereyken yanıma gelip sorarlardı. Off abi şimdi bu motor amma açılmıştır haa, kaç yapıyor. 130-140 yapıyordur dimi. Yok derdim 105 km/h yapıyor deyince şaşırırlardı. Görüntüye bak, kalıba bak, bide yaptığı son hıza bak Motor çok sakin kullanıldığından ve hala rodajda olduğundan, yağ yakması devam ettiğinden daha açılmamıştı ve bu durum normaldi. Şimdi motoru kardeşime sattım 4-5 ay oluyor. Şu an 30 binde ki motor altın çağını yaşıyor. Motorun rodajı kardeşimde iken tamamlandı ve yağ yakmayı kesti. Şu an motor daha hızlı ve daha seri. Ben sıfır almıştım ama 30 bindeki cbf in ekmeğini şu an kardeşim yiyor diyebilirim. Elbette helal olsun. Örnek olması açısından söylüyorum. Şu an artık 2000 km de bir yağ değişimi haricinde yağ eksiltmiyor. Sıkıştırsanızda yağ yakmıyor. Ve düz yoldaki hızı +10 km/h arttı. Daha seri oldu. Vb.
Cbf sadece rodaj döneminde ve motor bitme eğilimine girdiğinde yağ yakar. Rodaj dönemi ne kadar uzun sürerse motoru kullanım ömrüde o kadar uzun olur. 2. el cbf alırken o anda yağ yakıyorsa bunun sebebinin rodaj mı yoksa motoru bitme eğimi, göstergesimi olup olmadığını mutlaka araştırın.
Cbf ile ilgili yaptığım bu gözlem ve deneyimler, kendi motorum dışında bir çok cbf kullanıcısından, (gerçek hayatta ve forum ortamlarında) aldığım bilgiler ve sohbetler sonrasında genellenerek bu ortama yansıtılmıştır. Faydalı olacağı ümidiyle.
Reklamlar
-
19 Eylül 2010, 17:59
#242
bende 3 tane var ybr 125 2007 -08-09 en son aldığımda 3.600 civarındaydı. honda cbf den daha az yakar serilik hemen hemen aynıdır bi fark yok honda da sağlam yamaha da ama ybr 125 in yakıtı biraz daha az ondan ybr tavsiye ederim cbf biraz daha hantal yani büyük : )
-
25 Eylül 2010, 00:38
#243
arkadaşlar boy190 kilo 94 bu motorlar altımda ufak kalır mı? ne dersiniz çok mu küçükler bana göre?
-
cbf. yokuşu 100le tırmanmak var 60la tırmanmak var (= ha ben 60la tırmanırım diorsan ybr alabilirsin tabi. Düz yoldada cbf150nin 130a vurduğu gördüm ama gezi için yapılmış motoru fazla zorlamanın anlamı yok bence (= sonuçta keyif için biniceksin şu merete
-
22 Şubat 2011, 13:42
#245
arkadaşlar topiği tekrar canlandırmak ve son durumu değerlendirmek adına cbf 150 ile ybr 125 arasındaki rekabeti güncel bilgiler eşliğinde tekrardan eşeliyorum. ikisi arasında kaldım ama birini seçmem gerek.
2011 cbf 150 ler artık devir saatli.ayrıca far ayar düğmesi de eklenmiş.euro 3 normlarına göre yakıt ve egsoz değerleri güncellenmiş.katalitik konvertöre ilaveten çiğ benzini geri kazanma sistemi de var artık.ama hala ayak marşı yok.
2011 ybr 125 lerin de tasarımı yenilendi. ybr 250 ninkine benzeyen benzin deposu çok şık.yamaha da benzin sarfiyatını daha da iyileştirmek için çiğ benzin toplama ünitesi ilave etmiş ybr nin euro 3 standartlarına çıkarılmış egsozuna.
cbf 150 türkiyede ybr 125 in satış rakamlarına ulaşamasa da honda unicorn adıyla dünya çapında deli gibi satış yapıyor.ebay gibi uluslararası satış sitelerinde çok ekonomik yedek parça ve aksesuar bulunuyor.ybr 125 bu konularda cbf 150 nin -özellikle aksesuar konusunda- çok gerisinde kalıyor.ama ybr 125 in türkiye deki yedek parça ve sarf malzemeleri çok bol ve ucuz.
fiyat olaraksa ybr 125 4.390, cbf 150 ler ise 4.250 den sıfır olarak satışa sunuluyor. 2007-2008 fiyatlarını düşünürsek -ki o tarihlerde cbf 150, ybr 125 lerden epey pahalı idi- şu an cbf 150 "pahalı fiyat dezavantajını" kapatmış gözüküyor.
tüm bu şartlar altında iki model arasında yeniden bir kıyaslama ve tercih yapacak olsanız hangisini seçersiniz? sebepleriyle birlikte tekrardan değerlendirirseniz sevinirim.
-
22 Şubat 2011, 13:49
#246
yusuf28 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar boy190 kilo 94 bu motorlar altımda ufak kalır mı? ne dersiniz çok mu küçükler bana göre?
aynı boy ve kilolara sahibiz..benim altımda biraz ufak kalıyor cbf.. ama ybr dahada fena bisiklet gibi kalıyor bende
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
-
22 Şubat 2011, 13:51
#247
boyun 1,80 ve üzeriyse uzun yolda yaparım diyorsan tercihini cbf 150 den yana yap.
-
22 Şubat 2011, 13:59
#248
kardeş şahsen yeni ybr ve cbf sürmedim cbf yeni şeyler ekleyerek kendini geliştirmiş ancak bir konuda cbf forumunda okumuştum devir kesici yokmuş yeni cbflerde eğer öğle ise bu sakıncalı olarak görüyorum ben sırf o yüzden gidip ybr alırım şahsen
-
22 Şubat 2011, 14:06
#249
savpiras adlı üyeden alıntı
arkadaşlar topiği tekrar canlandırmak ve son durumu değerlendirmek adına cbf 150 ile ybr 125 arasındaki rekabeti güncel bilgiler eşliğinde tekrardan eşeliyorum. ikisi arasında kaldım ama birini seçmem gerek.
2011 cbf 150 ler artık devir saatli.ayrıca far ayar düğmesi de eklenmiş.euro 3 normlarına göre yakıt ve egsoz değerleri güncellenmiş.katalitik konvertöre ilaveten çiğ benzini geri kazanma sistemi de var artık.ama hala ayak marşı yok.
2011 ybr 125 lerin de tasarımı yenilendi. ybr 250 ninkine benzeyen benzin deposu çok şık.yamaha da benzin sarfiyatını daha da iyileştirmek için çiğ benzin toplama ünitesi ilave etmiş ybr nin euro 3 standartlarına çıkarılmış egsozuna.
cbf 150 türkiyede ybr 125 in satış rakamlarına ulaşamasa da honda unicorn adıyla dünya çapında deli gibi satış yapıyor.ebay gibi uluslararası satış sitelerinde çok ekonomik yedek parça ve aksesuar bulunuyor.ybr 125 bu konularda cbf 150 nin -özellikle aksesuar konusunda- çok gerisinde kalıyor.ama ybr 125 in türkiye deki yedek parça ve sarf malzemeleri çok bol ve ucuz.
fiyat olaraksa ybr 125 4.390, cbf 150 ler ise 4.250 den sıfır olarak satışa sunuluyor. 2007-2008 fiyatlarını düşünürsek -ki o tarihlerde cbf 150, ybr 125 lerden epey pahalı idi- şu an cbf 150 "pahalı fiyat dezavantajını" kapatmış gözüküyor.
tüm bu şartlar altında iki model arasında yeniden bir kıyaslama ve tercih yapacak olsanız hangisini seçersiniz? sebepleriyle birlikte tekrardan değerlendirirseniz sevinirim.
ikisininde sınıfı, kullanım amacı, yapısı, yakıtı belli.. hemen hemen ikisi de birbirine çok yakın. ben şahsen ikisinide kullandım. bu nedenle hertürlü yorumu yapabileceğimi düşünüyorum..benim görüşüm:
- eğer kolay kolay şehir içinden çıkmam, sele rahatlığı pek mühim değil, genelde tek kişi kullanırım, boyumda 1.80den fazla değil diyorsanız YBR olabilir.
- eğer boyunuz 1.80 den fazlaysa ve rahat ve geniş sele istiyorsanız, şehiriçi de kullanırım, artçım eksik olmaz, şehir dışı da gezerim derseniz cbf daha uygundur..
- cbf te yağ yakma probleminden bahsediyorlar.. eğer altındaki motoru cbf150 değilde 1000rr gibi sürmek istersen (sürekli yüksek devir,agresif) tabikide yağ yakabilir. ben 15.000km dir kullanıyorum daha 1 kere yağ eksiltti, oda Bolu'ya temmuzda yaptığım gezide.. o sıcakta ve yüklü yaptığım yolculukta..
-aralarındaki hp ve tork farkı çok az olsada( sanki ikisinde de çok hp varmış gibi )cbf yokuşlarda kendini hissettiriyor. ybr ye nazaran yokuşlarda performansı daha iyi..
aslında aklıma gelen daha çok fazla şey var fakat diğer arkadaşlarında genelde bahsettikleri şeyler o nedenle yazmak istemedim..
ikisinide kullanmış ve biraz iri (190cm-92kg) olmamdan dolayı ben cbf yi seçtim. iki kişi (toplam yük dahil 160kg civarlarında) şehir içide, şehir dışıda çok yolculuk yaptım (esk-bolu, esk-izmit, esk-afyon, esk-izmir, esk-bursa,.....). gayette memnun kaldım ve yollarda da hiç problem yaşamadım, 100 km - 2.5lt civarlarında iki kişi ile yakıt tüketimim oluyor. ama olabildiğince 70-90 gidiyorum.. bu sende inşallah eskişehir- altınoluk-izmir-çeşme-bodrum-marmaris-afyon-eskişehir güzargahını geçeceğiz.
sonuç olarak: ikiside sınıfında 1 numara ve gönlünüz hangisini seçerse pişman olmazsınız
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
-
22 Şubat 2011, 14:13
#250
boyum 178 cm. şu an aktif olarak ybr 125 (2006 dan beri) kullanıyorum. cbf 150 nin daha kalıplı,daha ağır ve 25 cc fazla olması açıkçası benim için olumlu özellikler. çünkü ybr 125 e iki kişi binince uzun yolda yetersizliğini hissediyorum. bu durumları değerlendirince cbf 150 de karar kılıyorum. ama ybr 125 le 5 senedir gezip, hiç problem yaşamadan 50.000 km yaptığımızı, tüm acemiliklere ve hor kullanmamıza rağmen hiç yolda bırakmamasını -lastik patlaması hariç- düşününce aklım tekrar ybr 125 e gidiyor.
karar veremiyorum bir türlü.
cbf 150 si olan arkadaşlar -özellikle ybr 125 kullanmış olanlar- biraz daha detaylı şekilde yeni modeller arasında kıyaslama yaparsa çok memnun olurum.şimdiden teşekkürler...
edit: teşekkürler sezginkalkan.ben yazarken sen cevap vermişsin.çok yardımcı oldun.özellikle cbf konusunda şüphelrim vardı, onları giderdin.sağolasın.
edit2:fat280 sağolasın verdiğin bilgiler için ama devir kesiciye girecek kadar üst devirlere çıkarak motosiklet kullanmıyorum. yine de verdiğin bilgi başkalrının işine yaraması açısından değerli.
-
22 Şubat 2011, 18:00
#251
-
22 Şubat 2011, 18:12
#252
isterseniz bir de apache ye bakabilirsiniz yeni modelleri fuardan sonra geliyor sadece fikir amaçlı söyledim.. gayet kaliteli bir motosiklet
-
22 Şubat 2011, 18:43
#253
bence en güzeli bir cbf kasasına ybr motoru monte etmek..böylece bu tartışmalar son bulur..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
22 Şubat 2011, 18:58
#254
sametagir adlı üyeden alıntı
bence en güzeli bir cbf kasasına ybr motoru monte etmek..böylece bu tartışmalar son bulur..
cbf motorunu neden beğenmiyosun??
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
-
22 Şubat 2011, 19:27
#255
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
22 Şubat 2011, 19:27
#256
sezginkalkan adlı üyeden alıntı
cbf motorunu neden beğenmiyosun??
abi motorunda yağ yakma ve benzeri sorunlarından dolayı diyorlardır bence motor sağlamlığı olarak ybr ama rahatlık olarakda cbf olduğundan böyle demiştir abi :D
-
22 Şubat 2011, 19:41
#257
sametagir adlı üyeden alıntı
beğenmediğimden değil yaw..
tamam ybr kasasına cbf motoru koyalım o zaman???
maksat ikisinin yıllardır karşılaştırılmasına,idik yarışına son vermek...
ehe maksat kardeşlik olsun o zaman
abi motorunda yağ yakma ve benzeri sorunlarından dolayı diyorlardır bence motor sağlamlığı olarak ybr ama rahatlık olarakda cbf olduğundan böyle demiştir abi :D
yağ yakma birçoğunda var haklısın, benimkinde olmayınca ben kullanımdan kaynaklandığını düşünüyorum da.. ama genel olarak böyle bir problem var, ozaman ybr yede cbf yede takalım fazer motoru, hepsi kendi halinde takılsın..
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
-
25 Şubat 2011, 11:34
#258
K o r @ y adlı üyeden alıntı
isterseniz bir de apache ye bakabilirsiniz yeni modelleri fuardan sonra geliyor sadece fikir amaçlı söyledim.. gayet kaliteli bir motosiklet
sağolasın koray tavsiyen için. apache yi bir ara epey araştırdım, düşündüm ettim ama pek mantıklı gelmesi bana. özellikle servis, yedek parça, distribütör firma vs. düşününce vazgeçtim. aslında çok sağlam ve kaliteli bir marka. özellikle hindistan ve civarı bölgelerde deli gibi satıyorlar. o ülkelerde kullananlar çokta memnun. ama türkiye de biraz sıkıntı olur gibime geliyor.
fuarda motosiklet fiyatlarında nasıl bir değişiklik olur? daha hesaplı-ödeme kolaylığı olan vs bir motor denk getirebilir miyiz? ben bursa da oturuyorum, istanbul a fuar için gelmeye değer mi?
-
19 Nisan 2011, 21:50
#259
baştan sona kadar okudum yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim,
çoğunluk da ybr kullanıcısı var sanırım,burda da böyle,günde en az 20ybr nin geçtiğini görürüm,hafta sonları hariç,honda yı çok nadir görüyorum,motorcular toplandımı bu side bölgesinde genelde tur atarlar,
ama benim içim honda ya kaynıyor,görüntüsü konforu hele sesine bitiyorum,,lakin ışık sistemi nin zayıf oluşu,ve lambaların direksiyona sabit olmayışı,honda almamı frenliyor,
koskoca honda firması neden ayak dan marş yapmaz,böyle bir motorda ayak dan marş olmazmı
elektirikli marş ı bozuldu diyelim,ne olacak
ne biliyim gözüm arkada kala kala galiba ybr alacağım
-
20 Nisan 2011, 01:18
#260
HONDA CBF 150 tabiki
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)