Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

2007 kanuni 250 cc cross mu ? Ramzey 200cc cross mu?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    inşallah Kanuni 250cc cross
    slm arkadaşlar uzun süreli bi araştırmadan sonra ramzey in cross motorunda karar vermiştim.Ama kanuninin 2007 model cross motorunu görünce kararsızlıga düştüm.Bu motordan veya ramzeyin crosundan kullanan var mı? hangisi daha saglam? yani sert şartlarda kullanılabilir.sizce yeni oldugu için yedek parca sıkıntısı cekermiyim?fiyat olarak tabiki ramzey (kanuni 250 cc cross 3890) ama kalite dersenizz kanuni.Bide kanuni nin gücüne göre yakıt sarfiyatı cok yüksek 13hp,100 km de 3.35 lt yakıyo.yardımcı olursanız sevinirim .şimdiden tesekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bini69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    bayburt
    Motosikleti
    SUZUKİ GW 250 inazuma
    Selam kardeşim benim birtane ramzeyim var memnunmusun diye soracak olursan ben memnunum ama servislerinden parçasından memnun değilim.Bir marka ancak kendini ve beni bu kadar rezil edebilir.Neden diye soracak olursan ne servis ne ithalatçı firma hiç kimseyi muhatap bulamıyorsunuz.Yazın bir düşmemde egzost üstü grenajımı kırdım 4 aydır parça bekliyorum trabzondaki servisine bir parça plastik için55 ytl vermiş olmama rağmen.Şimdi motora gelince tek kelime ile çılgın birşey sen becer düz duvara tırmansın
    şimdi motorun - lerini veriyorum
    1-çok ağır devir rahat sürati 70-80
    2-arka amortisör çok aşırı yumuşak ağırsan veya 2 kişi biniyorsan çok eziliyor, motoru ne kadar hızlı vursanda yumuşak amortisör zıplamıyor
    3-ön amortisörler yazın çok iyi amma kışın yağı donduğı için kütük gibi sertleşiyor
    4-bu motor suzuki dr 200 ün tıpatıp aynısı yani adamlar yapmış amma bizim aklı evveller üç beş kuruşun hesabını yapmış yukarıda ön amortisör örneğindeki(kimbilir 90 numaramı koydular) gibi o güzelim arkanın beşik sistemine yağ koymamışler benimki inanın yarı çürümüş halde söktüm yağladım
    5-yedek parçe ve servis sıfır

    Şimdi şu anda illaki ramzeyden biri bizi izliyordur yanlışsa bunların böyle olmadığını söylesinlerde görelim.
    Neyse benim birden sinirim kabardı ramzeye.Çünkü geçen yıl emsalleri 2400-2700 civarı satılırken daha köklü bir firmadır diye 3450 ytl verdim ama baktımki bi asya bipioner bi zongshen den farkı yokmuş ve hatta onlar bundan daha iyiymiş

  3. #3
    piyade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    250CC = 13 HP az değil mi arkadaşlar ? ...

  4. #4
    Discordian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    ikisinide önermiyorum kesinlikler alırsan pişman olursun beklentilerini karşılamaz ben motorumu alalı 2 ay oldu bende çok çinli türk ucuz bişeyler baktım ama gittim kendimi zorladım honda aldım ben senin yerinde olsam japondan şaşmam

  5. #5
    leonine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL / ÇORLU
    Motosikleti
    TRANSALP
    bana kalırsa xrx125 hyosung al kafan rahat olsun

    atlamaya zıplamaya bu motor çok sağlam

    tabiki biraz fiyat olarak farklı 4500 ytl ama uzun vadede bunu kullanınca insan anlıyor.
    \'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'

    İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL

  6. #6

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    inşallah Kanuni 250cc cross
    cok tesekkürler arkadaslar biraz da hyosung 125 xrx i arastırıyim.Ama kanunin ki cok hosuma gitti.agırlıgına göre güçlü.güçlendirilmiş şasi,off road lastikler.http://www.kanuni.com.tr modelin ismi 250cc cross.yardımlarınız için tesekkürler rüzgarınız bol olsun

  7. #7
    enis89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    .................
    Alıntı piyade adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250CC = 13 HP az değil mi arkadaşlar ? ...
    çin mali olunca fazla bile anlamişsindir artik örnek olarak 125cc ybr 10hp

  8. #8
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bini69 rumuzlu arkadaşın "yedek parça" eleştirisi dışında hiç bir eleştirisine katılmıyorum. Servisi çok yaygın ama şirketin şu anki durumuna bağlı olarak parça sıkıntısı var. Sanırım o da yakında düzelecek. Bu motora ilişkin söyleyeceklerim şunlar:
    1. Ramzey 200 cc cross; 15.5 beygir gücünde ve 199 cc
    2. Ben 110 kiloyum ve otoyolda gördüğüm (rüzgarsız bir hava) hız 130, (ibre 120'yi gösteriyor ama sonra 130'un olması gereken yerde çizgi var, o noktayı geçince gaz kıstım)
    3. Çok az benzin tüketimi var. Şehir içi ve dışı ortalama bir litre ile 30 km'nin üzerinde yol yapıyorum. Geçen günkü gezide (gezi yazıları; Adana MT Eshab-ı keyf mağarası, Sinap kalesi) ortalama 35 km gitti bir litre ile. Gidiş dönüş toplam yolun %60'ı virajlı ve dağlık yayla yolu. %40'ı ise otoyol.(otoyol sürüşü 100-110 km hızda yapılmıştır)
    4. Arazide ve asfaltta rampa sürüşü harika. Mükemmel bir performansı var. Torku çok yüksek.
    5. Bu tür motorlara arazi şartlarında 2 kişi binilmez. Asfaltta ise eşimle birlikte bindiğimizde (toplam 175 kg) hiç sorun yaşamadım.
    6. Motorları çin malı cross olan kullanıcıların (yukarda bahsedilen falanca ve filanca markalar) binip te "ben de bundan alacağım" dedikleri; ayrıca diğer marka cross tamir servisindeki ustaların da "Ramzey 200 cc'yi ayrı tutalım" dedikleri bir motor.
    7. Ön amartisörle ilgili hiçbir sertlik yaşamadım. Eğer yağdan kaynaklanan bir sertlik yaşasaydım, herhalde sadece yağını değiştirirdim.
    8. Vites geçişleri mükemmel, ayrıca ışıklı ve dijital vites göstergesi var. Km saati ve motor devir göstergesi de var.
    9. Kışın bile 1 aydan fazla zamandır kullanmadığım halde cikle ve tek marşla çalışan bir motor. Alalı tam bir yıl oldu, hiç kullanmadan geçen uzun sürelerde bile (bazen 2 ay) aküsü asla bitmedi veya sorun çıkarmadı.
    10. Fiyatı pazarlık gücünüze bağlı. Ben başkaları için kısa bir süre önce plaka dahil 3000 YTL'ye pazarlık ettim.
    11. Bence almak isteyenler kullanıcısına sormalılar. Selamlar.

  9. #9
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Arkadaşlar konu ile ilgili Kanuni ye mail atmışdım daha önce, ama mail i sildiğim için sizinle paylaşamıyorum. Bana cevap veren yetkili kişinin ismi, Senay KARAHAN.

    Sorduğum soru, 250 cc tiger 21 hp, 200 cc ler 14 hp iken, 250 cc kros un 12.78 hp olması normal mi neden böyle bir güç düşüklüğü var diye sordum.

    Aldığım cevap gerçek beygir gücünün yazılandan daha fazla olduğu, katologların yanlış basıldığı, en kısa zamanda düzenleneceği belirtildi. Tahminimce en az 19 hp olmalı. Test eden varsa bizimle paylaşırsa sevinirim.
    Free Motorcycle Team

  10. #10
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    İnternet sitesinde bile 12.78 HP diye yazıyor. Bu değer KW bile olsa (1.351 x 12.78 = ) 17.25 HP yapar. Kaldı ki Kanuni değerleri hep HP üzerinden veriyor.
    chocolateman arkadaşım, XT'ye terfi etmişsin Hayırlı olsun. Güle güle bin.

  11. #11
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnternet sitesinde bile 12.78 HP diye yazıyor. Bu değer KW bile olsa (1.351 x 12.78 = ) 17.25 HP yapar. Kaldı ki Kanuni değerleri hep HP üzerinden veriyor.
    chocolateman arkadaşım, XT'ye terfi etmişsin Hayırlı olsun. Güle güle bin.
    Naci teşekkürederim. Henüz gelmedi motosikletim, bu hafta içinde gelir, bilgileri paylaşırım sizlerle.
    Free Motorcycle Team

  12. #12
    bini69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    bayburt
    Motosikleti
    SUZUKİ GW 250 inazuma
    naci 63 arkadaşım selamlar benim değerlendirmelerime katılmadığını yazmışsın saygı duyarım
    şimdi senin motordan anlayan biri olduğunu varsayarak bir şey yapmanı isteyeceğim arka çatalı şaseye bağlayan bilyeleri sök bak bakalım oralar nasıl
    Ben yukarıdaki yazımda motoru kötülemeye çalışmadım.Dikkatini çektiyse eksilerinden bahsettim o eksikler giderilirse harika bir motor olabilir
    Şimdi sana soruyorum bir krosçu 95kg arazide arka amortisörü en sert ayarda biniyor tümseğe vuruyor teker kaportaya sürtünüyor bu sence normalmi.
    Arka amortisörün alt sisteminden bahsetmişim adamlar yapmış ama sen hiç bakma gereği duydunmu ne halde valla ben açtığımda paslanmış,çürümeye yüz tutmuştu
    Ön amortisör dedim yine diyorum o da sistem olarak güzel ama bizim ithalatçı olacak adamlar içine ne yağı koyduysa -5derecede inanın hiç esnemedi kütük gibi oldu(şimdi sen dersinki değişsene)
    Mesele benim değişmemde değil güzel kardeşim bu ramzeyin sahtekarlığında niye güzelce yağlasalar,ön amortisörlere atf veya 10 numara koysalar daha iyi olmazmı
    Bizim gibi insanların bunları soruşturması lazım yoksa 100gr gres veya 1 litre atf beni batırmaz ama benim kızdığım ve kırıldığım şu yerli malı istismarcılığına
    UMARIM NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLAMIŞSINDIR

  13. #13
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    bini69 arkadaşım aleykümselam. Siz kendi değerlendirmelerinizi ben de kendiminkileri yazdım. Kızmaca yok. Ben sizin yaşadığınız olumsuzlukları yaşamadım. Dolayısıyla yazacak olumsuzluk ta göremiyorum. Olsaydı mutlaka yazardım. Ama yazınızda eğer yaşadığınız olumsuzlukları detaylandırdığınız gibi, olumlu yönleri de detaylandırsaydınız daha objektif olurdunuz diye düşünüyorum.
    Her ne kadar yazı üslubunuzdan ve ifade tarzınızdan bir miktar rahatsız olduysam da, bana sorduklarınıza cevap vereyim.
    1. Arka çatalı şaseye bağlayan yeri sökmedim çünkü sökmemi gerektirecek herhangi bir gıcırtı, sürtme veya şüphelenecek bir durum hissetmedim. Hissettiğim an servise söktürüp baktırırım. Sanırım o bölgede bir gresörlük var ve zaman zaman yağlanmalı ama ben daha ihtiyaç duymadım.
    2. Ben 110 kiloyum ve geçen cumartesi sürülmüş tarla da dahil 20 km bence zor arazi koşullarında sürdüm cross'umu ve arka amartisör yayı en yumuşak seviyesinde olmasına, çok yumuşak ve kaygan toprak zeminde dik rampaları inip çıktığım halde hiç vurma veya sürtme sorunu yaşamadım.
    3. Tavsiyeniz üzere ilk bakımda arka amartisörün alt kısmına baktırıp durumu burada yazacağım.
    4. Ön amartisör yağından şikayet ediyorsunuz. Haklı olabilirsiniz ama bu yağı üretici firma koyuyor, Ramzey firması değil. Yani motorun tüm yağı (kartel dahil) çinden doldurulmuş olarak geliyor. Motor yağını belli aralıklarla nasıl değiştiriyorsak, rahatsız edici bir durum olduğunda amartisör yağını da bir defalığına kaliteli bir yağ ile değiştirebiliriz ve bu da muhtemelen 10 YTL'yi geçmez (ATF veya çok kaliteli bir hidrolik ise. Yağınız eğer 10 numara ise zaten en fazla 2-3 YTL olur). Ama ben dediğim gibi şu ana kadar bu anlamda bir şikayetim de olmadı.
    5. Tabiki herkesin fikrine saygı duyarım ve ben de istismarcılığa karşıyım. Ancak ben, başka markaların crossları ile ilgili internette okuduğum "daha ertesi gün basmayan aküleri, içi paslanan karbüratörleri, sürekli gevşeyip düşen vidaları, aşırı titreşim ve zırıltıları, paslanan vida ve contaları, basmayan marş ve çalışmayan cikleleri, birazcık ıslanınca giden ışıkları ve bozulan elektirik tesisatlarını, hiç konmamış olan vites ve motor devir göstergelerini ve şu an aklıma gelmeyen bir sürü şikayeti" okudukça Ramzey 200 cc cross'uma "İYİ" diyorum. Bence siz de diğer markalarla ilgili yapılan şikayetleri okursanız malınızın kıymetini daha iyi anlar, birtakım eksikliklerine rağmen belki bardağa "dolu tarafından" da bakabilirsiniz. UMARIM NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLAMIŞSINIZDIR. Selamlar.

  14. #14
    HyperXCrossfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Bencede ramzey.Çünkü kanuni 250 cc ama 13hp ramzey 200cc 15 hp.Ayrıca ramzey sahiplerine bi sorum olcak.Acaba arka amortisöre herhengi bi ayar yapabiliyomuz.Yazılanları okuyunca aklıma geldi de daha öncede hiç dikkat etmedim.

  15. #15

    Üyelik
    01 Ocak 2006
    arkadaşım bende 1992 model yamaha dt 125 var.(14 beygir)2 zamanlı çok ama çok seri bir motorsiklet.1992 model olmasına rağmen kalkışta 200 cc'lik çinli crosslara 2-3 metre fark atıyor.(100 km hıza kadar)yakıt olarak onlarla aynı yakıyor.
    maksimum hız olarak 110 civarı hız yapıyor.ben 1 ay önce 1500 ytl'ye almıştım.
    orjinal temiz bir tane bulursan hiç kaçırma derim.çinliye 3-4 bin ytl vermektense 1500-2000 liraya eski de olsa japon al derim.
    memlekette çıkıp inmediğim dağ tepe merdiven kalmadı.bir defa dahi yolda bırakmadı.zaten sağlamlığı tartışılmaz çünkü o bir japon.

  16. #16

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    slm arkadaşlar.
    ya 12 beygir deniyor ama sanki 20 beygir gibi çok güçlü geldi bana.bir arkadaşıma bu konuyu sordum sadece güce bakma tork çok önemli
    gerçekten manyak bir motor olmuş.ben almayı düşünüyorum.
    hem yerli üretimmiş.yedek parça sorunu çekmeyiz.
    herkese ve her görüşe saygılar....

  17. #17

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    inşallah Kanuni 250cc cross
    savtunemir_34 sen bu makineyi ne zaman kullandın.yani öyle test amaclı mı? bide bu makinenin tork u da yüksek sayılmaz 13.4 nm. gercekten kafam cok karıştı.Bu aralar ikinci el japonlara bakıyorum,ama ikinci ele ne kadar güvene bilirim bilmiyorum.En geç mayıs ayanda alıcam motoru.umarım dogru kara verip sakata gelmem.yardımlarınız için saolun arkadaslar.benim için sizin görüşleriniz cok önemli rüzgarınız bol olsun

  18. #18
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Hemşerim çinlilerden iyi olanlar var sen zaten doğru tercihi yapmızsın cross alacaksan en 200 cc lik olmalı her yönüyle daha dayanıklı
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  19. #19

    Üyelik
    15 Şubat 2007
    bir arkadaşım aracılığı ile test amaçlı kullandım gerçekten çok güçlü geldi bana
    gaz verince gücü hissediyor insan. bayilerde test sürüşü var mı bilmiyorum ama karar vermeden önce denemelisin.

  20. #20

    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    inşallah Kanuni 250cc cross
    cok saol arkadasım.mutlaka denicem kanuni yi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)