Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBF 250 ve ER 5 karşılaştırması..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Kanije
    Dün 2005 model bir ER 5'e binme fırsatım oldu.CBF 250 ile ER 5 arasındaki farklılıkları kendi bakış açımla sıralamak istiyorum.

    ER 5:


    CBF 250:


    ER 5 ilk bakışta anında kendini belli ediyor ve bi hayli dikkat çekiyor.
    CBF 250'de ER 5 kadar olmasa o da nerdeyse onun kadar dikkat çekiyor.

    ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
    CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.

    ER 5'in gösterge paneli 1980'lerin nakedlerinden fırlamış gibi.En azından Km göstergesi ve benzin göstergesi elektronik sistem yapılsa ve saat eklense çok daha iyi olurdu bence...
    CBF 250'nin gösterge paneli ise tek kelimeyle süper ve ER 5'inkinden çok daha hoş duruyor.

    ER 5 özellikle 3.vitesten sonra gücünü hissettiriyor.4. vitesle 160'ı hiç zorlanmadan gördü.Son sürat olarakta göstergesinde yazanı (220) gördü.
    CBF 250'nin gücü ise daha çok 4. vitese kadar gücünü belli ediyor.4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,son viteste ve yokuş aşağı ise 150'yi gördü.

    ER 5'in fren sisteminin zayıf olduğu söyleniyor genelde ama ben buna kesinlikle katılmıyorum.180 Km süratle giderken ani fren yapmam gerekti ve bence frenleri tek kelimeyle mükemmeldi.
    CBF 250'nin fren sistemi ise gayet başarılı ama çoğu zaman ani fren yapmak gerektiğinde arka teker kilitlenebiliyor. ER 5'te ise böyle bi durum olmadı.Fren konusunda kesinlikle CBF'den daha iyi.

    ER 5'in egzos sesi ise bende tam anlamıyla hayal kırıklığı yarattı.500'lük motordan çıkan sesin o kadar az olması çok garip.Ama uzun yolculuklarda bu avantaj olabilir.
    CBF 250'nin egzos sesi ise gücüne göre ve ER 5'e oranla çok daha iyi ve tok çıkıyor.

    ER 5'in ön amartisörleri benim kanımca çok yumuşak ve yüksek süratlerde problem yaratıyor.
    CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.

    210 Km'lik yolda ER 5 yaklaşık 35 YTL,CBF 250 ise yaklaşık 25 YTL'lik yakıt harcadı.

    Kullanıcısına göre;

    CBF 250'nin sıfırına 8000 YTL vermek yerine 7000 YTL'ye çok temiz ER 5 alınabilir.CBF 250'den daha karizma ve daha güçlü bir motora binilebilir.

    7000 YTL'ye ER 5 alınacağına 5500-6000 YTL'ye temiz ikinci el bir CBF 250 alınıp hem daha ekonomik, ER 5 kadar olmasa da kendi çapında güçlü ve karizma bir motor alınabilir ve servis konusunda içiniz ER 5'e göre güvenli olabilir.
    CBF 250 almaya karar vermişseniz ve yanlışlıkla ER 5'i görürseniz % 99 ihtimalle artık sizin için CBF 250 tarih olur ve ER 5 diye sayıklamaya başlarsınız...

    Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı...

    CBR 1100 XX Süper Blackbird:



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    güzel bir yazı olmuş... ama ben cbf500 ile er-5 karşılaştırması yapılmasını daha doğru bulurdum. Hoş cbf500ün fiyatı hayli yüksek olsa da...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Kanije
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir yazı olmuş... ama ben cbf500 ile er-5 karşılaştırması yapılmasını daha doğru bulurdum. Hoş cbf500ün fiyatı hayli yüksek olsa da...

    CBF 500'ün gerek teknolojisi,gerekse servis güvencesi vb. özellikleri ER 5'ten iyi diye biliyorum ama dün Antalya Honda bayisi olan Akçor Motorda CBF 500'ü yakından gördükten sonra görüntü olarak ER 5'i tek geçerim...

  4. #4
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    bende zaten cbf500 yerine cbf 600'ü tercih ederim =)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  5. #5
    hayatımHepyek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    ist-blk
    Motosikleti
    GT250 - CBF250 - yok
    Alıntı garacava adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 500'ün gerek teknolojisi,gerekse servis güvencesi vb. özellikleri ER 5'ten iyi diye biliyorum ama dün Antalya Honda bayisi olan Akçor Motorda CBF 500'ü yakından gördükten sonra görüntü olarak ER 5'i tek geçerim...
    ER 5 çok yakmış neden ki. birde CBF500 yanında ER5 daha zayıf kalıyor. CBF500 gerçekten çok beğendiğim bir alet. ER5 eski stil nakedler gibi duruyo. benim göreüşüm CBF500. tek geçerim

  6. #6
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.
    CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.
    Er5 daha mı vibrasyonlu CBF250'ye göre

    CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.
    Maksimum 140 yapan bir motorda yüksek sürat de ne ola ki

    Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı...
    Yüksek güçteki ve motor hacmindeki makinalar sabit hızlarda daha az yakarlar. Bunun sebebi o sürati verdiği devir aralığıdır. Mesela denmiş ki;

    4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,
    Muhtemelen 1100XX 2. viteste 5000 devirde falan görecektir 120'yi. Bu da o motor için çok rahat bir sürat.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  7. #7

    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Kanije
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Er5 daha mı vibrasyonlu CBF250'ye göre
    ER 5'in ki daha az.Ama senin hatırın için mahkemeye gidip ikisinin de vibrasyon oranlarının eşitlenmesi için dava açacağım.

    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maksimum 140 yapan bir motorda yüksek sürat de ne ola ki

    De get işine sabah sabah Pro. CBF 250'ye göre 140 Km az mı?Demek istediğim 140 Km süratle iki motordan CBF'nin yol tutuşu kesinlikle daha iyi.
    Hem unutma 140 Km'ye 1084 Km daha eklesen ses hızına ulaşırsın.Ne kalmış şunun şurasında?

    Alıntı garacava adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
    CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.
    (POWERED BY PRO)

  8. #8
    burdizo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    bmw f 650 GS
    er 5 kullanmadım. twister kullandım 5 ay kadar. yakıt olarak şunu söyleyebilirim. twister 110 km lerden sonraki hızlarda (azami hızı yol düz ise ve rüzgar direnci yoksa 140 km) çok yakıyor..250 lilik bir motora göre yakıtı fazla..

  9. #9
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    ilginç bir karşılaştırma olmuş. adil olmamış ama yine de teşekkürler.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  10. #10

    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    kawasaki er5
    garacava sen varya beni mecbur ettin yazmaya.ya benim kardeşim er5 fazla yaktı demişsin,sen bin 190,200,210,220 bas bide deki yakıyor .beygir gücünü ve torkunu anlatmam çok saçma olur(bindim demişsin çünkü).sen 5000 devirlerde bin,hele birde uzun yola çıkta nasıllll az yaktığını gör.1100 lük motorun daha az yaktıgını söylemişsin,tabi sen 170 hızı sanırım 10000 devir civarı görmüşsündür,o motor daha düşük devirlerde görmüştür.sen ibreyi sona dayadıgını söylüyorsun,geç bide 1100 lük motorda (sanıyorumki 320-340 tır)ibreyi sona dayada nasıl yakıyor gör.cbf 500 diyenler var,bence kalıp ve görüntü estetiği olarak er5(hele birde siyah olursa) manyak bir güzellik.lütfen ikisinide birebir görenler yorum yapsın.FİYAT=cbf nin rodajını daha tamamlamamışını almaya kalk 10-11 milyar civarı istiyorlar.ER5 aynı yenilikteki makinayı 7.5 le 8.5 milyar arası alırsın.3-4 milyar fark az deyil......vs.vs.vs........varmı bir yanlış yazdıklarımda garacava
    ...SIKIYSA YAKALA...

  11. #11
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    gs500
    ==============================
    ==============================

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    vallah ben 1depoyla anca 230km gidebiliyorum yani 20litreyle
    ama daha 2000kmde belki yerine oturur inşallah

  13. #13
    çiyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Gürselim'e katılıyorum,bence kesinlikle ER5,bu motoru kullanan arkadaşlardan bildiğim kadarı ile az yakıyor,çok yakıyor'a katılmıyorum.

    Ayrıca bence karizmasıda iyi,eski motor gibi durmuyor...
    çiyan:bounce:

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı richy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gs500
    Kesinlikle onlar bir birile karsilastirila dursun biz onlari tek geceriz.Suzuki bu ne de olsa
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    er-5 arada sırada dusundugum sora nedense vazgectıgım bı motor olmustur..
    bıldıgım kadarıyla ınsanlar frenlerınden sıkayetcı..
    hele cbr ın on arka dıskınden ınıp arka kampana ya bınmek ona gore kendını ayarlamak garıp olur sanırım

    ama 2.el fıyatları benım butcemın ıcerısınde(bır dahakı yaz butcemın)alınabılıtesı yuksek bı makıne er-5
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  16. #16
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    ER 5 bence
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı EROLL88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    ybr 125 mi hyosung gt 250 mi gibi bişi olmus bu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler