her iki motoru da uzun uzun kullanmış ve hatta kardeşime xt125r satın almış birisi olarak, ve sizin hayaliniz olduğunu söylediğiniz F650GS sahibi birisi olarak naçizane tavsiyelerim...
xt125x'i boşverin...yol lastikleri yada enduro lastiklerini, bu güç-ağırlık oranındaki bir motorda malesef tutunma farkı yaratmıyorlar.(nerdeyse sonuna kadar yatmışken bile ful gaz açsan dahi arkası atmıyor asfaltta)..ek olarak üzerinde pirelli mt60 ile gelen xt-r'ın yol tutuşunu çinli endurolarla karşılaştırmayın...
...zaten 21" ön cantın 17" ye karşı yüksek hız "aşırı stabilite" dezavantajını görebileceğin bir hıza da çıkamıyorsun..dolayısıyla 17" lik versiyonu aldığında hiçbir "süpermoto" avantajı almayıp birçok "enduro" avantajı kaybediyorsun...eğer motor 4-5 hp daha güçlü olsa bu söylediğim farklı olurdu ancak malesef şu an "r" almak en mantıklısı...x tamamen boş malesef (eğer tabi görüntüsü senin için en önemli faktör ise ,süpermoto görüntüde olsun ne olursa olsun diyenlerden değilsen)
eğer amacın sonradan enduro alıp (F650GS) enduro gibi kullanmaksa xt125r tek çözüm..titreşim 0 yakıt 100km de 2,5 civarı konfor mükemmel kalite mükemmel motor..
ancak amacın asfalt kullanımı ise "ben f650gs istiyorum ama asfalttan çıkmicam tipini seviyorum " diyenlerden isen..(yazık yahu böyle GS leri pastane motoru yapanlara çok kızıyorum..
)
cbr125 kesinlikle xt den çok daha performanslı, hızı ve hızlanması xt den çok üstün. en önemlisi bence "xt den çok daha pratik" xt de bungee hook filan yok ağ bile düzgün asılmıyor, xt sonuçta off road olduğundan lambaları gece çok yetersiz....hız olarak xt zorla 100 civarı yapıyor ve neredeyse hiç sollama kabiliyeti yok otobanda vs bu size yavaş bir kamyonu bile "stratejik" sollama zorunluluğu getiriyor..cbr de bu sorun çok daha az (en azından ufak motorlu bir araba gibi davranabiliyor)...ancak cbr125r malesef bir aydan sonra sıkmaya başlıyor..çünki yapılabilecekler sınırlı...
ama işin arazi ise xt şaheser bir "öğrenme " motoru her türlü işi güzel yapıyor gücü off road da korkutmayacak ama hiçbir çukurun dibinde bırakmayacak dengede, bir arazi makinası için çok konforlu, en azında 1-1.5 sene off road kullanımında hiç sıkılmadan yada yetersiz gelmeden kullanılıyor. açıkçası benim kardeşim şu an için motoruna aşık...
2-3 ayda 3000km yaptı ve bunun en fazla 300-400'ü asfalt...
ve halen motordan sıkılmış değil.....eh bu 3000-4000 asfalt 300-400 toprak olsa ne olurdu. dersen hemen bir haftada satardı motoru..
sonuçta her ikiside kendi sınıflarında mükemmel motorlar...ben cbr125r'ı ilk kullandığımda aşık oldum aynı şekilde xt125r da...her ikisi de kendi sınıfları için mükemmel başlangıç motorları...problem motorlarda değil senin hangi sınıfta devam etmek istediğinde yatıyor....