hocam nc700x sonrası monster 696 ya geçmiş ( benelliye italyan diyemeyen ducati fanboyuda diyebilirsin :D ) biri olarak eğer nc700s in tipi gidişi tatmin edicekse başka bir şeye bakma al geç , ben biraz daha agresif motorları sevdiğim için beni nc serisi kesmedi ancak kesinlikle bu motor kötü diyemem aksine çok da başaralı ama malum 750 cc dense de bir 500 cc gibi gidişi vs ama yakıtı koklar o konuda başarılı tork olarak da tatmin eder domiden sonra
Fiyat olarak o motoru bilmiyorum ama cfmoto 700clx e yakındir heralde.bu fiyat skalasında clx700 ün rakibi yok bana göre.hem tip hem servis 2.el güç olarak gayet iyi.bütçe tutuyorsa hiç macera arama clx700 her türlü.2.el alma onun riskine girme masrafına girme
Daha önce NC kullanan birisi olarak NC'yi tavsiye edebilirim. Ancak DCT olması lazım. Motor yüksek devir çevirmediği için sürekli vites değiştirmen gerekebilir. Ama otomatik alırsan bunu senin yerine yapan bir DCT var.
2012 NC'ler 700cc, biraz kemikli bir DCT'ye sahipler. 2014 sonrası 750cc DCT biraz daha iyileştirilmiş. 2016 sonrasında DCT güncelleme (viraj sensörü ve sport mod güncellemesi) ve egsoz gibi güncellemeler mevcut. 2018 sonrasında ise led vs eklenmiş. Bütçene bağlı 2018, olmadı 2016 daha da olmadı 2014 alabilirsin (ara yılları saymıyorum)
NC'nin avantajları:
Uzun ömürlü olması
Yakıtı koklaması
Otomatik olmasından dolayı kullanım kolaylığı
Yine otomatik olmasından dolayı hor kullanılamaması
Bol yedek parça
Bence sesi de güzel
Dezavantajları:
Diğer motorlar gibi yüksek devir yapmıyor, apaçilik yapamazsın
Bence selesi sert
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
İmkanım olsa buralarda binmek için bir NC alırdım.
Benelli çin malı değil mi? İtalyan zannedilsin diye İtalyan markası koymuşlar ama bildiğin çinli işte.
Geçenlerde sosyal medyada kendini İtalyan Chef olarak tanıtan, kendine italyan ismi gibi isim uydurmuş birinin aslında türk olduğu ama kimi restoranları 6-7 yıldır italyanmış gibi kandırıp oralarda etkinlik düzenlediği haberleri vardı. Bence o konuda restoranlar da biliyorlardı ama müşteriyi kandırmak kolay, italyan chep deyince parayı bayılacak kredi kartının dibini görecek tayfa ok deyip oyuna ortak olmuşlardır. Ne de olsa İtalyanca bir değişik geliyor, benelli de bunun gibi, aslında çinli ama çakma italyan.
Japon markaları varken ne gerek var maceraya.
Başka bir şey aldığında Benelli aklında kalacak mı? Kalacak gibi. Canın ne istiyorsa onu al, keyif işi bu.
espresso Abi Benelli İtalyan markasıydı, geçmişte ürettikleri kuvvetli makineler varmış. Sonra Çinliler satın almış markayı. Yani ismi İtalyana benzetilsin diye Benelli konmamış.
Herkese güzel yorumları ve tavsiyeleri için teşekkür ederim. Yönergelerinizden Japon olsun taştan olsun gibi düşünmeye başladım Bu noktada Benelli'yi her ne kadar içim rahat etmese de listeden çıkartacağım, bu kadar insan Japon diyorsa vardır bir bildikleri diyorum.
Bildiğim kadarıyla Benelli uzun yıllar İtalyan markası olarak hizmet etmiş ve sonrasında Çin markayı satın alınca kozmetikte İtalyan esintileri devam ederken malzeme kalitesi, işçilik, kalite kontrol gibi konularda bir Çinliye dönüşmüş. Arada bir CLX-700 önerisi gelmiş ancak Hintliden inip motorun Huawei'si diyebileceğimiz CF Moto'ya geçmeyi hiç ama hiç istemiyorum...
Piyasa aldı başını gitti, bu noktada elimdeki bütçeyle bakabildiğim çok nadir şeyler kaldı. NC750 konusunda kafamda çok fazla soru işareti var, diğer tarafta Versys'i düşündüğümde içim kıpır kıpır oluyor vallahi CB500F ise aralarında sadece nispeten düşük gücüyle beni kendinden az da olsa itiyor...
Siz olsaydınız bu klasmanda bu bütçeyle ne bakardınız? Mesela biraz göz attığımda yine Kawasaki'den 40-50 bin kilometrelerde ER6-F var, Z650 var. Biraz daha büyük kasada Honda CBF 600 var, var da var...
7-8 yaşında, +50 bin kilometrede alacağınız bir Japon'da ilk bakacaklarınız ve dikkat edecekleriniz nelerdir?
Eskiden gücel bir İtalyan markası idi ama Çinliler fırsatı bulunca satın aldı, ne güzel bir italyan markası dediler bu marka algısnı kullanarak çin usulu kalite ile devam ediyorlar.
Benelli markasının merkezi İtalya'da kalmış olsa, üretimi çinde bile yaptırmış olsalar yine eski Benelli kalitesi ile üretilse laf etmezdim.
107.000 km.de ve 2008 model bir Er6F kullanıyorum. Sürekli geziyorum. Distribütör kaynaklı problemlerden dolayı Kawasaki'nin algısı ülkede olumlu değil. Sarf malzemeleri bulunuyor ama sıkıntılı, yedek parça için de yurtdışı alışverişi yapabilme imkanınızın olması bence gereklidir.
Kawasaki'nin Er6 F/N , Versys, Z650'de kullandığı blok aynı blok, paralel çift silindir, 650 cc ve model yılına göre 66-72 bg arasıdır. Blok biraz fazla ısınır. Motorda az biraz titreşim vardır. Son hız motoru değildir ama çok tatlı ve dengeli bir tork vardır. Şehir içinde bisiklet kadar rahat sürülür, uzun yolda da sizi çok mutlu eder. 2. el alırken rakip motorlara göre daha ucuza alırsınız ama satarken de daha az prim yapar, daha ucuza satarsınız. Yetkili servisleri var ama sayıları azdır. İşçilikleri pahalı ama iyidir. Bir de birçok şehirde hala iyi ustalarını bulmak mümkündür.
Burada şunu alın, bunu alın demiyorum, arada kaldığınız motosikletler için de "bu iyidir, şu cacıktır" demiyorum, Er6 ile ilgili merak ettiğiniz konular varsa bilgim ölçüsünde seve seve destek olurum.
45-50 binde motorda can kalmıyorsa, o motor ya çinli-hintlidir, ya da r25 veya cbr250 dir.
Bu tür konularda ve senin de beklentilerine bakarak tavsiyem, her zaman ki gibi; Versys 650.
Teşekkür ederim tommygun hocam. 6F yazmışım ancak 6N olacaktı, çok önemli değil. Yurtdışı alışverişte problemim yok, satış veya yetkili servis konusunda da bir çekincem yok. Gerekirse 10 lira altına koyarım, kâr etmek için değil de uzun süreler binmek için istiyorum.
Kawasaki konusunda merak ettiğim asıl husus sizin de dediğiniz gibi ülkemizde distribütörden dolayı pek iyi bir izlenimi yok, ancak İstanbul gibi büyük bir şehirde rahatça ustasını bulabileceğimi de biliyorum. Elim az biraz anahtar tutar, bloktan da az biraz anlarım. Merak ettiğim şey yarın öbürgün bir Karadeniz turu yapayım, Güneydoğu’ya gideyim dediğimde aklıma ilk gelen şey “ya buralarda bunun ustasını bulur muyum?” sorusu olur mu? Yoksa 100 bini devirmiş muhteşem örnekler de görüyoruz sizin gibi. Onun haricinde zaten topspeed derdim yok. Orta tempolu viraj sürüşlerinde aklım kalmasın, az biraz 7-8 bin devir aralığında sürdüğümde bloğu çatlatır mıyım derdim olmasın.
Mesela Kawasaki’nin bu 650’lik bloğunda kronik problemler nelerdir? Özellikle 2015 ve sonrası ABS’li modellerini düşündüğümüzde ilk bakmamız gereken ve kesinlikle dikkatli olmamız gereken konular nelerdir?
Kawasaki'nin bu bloktaki sıkıntılı model yılları 2006-2008 arası gri bloklulardır. Bunların büyük kısmında yağ eksilmeden kaynaklı yatak sarma olmuştur. Sizin düşündüğünüz model yılına ait siyah renkli bloktan korkmayın. Tabi ki yağ seviyesi kontrolünü yapın. Bu bloklar filtre değişimiyle beraber 1,9 lt gibi gerçekten çok az yağ alıyorlar. Uzun gezinizden korkmayın, gönül rahatlığıyla çıkın. Muhtemelen Anadolu'nun o coğrafyasında yetkili servis yoktur ama büyük motorlara bakan birileri varsa size destek olabilir.
XJ6 uzun süre radarımdaydı ancak şu anki piyasası bende yalnızca hayal olabilecek noktalarda malesef 210 civarlarına ağır hasar kayıtlılarını ancak bulabiliyoruz. İlanlarda yeşil-siyah güzel ve temiz duran bir ER6-N var ABS’li, şu sıralar listeye onu aldım. Haricinde Versys ve CB500F’leri de takip ediyorum.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)