Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Nispeten Yüksek CC’de 0km İtalyan vs. Canı Alınmış 2. El Japon?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizleri bilemem ama benelli alıp da söyle uzun yıllar binmiş kimseyi görmedim, herkes bi yerden sonra bıkıyor.

    sanırım servis ve yedek parça sıkıntısı var
    Benelli'nin uzun yola uygun modelleri cüsselerine göre biraz güçsüz oldukları için tercih sırasında daha aşağıda kalıyorlardır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    hocam nc700x sonrası monster 696 ya geçmiş ( benelliye italyan diyemeyen ducati fanboyuda diyebilirsin :D ) biri olarak eğer nc700s in tipi gidişi tatmin edicekse başka bir şeye bakma al geç , ben biraz daha agresif motorları sevdiğim için beni nc serisi kesmedi ancak kesinlikle bu motor kötü diyemem aksine çok da başaralı ama malum 750 cc dense de bir 500 cc gibi gidişi vs ama yakıtı koklar o konuda başarılı tork olarak da tatmin eder domiden sonra

  3. #23

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB650R fiyatlarına bakınca benim de dünyam kayıyor hocam, olsun denemeniz yeterli Teşekkürler.



    Böyle bir mesaja ihtiyacım vardı galiba. Zira elimde 20bin km’de silindir kıran bir motor olunca, yüksek hacimli motorlarda km veya yorgunluk hakkındaki tüm bilgilerimi korkarak rafa kaldırdım… Anladığım kadarıyla durum arabadaki gibi. Volvo, Subaru, Honda gibi araçlarda kaportadan önce nasıl motor içine bakıyor ve öncelik veriyorsak, motosikletin Japon’unda da bu olmalı sanırım.



    Yakıt konusunda hiçbir derdim yok. Altımdaki motosiklet bana keyif versin, varsın olsun 7-8 litre yaksın orasına bakmayı tercih etmiyorum. Sportiflik ağır basıyor, bir yandan pratiklik de istiyorum şehiriçi durumlarından tabii ki.. Teşekkürler cevaplarınız için.
    Nc'yi keyifsiz buluyorsanız Benelli'nin 500 lük bloğundan hiç keyif alamazsınız onu söyleyeyim.
    Direk bakımlı vercys alın keyif alın.
    Khaira bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  4. #24

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Fiyat olarak o motoru bilmiyorum ama cfmoto 700clx e yakındir heralde.bu fiyat skalasında clx700 ün rakibi yok bana göre.hem tip hem servis 2.el güç olarak gayet iyi.bütçe tutuyorsa hiç macera arama clx700 her türlü.2.el alma onun riskine girme masrafına girme

  5. #25

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Daha önce NC kullanan birisi olarak NC'yi tavsiye edebilirim. Ancak DCT olması lazım. Motor yüksek devir çevirmediği için sürekli vites değiştirmen gerekebilir. Ama otomatik alırsan bunu senin yerine yapan bir DCT var.
    2012 NC'ler 700cc, biraz kemikli bir DCT'ye sahipler. 2014 sonrası 750cc DCT biraz daha iyileştirilmiş. 2016 sonrasında DCT güncelleme (viraj sensörü ve sport mod güncellemesi) ve egsoz gibi güncellemeler mevcut. 2018 sonrasında ise led vs eklenmiş. Bütçene bağlı 2018, olmadı 2016 daha da olmadı 2014 alabilirsin (ara yılları saymıyorum)
    NC'nin avantajları:
    Uzun ömürlü olması
    Yakıtı koklaması
    Otomatik olmasından dolayı kullanım kolaylığı
    Yine otomatik olmasından dolayı hor kullanılamaması
    Bol yedek parça
    Bence sesi de güzel
    Dezavantajları:
    Diğer motorlar gibi yüksek devir yapmıyor, apaçilik yapamazsın
    Bence selesi sert

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

    İmkanım olsa buralarda binmek için bir NC alırdım.
    blueway2 bunu beğendi.

  6. #26
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Benelli çin malı değil mi? İtalyan zannedilsin diye İtalyan markası koymuşlar ama bildiğin çinli işte.

    Geçenlerde sosyal medyada kendini İtalyan Chef olarak tanıtan, kendine italyan ismi gibi isim uydurmuş birinin aslında türk olduğu ama kimi restoranları 6-7 yıldır italyanmış gibi kandırıp oralarda etkinlik düzenlediği haberleri vardı. Bence o konuda restoranlar da biliyorlardı ama müşteriyi kandırmak kolay, italyan chep deyince parayı bayılacak kredi kartının dibini görecek tayfa ok deyip oyuna ortak olmuşlardır. Ne de olsa İtalyanca bir değişik geliyor, benelli de bunun gibi, aslında çinli ama çakma italyan.

    Japon markaları varken ne gerek var maceraya.
    Khaira ve hasmet bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    Motosikleti
    Ducati 848, Hero X-Pulse 200
    Başka bir şey aldığında Benelli aklında kalacak mı? Kalacak gibi. Canın ne istiyorsa onu al, keyif işi bu.
    Khaira bunu beğendi.

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    espresso Abi Benelli İtalyan markasıydı, geçmişte ürettikleri kuvvetli makineler varmış. Sonra Çinliler satın almış markayı. Yani ismi İtalyana benzetilsin diye Benelli konmamış.
    Motoseverrr, Khaira, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #29
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Herkese güzel yorumları ve tavsiyeleri için teşekkür ederim. Yönergelerinizden Japon olsun taştan olsun gibi düşünmeye başladım Bu noktada Benelli'yi her ne kadar içim rahat etmese de listeden çıkartacağım, bu kadar insan Japon diyorsa vardır bir bildikleri diyorum.

    Bildiğim kadarıyla Benelli uzun yıllar İtalyan markası olarak hizmet etmiş ve sonrasında Çin markayı satın alınca kozmetikte İtalyan esintileri devam ederken malzeme kalitesi, işçilik, kalite kontrol gibi konularda bir Çinliye dönüşmüş. Arada bir CLX-700 önerisi gelmiş ancak Hintliden inip motorun Huawei'si diyebileceğimiz CF Moto'ya geçmeyi hiç ama hiç istemiyorum...

    Piyasa aldı başını gitti, bu noktada elimdeki bütçeyle bakabildiğim çok nadir şeyler kaldı. NC750 konusunda kafamda çok fazla soru işareti var, diğer tarafta Versys'i düşündüğümde içim kıpır kıpır oluyor vallahi CB500F ise aralarında sadece nispeten düşük gücüyle beni kendinden az da olsa itiyor...

    Siz olsaydınız bu klasmanda bu bütçeyle ne bakardınız? Mesela biraz göz attığımda yine Kawasaki'den 40-50 bin kilometrelerde ER6-F var, Z650 var. Biraz daha büyük kasada Honda CBF 600 var, var da var...

    7-8 yaşında, +50 bin kilometrede alacağınız bir Japon'da ilk bakacaklarınız ve dikkat edecekleriniz nelerdir?
    espresso bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7-8 yaşında, +50 bin kilometrede alacağınız bir Japon'da ilk bakacaklarınız ve dikkat edecekleriniz nelerdir?
    Bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılmış olması birde ağır kazası olmaması. Bütçeniz dahilinde bakımlı has İtalyanlar yokmu?

  11. #31
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    espresso Abi Benelli İtalyan markasıydı, geçmişte ürettikleri kuvvetli makineler varmış. Sonra Çinliler satın almış markayı. Yani ismi İtalyana benzetilsin diye Benelli konmamış.
    Eskiden gücel bir İtalyan markası idi ama Çinliler fırsatı bulunca satın aldı, ne güzel bir italyan markası dediler bu marka algısnı kullanarak çin usulu kalite ile devam ediyorlar.
    Benelli markasının merkezi İtalya'da kalmış olsa, üretimi çinde bile yaptırmış olsalar yine eski Benelli kalitesi ile üretilse laf etmezdim.
    blueway2 ve hasmet bunu beğendiler.

  12. #32
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela biraz göz attığımda yine Kawasaki'den 40-50 bin kilometrelerde ER6-F var, Z650 var.
    107.000 km.de ve 2008 model bir Er6F kullanıyorum. Sürekli geziyorum. Distribütör kaynaklı problemlerden dolayı Kawasaki'nin algısı ülkede olumlu değil. Sarf malzemeleri bulunuyor ama sıkıntılı, yedek parça için de yurtdışı alışverişi yapabilme imkanınızın olması bence gereklidir.

    Kawasaki'nin Er6 F/N , Versys, Z650'de kullandığı blok aynı blok, paralel çift silindir, 650 cc ve model yılına göre 66-72 bg arasıdır. Blok biraz fazla ısınır. Motorda az biraz titreşim vardır. Son hız motoru değildir ama çok tatlı ve dengeli bir tork vardır. Şehir içinde bisiklet kadar rahat sürülür, uzun yolda da sizi çok mutlu eder. 2. el alırken rakip motorlara göre daha ucuza alırsınız ama satarken de daha az prim yapar, daha ucuza satarsınız. Yetkili servisleri var ama sayıları azdır. İşçilikleri pahalı ama iyidir. Bir de birçok şehirde hala iyi ustalarını bulmak mümkündür.

    Burada şunu alın, bunu alın demiyorum, arada kaldığınız motosikletler için de "bu iyidir, şu cacıktır" demiyorum, Er6 ile ilgili merak ettiğiniz konular varsa bilgim ölçüsünde seve seve destek olurum.
    espresso bunu beğendi.

  13. #33
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    45-50 binde motorda can kalmıyorsa, o motor ya çinli-hintlidir, ya da r25 veya cbr250 dir.
    Bu tür konularda ve senin de beklentilerine bakarak tavsiyem, her zaman ki gibi; Versys 650.
    espresso bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden gücel bir İtalyan markası idi ama Çinliler fırsatı bulunca satın aldı, ne güzel bir italyan markası dediler bu marka algısnı kullanarak çin usulu kalite ile devam ediyorlar.
    Benelli markasının merkezi İtalya'da kalmış olsa, üretimi çinde bile yaptırmış olsalar yine eski Benelli kalitesi ile üretilse laf etmezdim.
    Aslında fena değil, kalite çıtasını oldukça yukarı taşıdılar. Benim Benelli ile ilgili çekincem servis / yedek parça ağı ve dışarıda bilen anlayan usta bul(A)ma durumu olurdu.
    espresso bunu beğendi.

  15. #35
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada şunu alın, bunu alın demiyorum, arada kaldığınız motosikletler için de "bu iyidir, şu cacıktır" demiyorum, Er6 ile ilgili merak ettiğiniz konular varsa bilgim ölçüsünde seve seve destek olurum.
    Teşekkür ederim tommygun hocam. 6F yazmışım ancak 6N olacaktı, çok önemli değil. Yurtdışı alışverişte problemim yok, satış veya yetkili servis konusunda da bir çekincem yok. Gerekirse 10 lira altına koyarım, kâr etmek için değil de uzun süreler binmek için istiyorum.

    Kawasaki konusunda merak ettiğim asıl husus sizin de dediğiniz gibi ülkemizde distribütörden dolayı pek iyi bir izlenimi yok, ancak İstanbul gibi büyük bir şehirde rahatça ustasını bulabileceğimi de biliyorum. Elim az biraz anahtar tutar, bloktan da az biraz anlarım. Merak ettiğim şey yarın öbürgün bir Karadeniz turu yapayım, Güneydoğu’ya gideyim dediğimde aklıma ilk gelen şey “ya buralarda bunun ustasını bulur muyum?” sorusu olur mu? Yoksa 100 bini devirmiş muhteşem örnekler de görüyoruz sizin gibi. Onun haricinde zaten topspeed derdim yok. Orta tempolu viraj sürüşlerinde aklım kalmasın, az biraz 7-8 bin devir aralığında sürdüğümde bloğu çatlatır mıyım derdim olmasın.

    Mesela Kawasaki’nin bu 650’lik bloğunda kronik problemler nelerdir? Özellikle 2015 ve sonrası ABS’li modellerini düşündüğümüzde ilk bakmamız gereken ve kesinlikle dikkatli olmamız gereken konular nelerdir?

  16. #36
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim tommygun hocam. 6F yazmışım ancak 6N olacaktı, çok önemli değil. Yurtdışı alışverişte problemim yok, satış veya yetkili servis konusunda da bir çekincem yok. Gerekirse 10 lira altına koyarım, kâr etmek için değil de uzun süreler binmek için istiyorum.

    Kawasaki konusunda merak ettiğim asıl husus sizin de dediğiniz gibi ülkemizde distribütörden dolayı pek iyi bir izlenimi yok, ancak İstanbul gibi büyük bir şehirde rahatça ustasını bulabileceğimi de biliyorum. Elim az biraz anahtar tutar, bloktan da az biraz anlarım. Merak ettiğim şey yarın öbürgün bir Karadeniz turu yapayım, Güneydoğu’ya gideyim dediğimde aklıma ilk gelen şey “ya buralarda bunun ustasını bulur muyum?” sorusu olur mu? Yoksa 100 bini devirmiş muhteşem örnekler de görüyoruz sizin gibi. Onun haricinde zaten topspeed derdim yok. Orta tempolu viraj sürüşlerinde aklım kalmasın, az biraz 7-8 bin devir aralığında sürdüğümde bloğu çatlatır mıyım derdim olmasın.

    Mesela Kawasaki’nin bu 650’lik bloğunda kronik problemler nelerdir? Özellikle 2015 ve sonrası ABS’li modellerini düşündüğümüzde ilk bakmamız gereken ve kesinlikle dikkatli olmamız gereken konular nelerdir?
    Kawasaki'nin bu bloktaki sıkıntılı model yılları 2006-2008 arası gri bloklulardır. Bunların büyük kısmında yağ eksilmeden kaynaklı yatak sarma olmuştur. Sizin düşündüğünüz model yılına ait siyah renkli bloktan korkmayın. Tabi ki yağ seviyesi kontrolünü yapın. Bu bloklar filtre değişimiyle beraber 1,9 lt gibi gerçekten çok az yağ alıyorlar. Uzun gezinizden korkmayın, gönül rahatlığıyla çıkın. Muhtemelen Anadolu'nun o coğrafyasında yetkili servis yoktur ama büyük motorlara bakan birileri varsa size destek olabilir.

  17. #37
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında fena değil, kalite çıtasını oldukça yukarı taşıdılar. Benim Benelli ile ilgili çekincem servis / yedek parça ağı ve dışarıda bilen anlayan usta bul(A)ma durumu olurdu.
    Yaa işte mevzu hep bu çin malı motorları ithal eden anadolu kaplanlarında bitiyor. Ne de olsa ticaret sünnet onlara göre. 3e alıp 5e satmakta sorun yok ama sonra servis, yedek parça desteği vb. uzun vadeli başarı getirecek kısımlarda sınıfta kalıyorlar, nasıl güvenelim?

  18. #38
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    fiyatları bilmiyorum ama
    yamaha xj6 serisine de bir bak

  19. #39
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fiyatları bilmiyorum ama
    yamaha xj6 serisine de bir bak
    XJ6 uzun süre radarımdaydı ancak şu anki piyasası bende yalnızca hayal olabilecek noktalarda malesef 210 civarlarına ağır hasar kayıtlılarını ancak bulabiliyoruz. İlanlarda yeşil-siyah güzel ve temiz duran bir ER6-N var ABS’li, şu sıralar listeye onu aldım. Haricinde Versys ve CB500F’leri de takip ediyorum.

  20. #40
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fiyat olarak o motoru bilmiyorum ama cfmoto 700clx e yakındir heralde.bu fiyat skalasında clx700 ün rakibi yok bana göre.hem tip hem servis 2.el güç olarak gayet iyi.bütçe tutuyorsa hiç macera arama clx700 her türlü.2.el alma onun riskine girme masrafına girme
    clx700 e o parayı vereceğime gider babalar gibi yamaha xsr700 alırım ömür boyu korkmadan binerim.
    memleketin tüm apaçileri bir olup o motor bloğunu bozamadılar o kadar iyi
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)