Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Nispeten Yüksek CC’de 0km İtalyan vs. Canı Alınmış 2. El Japon?

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    24 Ocak 2022
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CB125R
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese. Bir türlü servisten çıkamayan bizim meşhur Dominar’ı teslim almama sayılı günler kala, sarı sitenin bağımlısı olma durumuna yavaştan geçiş yaptık Bajaj gibi bir Hint’liyle yaşadığım çok tatsız servis durumlarından sonra büyük konuştum ve “asla ama asla Japon’dan başka bir şey almayacağım” durumuna girdim. Hala daha öyleyim ama kafamı karıştıran tek bir İtalyan var: 2022 model Benelli Leoncino 500.

    Malum, piyasanın durumu ortada. Sıfır motor bayiide yok, olana çok fazla ekliyorlar vs. telaşları; bir yandan vaktimin çoğunu uzun yolla geçirmek istediğimden en azından 600cc klasmanında bir motor arayışları derken aklımda kalan 2-3 model oldu.

    -2015 Kawasaki Versys 650 ABS, minimum 45bin km.
    -2014-2015 Honda NC750S, 50-55bin km.
    -2016 Honda CB500F, tarz olarak farklı olsa da uzun yola rahatça gelebileceğini düşündüğüm bir makine.

    Ve bir de gönlümün efendisi, her şeyiyle bayıldığım Leoncino 500…

    Malum ekonomik şartlarda 200bin liranın üzerine kolaylıkla çıkamıyorum. Baktığım tüm motorlar en kötü 6-7 yaşını devirmiş motorlar olduğu için kenarda köşede bir 15bin lira bulundurmak istiyorum. Durum böyle olunca 2022 model sıfır km bir Benelli 190 bin liralık fiyatıyla kafama fazlasıyla yatıyor; bir yandan da Japon sorunsuzluğu, sorun çıkarsa bile dünyanın her köşesinde ustasını Benelli’ye göre kolayca bulabileceğim markalara güvenim çok daha fazla.

    Bir yandan panik frenime güvenmediğim için ABS’nin mutlaka oldupu, bir yandan otoban hızları içerisinde giderken bloğun “yardım eeeeet” diye çığlık atmadığı, diğer yandan ise şehir içinde günlük minimum 60km yol yapmamın beni yormayacağı bir motosiklet arıyorum.

    Bu hususta bana önereceklerinizi, belki 500cc’nin geçiş motoru olabileceği ve hemen sıkılabileceğim gibi fikirlerinizi merakla bekliyorum. Agresif sürücü değilimdir, 25 yaşındayım ancak altıma 1000cc motor geldiğinde bile gaz açmak gibi bir derdim yoktur. Yapacaklarım ve hayallerim var herkes gibi Hız sınırları içerisinde sürerim, akrobasiyle yakından uzaktan ilgim alakam yoktur.

    Dipnot: Tek kırmızı çizgim racing’e binmeyi düşünmedim, düşünmüyorum

    Herkese sevgiler selamlar.
    Benelli leoncino kullanıcısı olarak ve dominar 400ü baya deneyimlemiş biri olarak kesinlike tekrar leoncino seçerim. Parça kalitesi duruşu gidişi her türlü daha iyi. DOM400de leoncinoya göre aşırı fazla titreşim var ve bu çok rahatsız ediyor. Benellinin kötü yanı olarak parçasını her yerde bulamazsınız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Arkadaş ortamında vereceğim cevap "sen yine kaşınıyon" olurdu.
    Khaira ve espresso bunu beğendiler.

  3. #43
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Beratcay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benelli leoncino kullanıcısı olarak ve dominar 400ü baya deneyimlemiş biri olarak kesinlike tekrar leoncino seçerim. Parça kalitesi duruşu gidişi her türlü daha iyi. DOM400de leoncinoya göre aşırı fazla titreşim var ve bu çok rahatsız ediyor. Benellinin kötü yanı olarak parçasını her yerde bulamazsınız.
    Hocam Dominar ve Leoncino karşılaştırmasından ziyade olay biraz sıfır Leoncino mu ikinci el Japon mu Leoncino’yla kaç kilometre oldu? Bu sürede bir problem yaşadınız mı, veya hiç beklenmedik bir anda bir parça ihtiyacınız oldu mu? Bakım maliyetleri ne durumda? Bir de özellikle merak ettiğim hiç uzun yol yaptınız mı? Uzun yolda oturuş pozisyonu ve sele rahatlığı durumlarını merak ediyorum açıkçası

    Alıntı Ercument adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş ortamında vereceğim cevap "sen yine kaşınıyon" olurdu.
    Hocam ağzına sağlık Şimdilik Japon uğruna bir süre daha istemeye istemeye Domi’ye maruz kalacağız mecburen Hayırlı bir iş için…
    Ercument bunu beğendi.

  4. #44
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Biraz hortlatayım 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

    İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

    İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…

  5. #45
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz hortlatayım 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

    İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

    İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…
    Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.
    espresso bunu beğendi.

  6. #46
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.
    2.0 turbo motor bir Subaru kullanıyorum tommygun hocam, gerekirse sigaramdan yemeğimden kısarım bir tabak köfte az yerim 4 silindir bir motor üstüne harcama yapmaya değer mi sizce?

  7. #47
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.0 turbo motor bir Subaru kullanıyorum tommygun hocam, gerekirse sigaramdan yemeğimden kısarım bir tabak köfte az yerim 4 silindir bir motor üstüne harcama yapmaya değer mi sizce?
    Cbf 500 çift silindir, karbüratörlü ve 57 bg. 4 silindir bir spor motor değil. Tabi ki dayanıklı, tabi ki harcamaya değer.
    espresso bunu beğendi.

  8. #48
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayvan gibi yakar. Tüm paranız benzine gider.
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 500 çift silindir, karbüratörlü ve 57 bg. 4 silindir bir spor motor değil. Tabi ki dayanıklı, tabi ki harcamaya değer.
    Çok pardon, kafam anlık 600’e gitti benim hatam. 57 bg ve 45 Nm tork aklımı çok çekiyor… Teşekkür ederim cevabınız için.

  9. #49
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz hortlatayım 2006 model CBF500’ü nasıl bilirsiniz? Ölümsüz bir motor olduğunu biliyorum, ancak aklımda şu sıralar 53 bin km’deki CBF’i alıp, üzerine 15-20 bin lira harcayıp adam edip uzun süreler binme düşüncesi var… Böylesine yaşlı bir motorla hiç tecrübem olmadı, hele yaşlısını alıp adam etmek için üzerine bir harcama yapmakla hiç alakam yoktu.

    İnternette bazı kaynaklarda 2006 modellerin ön çift arka tek disk ABS’yle geldiğini gördüm, bu doğru bilgi midir? Yine bildiğim kadarıyla bu motor karbüratörlü. Hiç karbüratör tecrübem yok, bu olay beni üzer mi? Bu motordan yiyebileceğim en büyük handikap ne olur?

    İşte bu sefer canı alınmış Japon bulmuş olabilirim kendime Bir de bu 53 bin kmdeki ilan neden bu kadar ucuz yav… Kafam çok karışık çok…
    Hocam parça fiyatları uçtu gitti 15-20 bin tl bu motosiklet için sadece ıvır zıvır parası olur. Benim garibana 10000 liraya yakın masraf yaptım ama motosiklet sıfıra yakın oluyor, komple debriyaj, devir daim, devir daim contası, devir daim hortumu, termostat, radyatör kapağı, yedek su deposu, bujiler ve başlıkları, sağ ve sol kapak contaları, külbütör kapak contası, ön arka disk ve balata ve 1 set lastik, elbette saymadığım daha şeylerde var ama bu kadar işi kendim değilde bir ustaya yaptırsam bana uçuk maliyeti olur. Ns200 de bile kafam rahat binmek istersek bu paralar çıkıyor, keyfe değiştiğim şeylerde var ama al-sat için değilde kafama estiğinde istediğim yere gidebilmek için bu kadar masraf yapıyorum.

  10. #50
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam parça fiyatları uçtu gitti 15-20 bin tl bu motosiklet için sadece ıvır zıvır parası olur. Benim garibana 10000 liraya yakın masraf yaptım ama motosiklet sıfıra yakın oluyor, komple debriyaj, devir daim, devir daim contası, devir daim hortumu, termostat, radyatör kapağı, yedek su deposu, bujiler ve başlıkları, sağ ve sol kapak contaları, külbütör kapak contası, ön arka disk ve balata ve 1 set lastik, elbette saymadığım daha şeylerde var ama bu kadar işi kendim değilde bir ustaya yaptırsam bana uçuk maliyeti olur. Ns200 de bile kafam rahat binmek istersek bu paralar çıkıyor, keyfe değiştiğim şeylerde var ama al-sat için değilde kafama estiğinde istediğim yere gidebilmek için bu kadar masraf yapıyorum.
    Açıkçası ben de al-sat için değil de uzun süre, belki 30 bin belki 60 bin km, aşağı yukarı 2 sene belki daha uzun süre beni üzmeyecek bir makina olmasını düşündüm. En azından kilit parçaları değiştirip 50 binde aldığım motorun 100 bine kadar beni rahatça götüreceği bir senaryoda sanıyorum ki 20 bin liradan fazla masraf etmem, daha doğrusu umuyorum :D Örnek için kendi projenizi paylaşmanıza teşekkür ederim, bu kadar fazla parça için bence 10 bin lira gayet iyi duruyor. Yani silindir takımı veya krank değiştirmeyeceğim, daha çok hortumlar, contalar, debriyaj, devirdaim, karbüratör, statör, diskler ve balatalar vs. derken nereden girer nereden çıkarım tam bilmiyorum Dış grenaj’a girmeyeceğim, sadece motor içi masraf yapmayı düşünüyorum. Belki bir zincir-dişli takımı ekstra…

  11. #51
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası ben de al-sat için değil de uzun süre, belki 30 bin belki 60 bin km, aşağı yukarı 2 sene belki daha uzun süre beni üzmeyecek bir makina olmasını düşündüm. En azından kilit parçaları değiştirip 50 binde aldığım motorun 100 bine kadar beni rahatça götüreceği bir senaryoda sanıyorum ki 20 bin liradan fazla masraf etmem, daha doğrusu umuyorum :D Örnek için kendi projenizi paylaşmanıza teşekkür ederim, bu kadar fazla parça için bence 10 bin lira gayet iyi duruyor. Yani silindir takımı veya krank değiştirmeyeceğim, daha çok hortumlar, contalar, debriyaj, devirdaim, karbüratör, statör, diskler ve balatalar vs. derken nereden girer nereden çıkarım tam bilmiyorum Dış grenaj’a girmeyeceğim, sadece motor içi masraf yapmayı düşünüyorum. Belki bir zincir-dişli takımı ekstra…
    Bende sizin gibi düşünüp silindir krank girmeden dışardan tüm eksikleri tamamlayıp motorun içini korumak için bu denli masraf ediyorum, parçası ucuz olan bir motosiklette böyle şeyler 7000 lira civarı sadece parça tutarken (lastik vb. şeyleri saymadım) Honda'da bu durum hiçte iç açıcı olmayabilir. Bahsettiğiniz modeli incelemedim ve yedek parça fiyatlarınada bakmadım ama tahminimce 2.5 3 katı en az rahat vardır birde en önemlisi ulaşabilmek, ben Kuralkan'dan sipariş verip öyle alıyorum ve hiç zahmetsizce alışveriş yapıyorum, bahsettiğiniz modelin parçaları belki biraz sıkıntı çektirebilir. Konunun en başında İtalyanlardan söz etmişken bütçenize uygun absli 696 yok mu?

  12. #52
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sizin gibi düşünüp silindir krank girmeden dışardan tüm eksikleri tamamlayıp motorun içini korumak için bu denli masraf ediyorum, parçası ucuz olan bir motosiklette böyle şeyler 7000 lira civarı sadece parça tutarken (lastik vb. şeyleri saymadım) Honda'da bu durum hiçte iç açıcı olmayabilir. Bahsettiğiniz modeli incelemedim ve yedek parça fiyatlarınada bakmadım ama tahminimce 2.5 3 katı en az rahat vardır birde en önemlisi ulaşabilmek, ben Kuralkan'dan sipariş verip öyle alıyorum ve hiç zahmetsizce alışveriş yapıyorum, bahsettiğiniz modelin parçaları belki biraz sıkıntı çektirebilir. Konunun en başında İtalyanlardan söz etmişken bütçenize uygun absli 696 yok mu?
    Evet açıkçası ben de parça ulaşılabilirliğini merak ediyorum, mesela “bu motorun kullanıcıları nereden parça alışverişi yapıyor, kolay bulunuyor mu?” gibi bir sürü sorum da var aslında.

    696’lar gözümü çok korkutuyor malesef. Kendisi saf bir İtalyan, parça ve bakım maliyetleri çok büyük handikap olabilir diye düşünüyorum

  13. #53

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    artık 2015 den eski model almak mantıklı değil.bütçeni bilmiyorum ama sanırım 180bin lira civarı leoncino.alınacak en iyi motosiklet o bütçeye.rakipleri duke 390,cbr 500f ve r,nk 400.
    ben leoncino alırdım eğerki yedek parçarsı bulunabiliyorsa.270krank güzel ses veriyor.donanım,amortisor,teknoloji,fren iyi

  14. #54
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artık 2015 den eski model almak mantıklı değil.bütçeni bilmiyorum ama sanırım 180bin lira civarı leoncino.alınacak en iyi motosiklet o bütçeye.rakipleri duke 390,cbr 500f ve r,nk 400.
    ben leoncino alırdım eğerki yedek parçarsı bulunabiliyorsa.270krank güzel ses veriyor.donanım,amortisor,teknoloji,fren iyi
    Aslında 2015 öncesi taş gibi örnek alınacak, yüzbinlerce km yapmış efsane Japon’lar var bence. 180k-200k bütçede başka bir sürü sıfır veya ikinci el güçlü seçenek de mevcut oluyor ama bu noktadan itibaren Japon’dan şaşmayacağım gibi duruyor Gerekirse bir CB500F veya CBF500’e 50 bin lira masraf eder, totalde 140’a çoğu motora dayanıklılık açısından taş çıkartacak bir motora sahip olurum gibi bir düşünce oluştu Hala arayıştayım, bütçeyi olabildiğince düşük tutup, model ve cc açısından ulaşabileceğim en yükseklere bakıyorum… Bir yandan Dominar için bir sürü teklif geliyor, bir şey almadan satarsam ortada kalacağımı da biliyorum zor durum şu devirde bir şey almak vallahi…

  15. #55

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artık 2015 den eski model almak mantıklı değil.bütçeni bilmiyorum ama sanırım 180bin lira civarı leoncino.alınacak en iyi motosiklet o bütçeye.rakipleri duke 390,cbr 500f ve r,nk 400.
    ben leoncino alırdım eğerki yedek parçarsı bulunabiliyorsa.270krank güzel ses veriyor.donanım,amortisor,teknoloji,fren iyi
    Leoncino 360 krank, titreşim konusunda 180 krank kadar başarılı olmaz ama sıradışı güzel bir sesi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:04 ----------

    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında 2015 öncesi taş gibi örnek alınacak, yüzbinlerce km yapmış efsane Japon’lar var bence. 180k-200k bütçede başka bir sürü sıfır veya ikinci el güçlü seçenek de mevcut oluyor ama bu noktadan itibaren Japon’dan şaşmayacağım gibi duruyor Gerekirse bir CB500F veya CBF500’e 50 bin lira masraf eder, totalde 140’a çoğu motora dayanıklılık açısından taş çıkartacak bir motora sahip olurum gibi bir düşünce oluştu Hala arayıştayım, bütçeyi olabildiğince düşük tutup, model ve cc açısından ulaşabileceğim en yükseklere bakıyorum… Bir yandan Dominar için bir sürü teklif geliyor, bir şey almadan satarsam ortada kalacağımı da biliyorum zor durum şu devirde bir şey almak vallahi…
    CB500F çok rahat ve titreşimsiz bir motosiklet, A2 için kapasitesinin altında çalıştırılan bir motoru olduğu için bakımı aksatılmadı ve insanca kullanıldıysa ölümsüz bir motora sahip diyebiliriz. Alternatiflerin bir tanesi Leoncino iken CB500F çok öne çıkar. Bence hiç CBF500 macerası yapmaya gerek yok.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)