kağıt üzerinde bakıldığında rs660 apaçık kendine has sınıfta ve bariz üstün bir motosiklet. R7 ise güzel görünümlü 'racingimsi touring' .
ancak yola çıkıldığında hem genel olarak hem de Türkiye faktörü gözle alındığında rs660 her açıdan canlı bomba.
Adana'da adını hatırlamadığım motosiklet servisine yolum düştü, köşede iki tane RSV, ikisi de farklı sebeplerden motor kırmış, parçasını da bulamadıkları için iki motordan tek motor yapmaya çalışıyorlar. Tatil için kuşadasına gittim, tekerdeki çiviyi çıkartmak için lastiği söktürmem lazım, google yorumlardan puanı yüksek bir servise girdim, köşede üstü brandalı bir RSV emekliye ayrılmış motor kırmış parça olarak satacaklarmış.
Servisteyken 'aprilla biye böyle, aprilla kötü mü, aprilla aşağı aprilla yukarı' dedik, benim telefonda beni dinlediği için akşama youtube'da aprilla motor kırma videosu tavsiye edildi, adam düz yolda giderken pat küt motor kırıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=9e0EjWp3zvY&t=123s
Daha bu kış tanıdığımın arkadaşı 2.el aprilia alacakmış, dedim ki 'aman dikkat edin motor açılmış olmasın pat küt motor kırıyor bunlar' . 1 ay sonra motoru alan arkadaş motoru eline almış, servise gittiklerinde öğreniyorlar ki sandık motor önceden zaten takılıymış tekrar kırmış motoru.
Bir italyan hayranı olarak oldukça üzüldüm bu duruma, o tarz motosikletlere binmeye artık eklemlerin izin vermiyor ama alacak olsam aprilla riskini almazdım. 660 için dünyada neler dönüyor diye googleladığımda çıkan sonuca ilk baktığımda heryerde herkesin bu sorunu 660 için de yaşıyor olması aprilla'yı canlı bombaya çeviriyor.
https://www.apriliaforum.com/forums/...Engine-failure
Türkiye'de motosiklet keyiften ziyade 'ikinci elinde ne kazanırım/ ne kaybederim' algoritması üzerinden döndüğü için RS660 üstün bir motosiklet olmasına rağmen kesinlikle uzak durulması lazım. İthalatçısı ne yapar ne eder iyi midir parça gelir mi bekletir mi hiçbir fikrim yok,zaten yamaha'da o konuda pek parlak değil.