MT 25'ten Duke 390'a Geçiş
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
2020 model 3200 km civarlarında bir mt25'im var. Duke 390'a geçmeyi düşünüyorum. Aslında mt 25'ten hiçbir şikayetim yok gayet iyi. Ama mt almadan önce kafamda duke 390 da vardı biraz pahalı geldiği için alamamıştım. Beni duke'ta cezbeden herkesin bahsettiği o torku ve hızlanması. Top speed takıntım yok 120-130 geçmem zaten. MT'nin de çift silindir sesine bayılıyorum aslında duke'a geçersem özleyeceğim şeylerden olacak. Sorum şu, mt25'ten duke'a geçmek ne kadar mantıklı olur? Performans farkını net hisseder miyim yoksa gereksiz bir hareket mi olur? Motoru şehir içinde kullanıyorum yüksek oranda. Honda cb500 serisi düşünmüyorum duke'u sıfır alacağım yüksek ihtimalle. Mt 07 de önermezseniz sevinirim çünkü o fiyatlarda yok varsa da kazalı ya da yüksek km'li. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Tercihin güzel mt25 den sonra pişmanlık duymassın sadece yedekparça pahalı bunu biliyorsan göze alıyorsan hayırlı olsun güzel makine..
-
Duke 390 ile şehir içi ve virajlı dağ yollarında çok keyif alacağınızı düşünüyorum. Performans anlamında Duke 390 derim, geriye kalan 2. el satış, yedek parça, servis vs gibi biraz daha ticari konularda Mt25 daha avantajlıdır.
-
Bence doğru karar. Beni de cezbetmiyor değil. Tek silindir olması bir dezavantaj olabilir. Ancak onların da alt devir torku iyi oluyor.
Parça fiyatlarını kafanıza takmayın. Sanki MT nin parçaları çok ucuz. Sıfır alacaksanız zaten 2 yıl garantiniz var. İstanbul'da iseniz zaten servis sorununuz yok.
Karar: Tez 390 alına.
Konu kapatılabilir. Hayırlı olsun
:D
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.
Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.
Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.
Valla haklısınız gönül ister öyle motorlara binelim de bu ülkede para biriktirip bişey almak imkansız artık. Biriktirdiğin her gün eriyor paran. Kredi çekip alacaksın ona da maaş el vermeyebilir. Ben 2 ay önce değiştirsem mi fikrine kapıldım Triumph da bakmıştım. Yalan olmasın o zamanlar 160-170 bantlarındaydı şimdi olmuş 190-200. O yüzden mt'yi satıp alabileceğim tek motor üstüne az bişey koyup duke 390. Ama performans olarak tatmin eder mi onu bir sormak istemiştim ama cevaplardan edebileceğini çıkarıyorum.
-
Ktm vibrasyon 125 200 250 390 serisi en sevdigim
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Gereksiz bir geçiş olur bence, tarz değişmiyor sonuçta. Ben de 390 düşünüyorum ama ADV olanını. Tabii ki daha güçlü, daha torklu ama bu küçük farklar için Yamaha'dan inip de Ktm'e binmeye gerek yok bence.
Ben olsam biraz daha para biriktirir, cebimdeki para ile yatırım yapar trident 660 falan düşünürdüm. Triumph çok daha rahat, güvenilir bir marka benim gözümde Ktm'den. Hem de gerçek bir motosiklete binmiş olursun, dolu dolu alet.
Mt25 ile 390 parça fiyatları çok farklı pahalı var pahalı var olaki arkadaş düştü gösterge hasar aldı çıkması mt25 lerin bin liralara iki bine bulmak mümkün 390 ların çıkması bile 7-8 bin liralardan aşağı değil .. aradaki fark 6 -7 misli
-
ben olsam almazdım.sen alırsanda pişman olma ihtimalin yüzde70 diyorum.evet duke 390 daha iyi bir motor ama 1 silindirli.sen şu an 2 silindirden teke geçiceksin.his olarak kötü gelicek konforsuz gelicek sesi kötü gelicek vs.eğer 2 motorada sahip olmasaydın o zaman duke390 yadırgamicak sevicektin.test ikmanın olmadan karar verme
-
Duke 390=Dominar 400. Debriyaj kapağını sökünce blokta Bajaj logosu var. Attan inip eşeğe binersin yapma. Gerçek KTM hissi ve kalitesi Duke 690’dan başlar. Bunun altındakiler KTM le alakası olmayan Bajaj üretimi dandik modeller. Süspansiyon ve fren olarak MT-25 e tek atar ama yine de değmez.
-
En guzeli once surup denemen sonra karar vermen.ara hizlanmalarda mt 25 den daha hizli.kisa ve orta uzunluklu virajlarda mukemmel,uzun virajlarda sasesi kisa oldugundan cok iyi degil.sarf malzemeleri genel olarak ucuz.bazi parcalari euro yuksek oldugundan dolayi yuksek.hrmen her parcasi ktm spormotoda var.once test surusu yapsaniz cok iyi olur
-
Geçiş için titreşim dışında düşünecek pek bir şey yok ki bana göre o da geçmemek için yeterli sebeptir. Yoksa Duke390 her açıdan daha iyi bir motordur, Mt-25 ile performansları son hız hariç kıyaslanamaz. R25 ve MT-25 sırf son hızları bu kadar yüksek olduğu için bu kadar popüler olmuş motorlardır. İyi motorlar ama bugün maksimum hızları 150 civarında olsa ikisi de bu kadar satış yapamazdı.
Ben olsam titreşimsen dolayı geçmezdim.
-
Benim aklımı çelen tarafı o hep bahsedilen ara hızlanması, torku. Yani mt25'in üst devirlerdeki yürümesiyle çok bir fark olur mu onu merak ediyordum. Sanırım en mantıklısı bir test sürüşüne çıkmak olacak.Cevaplar için herkese teşekkürler.
-
Deneme sürüşü yapmak mühim. Bu arada Duke 390 oldukça ufak bir motosiklet, boyunuz uzunca ise sıkıntı verir.
-
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt
0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork
Tavsiye ederim
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt
0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork
Tavsiye ederim
Bence de en mantıklı seçim olur. Parça kalitesi, dengesi ve gücü bariz fark ettirir kendisini 500f'de. Hem de doğru düzgün bir yükseltme olur. Silindir sayısı da düşmemiş olur hem. Bende mt 25 varken arkadaşın 390 ını kullanmıştım ve alt devirlerde çok sarsıntılı çalışıyor. Üst devirler de bildiğin hilti. Biraz uzun mesafe yapsan çişini tutamazsın 390'da ve son derece konforsuz geldi bana.
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Ben mt25 ten Cb500f e gectim.
Kalite,güç, konfor,sesi,duruşu,gidişi mükemmel.
Acayip az yakıt tüketimi: en az 3lt en fazla 4lt
0_100 =5.5sn
48 hp 43nm tork
Tavsiye ederim
500f de düşünmüştüm ama motor yaklaşık 5-6 yıllık olacak onu alırsam. Ayrıca km de 25-30k arası alabileceğim fiyatlar malum sitede. Sıfırdan 2.ele bu şekilde bir geçiş mantıklı olur mu? O yaşta ve km'deki 500f'ten memnun kalır mıyım? Gerçi 500f kullanıcıları genelde mt7 kullanıcıları gibi olmuyor ama 2.el beni hep düşündürüyor.
-
Mrider adlı üyeden alıntı
500f de düşünmüştüm ama motor yaklaşık 5-6 yıllık olacak onu alırsam. Ayrıca km de 25-30k arası alabileceğim fiyatlar malum sitede. Sıfırdan 2.ele bu şekilde bir geçiş mantıklı olur mu? O yaşta ve km'deki 500f'ten memnun kalır mıyım? Gerçi 500f kullanıcıları genelde mt7 kullanıcıları gibi olmuyor ama 2.el beni hep düşündürüyor.
Düzgün kullanılmış / düzgün bakıma girmiş / düzgün bir sahipten alınmış 5-6 yıllık bir CB500F emin ol sıfır bir Duke 390'dan daha az sorun çıkaracaktır. 50.000km daha motor yeni açıldı diye kabul edebilirsin bunlarda. Duke 390 dediğin de süslenmiş Bajaj sonuçta. Bilemedim...
Her türlü MT-25 -> Duke 390 çok da anlamlı bir yükseltme değil sanki. Minimum CB500F civarı ve üstüne bakmak lazım gibi...
-
MT-25 konfor, ikinci el ve servis açısından üstündür. Kalan her şeyde 390.
Son hız takıntınız olmadığını söylediniz. Duke'ün viraj, hızlanma performansı çok iyi kaydırmalı debriyajı, çelik hortumlu frenleriyle çok daha güvenli frenler neşter hassasiyetinde. Uzun otoban düzlükleri haricinde diğerine göre zaten çok daha hızlı. Özellikle mükerrer virajlı yollarda. Bulunduğunuz yerdeki servisin yeterliliğini mutlaka araştırın. Sadece servis sorunu bile motor sattırabilir insana.
-
Cb500f çok severim çok sağlam sorunsuz bir motor ama dikkat edilirse hiç önermem çünkü inanılmaz gereğinden fazla prim yaptı özellikle Honda da düşük ve orta hacimde motor gelmediği için 500r yada f lere çok yüklenme oldu ..
çünkü motor hem seri hem performanslı hem az yakıyor cb500f yada r uslu sürülürse 250cc lik makine gibi yakabiliyor ..
O yüzden biraz motorcu kesminde yüklenmesi ile şu anda temizleri 150-160 bin civarı ki konuştuğumuz motor ortalama 6-7 yaşlarında motorlar gereksiz pahallandı ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)