KTM 390 Adventure vs CFMOTO 650MT
Reklamlar
-
400NK'dan sonra KTM 390 Adventure ve yeni gelecek CFMOTO 650MT'dan hangisini tercih edersiniz?
400NK'yı Temmuz 2020'den beri 18 bin km'ye yakın kullandım ve herhangi bi sorun çıkarmadı ama senede 2 kez 650 km git-gel uzun yol, günlük kullanımda da İstanbul trafiğinde kullanıyorum. Daha az titreşimli, uzun yolda daha konforlu ama şehir içinde de kullanabileceğim bi motosiklete geçmek istiyorum.
Ağırlık ve kıvraklık olarak 390 Adventure şehir içine daha uygun ama güçlü motorla tek silindir sonucu titreşimi var sanırım. 650MT'nin ise incelemelerde titreşim konusunda gayet iyi olduğu bahsediliyor. Uzun yolda daha konforlu olacaktır.
KTM'in servis ücretleri uçuk sanırım. CFMOTO için İstanbul'da Oktay Motor'a yakınım. Her iki firmada da yedek parça problem, CFMOTO bu konuda daha problemli sanırım.
A2 ehliyetim var. KTM ehliyetime uygun ama 650MT için ehliyet yükseltmem gerekecek.
650MT koruma demiri, yan bagajlar ve 390 Adventure'a göre daha kullanışlı bir ön cam ile geliyor. 390 Adventure'da bunlar için ekstra harcama yapmam gerekecek.
Tabi önce benim 400NK'yı satabilmem gerekli. İkinci el satışı her ikisinde de problem.
173 boyum var. 390 Adventure daha yüksek olmasına rağmen hafif olması sebebiyle daha rahat kontrol edebilirim sanırım.
Siz olsanız ne yapardınız?
Reklamlar
-
Bende merak ediyorum konuyu takipteyim cfmoto diyen kaç kişi çıkıcak…
-
Yılda iki defa İstanbul-Çanakkale gidiş dönüş için, daha yüksek cc, yakıt ve bakım maliyeti, yedek parça gibi maceralara atılmaya gerek yok.
" senede 2 kez 650 km git-gel uzun yol, günlük kullanımda da İstanbul trafiğinde kullanıyorum."
İhtiyacın olan belli gibi.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
M.Tugay adlı üyeden alıntı
400NK'dan sonra KTM 390 Adventure ve yeni gelecek CFMOTO 650MT'dan hangisini tercih edersiniz?
400NK'yı Temmuz 2020'den beri 18 bin km'ye yakın kullandım ve herhangi bi sorun çıkarmadı ama senede 2 kez 650 km git-gel uzun yol, günlük kullanımda da İstanbul trafiğinde kullanıyorum. Daha az titreşimli, uzun yolda daha konforlu ama şehir içinde de kullanabileceğim bi motosiklete geçmek istiyorum.
Ağırlık ve kıvraklık olarak 390 Adventure şehir içine daha uygun ama güçlü motorla tek silindir sonucu titreşimi var sanırım. 650MT'nin ise incelemelerde titreşim konusunda gayet iyi olduğu bahsediliyor. Uzun yolda daha konforlu olacaktır.
KTM'in servis ücretleri uçuk sanırım. CFMOTO için İstanbul'da Oktay Motor'a yakınım. Her iki firmada da yedek parça problem, CFMOTO bu konuda daha problemli sanırım.
A2 ehliyetim var. KTM ehliyetime uygun ama 650MT için ehliyet yükseltmem gerekecek.
650MT koruma demiri, yan bagajlar ve 390 Adventure'a göre daha kullanışlı bir ön cam ile geliyor. 390 Adventure'da bunlar için ekstra harcama yapmam gerekecek.
Tabi önce benim 400NK'yı satabilmem gerekli. İkinci el satışı her ikisinde de problem.
173 boyum var. 390 Adventure daha yüksek olmasına rağmen hafif olması sebebiyle daha rahat kontrol edebilirim sanırım.
Siz olsanız ne yapardınız?
Açıkçası saydığınız bu kadar olumsuzlukla(ki aslında her iki model için dahası da var) bile bile lades demektense daha farklı marka ve modelleri de incelerdim. Tiplerini beğendiğiniz için mi sadece bu iki model arasında kaldınız, yoksa servisi yakın v.s. gibi etkenlerden dolayı mı?
Başka seçeneklere de bir göz atmanızı, öneririm. Biraz daha araştırıp fikir almaya çalışın isterseniz. Yoksa her iki uçta da sıkıntılı durumlar görünüyor.
-
Sıfır olarak mı yoksa ikinci el olarak mı bakıyorsunuz?
390 ADV güzel motosiklet, çok özellikle dolu. Ancak tek silindir olması titreşim tarafında sıkıntı çıkarabilir.
İkinci el de olabilirse düzgün bir kullanıcıdan temiz ve iyi bakılmış bir CB500F veya CBR500R da ehliyeti değiştirmeye gerek kalmadan işinizi çok güzel görecektir. Cfmoto 400NK'nın üzerine anlamlı bir ekleme yapmış olursunuz. (39 -> 47hp; güçte %20 artış, 32 -> 43Nm; torkta %34 artış. Ve bunları daha düşük devirlerde veriyor; yakıtta da 400NK ile hemen hemen aynı olacaktır, hatta daha az bile yakabilir...) Sağlam ve sorun çıkarmayan bir motosiklet, 100.000'e kadar supap ayarı bile gerektirmeyebilir. Honda servis ve yedek parça ağı da cabası. Şehir içi için naked CB500F modeli özellikle kullanışlı; gidon turu mini sport touring versiyon CBR500R'dan daha iyi ve oldukça kıvrak. Ama CBR500R (özellikle boyunuz çok uzun değilse) karenajıyla sizi rüzgârdan biraz daha fazla koruyacaktır. (Bununla birlikte düşerse de daha fazla masraf çıkarır...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
Ekleme: CB500F'in tam dolu ağırlığı 189kg, Cfmoto 400NK'nınki 206kg imiş. Yani yukarıdaki oranların da üzerinde bir ekleme olacak; kg başına beygir gücüne baktığımızda CB500F aslında %31 daha güçlü...
-
Kardeşim sen önce cf400 sat sonra ne alıcaksan bakarsın.. o motor malum şanzıman sorunu , radyatörden su kaçırması, oksijen sensörü sorunlarıyla isim yapmış bir motor..
Satıcısını bulman zaman alıcaktır…
-
Cb500f alın kafanız rahat olsun.mukemmel bir motosiklet
-
zor soru valla.kaç km biniceğnizi hesaplayıp alım yapın.30bin kmdeki cfmoto yu satmanız ktm satmaktan çok daha zor olucaktır.650mt daha mantıklı bence
-
Radarınızdaki 2 motoru da kullanmadım ama 390 Adventure'nin fiyatının 150.000 TL olduğunu gördüm, muhtemelen yeni Cf Moto 650 Mt de o fiyat civarı olacaktır, çünkü 2017 modelleri bile 110-120.000 TL civarında.
Açık konuşmak gerekirse 150.000 TL bütçeyle ben radarıma 2015 model Kawasaki Er6F ile bütçeyi çok az daha arttırma şansımız varsa Tracer 700'ü de eklerdim. 2 motor da şehir içinde bisiklet gibi ve şehir dışı uzun yola gelir. Ben Er6F'in en tırt en eski kasasını kullanıyorum, Er6F bana göre eski motorum 250 cc tek silindir Sym Wolf'ten bile daha kıvrak, trafikte giremediğim ara yok.
Yedek parça pahalılığı dersek hepsinin pahalı, hepsinin fiyatları uçtu.
-
Forumda ktm distribütörü spormoto hakkında açılan rezalet başlıklarından sonra ktm i bir daha düşünün derim. Cf tarafında ise, oktay usta işinde iyidir de ondan başka anlayan yok o markadan. Arkadaşların da dediği gibi ben olsam 2.el temiz cb 500f veya cbr 500r bakardım. Yeter ki yağı filan zamanında değişmiş olsun ölmez o motor. Güncele yakın kawasaki er6f de olabilir. Tommygun ın motorunu canlı gördüm, o yaşına rağmen maşallahı var gayet güzeldi motorun sesi.
-
ktm ni 790 dan küçük motosikletri nin üzerinde ktm yazdığına bakmayın
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Bende merak ediyorum konuyu takipteyim cfmoto diyen kaç kişi çıkıcak…
Şimdiye kadar 1 kişi çıktı
-Black- adlı üyeden alıntı
Yılda iki defa İstanbul-Çanakkale gidiş dönüş için, daha yüksek cc, yakıt ve bakım maliyeti, yedek parça gibi maceralara atılmaya gerek yok.
" senede 2 kez 650 km git-gel uzun yol, günlük kullanımda da İstanbul trafiğinde kullanıyorum."
İhtiyacın olan belli gibi.
Tek yönde 650 km yapıyorum İstanbul - Isparta arası. Tabi dediğin gibi sadece senede 2 defa için motosiklet seçilmesi pek doğru değil.
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Açıkçası saydığınız bu kadar olumsuzlukla(ki aslında her iki model için dahası da var) bile bile lades demektense daha farklı marka ve modelleri de incelerdim. Tiplerini beğendiğiniz için mi sadece bu iki model arasında kaldınız, yoksa servisi yakın v.s. gibi etkenlerden dolayı mı?
Başka seçeneklere de bir göz atmanızı, öneririm. Biraz daha araştırıp fikir almaya çalışın isterseniz. Yoksa her iki uçta da sıkıntılı durumlar görünüyor.
Bu kadar para vermişken sıfır bir motosiklet olsun istiyorum. İkinci el bu paraya motosiklet alıp üzerine motor bloğunda vs. sorun yaşamak istemem. En azından garanti konusunda bi nebze de olsa rahat olabilmek için sıfır istiyorum. Tip olarak da naked yerine artık yol endurosu tarzı konforlu bi motosiklet kullanmak istiyorum. Genel görüş sizinki gibi başka modellere yönelmem.
Cyan adlı üyeden alıntı
Sıfır olarak mı yoksa ikinci el olarak mı bakıyorsunuz?
390 ADV güzel motosiklet, çok özellikle dolu. Ancak tek silindir olması titreşim tarafında sıkıntı çıkarabilir.
İkinci el de olabilirse düzgün bir kullanıcıdan temiz ve iyi bakılmış bir CB500F veya CBR500R da ehliyeti değiştirmeye gerek kalmadan işinizi çok güzel görecektir. Cfmoto 400NK'nın üzerine anlamlı bir ekleme yapmış olursunuz. (39 -> 47hp; güçte %20 artış, 32 -> 43Nm; torkta %34 artış. Ve bunları daha düşük devirlerde veriyor; yakıtta da 400NK ile hemen hemen aynı olacaktır, hatta daha az bile yakabilir...) Sağlam ve sorun çıkarmayan bir motosiklet, 100.000'e kadar supap ayarı bile gerektirmeyebilir. Honda servis ve yedek parça ağı da cabası. Şehir içi için naked CB500F modeli özellikle kullanışlı; gidon turu mini sport touring versiyon CBR500R'dan daha iyi ve oldukça kıvrak. Ama CBR500R (özellikle boyunuz çok uzun değilse) karenajıyla sizi rüzgârdan biraz daha fazla koruyacaktır. (Bununla birlikte düşerse de daha fazla masraf çıkarır...)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
Ekleme: CB500F'in tam dolu ağırlığı 189kg, Cfmoto 400NK'nınki 206kg imiş. Yani yukarıdaki oranların da üzerinde bir ekleme olacak; kg başına beygir gücüne baktığımızda CB500F aslında %31 daha güçlü...
Bu paralara çıktıktan sonra aslında sıfır motosiklet istiyorum. 400NK almadan önce çok CB500F baktım. Hatta eski motosikletim BN251'i satıp CB500F de almak istedim ama o dönemde kısmet değilmiş, alamadım. Şu an ilanlarda da düşük kilometreli 1 tane var, o da 160.000 istiyor, maşallah. Bu aralarda daha dik oturuşlu bi motosiklet istiyorum, keşke CB500X gelse :(
logaritma adlı üyeden alıntı
Kardeşim sen önce cf400 sat sonra ne alıcaksan bakarsın.. o motor malum şanzıman sorunu , radyatörden su kaçırması, oksijen sensörü sorunlarıyla isim yapmış bir motor..
Satıcısını bulman zaman alıcaktır…
Haklısın önce bi satayım. Al-satçı değilim. Üçe beşe çok bakmadan satarım. Ben hiç bi sorun yaşamadım. Satılırsa alan da yaşamaz inşallah. Satamazsam da mecbur kullanmaya devam ederim.
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Cb500f alın kafanız rahat olsun.mukemmel bir motosiklet
Herkes CB500F diyor. CB500X'i getirseler de ne alacağımı düşünmeden alsam bi tane.
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
zor soru valla.kaç km biniceğnizi hesaplayıp alım yapın.30bin kmdeki cfmoto yu satmanız ktm satmaktan çok daha zor olucaktır.650mt daha mantıklı bence
Aldığım motosikleti 2 yıl kullanıp 20 bin olmadan değiştirmek istiyorum. Önceki motosikletimi de aynı süre kullandım. CFMOTO 650MT ile bu düzeyde piyasaya göre agresif fiyat politikası uygulayıp yedek parça stoğunda güven verirse ülkemizde tutma ihtimali de yüksek. Son dönemde CFMOTO için yavaş yavaş görüş olumlu yönde değişiyor. Yollar 250NK doldu.
tommygun adlı üyeden alıntı
Radarınızdaki 2 motoru da kullanmadım ama 390 Adventure'nin fiyatının 150.000 TL olduğunu gördüm, muhtemelen yeni Cf Moto 650 Mt de o fiyat civarı olacaktır, çünkü 2017 modelleri bile 110-120.000 TL civarında.
Açık konuşmak gerekirse 150.000 TL bütçeyle ben radarıma 2015 model Kawasaki Er6F ile bütçeyi çok az daha arttırma şansımız varsa Tracer 700'ü de eklerdim. 2 motor da şehir içinde bisiklet gibi ve şehir dışı uzun yola gelir. Ben Er6F'in en tırt en eski kasasını kullanıyorum, Er6F bana göre eski motorum 250 cc tek silindir Sym Wolf'ten bile daha kıvrak, trafikte giremediğim ara yok.
Yedek parça pahalılığı dersek hepsinin pahalı, hepsinin fiyatları uçtu.
Kawasaki Er6F mükemmel bi motosiklet ama biraz eğik oturuşlu değil mi? Biraz daha dik, yol endurosu tarzı konforlu bişey bakıyorum. Bir de bugüne kadar 30 bin km kullanmış olsam bile ani tepkili çok güçlü motosiklette kendime güvenmiyorum.
Beto87 adlı üyeden alıntı
Forumda ktm distribütörü spormoto hakkında açılan rezalet başlıklarından sonra ktm i bir daha düşünün derim. Cf tarafında ise, oktay usta işinde iyidir de ondan başka anlayan yok o markadan. Arkadaşların da dediği gibi ben olsam 2.el temiz cb 500f veya cbr 500r bakardım. Yeter ki yağı filan zamanında değişmiş olsun ölmez o motor. Güncele yakın kawasaki er6f de olabilir. Tommygun ın motorunu canlı gördüm, o yaşına rağmen maşallahı var gayet güzeldi motorun sesi.
Davalık bi konuyu okuduğumu hatırlıyorum. Herkes CB500F diyor. CB500X'i getirseler de ne alacağımı düşünmeden alsam bi tane.
F54 adlı üyeden alıntı
ktm ni 790 dan küçük motosikletri nin üzerinde ktm yazdığına bakmayın
390 Adventureları araştırınca çoğunlukla Hindistan videoları çıkıyor zaten
-
M.Tugay adlı üyeden alıntı
Herkes CB500F diyor. CB500X'i getirseler de ne alacağımı düşünmeden alsam bi tane.
Cb500x i getirseler kimse nc lerin yüzüne bakmaz. Neredeyse aynı güçteler. Honda o yüzden getirmez ki 500r ı bile getirmiyorlar 2 senedir. Boşuna bekleme o yüzden.
-
M.Tugay adlı üyeden alıntı
...
Bu paralara çıktıktan sonra aslında sıfır motosiklet istiyorum. 400NK almadan önce çok CB500F baktım. Hatta eski motosikletim BN251'i satıp CB500F de almak istedim ama o dönemde kısmet değilmiş, alamadım. Şu an ilanlarda da düşük kilometreli 1 tane var, o da 160.000 istiyor, maşallah. Bu aralarda daha dik oturuşlu bi motosiklet istiyorum, keşke CB500X gelse :(
...
Herkes CB500F diyor. CB500X'i getirseler de ne alacağımı düşünmeden alsam bi tane.
...
160.000 mi? Saçmalamışlar! Bu arada CB500F'te km'ye takılmayın; 50.000 daha motor yeni açıldı gibi kabul edebilirsiniz. Çok daha fazla güç alabilecek iken A2'ye uygun olsun diye motoru epeyi kısmışlar, dolayısıyla kapasitesinin altında zorlanmadan çalışıyor. Dediğim gibi; bakımları düzgün ve zamanında yapılmışsa 50.000km bu motor için hiçbir şey. Oturuş pozisyonu da çok rahattır, ben senede iki defa 750km git 750km gel yapıyorum (İstanbul 4. Levent - Bodrum Akyarlar), hiç yormuyor. Çok natürel hafifçe (5-10 derece arası) öne eğik oturuluyor. İdeal pozisyon yani; alttan darbe gelse yaylanırsınız, omurgaya yüklenmez.
CB500X muhteşem bir motosiklet. İlla ki onun zamanı gelecektir şu piyasa şartlarında. Daha şartlar yeterince olgunlaşmadı, seneye belki...
-
Sanırım KTM veya CFMOTO yerine CB500F'e tekrar bakmalıyım. 400NK'yı sattıktan sonra ilanlara tekrar göz gezdireyim.
-
2 yıl sürerim 20k da yapmam demişsiniz 650mt o zaman bu bütçe için öne çıkıyor.bana göre sorduğun sorunun cevabı cf moto.ama sorunun devamıda bu motoru satıp ne alıcaksın amaç nedir ? cc yükseltmek marka değiştirmek tracer 700 nc750 vs almakmı olur ? çünkü segment değiştirip yukarılara tırmanıcam dersen bu seferde kar ettiricek bir marka model alman gerekicek.malum fiyatlar çok fena durumda artık o yüzden 2 3 seneye kadar yollarda hep aynı tip marka motorları görebiliriz.
-
M.Tugay adlı üyeden alıntı
Sanırım KTM veya CFMOTO yerine CB500F'e tekrar bakmalıyım. 400NK'yı sattıktan sonra ilanlara tekrar göz gezdireyim.
Diğer motorlara da bakmaya başladıysan daha iyi tabii. Tek silindiri devre dışı bırakma işi kafanda netleşirse, 500-650cc daha güzel motor seçenekleri var.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
Cb500f geçen yıl çok temiz bir tane denk getirdim.
Kesinlikle yukarıdaki ktm 390 veya cf ile kıyaslanamaz.
Ölümsüz bir blok,sıfır sıkıntı,
Sesi zaten herseyi açıklıyor
Ben almadan önce yerli ve yabancı bur sürü yorum okudum tek bir şikayet yok
48 hp 471cc cift silindir
0-100 5.5 sn
Son hız 188km
Süper viraj ve fren.abs
100 km hız civarlarında sürersen yakıt 3 lt ye düşüyor.
100 bin TL civarı alınacak en iyi motorlarda.
-
400NK yı koydum satılığa. Satılsın en kısa sürede CB500F e bakacağım. 1-2 ilan var bile.
-
Motosikletim satıldı. Yarın CB500F bakmaya gidiyorum. Hondalar ekspertiz yapmıyor. Kendimce bakıp alacağım. Nelere dikkat etmem gerekir?
Bana şans dileyin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)