Anket: Sizce f/p olarak da düşünürseniz hangisi ?
- Katılımcı sayısı
- 33. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
HERO XPULSE 200
-
MONDİAL RX3i EVO
-
DOMINAR 250 D
-
SUZUKİ VSTROM 250
-
Diğer
Hero xpulse 200 vs Mondial rx3 evo vs diğerleri
Reklamlar
-
23 Ağustos 2021, 11:52
#1
Herkese merhabalar hem yeni motosiklet alacagımdan hem de güzel bir karşılaştırma sohbeti oluşturacağını düşündüğüm için konu açma gereği duydum. Özellikle bu motor kullanıcılarının yorumlarını çok merak ediyorum
İlk motor olarak f/p açısından değerlendirme yapılabilecegini düşündüğüm Hero xpulse 200 (13.3 kw (17.8 bhp) @ 8500 rpm)fiyat 29.640 ₺
İkincisi heybetli ve yakışıklı görüntüsü ile Mondial rx3i evo 250 cc (20.0 Nm at 7000min-1)0 fiyat =41.306 tl
3.sü Suzuki v-strom 250 (23,40 Nm/6.500 rpm)fiyat =58500 (fiyat ilk seçenekten 2 kat fazlaya çıkıyor tabi hali hazırdaki bütçeye uygun değil kredi çekerek alabilirim ancak)
4.sü Dominar d250 (23.5 Nm at 6500min-1)fiyat=38000 tl
Bütçe olarak 30 bin ile 50 bin arası bişey düşünüyorum. Kullanım şeklim genelde şehir içi işe git gel olacak ancak arada eşimle (iki kişi toplam kilo 150 civarı) en fazla 300-400 km uzun yolculuk yapabilecegimiz bişey olsun istiyorum yani artçı rahatlığı da önemli. Bi de tabi yeni motor alacak herkes gibi işletme maliyeti çok yüksek olmayacak bişey olursa iyi olur. her fikire açığım.
İncelediğim kadarıyla xpulse 200 kullanıcıları gayet memnun özellikle üzerinde gelen lastikleriyle koruma demiriyle cazip duruyor. ayrıca fiyatı gayet makul. dezavantajları ise düşük tork veya gücten dolayı uzun yolda çok sıkıntı olur mu acaba. ikincisi sele rahatlıgı nasıldır. tabi fiyat uygun olunca bu dezavantajları ekstra maliyetle giderebilir miyim bilmiyorum ama kafamda ilk sırada bu var.
Dominar 250d memleket enflasyonu gibi sürekli artan fiyatıyla takibimde olan bir motordu görüldüğü üzere torku yerinde ama cok yeni bir motor ve bir çok kullanıcıdan takip ettiğim kadarıyla facebook sayfasında filan ilginc sorunları oldugunu görüyorum. yanan arıza lambaları , yağ göstergesi sorunları , servis problemleri, ve neredeyse hic extra donanımsız olması vb. ama cok yakışıklı bir motor.
Vstorm 250 zaten cok anlatmaya gerek yok tasarımı gücü ve fiyatıyla diğerlerine fark atıyor ama bütcemin cok üstünde ve üzerine büyük ihtimal kredi çekmek zorunda kalacam. tabi aklınızdan "kardeşim xpulse 200 nerde vstrom nerde ne alaka bu motorla kıyaslamak" gibi sorular geçebilir doğal olarak ama işte diyorum ya f/p de çok önemli çok çok büyük beklentilerim olmadıgından eğer ki tatmin edecekse neden xpulse 200 almayım.
rx3i evo ile ilgili genel olarak kullanıcılar memnun görünüyor tipi şekli süper ama motor kısmı tabi biraz şans işi. yaygın servis ağı var ama servisler genelde kalitesiz.
Güvenlik donanımı bu taleplerin tabi en önünde gelir. ekipman sıkıntım yok. motosikletin de güvenlik olarak uygun olması önemli. 9 yıllık motosiklet tecrübem var fakat hic yüksek cc tecrübem olmadı bunu da belirteyim. en son 1 ay önceye kadar geçen yıl sattıgım vulture 150 modelinden tekrar aldım 6 ay kadar binip sattım. (vulture 150 de hic üzmedi beni sağolsun ama tabi artık yetersiz gelmeye başlamıştı) artık değişiklik zamanı geldi diye düşünüyorum.
Uzun bir yazı oldu. Sürçülisan ettiysem affola
Reklamlar
-
23 Ağustos 2021, 12:15
#2
vstrom250 ye gücünüz yetiyorsa direk nc700/750 serisi alın,vstrom250 kısa süre sonra yetersiz gelecektir.
-
23 Ağustos 2021, 12:20
#3
Xpulse 200 kullanıcısıyım. Olumlu yanları; standart olarak gelen lastik ve diğer donanımları, bunlara nazaran piyasa koşullarındaki uygun fiyatı. Gerek şehir içi, gerekse uzun yolda epeyce kullandım, hala kullanıyorum. Ancak sele rahatlığı konusunda sıkıntılı. İlk bir saat pek sorun yaşatmıyor. Ancak devamında ciddi şekilde hissedilmeye başlıyor, 3-4 saat sürekli kullanım sonrası ortaçağ işkence aletlerini aratmıyor. Lastik ise enduro karakteri barındırdığı için, hafiften ıslak asfaltta frenlemede dikkatli olmak gerekiyor. Yani bu seçeneği değerlendirmeniz durumunda sele pedi veya başka alternatif çözümleri uygulamanız gerekecek. Diğer modeller hakkında kullanıcı arkadaşlar bilgi verecektir. Gönlünüze göre olur umarım
-
23 Ağustos 2021, 12:41
#4
motorstorm adlı üyeden alıntı
Xpulse 200 kullanıcısıyım. Olumlu yanları; standart olarak gelen lastik ve diğer donanımları, bunlara nazaran piyasa koşullarındaki uygun fiyatı. Gerek şehir içi, gerekse uzun yolda epeyce kullandım, hala kullanıyorum. Ancak sele rahatlığı konusunda sıkıntılı. İlk bir saat pek sorun yaşatmıyor. Ancak devamında ciddi şekilde hissedilmeye başlıyor, 3-4 saat sürekli kullanım sonrası ortaçağ işkence aletlerini aratmıyor. Lastik ise enduro karakteri barındırdığı için, hafiften ıslak asfaltta frenlemede dikkatli olmak gerekiyor. Yani bu seçeneği değerlendirmeniz durumunda sele pedi veya başka alternatif çözümleri uygulamanız gerekecek. Diğer modeller hakkında kullanıcı arkadaşlar bilgi verecektir. Gönlünüze göre olur umarım
hocam teşekkür ederim. sele pedi eğer çözüm oluyorsa maliyetten dolayı çok rahat ekletebilirim. peki titreşim için yapılabilecek bişey var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------
blueway2 adlı üyeden alıntı
vstrom250 ye gücünüz yetiyorsa direk nc700/750 serisi alın,vstrom250 kısa süre sonra yetersiz gelecektir.
nc serisi gerçekten de çogu kişi tarafından önerilen ve çok sağlam oldugu söylenen bir makine. seçeneklere de eklemeyi düşündüm fakat 2. el 6 - 7 yaşında 50bin ila 100 bin km arası bir motosiklete o kadar para verme konusunda biraz çekinceliyim açıkçası. tabi bu benim önyargım da olabilir. düşük km daha düşük yaşta olanların fiyatı da bütçe olarak çok yüksekte kalıyor.
-
23 Ağustos 2021, 12:53
#5
XPulse'nin son hızı 100 KM/h saat civarlarında olduğu için uzun yolda bir yerden sonra sıkabilir ve artçı ile gücü yetersiz gelebilir. RX3 Evo'da ise yan çantalar ve geniş artçı koltuğu uzun yolda artçılı kullanıma gayet iyi. Şehir içinde de üzmez sizi. Ama bence aralarında en iyi kredisiz alınabilecek D250. Duke 250 bloğu var. Artçı koltuğu geniş, nispeten rahat. Yan çanta ve arka çanta toplu seti 1500'e takılabiliyor. Ön cam ve sis lambasını da eklerseniz 2K masraf ile tam uzun yola hazır olur. Eksi yönü ise direksiyon açısı dar olduğu için ve nispeten ağır olduğu için şehir içinde ilk başlarda hantal hissettiriyor. Diğer konularda üzmez. VStromu hiç aklımın ucundan geçirmezdim. O kadar kredi borcunun altına girmezdim. Borcu ödemesi dert hocam.
-
23 Ağustos 2021, 13:04
#6
[QUOTE=hussain;4646168]hocam teşekkür ederim. sele pedi eğer çözüm oluyorsa maliyetten dolayı çok rahat ekletebilirim. peki titreşim için yapılabilecek bişey var mı ?[COLOR="Silver"]
Tek silindir motosiklette makul karşılanacak miktarın ötesinde veya rahatsız edici ölçüde titreşimi yok zaten. Bu konuda sorun yaşamadım,
-
23 Ağustos 2021, 14:50
#7
O yukarıda ki motorlardan hiç birine o parayı vermem şahsen.
2. el düşünürüm dersen, iş başka.
-
23 Ağustos 2021, 15:07
#8
Ben olsam rx3i evo alırdım, görünüşü sürüş tarzı olsun gezmeye müsait. Bayadır piyasada olan bir motor, parça konusu ve arızalarının çözümü daha kolay olur.
-
23 Ağustos 2021, 20:38
#9
Rx3 evo alacaksanız sıfır almayın. Piyasası 2020 model 3bin 4bin km de 30 bin liraya ikinci el dolu. Sıfır alırım kafam rahat olur diye düşünüyorsanız bende sıfır aldım ve bi dünya problem yaşadım. Daha 5bin km de enjeksiyon arızası vermişti. Çalıştırır çalıştırmaz 4 bin devirle çalışıyordu. Sonra tps sensörü falan da bozuldu. Almayın boşverin diyeceğim ama bu modeller arasında yine rx3 evo tercih edilebilir duruyor. Vstrom hem gitmiyor hemde çok pahalı. Xpluse yine güçsüz motor. Dominar 250 ye ısınamadım niyeyse. Aslında iyi bi motor olabilir bilmiyorum. 400ug modeli daha mantıklı geliyor bana.
-
23 Ağustos 2021, 20:50
#10
Krediyle vstrom almazdım. Parçası çok pahalı. Büyük motorları aratmıyor.
Çok rahat bir makine ama pratikte bu listedeki motorlardan çok da hızlı gidemeyeceksiniz. 110-120'nin üzerinde çok titreşim var. Güçlü olmasına rağmen yüksek hızlarda uzun süre seyahat edemiyorsunuz. Zaten top speed 138 filan. Evet bu listedeki motorlardan iyidir, artçı aldınız arkayı yüklediniz diye nefesi kesilmez ama fiyatı da yüksek.
-
23 Ağustos 2021, 21:43
#11
50.000 TL bütçe yaratıyorsanız 2009-2011 Kawasaki Er6F yukarıda saydığınız motorları sille tokat döver, yakıt tüketimi de 100 km.de en fazla 10 TL oynar. Ben 150 ve 250 cc naked/commuterle binlerce km uzun yol yaptım, samimi söyleyeyim ağzınıza edilir, artçınız bir daha o motora binmez. 50.000 TL bütçe az para değil, tecrübeniz de varsa daha kuvvetli alternatifler üzerinde durun bence.
-
23 Ağustos 2021, 22:14
#12
Suzuki V-Strom 250 çok hantal bir motor. Özellikle yüklü ve artçılı oldukça yorar. Ağırlık 190 kg ama motor sadece 25 hp. 110 kmh'den sonra titreşim 7500 devirin üstüne çıkıyor, iki silindirli olmasına rağmen peglerde ve manetlerde ciddi şekilde titreşim hissediliyor. Son hızı göstergede 132 kmh. 3000 kilometre civarında tek başıma (75 kiloyum) tahmini 25 kg kadar yükle yol yaptım, çok fazla yordu. O paranın motoru değil, çok net söyleyebilirim. Bir arkadaşım aldı, ama dememe rağmen aldı. birkaç kere uzun yol yaptıktan sonra haklıymışsın deyip vstrom 650 aldı.
O paraya mt-25 alınır, ön cam, arka çanta takılır, mis gibi uzun yol yapılır. V-Strom 250 bu haliyle mevcut fiyatıyla alınabilecek motor değil. bir de kredi çekeceğim diyorsunuz, daha taksidi bitmeden satmanın yollarını ararsınız.
-
23 Ağustos 2021, 22:37
#13
japondan asla şaşma.
bizzat ağzının payını almış biri olarak söylüyorum bunu. vstrom eşşek de olsa gitmese de japon japondur. emin ol motoru yükleyip yola çıktığında herhangi bir arıza durumunda (hele bir de uzun yoldaysan) yükleri indir, çekici bul, servis bul sonra gerekirse eve dön falan rezillik ötesi rezillik.
diğerlerini bilmem ama bajaj zorlamaya gelmez peşin peşin söyleyim. ne motor olarak ne da şasi olarak kaliteli değildir.
şasideki arka çanta bağlantı yeri iki defa yırtıldı ya yok böyle birşey gerçeken.
ha mt25 mi vstrom mu desen mt25 derim yani ama çin malı motora ve 200'lük heroya hiç girme. hero güçten kaybeder diğeri servis ve kalite problemlerinden.
bütçe biraz daha varsa cb500'e de bakabilirsin. nispeten yeni model ve yeterli güçtedir ama tekrar ediyorum benim fikrim japondan asla şaşmamandır.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
23 Ağustos 2021, 22:38
#14
tommygun adlı üyeden alıntı
50.000 TL bütçe yaratıyorsanız 2009-2011 Kawasaki Er6F yukarıda saydığınız motorları sille tokat döver, yakıt tüketimi de 100 km.de en fazla 10 TL oynar. Ben 150 ve 250 cc naked/commuterle binlerce km uzun yol yaptım, samimi söyleyeyim ağzınıza edilir, artçınız bir daha o motora binmez. 50.000 TL bütçe az para değil, tecrübeniz de varsa daha kuvvetli alternatifler üzerinde durun bence.
Hocam sarı sitede er6f var 38 bin liraya sancaktepe de. Ne diyorsun alınır mı sence?
-
23 Ağustos 2021, 23:04
#15
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Hocam sarı sitede er6f var 38 bin liraya sancaktepe de. Ne diyorsun alınır mı sence?
Kozmetik olarak benimkinden iyi görünüyor. Motor sağlığına bakmak lazım. Km.si orijinalse ve yağ eksiltmesi yoksa süper, varsa ne kadar yağ eksiltiyor ona göre ekleme yapmak gerek. Yine de ustaya sordurmak gerek, pazarlıkla 3-5000 TL altına alınabilir.
-
23 Ağustos 2021, 23:08
#16
hussain adlı üyeden alıntı
hocam teşekkür ederim. sele pedi eğer çözüm oluyorsa maliyetten dolayı çok rahat ekletebilirim. peki titreşim için yapılabilecek bişey var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------
nc serisi gerçekten de çogu kişi tarafından önerilen ve çok sağlam oldugu söylenen bir makine. seçeneklere de eklemeyi düşündüm fakat 2. el 6 - 7 yaşında 50bin ila 100 bin km arası bir motosiklete o kadar para verme konusunda biraz çekinceliyim açıkçası. tabi bu benim önyargım da olabilir. düşük km daha düşük yaşta olanların fiyatı da bütçe olarak çok yüksekte kalıyor.
Nc ile ilgili km ye takılma yeterli alacağın motor düzgün kullanılmış olsun. Zincir-disli , frenler, lastik, amartisor( manuel de debriyaj) bunlarin dışında sorunsuzdur
-
24 Ağustos 2021, 01:45
#17
Cevaplar icin herkese teşekkür ederim. Sanırım genel kanı 0 km çin ya da hintli düşük cc yerine yüksek km düşük model de olsa sağlam bulabilmek koşuluyla 2.el japon.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
50.000 TL bütçe yaratıyorsanız 2009-2011 Kawasaki Er6F yukarıda saydığınız motorları sille tokat döver, yakıt tüketimi de 100 km.de en fazla 10 TL oynar. Ben 150 ve 250 cc naked/commuterle binlerce km uzun yol yaptım, samimi söyleyeyim ağzınıza edilir, artçınız bir daha o motora binmez. 50.000 TL bütçe az para değil, tecrübeniz de varsa daha kuvvetli alternatifler üzerinde durun bence.
sayın hocam değerli fikirleriniz benim icin cok önemli. yakıt tüketimine o kadar takılmıyorum aslında. ha 50bin bütçe cok fazla ben de isterim ki şöyle 20-30 bin tl ye ortalama da olsa bir japona bineyim ama işte görüyorsunuz piyasanın halini. 0 km 2021 model motosiklet fiyatlarına baktıgınızda artık 50 bin bütçe bile yetersiz kalıyor. o yuzden ortalama 35 bin civarı 0 km anketteki motosikletlere yöneldim. er6f ile ilgili hic fikrim yok. kawasaki ile ilgili yedek parca ve servis sorununun günden güne arttıgını okumuştum sadece.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
-ZERO- adlı üyeden alıntı
japondan asla şaşma.
bizzat ağzının payını almış biri olarak söylüyorum bunu. vstrom eşşek de olsa gitmese de japon japondur. emin ol motoru yükleyip yola çıktığında herhangi bir arıza durumunda (hele bir de uzun yoldaysan) yükleri indir, çekici bul, servis bul sonra gerekirse eve dön falan rezillik ötesi rezillik.
diğerlerini bilmem ama bajaj zorlamaya gelmez peşin peşin söyleyim. ne motor olarak ne da şasi olarak kaliteli değildir.
şasideki arka çanta bağlantı yeri iki defa yırtıldı ya yok böyle birşey gerçeken.
ha mt25 mi vstrom mu desen mt25 derim yani ama çin malı motora ve 200'lük heroya hiç girme. hero güçten kaybeder diğeri servis ve kalite problemlerinden.
bütçe biraz daha varsa cb500'e de bakabilirsin. nispeten yeni model ve yeterli güçtedir ama tekrar ediyorum benim fikrim japondan asla şaşmamandır.
hocam naked tarzda mt 25 gibi artçı icin yetersiz seleli motorları pek düşünmüyorum. ama dediğiniz genel olarak desteklenen fikir
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Nc ile ilgili km ye takılma yeterli alacağın motor düzgün kullanılmış olsun. Zincir-disli , frenler, lastik, amartisor( manuel de debriyaj) bunlarin dışında sorunsuzdur
zincir,dişli,fren,lastik,amortisör derken hocam geriye sorunsuz neresi kaldı ki [COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------
-
23 Temmuz 2022, 13:30
#18
Gosteris icin alacaksaniz ve bunun bakimlarini sık sık yaparim. Yeter ki heybetli guzel motorum olsun derseniz rx3 olur. Ama kafam rahat olsun ariza cikarmasin ve bi tık daha az yaksin derseniz hero japonlardan sonra gelen en saglam motordur.
-
23 Temmuz 2022, 14:49
#19
öyle bir seçenek yapacak olsam kullanmadığım halde x pulse alırdım kullanım tarzıma en uygun o çünkü enduro 200 cc tek kişi için gayet yeterli
-
23 Temmuz 2022, 15:50
#20
Bir sene geçmiş, herhalde almıştır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler