Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Artık bi sonuca varmak istiyorum Rx1 Evo/Regal Raptor DD 125 e/KTM Duke 125 Abs

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    13 Aralık 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI GSF 600 BANDIT S
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc mevzusunu geçiyorum, yukarı yeterince yazılmış. Güçlü motor seni frenleme anında belki kurtarır ama gaz kontrolünden bir yerde patlayabilirsin. Konu motosiklet olunca bana göre kendini bilen çekingen adamın imajı korkusuz bir aptaldan çok yukarıdadır. O yüzden sen de acele etme, önce ufak motorun keyfini çıkar. Motorlara gelirsek, öncelikle çöpleri yazayım :

    - ER-5
    - FZ 600
    - Regal Raptor DD125 (250 cc yapma olayı fantazidir, sorunsuz yapılabileceğine ihtimal vermiyorum)

    Duke 125'in 7 senelik 125 cc bir motosiklet olması yüzünden tereddütlü yaklaşmakta fayda var. Ben olsam o kadar yüksek km'de ufak cc motor almam. Onu alacağına daha yeni model Benelli BN125 al daha iyidir. Geriye bir tek RX1 kalıyor. Güvendiğim ve inandığım Youtube Motomania kanalı, üzerindeki motor bloğunun sorunsuz ve dayanıklı olduğunu söylüyordu. Çanta, aksesuar vs avantajları da var. 5 vites olmasına da takılma, 125 cc'de 6 vites olsa sürekli vitesle uğraşmak zorunda kalırsın. 6. vites olsa motor daha hızlı gitmez, diğer viteslerin arasını sıkıştırıp vites sayısını 6 yaparlar. Kafaya takılacak mezvu değil.
    Hocam yapan ustam var direk blok halinde tesisat falan ayni sekil aktaran ustam var suan boyle projerlede yapiyor nasil bir sorun olabilir ful blok arti tesisat

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük cc mevzusunu geçiyorum, yukarı yeterince yazılmış. Güçlü motor seni frenleme anında belki kurtarır ama gaz kontrolünden bir yerde patlayabilirsin. Konu motosiklet olunca bana göre kendini bilen çekingen adamın imajı korkusuz bir aptaldan çok yukarıdadır. O yüzden sen de acele etme, önce ufak motorun keyfini çıkar. Motorlara gelirsek, öncelikle çöpleri yazayım :

    - ER-5
    - FZ 600
    - Regal Raptor DD125 (250 cc yapma olayı fantazidir, sorunsuz yapılabileceğine ihtimal vermiyorum)

    Duke 125'in 7 senelik 125 cc bir motosiklet olması yüzünden tereddütlü yaklaşmakta fayda var. Ben olsam o kadar yüksek km'de ufak cc motor almam. Onu alacağına daha yeni model Benelli BN125 al daha iyidir. Geriye bir tek RX1 kalıyor. Güvendiğim ve inandığım Youtube Motomania kanalı, üzerindeki motor bloğunun sorunsuz ve dayanıklı olduğunu söylüyordu. Çanta, aksesuar vs avantajları da var. 5 vites olmasına da takılma, 125 cc'de 6 vites olsa sürekli vitesle uğraşmak zorunda kalırsın. 6. vites olsa motor daha hızlı gitmez, diğer viteslerin arasını sıkıştırıp vites sayısını 6 yaparlar. Kafaya takılacak mezvu değil.
    Benim regailmde veya en azından choperlarda vites aralığı 4 e kadar çok az 60 ile 5 e atıp o şekil devam ediyorum. Rx1 deneyimleme fırsatım olmuştu motor biraz cansız fakat şanzımanı bu güce karşı tam oturmuştu ama benim aklımdaki düşüncem piston büyütmek acaba yükseltilmiş hali ile şanzıman yeter mi şayet 6 vites olsaydı tadından yenmezdi ben yükselteceğim için yoksa 5 vites 10 numara olmuş.

    Rx düşünme sebebim (duke dan daha fazla kafama yatması) biraz kırsal bir bölgede yaşıyorm, uzun yol yapmak istiyorum, ve rc ile uğraştığım için araçlarımı koyacak yer olması lazım yoksa duke seçerdim duke sadece abs opsiyonu ile öne çıkıyor fakat cbs bana yeterli geldi ve duke eski dediğiniz gibi rx biraz daha yeni 19 model olacak büyük ihtimal. Motor bloğu konusuna geleceksek güce bakmazsak enfes bir blok yapılmış enjeksiyonda çok iyi olmuş bence biraz daha tanınırsa a1 seviyesinde adını altın harflerle yazdırabilecek bi makina.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Eski duke kullanıcısıyım duke der geçerim. Rx1 ve raptor ile kıyaslanamaz bile. Açık ara önde. Eski falan demişsiniz de yani enjeksiyonlu, dijital ve oldukça detaylı göstergeli, abs sistemli güzel bir makine.

  3. #23
    Nasate - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Artık Yok. Kim bilir nezaman...
    Bence scooter al en keyiflisi, hemde trafik kurallarını hem de arabaların nasıl davranış sergileyeceklerini daha iyi görmüş olursun
    Öneri cf nk150 de düşüne bilirisin uyuyorsa.
    Onun dışında Yüksek cc motorlar açıkcası gereksiz bu yaşında tecrübe olmadan. yoksa al birtane R1 kullan derdik..
    "Çok Bilen Çok Yanılır"

    Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...

  4. #24
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    hiçbirini sürmedim canlı canlı görmedim bile. En hoşunuza gideni alın sevmezseniz satarsınız al satta edilecek 400 500 zararı da deneyime sayarsınız.

  5. #25

    Üyelik
    13 Aralık 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI GSF 600 BANDIT S
    Alıntı Nasate adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence scooter al en keyiflisi, hemde trafik kurallarını hem de arabaların nasıl davranış sergileyeceklerini daha iyi görmüş olursun
    Öneri cf nk150 de düşüne bilirisin uyuyorsa.
    Onun dışında Yüksek cc motorlar açıkcası gereksiz bu yaşında tecrübe olmadan. yoksa al birtane R1 kullan derdik..
    Zaten artık kafamdan çıkardım ehliyetime ne yetiyorsa onu alacam trafikte sıkıntı olmasa bile bi yunus gördüm mü soğuk soğuk terlemek istemiyorum o strese girmeye gerek yok

  6. #26

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    125ccde bana göre benim motor hariç(artık trde 0ı yok yoksa önerirdim sorunsuz sağlam) 2 güzel motor var birisi duke 125 diğeri de wr125. Wr125 neden almadım bilmiyorum galiba 0 istediğimdendi.

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Anladığım kadarıyla modifikasyon işlerine biraz "yaptım oldu" şeklinde bakıyorsun. Regal'de usta 250 cc komple bloğu radyatörüyle, vites kutusuyla birlikte olduğu gibi alıp 125 kasaya takacaksa olur (çalışır, yürür) elbet ama o kasa o yükü ve gücü taşır mı ? Ustalar ve büyük çoğunluk genelde olayın sadece montaj kısmına takılıyorlar ama o motorun yolda giderken ortadan çatlayıp çatlamayacağını kimse bilemez. Ayrıca ağırlık ve güç artışına frenleri, hatta zinciri bile yetersiz kalabilir. Konu riskli yani...

    RX1 için de aynı durum söz konusu. Piston büyütmek lego gibi, bilgisayarın faresini değiştirir gibi "onu sök, al büyüğünü tak, bir yerlere çarpmıyorsa oldu bitti" şeklinde bir iş değildir. RX1 bildiğim kadarıyla titreşim sorunu olmayan bir model, bir de enjeksiyonu var. Piston büyüdükten sonra motorun bütün iç dinamiği değişecek. Değişmemesi için aynı ağırlıkta ve ağırlık merkezi aynı noktada bir piston takmak gerekir. Firmanın hazır kiti falan varsa olur, yoksa maceradan başka bir şey değildir. Modifikasyon sonrasında motor zangır zangır titrese veya fazla ısınsa kimse bir şey yapamaz. Ayrıca sonrasında enjeksiyon nasıl çalışacak, çalışacak mı belli değil. Tekleme yapsa veya çalışmasa onu da kimse çözemez. Bunları yapan kişiler zaten hali hazırda çok titreşimli, güçsüz, "köylü" diye tabir edilen karbüratörlü motorlara yapıyorlar. O motorlar bu işlere daha müsaitler. Bir de şu var ki RX1'de bu işlere girersen o motoru bir daha satamazsın, elinde kalır. Bunu da göz ardı etme derim.

  8. #28
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Küçük dağları ben yarattım havaları seziyorum. Çok bilgili olduğunuzdan dolayı tercih sizin. Her öneriye bir cevabınız olmuş gelen cevaplar sizi tatmin etmeyecek bildiğinizi yapın en iyisi.
    BloodyBaron ve Hüsamettinn bunu beğendiler.

  9. #29

    Üyelik
    13 Aralık 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI GSF 600 BANDIT S
    Alıntı ChuckBerry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Küçük dağları ben yarattım havaları seziyorum. Çok bilgili olduğunuzdan dolayı tercih sizin. Her öneriye bir cevabınız olmuş gelen cevaplar sizi tatmin etmeyecek bildiğinizi yapın en iyisi.
    Hocam o şekil demeyelimde kafamda rx 1 var onun desteklenmesini istiyorum diyelim. O yüzden cevaplıyorum bide etkileşimde olmayı seviyorum insanlarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla modifikasyon işlerine biraz "yaptım oldu" şeklinde bakıyorsun. Regal'de usta 250 cc komple bloğu radyatörüyle, vites kutusuyla birlikte olduğu gibi alıp 125 kasaya takacaksa olur (çalışır, yürür) elbet ama o kasa o yükü ve gücü taşır mı ? Ustalar ve büyük çoğunluk genelde olayın sadece montaj kısmına takılıyorlar ama o motorun yolda giderken ortadan çatlayıp çatlamayacağını kimse bilemez. Ayrıca ağırlık ve güç artışına frenleri, hatta zinciri bile yetersiz kalabilir. Konu riskli yani...

    RX1 için de aynı durum söz konusu. Piston büyütmek lego gibi, bilgisayarın faresini değiştirir gibi "onu sök, al büyüğünü tak, bir yerlere çarpmıyorsa oldu bitti" şeklinde bir iş değildir. RX1 bildiğim kadarıyla titreşim sorunu olmayan bir model, bir de enjeksiyonu var. Piston büyüdükten sonra motorun bütün iç dinamiği değişecek. Değişmemesi için aynı ağırlıkta ve ağırlık merkezi aynı noktada bir piston takmak gerekir. Firmanın hazır kiti falan varsa olur, yoksa maceradan başka bir şey değildir. Modifikasyon sonrasında motor zangır zangır titrese veya fazla ısınsa kimse bir şey yapamaz. Ayrıca sonrasında enjeksiyon nasıl çalışacak, çalışacak mı belli değil. Tekleme yapsa veya çalışmasa onu da kimse çözemez. Bunları yapan kişiler zaten hali hazırda çok titreşimli, güçsüz, "köylü" diye tabir edilen karbüratörlü motorlara yapıyorlar. O motorlar bu işlere daha müsaitler. Bir de şu var ki RX1'de bu işlere girersen o motoru bir daha satamazsın, elinde kalır. Bunu da göz ardı etme derim.
    Şey olarak düşünüyorum a motorunun bloğunu b ye koyarsak motorlar hemen hemen aynı hatta direk aynı sadece kafesi daha geniş 250 liğin sonra ful tesisat değişse frenler kaliper balata vb 250 like uygun ile değişse dişli zincir 250 liğe uygun atılsa bi sorun olacağını düşünmüyorum. Ağırlık desen maks 10 kg farkedecek başkada birşey farketmeyecek adamlar 250 liğiğ ehliyet bakımından uyumlu olsun diye 125 diye çıkarttıklarını düşünüyorum.

    Örnek verecek olursak cg 100 ile cg 200 şaseler aynı sadece cc fark etmiş aynsıı olacak bi nevi.

    Rx e gelirsek örnek görmüştüm cc yükseltme ile ilgili fakat enjeksiyon tam uyum sağlamayabilir karbürator kadar modafiyeye açık değil ve dediğiniz gibi satarken insanı düşündürür hele bide forumlara sorarsa 40 yıl elde kalır motor
    Titremede yapar


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler