Kawasaki Ninja 400? Tavsiye
Reklamlar
-
Ehliyeti olup, başlangıç seviyesi güvenli sürüş eğitimlerine gitmiş birisini düşünün. İlk defa motosiklet alacak. Supersport motorlar ilgisini çekiyor.
İlk motoru olarak sağlam, düzgün bir şey alayım uzun süre sıkılmadan kullanayım, uzun bir süre motosiklet al-sat işi ile bir daha uğraşmayayım istiyor. Ninja 250, Ninja 300, Yamaha R25, gibi seçenekleri tercih etse kısa bir süre sonra sıkılıp motosiklet değiştirmek isteyeceğinden korkuyor. Bu kişinin de maddi bir sıkıntısı yok diyelim ve günlük hayatında işe giderken falan kullanabileceği bir arabası var.
Acaba Yamaha R6 gibi 4 silindir 600cc bir makina alıp sakin sakin başlayıp zamanla öğrenip mutlu mesut kullanırım diye düşünüyordu ama bir Yamaha R6 üzerinde geçirdiği kısa bir süre sonrasında fazla riskli olduğu kararına vardı ama aklının bir ucunda hala duruyor.
Bu kişinin aklına bir ara CBR500R geldi ama inceleme videolarını izledikten sonra bu motordan kısa bir süre sonra sıkılabileceğine karar verdi.
Uzun süredir ne alsam diye düşünen bu kişinin aklına bir anda Kawasaki ninja 400 geldi. Hem bu motoru kullanması eğlenceli gibi duruyor hem de yeni başlayan birisi için aşırı derecede tehlikeli bir motor gücüne sahip olmadığını düşünüyor. En önemlisi de motor güzel görünmesine rağmen oturuş pozisyonu SS makinalar gibi agresif ve rahatsız değil. Hem şehir içinde rahat kullanılır hem de şehirler arası yola rahat rahat gidilir diye düşünüyor.
Motoru sıfır almayı düşünen bu kişi Sahibinden.com a baktığında 1 tane bile Ninja 400 satılmadığını görüyor ve bunun sebebini merak ediyor.
400cc çift silindirli bir makinaya göre çok pahalı olduğundan mı tercih edilmiyor yoksa parça fiyatları, bakım maliyeti yüksek oldğundan mı diye düşünüyor.
Uzun lafın kısası bu kişi ilk motoru olarak sıfır Ninja 400 almalı mıdır?
Bu kişi ben miyim yoksa başka birisi mi diye sormayın o da işin süprizi olsun : )
Reklamlar
-
Maalesef Kawasaki bu ülkede parça fiyatları ve servis imkanının kısıtlı olmasından ötürü korkutuyor. Cbr 500 ile Ninja 400 arasında güç anlamında aman aman fark yok, yani Cbr 500 ile sıkılacaksanız Ninja 400 ile de sıkılırsınız. Lakin bütçe probleminiz yoksa Ninja 650 de bir alternatif olabilir. Nedendir bilemiyorum bizim ülkede hep başlangıç motoru olarak 150-250 cc öneriyorlar ama yurtdışında Ninja 650 için "başlangıç motoru olabilir" yorumları var. Şu anki Ninja 650'lerin gücü ilk jenerasyon Er6F'lere göre düşürülmüş, ben eskisini kullanıyorum iyi gidiyor tamam da yine de psikopat bir motor değil.
-
Diksiyonundan anladığım kadarıyla iş güç sahibi, maddi olarak bu işe hakettiği parayı vererek başlamak isteyen birisin. Ninja 400'ün ülkede sıkıntılı olmasının sebebi basit bir yağ filtresi için bile sipariş verip 1 ay bekleyebilirsin. Çünkü Kawasaki olarak servis ağı yetersiz. CBR500R alırsan gayet uzun süre kullanabileceğin bir motordur. Görünüş itibariyle de büyük ağabeyi CBR1000RR Fireblade'e benzer.
İncelemeci tayfa "Güçsüz" yorumları verebilir. Zaten bu yorumlar da forumlara akar, tartışmalara gider. Hiç sürmeyen adam bile "güçsüz o abi yeağğ" der. Eğer adam 1250GS'ten inip CBR500 denemeye kalkarsa böyle yorum yapar. R6'dan inip binerse yapar. ER6'dan iner denerse yapar. Yorumu yapan kişiye bakmak gerekiyor.
Sen yeni başlıyorsun, belki en kolay virajı bile alamadan bariyere toslayacaksın, ama gelip "güçsüzdür o onla başlamayayım sıkılırım" diyorsun. Biraz kendini frenlemen ve herhangi bir motorun sana tatmin vereceğini düşünerek başlaman senin adına daha pozitif olur. Hobinden alacağın zevki de artırır.
Ninja 400 alırsan bakım parçalarını stoklaman gerekebilir. Çok yaygın olmayan bir motor olduğu için yaşadığın sorunları yerli mecralarda değil yabancı forumlarda arayarak bulman gerekebilir. Satarken ne yaşarsın bilmiyorum. Piyasası yok demek yanlış olur çünkü senin gibi ben de önceden Ninja 400 diye bakıyordum meraktan. Eğer 1-2 kişi satıyorsa o ilanlar daha çok ön plana çıkar tabi.
Eğer günlük kullanımda senin için çok önemli bir yeri olmayacaksa, zaman zaman arkadaşlarla çıkıp gazlamak, dolaşmak derdindeysen herhangi bir makine alabilirsin bence. Ama Kawasaki alman başını Honda almaktan daha çok ağrıtacaktır.
-
Kendinize güveniyorsanız cbr500r alın. A dan z ye alışın her şeye. Bu zaman diliminde zaten baya bir yol yapmış tecrübelenmiş olursunuz. Ondan sonra geçersiniz daha hızlı bir makineye. Emin olun eğitim tek başına yeterli değil. Motor üstünde gerçek trafikte hayatta kalmanız lazım. Eğitim şart tabii ki ama bazı şeyleri kendinizin tecrübe etmesi lazım. Ben olsam ninja 400 ne ikinci el ne sıfır alırdım. Tamamen para kaybı.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
bizim ülkede hep başlangıç motoru olarak 150-250 cc öneriyorlar ama yurtdışında Ninja 650 için "başlangıç motoru olabilir" yorumları var
Yabancı motovloggerları izleyin. Avrupa'da adam rahatça sürüyor. Çünkü yollarda çukur yok, hafriyat kamyonları her gün geçmediği için yolda mıcır yok, asfaltın ömrü kısa değil. Tüm motorlarında ABS zorunluluğu var. Ehliyet sınavları bizimkiler gibi lay lay lom geçmiyor. Kaliteli ekipmanlar çok daha makul fiyatlara alınabiliyor. Trafikteki hıyar sayısı daha az. Birisi para kaldıracak diye olmayacak yerlere dik virajlar, saçma sapan viyadükler dikme yok. Yol yapı planmalası çok dikkatli yapılıyor. Var oğlu var açıkçası. Bulunduğunuz coğrafyaya göre davranmak lazım.
-
ninja400 tabiki alınır ama 0km ALINMAZ yada 50 60 bin tl VERİLMEZ.fiyatının pahalı olmasının sebebi kawasakinin fiyat politikası.direk olarak yurt dışı fiyatı artı ötv kdv vergi oranlarını üstüne koyup bize sunuyor.fiyatta kol gibi böyle oluyor tabi.ayrıca 400lük ninja şakası yok dalgası yok.z650 ninja 650 den daha hızlı bir motor.çok hafif ve motor cidden çok ateşli istekli.hiç motora binmemiş biri için gaza gelmesi hiç zor olmaz.mağdem bütçe var gidin r25 alın onda bir yol yordam öğrenin satıp cc büyütün.r25 alırsanız istediğiniz an satabilirsiniz.ama ninja400 alırsanız piyasası yok alıcı yok motorun fiyatı bile belli değil.atıyorum 55bin tl verdiniz aldınız ancak ve ancak 40bine satabilirsiniz.parça sıkıntısıda bambaşka bir durum kawasakide 400cc motor bloğu yok dolayısıyla sıkıntı.bende çok hayalini kurmuştum ninja400ün taaki fiyatını gördüğüm ana kadar mt07den daha pahalıya çıkmıştı
-
Şu anda kawasakinin elinde sadece 1000 lik makineler var yakın zamanda İstanbul’daki bayileriyle konuştum gelmesi de Eylül ekimi bulur dediler ki o da belli değilmiş tahmin yapıyorlar sadece
-
Ben cbr250 ile başladım ama şimdi ki aklım olsa 500 lük alır daha uzun süre kullanırdım. Kendime hakimim dersen 650r da olabilir.
-
Neden Ufak Hacimle Başlanmalı?
İlk motosikletin 250 cc. ve çıplak ya da arazi tipi olması, sistemli (doğru, kuralına, tekniğine) sürme işini öğrenmeyi daha kolay hale getirdiği için öneriliyor (Başlangıç motosikleti hakkında ayrıntılı bilgi için bu sayfaya bakabilirsiniz: https://motorhikayesi.com/baslangic-motosikleti/)
Sebepleri:
- Kütle
250 cc. hafif. Günlük beyin-kas koordinasyonunuzla kolayca idare edeceğiniz bir ağırlıkla mücadele ediyorsunuz. Bilmediğiniz, her yöne oynayan bir kütle; beyniniz-kolunuz-bacağınız daha önce hiç tecrübe etmemiş. Hafif ise beyniniz oturtana kadar çok daha az yoruluyor/zorlanıyorsunuz.
- Güç
Ayarsız gaz/fren/komut tehlikesizliği çok büyük rahatlık. 250 cc. hacme sahip motosikletin gücü fazla/kontrolsüz gazı görece daha tehlikesiz hale getiriyor. Sert fren/debriyaj gibi hatalarda da kütleyi bir üstte anlattığım sebeple daha kolay yönetebiliyorsunuz.
- Neden Arazi/Çıplak Motosiklet?
1) Doğrudan sürüş, daha kolay tepki algılaması, rüzgar hissi (öğrenirken çok önemli konular bunlar); kısacası sürüş dinamiklerini/tepkilerini daha kolay öğrenme. Makineyle daha kolay bütünleşme ve hissetme/anlama.
2) Dik oturuş. Özellikle yüksek (doğru) bakış için bu iki tür daha dik oturttuğu için daha kolaylık sağlıyor.
- Öğrenmeyi Kolaylaştırma
Acemiye: " Daha sert fren yap." diyorsun, ilk makinesi 600'lük, ön çökünce korkuyor. İndirip Duke 200'le yaptırıyorsun, daha kolay yapıyor.
Acemiye: " Makinenin yanına geç, eller gidonda. Uzak el dümdüz ve sert, yakın el gevşek. Kalçanı depoya daya gidonu kıvır, yürürken ön frene dokun dalmayı hisset." diyorsun; 125/250 "cart" diye kapattırıyor ön amortisörü (çünkü o kol o bacakla hakim olabiliyor); 600'lükçüler o kadar narin ki...
İşte bu fark yol eğitimlerinde de aynı şekilde önüne taş oluyor aceminin. Adama virajda destek gazı aç diyorsun; acemi işte ve gaz hakimiyeti yok (beklenen bu zaten) biraz fazla açan 250'lik aynen devam, 500'lük öyle değil ama...
Kısacası yüksek hacim öğrenirken aceminin önüne taş oluyor.
*
Abartarak örnekleme:
- Kılıç öğrenmeye ahşap kılıç ile öğrenmek varken neden fantezi? Ha olmaz mı, olur tabii ki ama daha kolayı varken neden zordan başlayasın?
- Ama ben katana istiyorum?
- E tahtayla öğren sonra ister yatağan al ister epe al ister ninja ol; ama samuray kılıcıyla kendini kesmesen kılıcı kıracaksın çekirge.
*
İlave: herkes parasını istediği yere harcar; kimse herkese karışamaz
Fakat bu yazıdaki amacım işin mantığını anlatmak, yoksa neden olmasın, ben yaparım, amaan yapan çok var (haklı çünkü bihaber) soruları cevapsız kalıyor.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Ben cbr250 ile başladım ama şimdi ki aklım olsa 500 lük alır daha uzun süre kullanırdım. Kendime hakimim dersen 650r da olabilir.
Ben de aynen öyle başladım. Yaşım itibariyle 500'ün hakkından gelebileceğini düşündüğüm için aldım. Param olsa 650R'la bile başlardım. Çok munis makineler.
-
Bende ninja 250sl var
Ninja 400 Türkiye'de yok 1
+
Fiyat listesi
Ninja 400 kaç para bak;)
http://www.kawasaki.com.tr/fiyat-listesi.pdf
-
Adamlar sanat eseri gibi motor dizayn etmişler. Türkiye'de satışa çıkarsa fiyatı kol gibi olacaktır.
-
Benim.motorun rengi daha güzel bu iğrenç
Buda hızlanması
Ayrıca
Türkiye'de yok demiş biri
Parayı bas getirirler yok diye birşey yok
https://youtu.be/SuxunOXIC8E
-
Çok doğru. Gerçekten Ninja 400 çok iğrenç ve seninkinin yanında sönük kalmış.
-
Benim gördüğüm rengi güzeldi ninja 400 ün
Bu üsteki farklı bu renk Kawasaki de yeni ama çok kötü
-
Aslında seninkine H2 renkleri çok iyi gider. Hafif füme ve parlak karenajlar, yeşil şasi.
-
Kawasaki gerçekten güzel motor yapıyor. Fiyatları uygun olsa tercih edilebilir
-
Japonyada en uygun fiyatlı motosiklet markası Kawasaki en pahalı olan ise Yamaha demişti Japonic adlı youtube kanalı. Burada distribütörün farkını görüyoruz.
-
Bir zamanlar hayalimi süsleyen makinedir kendisi ama fiyatıydı, bakımıydı, servisiydi vs hayal olarak kaldı
-
Ninja 300, cb 500f kadar gidiyor. Ninja 400, 500'lük hondadan daha iyi gidecektir. Haa neden küçük motor diyoruz acemiyken kafamıza geçmesin diye. Gene de bu bahsettiğimiz motorlar biz fanilerin canını çok rahatlikla alabilicekleri hızlara çıkabiliyorlar...
Emekli Olanlar:
‘11 Pcx 39.415 km.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)