600cc Supersport Tavsiyesi
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Elbette araştırmalar yaptım en doğru motosikleti seçmek için ancak ekonomi, ergonomi, şartlar-koşullar göz önüne alındığında tecrübeli görüşlere yada farklı görüşlere ihtiyacım oluyor. Supersport çoğu kişinin özellikle bende yargıladığı bir konu, evliyim, halk tabiriyle uçuk kaçık hiperaktif biri olmadığımdandır belki.. Ülkemizde bende değil herkeste yargılanıyor da neyse... Ancak evden işe işten eve giden biriyim ve haftada 1 yada 2 kez ancak motosiklet kullanıyorum oda keyfi oluyor. İşte ben bu keyfi bu tarzda alıyorum.
Aklımda, hedefimde hep 2013 ve üstü ZX6R var bir gün zaten alacağım. Ancak 50 - 70 bin fiyat bandına şuanda çıkamıyorum.
CBR 600rr çok fazla var alımı satımı kolay ancak km ler genelde yüksek ve temiz bulabileceğime inanmak zor zaten ZX6 dışında ilgimi çekmiyor. R6 hiç seçeneklerimin arasında olmadı ilgilenmedim de belki hoşuma bile gidebilir bilmiyorum. Daytona 675R son zamanlarda gözüme çok hoş gelen bir motosiklet ama malum parça, servis vs.. GSXR 600 hiç tanımadığım bir motor. Belki de 4 silindir olan CBR650F gibi modeller de uygundur ama beni tatmin eder mi bilemiyorum. Anlayacağınız kafalar karman çorman, bir de tecrübe ya da bilgi yeterli olmayınca böyle kararsız kalınıyor sanırım. Bekle diyen de var farklı model yada tarz tavsiye eden de...
30 Bin tl civarında model yılı karşılaştırması yapacak olsanız hangisini neden tavsiye edersiniz ?
Reklamlar
-
Bütün ssler bana küçük geliyor hiç birine sığamadım..
600rr r6 ikilisinden r6 hoşuma gitti kırlangıç kasa olan sanırım 20 bin devir olan modeli.
Aklında var mı bilmiyorum ama şehir içinde çok kullanmıyacaksan Vfr800 vtec öneririm. Benim sattığım arkadaş motosikleti ilana koymuş şu an hatta onu almanı bile tavsiye ederim 26 lara düşerse.. 😊
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...07246528/detay
-
Selamlar öncelikle nekadar km tecrübe ve hangi motorları kullandığını yazsaydınız daha verimli olurdu tamamıyla motordan beklentiniz ne öncelik o olması lazım evet fiyat olarak 636 pahalı ama modeline göre tcs ve abs yani azda olsa hayat kurtarır
-
Ercü5259 adlı üyeden alıntı
Selamlar öncelikle nekadar km tecrübe ve hangi motorları kullandığını yazsaydınız daha verimli olurdu tamamıyla motordan beklentiniz ne öncelik o olması lazım evet fiyat olarak 636 pahalı ama modeline göre tcs ve abs yani azda olsa hayat kurtarır
4 silindir hiç kullanmadım, Ninja 250r ile başladım km tecrübem 10 bin falan, aklı başında, bilinçli bir kullanıcıyım o yüzden altından kalkabileceğimi biliyorum. Bütün beklentilerim zx6 da var performansı iyi, sürüş modları var, abs, teknolojik destekler vs. Zaten param olsa anında alırım.
-
Merhaba, bildiğim kadarıyla ninja250 kullanıyorsun. Bence 650f her eve lazım! bi motor gibi görünüyor. .Devir ekonomi devri, işletme maliyetı, yakıt v.s. goz önünde bulundurup düşün derim..Daha uysal olmasi da arti haneye yazilabilir nerden baktigina gore..30-35 bin lira bandinda 2016-2017 temiz makine de bulunabilir.. Aslında 250sl kullanıcısı olarak büyük motor konusunda akıl verebilecek tecrubem yok (beş motorla kirkbin falan oldu), fakat benzer düşüncelerden geçtim ve bana 650f güzel görünuyor. İleriki zamanda daha guzel başka motorlara geçme fikrini değerlendirirsin nasilsa..Hayırlısı olsun..
-
Boldpilot adlı üyeden alıntı
Bütün ssler bana küçük geliyor hiç birine sığamadım..
600rr r6 ikilisinden r6 hoşuma gitti kırlangıç kasa olan sanırım 20 bin devir olan modeli.
Aklında var mı bilmiyorum ama şehir içinde çok kullanmıyacaksan Vfr800 vtec öneririm. Benim sattığım arkadaş motosikleti ilana koymuş şu an hatta onu almanı bile tavsiye ederim 26 lara düşerse.. ��
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...07246528/detay
Ne yalan söylim tipini sevemedim genelde trafikte şehir içinde çok vakit geçirmiyorum. Genelde otobanda yumuşak virajlı düzgün asfaltta. R6 sert bir motormuş kullanıcıların söylediklerine göre, ama performansına diyecek söz yok.
-
Ninja 250R 'dan sonra VFR800 sana çok ağır gelecektir.(240kg) En doğru seçim şuan için 2007-08 600RR yada GSXR600 gibi duruyor. ZX6R tipini sevmene rağmen kullanıcı dostu ve kullanması kolay bir motor değil. Çok daha haylaz bir motor, viraj içinde yanlış bir tepki verdiğinizde affetmeyecek bir motor. O yüzden çok fazla iletişim(merak) istiyor sürücüsünden. 600RR ve GSXR600 ise son kullanıcı için çok daha arkadaşça bir motor diye söyleyebilirim. Ayrıca içlerinde oturuş pozisyonu ve konfor açısından gsxr çok daha rahattır.
-
30 bine anca mt07 alırsın :D o paraya aldığın racing motordan sana hayır gelmez, kawasaki sakın alma derim :D evlisin birde yani çok yüksek gelirin yoksa race motorda alma bence , herşey 2 katı . eğer ninja 250r a binip 600cc ye geçince gider olarak 2 katı gider olur bişey olmaz diye düşünüyorsan o giderler 10 ile çarpılıp bi daha düşünülmeli :D şu anda race felan alma bence yol yakınken vazgeç. güç istiyorsan mt 07 al fiyatlarıda uygun ,bakımlarıda idare eder. kawasaki ile bi kere yanlışlıkla yavaş hızda bile düşersen bi ninja 250r parası tamirine verirsin . r6 da alma :D oda aşağı kalır yanı yok
geçen sene hava filtresi 179 tl idi yağ filtresi 60tl , 3 lt ya 150 tl felan , şuan iyi yağın litresi 110 oldu yağ filtresi 100 tl hava filtresi 400 felan , 800 tl bakım parça maliyeti. işçilik sende :D 2 katı herşey , lastikler 2 katı , buji tanesi 50 tl .
bence vazgeçin.
-
ozansntrk adlı üyeden alıntı
30 bine anca mt07 alırsın :D o paraya aldığın racing motordan sana hayır gelmez, kawasaki sakın alma derim :D evlisin birde yani çok yüksek gelirin yoksa race motorda alma bence , herşey 2 katı . eğer ninja 250r a binip 600cc ye geçince gider olarak 2 katı gider olur bişey olmaz diye düşünüyorsan o giderler 10 ile çarpılıp bi daha düşünülmeli :D şu anda race felan alma bence yol yakınken vazgeç. güç istiyorsan mt 07 al fiyatlarıda uygun ,bakımlarıda idare eder. kawasaki ile bi kere yanlışlıkla yavaş hızda bile düşersen bi ninja 250r parası tamirine verirsin . r6 da alma :D oda aşağı kalır yanı yok
geçen sene hava filtresi 179 tl idi yağ filtresi 60tl , 3 lt ya 150 tl felan , şuan iyi yağın litresi 110 oldu yağ filtresi 100 tl hava filtresi 400 felan , 800 tl bakım parça maliyeti. işçilik sende :D 2 katı herşey , lastikler 2 katı , buji tanesi 50 tl .
bence vazgeçin.
MT-07 beğendiğim bir motor ama tarzım değil, race olmalı gerekirse şehir içinde idarelik bir scooter alırım ama race mutlaka olmalı, tek hobim bu, bunu en iyi anlayabilecek insanlar sizlersiniz. Kawa hakkında yazılanlardan sonra gerçekten vazgeçmek üzereyim evet ama hala aşığım o motora... Modelin yüksek olması gerektiğini anladım çünkü düşük modeller mutlaka kazalı yada km si oynanmış oluyor. Bu sebepten basamak olarak cbr650f 2015-2016 düşünmeye başladım. 30-35 bin arasında bulunabiliyor. Bir de vazgeçin deme hocam yapma bunu :D R6 yı anlat bana ... Masrafını yakıtını tahmin edebiliyorum zaten üstündeyken beni mutlu eder mi onu söyle
-
Moderatör
Eski kasa R6 kara düzen olmasa başka motora gerek bile yok, ama en iyi tercih Zx636 olacaktır.
-
Ne alirsaniz alin, elektronik destekli olsun. Karaduzen eski 600cc SS'ler en tehlikeli ve riskli makinalar gozumde. 10 kusur senedir 900cc+ kullanan biri olarak bugun alip kullanmaya cekinirim sahsen, sakasi yok.
-
Moderatör
hasmet adlı üyeden alıntı
Ne alirsaniz alin, elektronik destekli olsun. Karaduzen eski 600cc SS'ler en tehlikeli ve riskli makinalar gozumde. 10 kusur senedir 900cc+ kullanan biri olarak bugun alip kullanmaya cekinirim sahsen, sakasi yok.
Yıllarca kullandık, deli cesareti yeminle.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Yıllarca kullandık, deli cesareti yeminle.
Insan zamaninda kendini ne derece tehlikeye attigini bilmiyor herhalde... Verilmis sadakamiz varmis ne diyelim.
Gecenlerde gruba zenci genc bi cocuk geldi. Abisi eski bi R1 birakmis. Agirbasli, efendi de bi cocuk. Gel gelelim uzerinde bildigin mont var, korumasi yok. Muhtemelen ilk dogru duzgun motosikleti. Millet sessizlesti, birbirine bakti, o an muhtemelen herkesin aklindan ayni sey geciyordu... Durumun vehametini kavrayacagi olay kendine zarar vermese keske diye...
-
Racing almak isteyen şehir içi de kullanacaksa 600RR rahat ettirir 250 modeline göre çok çok eğik değil oturuşu fakat kasko en az 5 bin TL. Elektronik destek yok gibi, TCS ABS artık minimum standartlar olmalı yollarımız çok kötü. Çamur. Çok kötü asfalt.
Kawasaki almayın diyorlar evet yedek parça ve servis... sabır sınar. Fakat Er6 Fler hep hoşuma gitmiştir iki silindir, gidiyor, Absli en azından, 72hp...Hata nispeten kaldırır 600RRa göre.
-
Bence Haşmet ağayı dinleyin. 600cc 4 silindir tcs olmayan supersport bir motosiklet ülkemizin yollarında sürmek rus ruleti gibidir. Özellikle r6'nın o dengesiz tavırları rezalet. Düşük devirler de gitmez devir yükselirken birden canlanır. Bence bu yaz 250r ile devam edip özellikle puslu ekonominin de riskine fazla girmeden önümüzdeki dönemde maddiyatı toplayıp hareket edersiniz.
-
Dostum öncelikle herkes 600cc ss alma der, heleki evli ve çocukluysan. Yalnız insanin icindeki ss aşkını anlamaları için ssye gonul vermis olmaları yetmez aynı zamanda tadınıda bilmeleri lazım. Eğer gaz kolunun seni tahrik etmesini engelleyebiliyorsan 600 ss kullanabilirsin. Zaten icinde bu ask varsa hayat boyu aklından çıkmayacaktır. Nasihatlar bir yana
2014 de sifir 600 rr aldim
2015de 636 aldım yalniz beyaz renkti satip 2016da yine 636 aldım yesil siyah olan renk bir efsana.
Suan elimde 2015 600rr var. Ben sana artı ve eksilerini söyleyeceğim sonra karar senin.
Birde arkadasimda suzuki gsxr600 vardi bunuda not ediyim onuda kullandim cunku.
600rr ss motorlar icinde en hantalı, yalnız bunu yavaş makina olarak dusunme ne 2500cclere nede 650f veya vfr800e benzer. 250cc den 600cc gecmek kolay degildir gaz kolu en ufak tumsekten gecerken bir kac mm oynasa bile hizi bir anda 70 80 fen 100e atar.
1. 600cc tek kiside hiz olsun atiklik olsun seni gayet tatmin edecektir. pek soylenmez ama tek kiside duruma gore 600rrin tekerleri yerden kesmedigi durumlarda bile 636 on tekeri yerden kesebilir 5 6 kez basima geldi.
600rr artci ile bindigin durumlarda cekisten dusuyor fakat 636 asla dusmuyor.
2. 636 oturus pozisyonu olarak 600rr a gore oldukca dahatsiz edicidir. 600rr oturma pozisyonu olarak suzuki ile nerdeyse ayni rahatliga sahip tabi ss de ne kadar rahat edebilirsen. R6 kullanmadim ama diyduguma gore hepsinden daha rahatsiz bir makinaymis..
3. 636 servis bakimindan hem cok pahali hemde z moto dahi motordaki sorunu bulamıyor veya gormezden geliyor. 2016 636 motorumda 6 7 bin devirden sonra acayip bir titresim geliyordu ve z motora 5 kez garantiye goturdum depo temizlediler yok buji temizlediler yok balans yaptılar bir turlu sorunu bulamadilar. En sonunda motoru satmak zorunda kaldim.
Kisacasi servisi berbat, pahali ve servis kalitesi 0 şekli ve rengi guzel olsada 636 kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yinede bu konuda sen bilirsin. Yalniz 636 vidalari dahi diger 3 japondan cok daha kaliteli işçiliğe sahip sadece trde servisi yok ve pahali. Hos suzikide pahali ve kotu servislere sahip.
4. 636 yakit konusunda Hondadan yuzde 30 daha fazla yakit israfi yapiyor, keza suzukide boyle. Yani yakit konusunda 600rr hepsinden daha ekonomik ve yolda bu motorlardan asiri geride kalmiyor. Yani suziki ve kawada 290km hizi gorebiliyorsun hondada 275 277de kaliyorsun ama zaten digerleride şak diye cıkmıyor o hıza. 200km ulasmak digerlerinde 12 13 saniye ise hondada bu 14 saniyedir. Yani profesyonel yarisci olmayacaksan bu durumdada 600rr oneririm.
5. Parca fiyatlari bakimindan honda kawasakinin yarisi fiyatlarda (honda da tr sartlarinda pahali ama digerlerinden yinede ekonomiktir). Soyle diyim kawanin suan kafa granaji 2000 üzeri hondanin sanirim 1200 1300 bandinda.
6. Ikinci el motorlarda yine honda acik ara onde cok kisa surede elden cikan bir makina. Talebi cok. bunun disinda suzuki en zor giden makina yamaha ve kawasaki de 600ccde ikinci elde zor giden makinalar.
Suan icin aklima gelenler bu kadar aklina takilan birsey olurda sorabilirsin. Kawasaki tittrsim sorunu beni kendinden soguttu, zengin olsam bile ellerimi uyusturan bir motoru almam. Suziki o bakimdan rahat ama dedigim gibi 2 inci elde zor satiliyor.
-
cbr 600f öneririm eski kasasını 2001-2006 olan elektronik bir desteği yok fakat gaz tepkisi diğer 600 lüklere kıyasla en yumusak olan motordur fırlatıp atmaz adamı bende 250r dan geçtim şuan 2001 F sahibiyim satın almadan önce 0 600 cc tecrübem vardı aldım bindim 250r ile arasındaki tek fark makinanın gaz açtıkça gidiyor olması gazı verince bir anda fırlatmıyor alet kafa kaldırmıryor gaz tepkisi dozajlanabilir tavsiye ederim ve fiyatları 20-25 bin civarında.Hondanın ülkemizde en çok satan 600 cc makinasıdır bayağı sağlam kemik kitlesi olan bi alet top speed 280 diğer 600cc lerden bu konuda bir eksiği yok fakat hızlanma konusunda diğerleri kadar agresif değilir ve parça fiyatları ucuzdur kolay bulunur demek istediğim bütçem kısıtlı ve çok hırçın olmayan ama heybetli ve hızlı race bir makina arıyorum diyosan bu motoru bir araştır derim .
-
TlntS adlı üyeden alıntı
Dostum öncelikle herkes 600cc ss alma der, heleki evli ve çocukluysan. Yalnız insanin icindeki ss aşkını anlamaları için ssye gonul vermis olmaları yetmez aynı zamanda tadınıda bilmeleri lazım. Eğer gaz kolunun seni tahrik etmesini engelleyebiliyorsan 600 ss kullanabilirsin. Zaten icinde bu ask varsa hayat boyu aklından çıkmayacaktır. Nasihatlar bir yana
2014 de sifir 600 rr aldim
2015de 636 aldım yalniz beyaz renkti satip 2016da yine 636 aldım yesil siyah olan renk bir efsana.
Suan elimde 2015 600rr var. Ben sana artı ve eksilerini söyleyeceğim sonra karar senin.
Birde arkadasimda suzuki gsxr600 vardi bunuda not ediyim onuda kullandim cunku.
600rr ss motorlar icinde en hantalı, yalnız bunu yavaş makina olarak dusunme ne 2500cclere nede 650f veya vfr800e benzer. 250cc den 600cc gecmek kolay degildir gaz kolu en ufak tumsekten gecerken bir kac mm oynasa bile hizi bir anda 70 80 fen 100e atar.
1. 600cc tek kiside hiz olsun atiklik olsun seni gayet tatmin edecektir. pek soylenmez ama tek kiside duruma gore 600rrin tekerleri yerden kesmedigi durumlarda bile 636 on tekeri yerden kesebilir 5 6 kez basima geldi.
600rr artci ile bindigin durumlarda cekisten dusuyor fakat 636 asla dusmuyor.
2. 636 oturus pozisyonu olarak 600rr a gore oldukca dahatsiz edicidir. 600rr oturma pozisyonu olarak suzuki ile nerdeyse ayni rahatliga sahip tabi ss de ne kadar rahat edebilirsen. R6 kullanmadim ama diyduguma gore hepsinden daha rahatsiz bir makinaymis..
3. 636 servis bakimindan hem cok pahali hemde z moto dahi motordaki sorunu bulamıyor veya gormezden geliyor. 2016 636 motorumda 6 7 bin devirden sonra acayip bir titresim geliyordu ve z motora 5 kez garantiye goturdum depo temizlediler yok buji temizlediler yok balans yaptılar bir turlu sorunu bulamadilar. En sonunda motoru satmak zorunda kaldim.
Kisacasi servisi berbat, pahali ve servis kalitesi 0 şekli ve rengi guzel olsada 636 kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yinede bu konuda sen bilirsin. Yalniz 636 vidalari dahi diger 3 japondan cok daha kaliteli işçiliğe sahip sadece trde servisi yok ve pahali. Hos suzikide pahali ve kotu servislere sahip.
4. 636 yakit konusunda Hondadan yuzde 30 daha fazla yakit israfi yapiyor, keza suzukide boyle. Yani yakit konusunda 600rr hepsinden daha ekonomik ve yolda bu motorlardan asiri geride kalmiyor. Yani suziki ve kawada 290km hizi gorebiliyorsun hondada 275 277de kaliyorsun ama zaten digerleride şak diye cıkmıyor o hıza. 200km ulasmak digerlerinde 12 13 saniye ise hondada bu 14 saniyedir. Yani profesyonel yarisci olmayacaksan bu durumdada 600rr oneririm.
5. Parca fiyatlari bakimindan honda kawasakinin yarisi fiyatlarda (honda da tr sartlarinda pahali ama digerlerinden yinede ekonomiktir). Soyle diyim kawanin suan kafa granaji 2000 üzeri hondanin sanirim 1200 1300 bandinda.
6. Ikinci el motorlarda yine honda acik ara onde cok kisa surede elden cikan bir makina. Talebi cok. bunun disinda suzuki en zor giden makina yamaha ve kawasaki de 600ccde ikinci elde zor giden makinalar.
Suan icin aklima gelenler bu kadar aklina takilan birsey olurda sorabilirsin. Kawasaki tittrsim sorunu beni kendinden soguttu, zengin olsam bile ellerimi uyusturan bir motoru almam. Suziki o bakimdan rahat ama dedigim gibi 2 inci elde zor satiliyor.
Hocam ne kadar teşekkür etsem azdır, bu bilgileri herhangi birinden kolay kolay edinemezdim. Kullanan birisinden tavsiye ve yorum almak en doğrusu sanırım yazdıkların tatmin edici.. Daha detaylı konuşmak isterdim..
-
03 Aralık 2019, 21:05
#19
600 rr ile gsxr 600 arasında kararsızdım ve gittim gsxr 600 aldım ve ilk defa ss motor aldım ve kaygılar korkular vs vs aldığımdan beri kontrollü sürüşe devam ediyorum, bende acaba diyenlerden olduğum ve bu yorumları okuduktan sonra motor aldığım İçin faydası olur diye yazıyorum
Korktuğum gibi gaz verince elimden kaçıp gitmedi
Viraja girince yattım altımdan kaymadı
Çıkmadığım hızlara çıktım korkutmadı
Haddimi biliyorum hayatıma değer veriyor zevk için biniyorum korkmayın aklınız elinize hükmediyorsa içinizde ukte kalmasın 10 yıl bekledim almak için aldım ve iyiki almışım ve motorundan çok memnunum...
-
03 Aralık 2019, 21:31
#20
Helim61 adlı üyeden alıntı
600 rr ile gsxr 600 arasında kararsızdım ve gittim gsxr 600 aldım ve ilk defa ss motor aldım ve kaygılar korkular vs vs aldığımdan beri kontrollü sürüşe devam ediyorum, bende acaba diyenlerden olduğum ve bu yorumları okuduktan sonra motor aldığım İçin faydası olur diye yazıyorum
Korktuğum gibi gaz verince elimden kaçıp gitmedi
Viraja girince yattım altımdan kaymadı
Çıkmadığım hızlara çıktım korkutmadı
Haddimi biliyorum hayatıma değer veriyor zevk için biniyorum korkmayın aklınız elinize hükmediyorsa içinizde ukte kalmasın 10 yıl bekledim almak için aldım ve iyiki almışım ve motorundan çok memnunum...
bizim insanımızın bir abartma huyu var ve bu huy sadece motosiklet konusunda değil her konuda geçerli. benimde yaz başında mt09 alma durumum olmuştu daha önceleri birçok büyük cc kullandım ama mt09u anlatan öyle bir anlatıyor ki yok işte a modunda gaz açınca tekere geliyor, gaz açınca sapıtıyor, deli gidiyor, yıllarca büyük motor kullandım mt09 en delisi, çok tecrübe lazım, ölürsün, kullanamazsın, alışana kadar 1 ay B modunda gezdim, A moduna almaya korkuyorum gibi bin tane yorum okumuşumdur. daha önce çevremden rica edip mt09 da kullanmıştım ama bu yorumları okuyunca "ulan acaba benim bindiğim motor mu sıkıntılıydı" diye kendi içimde şüpheye bile düştüğüm oldu. En sonunda gidip aldım ve anlatılanların, yazılanların tamamen balon olduğunu anladım. hiçte o kadar abartılan bir motosiklet olmadığını direk gözlerimle gördüm. adam hayatında ybr dışında motora binmemiş arkadaşının mt09 unu 50 mt bakkalın ordan dönmüş geri getirmiş gelip burda deli makina adamı öldürür diye yorum yapıyor. işin özü motosiklet alacaksan ve kendine güveniyorsan kimseye sorup kafanı şişirmesine izin vermeyeceksin. gidip alacaksın. en kötü kullanamazsan bu bana fazla geldi diyip 2-3 bin lira zararına sağlık olsun diyip geri satarsın bu kadar. büyük cc motosiklet kadar abartılan birşey yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)