Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Spada Xfire 200 EFI ve Hero Karizma Arasında Kaldım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2018
    Öncelikle herkese merhaba, üye olarak aranızda yeniyim. Motor tercihi konusunda sizin kadar deneyimli sayılmam, ayrıca bu motorlara yorum yapacak kadar da tecrübeli olduğum söylenemez. Bu yüzden başlıkta da belirttiğim gibi Spada Xfire 200 EFI ve Hero Karizma arasında kaldım.

    Spada sıfırını 6500 TL ye ve temiz ikinci ellerini de 5.500 TL ye bulabiliyorken, Hero modelini ikinci elini 6-7 bin TL arasında bulabiliyorum. Spada enjeksiyonlu olduğundan dolayı aklım hep ondan yana ama Hero'nun garanti kapsamı da beni açıkçası cezbediyor.

    Maalesef bütçem maksimum 7500 TL olduğundan, biraz daha katıp şu modeli düşünebilirsin önerilerinizi şimdiden elediğimi bildirmek istiyorum.

    Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz, kısaca belirtirseniz beni aydınlatmış olursunuz.

    Şimdiden teşekkürler, hepinize kolay gelsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Hocam, TVS Apache diyorum 180 lik olur.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    "Garanti kapsamı" kavramı Türkiye'de her markada işlemiyor, "Kullanıcı hatası" deyip yolluyorlar.

  4. #4

    Üyelik
    20 Haziran 2018
    sanırım 125-150 cc lerden biraz daha güçlü bir şeylere bakıyorsun bu bütçeyle pek bir seçenek de kalmadı gerçi piyasada ama bulabilirsen tvs apache 180 veya lifan kpr 200 bak , mondial mcx 150 roadracer veya 150 mr vulture da bakabilirsin zaten motorları aynı tipleri farklı, 162 cc güçlü motorları var ve ucuzlar

    Ha bu arada rks titanic 200 modeli vardı bi aralar ama iyi midir kötü müdür bilemem yine de güçlü bir alternatif, yeni çıkan rks titanium 220 ye de bakabilirsin en son uygundu fiyatı, dış malzeme kalitesi vasatın altında,kötü bence ama motor yönünden sıkıntı çıkaracağını sanmam

  5. #5

    Üyelik
    08 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 07
    1 yıl Karizma kullandım, ilk motorum, ilk göz ağrım ancak çok düz ve eski altyapılı bir makine.
    Spada hakkında çok bir fikrim yok fakat Karizma ile ilgili şunu söyleyebilirim taş gibi sağlam bir makine, klasik çinli makinelerde yaşanan problemlerin hiçbirini yaşamadım. Alır uzun yıllarca binersin

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    diğer motoru bilmem karizma arkadaşda demiş karadüzen bir makine eski nesil hint malı çinli değil.. hero markası yıllarca hondaya parça ürettiğinden üstündeki 230c.c lik motorda honda lisanslı motor diye biliyorum honda crf230 lardaki motordan.. o yüzden motor genel itibariyle kaya gibi.. nette gördüğüm kadarı ile 30 bin km yapan daha bir arıza sorun ciddi bir şey yaşamayan insanlar var. vibrasyon sorunu var oda sanırım dişli falan değişimiyle hal oluyormuş..

    onların piyasada iki türlüsü var bir full grenajlısı bir yarım grenajlısı.. normalde orjinalde yarım grenaj satıyorlarmış motor kısmı naked miş ama orası içinde ekstra para verilirse grenaj takılıp motor full grenaja çevriliyormuş..

    Garanti olayıda farklı öyle değil bildiğim kadarı ile 5 yıl garantiyi alırken talep edip ek para vermen gerekiyor yoksa motor 2 yıl normal garantili satıyorlar..

    spada yı bilmiyorum ama şöyle resminebakdım bana sıradan çinlilerden pek farklı gelmedi tasarımı .. enjeksiyon falan diyorsunda enjeksiyon gerçekden motorda yakıt ekonomisi ve verim sağlamıyorsa sadece süsdür..

    spadayı bilmediğim için gözüm kapalı yorum yapamam .. ama hero da honda motoru var artı bir değer.. ikincisi 30 bin km ler yapmış ve en ufak büyük bir sorun yaşamamış insanlar var buda artı ikinci bir değer.. hero için negatif diyiceğim ikişey var biri tasarımı ultra ugly .. ikincisi lastik ebatları tam numune bulunması çok zor.. heleki ön ve arkaya aynı model kombine ibr şekilde bulmak imkansız ..

    Tasarım içinde şunu diyim full grenaj oldumu yandan ve arkadan bir şeylere benziyor. tuhaf bir motor yandan bakıyorsun touring gibi arkadan bakıyorsun bir farkşı önden bakıyorsun enduro gibimsi tasarım yerini bulamamış tam ama o fiyatlarada bunlar tartişılmaz öncelik kalite dayanıklılık olmalı..

    birde hero carizmayı bilmem ama crf230 ları yurtdışında 300c.c ye kadar swaplaya biliyorlar.. aynı motor olduğuna göre bunada yapılabilinir diye düşünüyorum belki yapanda vardır.. bilgi olarak bulunsun buda

  7. #7

    Üyelik
    27 Ağustos 2018
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, TVS Apache diyorum 180 lik olur.
    Düşündüm bu modelide fakat 200cc altında bakmıyorum. Ama yine ihtimaller arasında olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Garanti kapsamı" kavramı Türkiye'de her markada işlemiyor, "Kullanıcı hatası" deyip yolluyorlar.
    Hangi markalarda Kullanıcı Hatası denmediğini söylersen aydınlanmış oluruz üstat.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------

    Alıntı buteo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım 125-150 cc lerden biraz daha güçlü bir şeylere bakıyorsun bu bütçeyle pek bir seçenek de kalmadı gerçi piyasada ama bulabilirsen tvs apache 180 veya lifan kpr 200 bak , mondial mcx 150 roadracer veya 150 mr vulture da bakabilirsin zaten motorları aynı tipleri farklı, 162 cc güçlü motorları var ve ucuzlar

    Ha bu arada rks titanic 200 modeli vardı bi aralar ama iyi midir kötü müdür bilemem yine de güçlü bir alternatif, yeni çıkan rks titanium 220 ye de bakabilirsin en son uygundu fiyatı, dış malzeme kalitesi vasatın altında,kötü bence ama motor yönünden sıkıntı çıkaracağını sanmam
    Evet üstat, 150cc üstü bakıyorum. Minimum 200 cc olacak şekilde arıyorum. Söylediğin 200cc ve üzeri modelleri araştırayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

    Alıntı anilgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 yıl Karizma kullandım, ilk motorum, ilk göz ağrım ancak çok düz ve eski altyapılı bir makine.
    Spada hakkında çok bir fikrim yok fakat Karizma ile ilgili şunu söyleyebilirim taş gibi sağlam bir makine, klasik çinli makinelerde yaşanan problemlerin hiçbirini yaşamadım. Alır uzun yıllarca binersin
    Üstat, motoru sağlam olsun gücü tatminkar olsun yeterli bana. Eski altyapı falan pek umrumda değil bu paraya zaten. Tecrübeni aktardığın için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer motoru bilmem karizma arkadaşda demiş karadüzen bir makine eski nesil hint malı çinli değil.. hero markası yıllarca hondaya parça ürettiğinden üstündeki 230c.c lik motorda honda lisanslı motor diye biliyorum honda crf230 lardaki motordan.. o yüzden motor genel itibariyle kaya gibi.. nette gördüğüm kadarı ile 30 bin km yapan daha bir arıza sorun ciddi bir şey yaşamayan insanlar var. vibrasyon sorunu var oda sanırım dişli falan değişimiyle hal oluyormuş..

    onların piyasada iki türlüsü var bir full grenajlısı bir yarım grenajlısı.. normalde orjinalde yarım grenaj satıyorlarmış motor kısmı naked miş ama orası içinde ekstra para verilirse grenaj takılıp motor full grenaja çevriliyormuş..

    Garanti olayıda farklı öyle değil bildiğim kadarı ile 5 yıl garantiyi alırken talep edip ek para vermen gerekiyor yoksa motor 2 yıl normal garantili satıyorlar..

    spada yı bilmiyorum ama şöyle resminebakdım bana sıradan çinlilerden pek farklı gelmedi tasarımı .. enjeksiyon falan diyorsunda enjeksiyon gerçekden motorda yakıt ekonomisi ve verim sağlamıyorsa sadece süsdür..

    spadayı bilmediğim için gözüm kapalı yorum yapamam .. ama hero da honda motoru var artı bir değer.. ikincisi 30 bin km ler yapmış ve en ufak büyük bir sorun yaşamamış insanlar var buda artı ikinci bir değer.. hero için negatif diyiceğim ikişey var biri tasarımı ultra ugly .. ikincisi lastik ebatları tam numune bulunması çok zor.. heleki ön ve arkaya aynı model kombine ibr şekilde bulmak imkansız ..

    Tasarım içinde şunu diyim full grenaj oldumu yandan ve arkadan bir şeylere benziyor. tuhaf bir motor yandan bakıyorsun touring gibi arkadan bakıyorsun bir farkşı önden bakıyorsun enduro gibimsi tasarım yerini bulamamış tam ama o fiyatlarada bunlar tartişılmaz öncelik kalite dayanıklılık olmalı..

    birde hero carizmayı bilmem ama crf230 ları yurtdışında 300c.c ye kadar swaplaya biliyorlar.. aynı motor olduğuna göre bunada yapılabilinir diye düşünüyorum belki yapanda vardır.. bilgi olarak bulunsun buda
    Haklısın, ne de olsa Honda motoru diye düşünmek bile ekstra 2 puan daha kazandırıyor. Detaylı cevapladığın için sağol, düşüncelerini değerlendireceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    Bu arada bende şuanda Bajaj Discover 150s modeli var. Memnun olmadığımdan değil, 150cc gücündeki tüm motorların beni tatmin etmemesinden kaynaklanıyor en az 200cc istemem. Dik rampası bol, yokuşları meşhur bir yerde yaşadığım için, özellikle de eşimle bu yokuşları tırmanırken hantal kalıyor.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Garanti konusunda Honda ve Yamaha'yı başarılı buluyorum ama o 2 markada bile bu konuda bir dünya şikayet var.Güncel motor fiyatları da malum. Ben de başım ağrımasın diye ilk motorumu sıfır almıştım (RKS Titanic 150-S). Garantisinin devam etmesine ve her servis bakımını zamanında yetkili serviste yaptırmama rağmen marş rublesinde kaynaklandığını sonradan öğrendiğimiz ve yolda stop etmeme neden olan bir problemi garantiye sokturamadım. Servisim 700-800 TL bir fiyat çekmişti, ben de başka bir serviste 200 TL.ye yaptırmıştım. Spada kullanıp memnun olanlar da vardır elbet ama enjeksiyonlu olması ve servislerinin, yedek parça durumunun berbat olması yarın öbür gün ciddi bir problem yaşadığında mağdur olmana sebebiyet verebilir. Hero Karizma bildiğim kadarıyla tek silindir ve karbüratörlü yani daha basit yapıda bir motor kullanıyor.Bir problem yaşandığında müdahele etmesi daha kolay. Ben senin pozisyonunda o 2 motor arasında kalsam Hero Karizma'yı seçerdim ama garanti konusunu pek takmazdım. Hero Hunk ya da Tvs Apache gibi commuter motorları beğenmiyorsun sanırım.

  9. #9

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı ihsansaglam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşündüm bu modelide fakat 200cc altında bakmıyorum. Ama yine ihtimaller arasında olabilir.[COLOR="Silver"]
    Hocam yanlış anlamada TVS Apache 180, Spada'dan daha kuvvetli. Beygir gücü olarak.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    burda hintli ile çinliyi bence karıştırmamak lazım hintlilerin üretimi gayet kaliteli.. ben ne bajaj ne tvs ne hero sürdüm 2013 yılında bir arkadaşın tvs sini sürmüşdüm hangi modeli bilmem ama bazı insanlar görüntüye bakar bazı insanlar malzeme işçilik kalitesine ben malzeme işçilik kalitesine bakanlardanım benim gördüğüm tvs nin kaynak yerleri çok güzel iplik gibi avrupa japon kalitesinde kaynaklanmışdı ve kesim yerleri japonlar kadar iyiydi.. hitli o konuda iyi ..

    ben hintlideki vibrasyon olayınıda şuna bağlıyorum kültürel bir şey bence adamlar zaten sert yerlerde yatıyor çivili yataklarda yatıyor, adamların saç traşlarında bile bir masaj yapıyor berber sanırsın berderin adama kastı var kafasına bir vuruyor türkiyede olsa ağır arıza çıkar belki bizim vibrasyon olarak gördüğümüz şey adamlara masaj rahatlama gibi geliyordur

  11. #11

    Üyelik
    27 Ağustos 2018
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garanti konusunda Honda ve Yamaha'yı başarılı buluyorum ama o 2 markada bile bu konuda bir dünya şikayet var.Güncel motor fiyatları da malum. Ben de başım ağrımasın diye ilk motorumu sıfır almıştım (RKS Titanic 150-S). Garantisinin devam etmesine ve her servis bakımını zamanında yetkili serviste yaptırmama rağmen marş rublesinde kaynaklandığını sonradan öğrendiğimiz ve yolda stop etmeme neden olan bir problemi garantiye sokturamadım. Servisim 700-800 TL bir fiyat çekmişti, ben de başka bir serviste 200 TL.ye yaptırmıştım. Spada kullanıp memnun olanlar da vardır elbet ama enjeksiyonlu olması ve servislerinin, yedek parça durumunun berbat olması yarın öbür gün ciddi bir problem yaşadığında mağdur olmana sebebiyet verebilir. Hero Karizma bildiğim kadarıyla tek silindir ve karbüratörlü yani daha basit yapıda bir motor kullanıyor.Bir problem yaşandığında müdahele etmesi daha kolay. Ben senin pozisyonunda o 2 motor arasında kalsam Hero Karizma'yı seçerdim ama garanti konusunu pek takmazdım. Hero Hunk ya da Tvs Apache gibi commuter motorları beğenmiyorsun sanırım.
    Bende tam RKS Titanium 220 alma aşamasındayım. Sırf garanti ve yedek parça muhabbeti yüzünden. Suan bende Bajaj discover 150s var ama yetmiyor, çok yokuş olduğundan.
    Düşüncelerin için teşekkür ederim üstat.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda hintli ile çinliyi bence karıştırmamak lazım hintlilerin üretimi gayet kaliteli.. ben ne bajaj ne tvs ne hero sürdüm 2013 yılında bir arkadaşın tvs sini sürmüşdüm hangi modeli bilmem ama bazı insanlar görüntüye bakar bazı insanlar malzeme işçilik kalitesine ben malzeme işçilik kalitesine bakanlardanım benim gördüğüm tvs nin kaynak yerleri çok güzel iplik gibi avrupa japon kalitesinde kaynaklanmışdı ve kesim yerleri japonlar kadar iyiydi.. hitli o konuda iyi ..

    ben hintlideki vibrasyon olayınıda şuna bağlıyorum kültürel bir şey bence adamlar zaten sert yerlerde yatıyor çivili yataklarda yatıyor, adamların saç traşlarında bile bir masaj yapıyor berber sanırsın berderin adama kastı var kafasına bir vuruyor türkiyede olsa ağır arıza çıkar belki bizim vibrasyon olarak gördüğümüz şey adamlara masaj rahatlama gibi geliyordur
    Titreşim konusunda dediklerin mantıklı tabi, sosyoekonomik bakımdan onlar titreşimi pek umursamıyor olabilirler. Suan ben de bajaj discoverlazım kullanıyorum, titreşim bence makul seviyede. Ya da soyağacına bir kez daha bakmam lazım , Hindistan kökenli olabilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Bu arada RKS Titanium 220 modeline karar kılmak üzereyim. Fikriniz nedir acaba?

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    RKS Titanium 220 modelinin kağıt üzerindeki verileri güzel gözüküyor, forum sayfasında okuduğum kadarıyla performansını öne çıkarıp memnun olan da var, malzeme kalitesini beğenmeyip yerden yere vuran da var. Zaten almaya karar vermişsen iyi bir inceleme yapmışsındır. Şimdiden hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Kullandıkça motoru anlatırsın.

  13. #13

    Üyelik
    18 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Sa kardesim bahsettigin motorlar ile ilgilenmis biri olarak heroda rksde sadece kagit ustunde iyi benim bu yonde gorusum sana su sogutmali bir motosiklet alman olacak zira suan dedigin modeller isini gormez dusun mesela karizmada tork var diyorlar motorun torku 200ns den fazla 0_100 arasi 12sn. Bu nasi tork yuruyemiyor motor. Sen az sabret biraz daha butce artir kardesim su sogutmali 200_250cc bise bak zira baktiklarin senin altindaki motordan sonra sana fazla farklar sunmayacaktir. Ama beni dinlersen oh be motoru degistim rahat ettim dersin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler