zaten ben de dış görünüş olarak değerlendiriyorum öncelikle maalesef ikisini de kullanma imkanım olmadı.
zaten ben de dış görünüş olarak değerlendiriyorum öncelikle maalesef ikisini de kullanma imkanım olmadı.
Boyum 1:90 olmasaydı bir cbf 500 alıp yıllarca keyifle kullanırdım.
Bu yazacağım marka fanatikliği olarak algılanmasın ama sadece servis kalitesinden dolayı bile Honda tercih edilmeli diye düşünüyorum.
D&B motor (Görhan Usta), Ali Esengül, Anes Motor kawasakiye geçerse o zaman ben de kawa cı olurum. Ama şu anda Honda ya devam..
honda cbf500 topiğine önce bir bak ondan sonra konuş derim. cbf500 den çok sorun duydum diyen babam olsa inanmam. kronik hiçbir problemi olmayan nadir makinelerden biridir. ayrıca kelimenin tam anlamıyla taş gibi bir makinedir. ister şehir içi ister uzun yol yap. şimdi sende bana diyeceksin "cbf 500 kullanıyosun da ondan bu kadar savunuyosun". benim de sana cevabım "cbf 500 gerçekten de böyleki bende alırken kawa'yı değil de honda'yı seçtim!" olacaktır. kısacası kullandığım için övmüyorum, övebileceğim için kullanıyorum!
kawasaki marka olarak en az honda kadar iyidir. ama er5 - cbf500 ikilisinde cbf500 bariz önde bir makine. ikisini yan yana koyduğun taktirde bile bariz görüntü üstünlüğü vardır. ayrıca hiç sorunsuz makinadır. gerçi er5 sorunlu ya da sorunsuz diyemem çok bilgim yok. ama şunu biliyorum ki, cbf500 de parça sorunu asla yaşamazsın. cbf 500 ün diğer ve en büyük özelliklerinden biri de inanılmaz dengeli bir makine oluşu.
cbf500 ün tek dezabantajı, cityrider'ın da yazdığı gibi selesinin alçak oluşu. gerçi bu da göreceli bir dezavantaj. boyu 1,80 e kadar olan arkadaşlara öneririm cbf500'ü. ama selenin alçak oluşu da kısa boylular ve şehir içi kullanım için de büyük bir avantaj.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
cbf cbf cbf 500 500 500
ben senelerdir incelerim hangi motor nasıldır,ne tür sıkıntılar çıkarır,parça durumu,servis durumu,2.el satış grafiği,yakıt sarfiyatı,senelerce kullanılabilecek motor olup olmadığı gibi bu liste uzayıp gider.
O ku derken sen acaba ER 5 be ya Kawasaki topaçlarını okudunmu diye sormak isterdim ama okumadığınız belli.her zaman tartışırız arkadaşlarımla senin makina nasıl,benim ki şöyle böyle diye.alır kullanır aradaki farka bakarız,yol tutuşu ,ivmelenmesi,fren mesafesi,dengesi gibi tecrübe ederiz.sana'da tavsiye ederim ezbere konuşmamış oluruz.
500 cc kategorisinden bahsediyoruz arada dağlar kadar bariz fark var diyor marka övmesi yapıyorsunuz.benim gördüğüm çevremde'de böyle markayı övmek yerine motoru övmeli.ben'de kesinlikle marka takıntısı yoktur ve yazdımda 4 silindir sınıfında çogu marka iyidir alırım diye.ama 2 silindir sınıfında hiç bir honda markasını beğenmiyorum malesef.
Kawasaki'nin kötü imajının Türkiye'deki tek sorumlusu Z-motor dur.
parça sıkıntısı diye bir şey yok artık bence çünkü bir sürü yurtdışı sitesinden parça temini mümkün yeterki alıcak bütçen olsun.sanki motosiklet yedek parçaları türkiye'de üretiliyor hep ithal parçalar.
son olarak şöyle diyorum Marka Takıntılığını bırakalım artık iyi ve kötü yönlerini söyleyelim soran merak eden arkadaşta ona göre karar versin.500 cc sınıfında kötülenecek bir Japon markası yok bence
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Marka takıntısından bahsedenleri sen çıkarıyorsun, o zaman isimleri değiştir.
Kawasaki Cbf 500 modeli her yönden Honda Er-5 modelinden üstün bir makinedir.
Peki kağıt üzerinde karşılaştıralım iki makineyi, elimde 2006 Honda broşürü var.
Yakıt sistemi: 2 adet 34mm'lik eğik VP tip karbüratör.
Max.Güç: 57 Ps@9500d/d
Max.Tork: 45 Nm@8000d/d
Çap x Strok(mm): 73 X 59,6
6 vites O-ring zincirli
Sele yüksekliği: 770mm
Yakıt kapasitesi: 19(3,5 reserve dahil)
Ağırlık: 183 kg
bak bu güzel fikir bilgi vermiş oluruz benden ER -5 verileri
Teknik Özellikler
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
>SİLİNDİR HACMİ : 498 cc
>SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 74 x 58 mm
>SIKIŞTIRMA ORANI : 9.8:1
>SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
>MAKSİMUM GÜÇ : 50.3 PS/9.000 rpm
>MAKSİMUM TORK : 45 N.m (4.6 Kgf.m)/7.200 rpm
>KARBURATÖR : Keihin CVK 34 x 2
>ATEŞLEME : Dijital TCBI
>MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
>ŞANZIMAN : 6 - vites
>ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
>KASTER / TRAIL : 27' / 102 mm
>SÜSPANSİYON ÖN : 37 mm Teleskopik çatal
>SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
>LASTİK ÖN / ARKA : 110/70-17 / 130/70-17
>FREN ÖN : Tek Disk 280 mm,Çift piston kaliper
>FREN ARKA : Tambur 160 mm
>TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 125 / 114 mm
>BOYUTLAR UxGxY : 2070 x 730 x 1070 mm
>AKS AÇIKLIĞI : 1430 mm
>SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
>YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
>KURU AĞIRLIK : 179 Kg
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Torkun yayılımı Cbf 500'de max güce kadar uzun bir devir aralığında. Tork güce yardımcı olur, zaten gücü daha yüksekti.
Boyutları U X G X Y(mm) : 2170 x 765 x 1110
3,5 cm daha geniş, 4cm daha yüksek,10 cm daha uzun.Aks açıklığını yazmamış Honda.
TEKNİK ÖZELLİKLER CBF 500
Motor: Sıralı 2 silindirli sıvı sogutmalı DOHC 8 supaplı
Yakıt sistemi: 2 adet 34 mm eğik tip vakumlu karburator
Çap: 73.0 mm
Strok: 59.6 mm
Max Güç: 57 HP @ 9.500 RPM
Max Tork: 45 NM @ 8000 RPM
Rölanti devri: 1300 RPM
Silindir hacmi: 499 cc.
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Tel kumadalı, Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Vites oranları: 1. : 3,46
2. : 2,23
3. : 1,75
4. : 1,47
5. : 1,28
6. : 1,13
Ön çatal açısı: 26 derece
Ön süspansiyon: 41 mm çapında kartuş tipi teleskopik çatal, 120 mm esneme mesafesi.
Arka süspansiyon: 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amrotisör, 125 mm esneme mesafesi.
Akü: 12V 8,6 Ah
Ön lastik: 120/70 - 17
Arka lastik: 160/60 - 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk.
Arka fren: Tek piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
Dönüş yarıçapı: 2.8 M
Uzunluk: 2,170mm
Genişlik: 762 mm
Yükseklik: 1,175 mm
Aks aralığı: 1,481 mm
Yerden yükseklik: 140 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 19 litre (3.5 litre yedek dahil)
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
İkisi de mükemmel makineler, karalamak niyetim yok biliyorsunuz.
Sadece ''Honda Cbf 500 gereksiz bir model'' lafına takmıştım.
Bende commuter lafına takıldım... :
Tamam hemen kızma yaaa.... Gereksiz den kastım karalamak değil....
Bu günkü şartlarda VTR250 ye kimler biniyor?.... Kaç kişi diyelim.... CBF250 alanlar neden alır?....
Kim ne alırsa ya kesesine ya da hayaline göre alır.... Günümüzde ağır basan tek etken kese.....
Çoğumuz hayalim bu değil ama naapalım demiyormuyuz?...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
cbf tabiki... er5 ile kıyaslanacak modeller gs500, twister, cbf 250'dir ancak...
Honda teknolojik olarak daha üstün, daha yakışıklı, daha güçlü... Kawasaki Türkiye'de yaygın değil. Bu konuda hondanın yanında bile geçemez. cbf500'ün 2.el piyasası da çok iyi...;)
__To Be Or NoT tO be__
sizin gibi düşüncedeki arkadaşların karalama,küçültme yorumlarını okudukça beğendiğim motordan bile soğuyorum
nedir bu üstünlük anlamış değilim,sizin'de anladığınızı sanmıyorum yoksa böyle yorum yapmazsınız.sonuçta 500 cc makineleri kıyaslıyoruz.sanki övdüğünüz motor 1000 cc de bir çok üstünlüğü mevcut.
uzun yolda giderken arada bir durup depo kapağını açıp benzin ne durumda diye baktığınız oluyormu ?
nedense ben sadece benzin göstergesine bakıyorum eski teknoloji nede olsa
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Yakıt göstergesiylemi teknolojik olunuyor Çok güldüm.
Şunu kabul edin, sadece dış görünüş bile aradaki farkı anlatıyor. er5 kötü makine demiyorum ama cbf500'ün kawasaki de kıyasladığım modeli er6n'dir. er6n de teknolojik olarak cbf500 den üstün olmasına karşın ben yine de cbf500 ü tercih ettim. er6n ile cbf500 fiyatları neredeyse aynı diyebiliriz.
peki ben neden er6n yerine cbf500 aldım? çünkü görüntüsü (tamamen görecelidir) cbf in daha heybetli ve güzel. cbf oturuş pozisyonu açısından daha rahat ve uzun yolculuklara elverişli. ayrıca kim ne derse desin Türkiye'de Honda'nın Kawasaki'den servis ve yedek parça üstünlüğü var. Cbf 500 sadece er5 ya da er6n le kıyaslandığında değil, onlarca motor modeli arasında en dengeli makinedir. Bunu yavaş (hatta yürüyüş hızında) sürüşlerde daha iyi anlarsınız. virajlarda muhteşemdir.
ama illa da daha teknik üstünlük derseniz en basiti arka amortisörlerdir. er 5 de çift yaylı amortisör, cbf500 de tek ve daha üstün performanslı bir amortisör vardır. arka amortisör tamamen virajı etkiler. tek amortisörler virajlarda çok daha üstündür. örneğin tüm marka ve model süper sportlara bakabilirsiniz.
jantları kıyasladığınızda biri üç kollu diğeri 6 çift kolludur. cbf600 ve cbf1000 de aynı jantı kullanıyorsa demek cbf500 jantlarda da daha üstün.
cbf500 7hp daha güçlüdür.
son olarak bazı arkadaşlar ikisininde 500 cc oluşunu baz alarak aynı özelliklerde motorlar demişler. motor hacmi, özellikleri aynı yapıyorsa zzr250 neredeyse cbf500 le aynı hızlara nasıl çıkıyor öyleyse. er5, kawasakinin çift silindir naked klasmanında ara bir modeli. çift silindir kawasaki alacaksam bu er6n olacaktır. kesinlikle er5 değil. dış görüntüsü ybr 250 ya da cbf250 ye çok benziyor.
bu yazdıklarım tamamen benim kişisel görüşüm. ayrıca bende 5 yıldır motora biniyorum ve neredeyse test etmediğim model de kalmadı. epey uzun yol tecrübem vardır. boş yere konuşmamaya çalışıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:30 ----------
ama şu da varki, örneğin 2005 model, 20-30 bin km aralığında bir er5 5000 tl bütçeyle binilebilecek en güzel naked modelidir derim.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)