Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR250R vs R25

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Malum bir süredir CBR250R kullanıyorum. Çok çok samimi bir arkadaşım da R25 kullanıyor. Sürüşte gözlemlediğim farkları aktarmak istiyorum.

    Öncelikle performansa değinelim, R25'in ekstra gücü azımsanacak oranda değil. Mesela yan yana başladığımız yokuşta, R25 bariz fark atabiliyor. Kalkışta ufak bir farkla sadece kalkarken burun farkıyla öne geçen CBR, 2. vitese geçildiğinde yine geride kalıyor. Dolayısı ile performans anlamında R25 gayet önde oluyor. Top speed konusu zaten tartışmaya açık değil. CBR ile ideal şartlarda en fazla 178 km/h çıkartabilirsiniz. Orda kesici başlıyor. Onu da benim gibi panda ebatlarında bir sürücü ile çıkartamazsınız. Benim görebildiğim maksimum sürat 165 km/h düz yolda. R25 180'i çıkartıyor kadranda. Yani yokuş yukarı, yokuş aşağı, kalkışta, düz yolda, uzun soluklu gazlamada hep R25 önde. Tabi 250 cc bir motordan ne kadar performans beklenir o kısmı tartışılır. Ben CBR ile 160 yaptığımda motorun homurtusu "basma artık" diyor. Aynı şey R25 için de geçerli. Biz ikimiz de normal sürüşte 120-140 arası gittiğimizden çok top speed farkı yaşamıyoruz ki bana göre 250 cc motorun hakkı da budur.

    Yakıt konusuna gelirsek, misalen dün yaptığımız sürüşte birbirimizi gazladık, 80-100 km bir sürüşte her koşulda gaz kolunu tam açtık. Sadece bir virajda arkadaş motorun arka lastik bıraktığı için (bu konuya değineceğim) peşimden gelmedi, onun dışında hep limitlere yakın kullandık. CBR 4,2 lt yakıyor o kullanımda, R25 5,28 lt yakmış. Muhtemelen daha da fazla yakmıştır. Arkadaşın yakıt hesabı 180 km üzerinden yapıldı, depoyu en son o zaman fullemiş. Ama o aradaki yakıt farkını performansa yansıtıyor. Fazla yakıyor, fazla gidiyor. Sabit 90-100 km aralığında muhtemelen bu iki motorun yakıt farkı yarım litreye kadar düşecektir. Ama bu ufacık farkla da olsa, CBR yakıt konusunda daha iyi.
    Lastik konusu; ikisi de IRC ile satılan motorlar. Benim motorda Rosso 2 var, arkadaş henüz değiştirmedi. Arkadaşın lastik sebebiyle çekindiği ve girmeden gaz kapattığı viraja (biraj yokuş aşağı) ben gaz kolu tam açık şekilde giriyorum. İki motor da tartışmasız lastik istiyor bana göre. Burada eşitlik hakim. İki motoru da alacak arkadaşlar lastik konusunu değerlendirsin.

    Hep bahsedilen grenaj kalitesi; Benim kişisel görüşüm, iki motorun grenaj kalitesi arasında belirgin bir fark yok ama CBR biraz daha iyi duruyor. Ancak malzeme kalitesi sadece grenaj değil. R25'in göstergesi bilgi doluyken, CBR'de optimum ne lazımsa o koyulmuş ekrana. R25'de anlık yakıt tüketim ve vites göstergesi bile mevcutken, cbr'de yakıt, hararet, saat, hız, devir ve km sayacı var sadece. Gösterge konusunda R25 önde.

    Yapılabilecek çok bir müdahale olmadığından aynalara da değinmek yerinde olacaktır; R25'in katlanır aynaları yok gibi bir şey. Sürüşte ben arkada kaldığımda bana göre oldukça daha fit ve ufak olan arkadaşım (arada 30 kg var) aynadan beni görmek için 88 oluyor. Ama ayna katlanıyor, şık duruyor. CBR'de ise aynayı katlarsanız tekrar eski yerine sabitleyen bir mekanizma yok, ayarı bozuluyor. R25'in aynası gibi seksi durmuyor, ama daha işlevsel. Ben arkamı rahat görebiliyorum. Referans için; R25'in aynası göbeğimi gösteriyor nedense Tamam göbek büyük kabul ediyorum.

    Frenleme ve amortisörler; amortisör konusunda R25 önde, zaten bakınca bile ön takım daha kaliteli. Frenleme konusunda kıyas yapamıyorum çünkü lastikler arasında belirgin fark var. CBR'den memnunum fren olarak. Frenler kötü diyenler bir servise görünsün bence. Benim arka çok kötüydü, götürdüm servise hallettiler. Çok güzel dozajlama yapılıyor şu an. (yine lastik mühim, ırc olsa nasıl olurdu bilmiyorum)

    Görüntü; burası biraz kişisel zevklerle alakalı, tamam r25 yakışıklı motor. Ama ben repsolü daha çok beğeniyorum görsel olarak. Zaten o yüzden CBR aldım. Kişisel zevkler kısmını tartışmaya veya kıyaslamaya gerek yok; referans için, herkesin bayıldığı MT07 bence çok çirkin bir motor. Ne zaman görsem "yahu bunda eksik bir şeyler var" hissi uyanıyor içimde. Zevk meselesi. Ama R25 dikkat çeken bir motor, hele race blue olanı.

    Alınabilirlik; fiyatları hemen hemen aynı sayılır. CBR alabiliyorsanız R25 de alırsınız.

    Servisler; Ben efe honda ile çalışıyorum. Aşırı ilgililer. Her bakımdan sonra arayıp herhangi bir şikayetim var mı yok mu soruyorlar. Telefon açıp sorduğum her soruya cevap alıyorum. Çok memnunum. Baydar'a da gittik, aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Sırf baydar Ankara'da yamaha kullanmamak için yeterli bir sebep bence. Adamlar her şeyi biz biliriz havasında. Arkadaş ile yaşanan diyalog şu; -"ustam soğutma sıvısı eksik sanırım, ona da bakarmısın?" -"O 10 BİN BAKIMINDA YAPILIR!!!" Ulan 1- sanane? canım şimdi yaptırmak istiyor. Para benim değil mi? 2- O nasıl bir diyalogtur, karşında müşteri var.
    Benzer bir sorunumuz vardı, arkadaşın da benimde eski bakımlar garanti kitapçığında varken servis kayıtlarında yoktu. Kitapçık kaybolursa diye ikimiz de firmalarla görüştük.
    Honda: Aradılar mailime istinaden; -"Murat bey, bakımların sisteme işlenmesi talebinize istinaden arıyorum, Honda Türkiye İsmim ....., Son bakım yaptıdığınız Efe Honda'ya mı gideceksiniz sonraki bakım için? (Evet) Tamam orada Sezer bey var, zaten sizin servis danışmanınız kendisi, biz bilgisini veriyoruz hemen, müsait olduğunuzda kendisi ile görüşürseniz yardımcı olacak." Gittim, kitapçığı Sezer bey'e verdim, kahvemi içene kadar halletti. Akabinde motorla ilgili sorularımı dinledi, cevapladı, hatta masasından kalkıp benimle teknik servis kısmına gelip usta ile görüşmemde yardımcı oldu.
    Yamaha: Aradı arkadaş aynı sorun için yamahayı, "Eski bakımları sisteme işleyemiyoruz beyefendi" cevabını aldı. Kitapçık kaybolursa ne olacak? Nasıl garantiye girecek motor? sorusuna ise "Kitapçığı muhafaza etmek zorundasınız" cevabını vermişler.
    Ben niye muhafaza edeyim arkadaş, senin servisin bakımı sisteme işlemesin, mesuliyet bende olsun. İyi de bakımı işlemeyen ben değilim, sensin?

    Velhasıl, ikisi de güzel motorlar. Motordan performans bekleyenler ikisi arasında kesinlikle R25 almalı. Benim gibi, daha az yaksın, parça vs fiyatları üzmesin diye düşünenler ise CBR bakmalı.

    İkisi arasında tercihimi hondadan yana kullanma sebebim %70 Baydar. İki motor da sınıfında gayet iyi, hatta yamaha tartışmasız daha iyi, ama bunun bakımı, servisi, bayisi girince işin içine, yamaha orda geride kalıyor. (Bu durum Ankara için böyle, diğer şehirlerde yamaha servisleri nasıldır bilmiyorum)

    SuleymanE, Salurbey, obarey ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Objektif ve doğru bir değerlendirme olmuş.Ben de bu gün itibarıyla R25'imi sattım kafamda tracer 700 vardı ama sırf bi daha Byadar'daki o sevimsiz heriflerin yüzünü görmemek için NC 750X düşünüyorum.Ankara'ya kesinlikle daha düzgün bir yamaha bayisi gerekli.
    efendy06 bunu beğendi.

  3. #3
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    ''Biz ikimiz de normal sürüşte 120-140 arası gittiğimizden çok top speed farkı yaşamıyoruz ki bana göre 250 cc motorun hakkı da budur. ''
    Söylediklerine katılmakla beraber en çok ta bu yorumu uygun buldum. Ha arada bir sollamada falan 160-170 belki ama normali bence de budur.
    efendy06 bunu beğendi.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Evet eski bir R25 sahibi olarak yorumunuzu çok doğru ve objektif buldum. Çok güzel yorumlamışınız.

    R25 güzel bir motor ama gazlayınca çok yakıyor. Agrasif sürüşte 6, hatta 7 lt leri görmek mümkün.

    Açıkçası ekonomi odaklı düşünülürse R25 yerine cbr250 tercih etmek gerçekten mantıklı. Her ne kadar 2. el fiyatları yakın dahi olsa işletme maliyeti düşünüldüğünde (hem yakıt, hem yedek parça) cbr250 bir adım önde.

    Tasarım konusunda bence de R25 çok daha yakışıklı bir motor
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Bu gün arkadaşla motorları değiştik. R25 ben binince bile gidiyor. İkimiz de birbirimizin motorunda rahat edemedik. Anlık değişimler alışılmış rutinlere göre rahatsızlık veriyor sanırım. Yoksa arkadaş R25'in daha rahat olduğunu düşündü, ben ise tam tersini

    Bu arada ses olayını unutmuşum, her ne kadar 250 cc orjinal egzozlu iki motorun sesini kıyaslamak gereksiz gibi dursa da R25'in egzoz sesi gayet tok iken cbr fıtı fıtı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Objektif ve doğru bir değerlendirme olmuş.Ben de bu gün itibarıyla R25'imi sattım kafamda tracer 700 vardı ama sırf bi daha Byadar'daki o sevimsiz heriflerin yüzünü görmemek için NC 750X düşünüyorum.Ankara'ya kesinlikle daha düzgün bir yamaha bayisi gerekli.
    Hocam NC750X aldıktan sonra haber verirsen sevinirim. Hem tanışırız arada gazlarız, hem de yakından incelemek istediğim bir motor NC750X. Açıkçası şimdiden CBR'den sonra ne alacağımı düşünmeye başladım. Yakıt ve işletme ekonomisi benim için önemli, işe motorla gidip geliyorum. Yine referans için; son 14 günde 880 km yapmışım. Arada 2 gün mesaim sabah 5 de başladığı için, 4 gün de havanın yağış olayına güvenemediğim için işe motorla gitmeyi tercih etmedim Aklıma yatan iki motor var ikisi de apayrı tarzlarda. CBR500R ve NC750X. Bunlardan önceliğim NC750X olacak çünkü oturuş pozisyonu avantajlı, yakıtı CBR500R'ye göre daha düşük, Senede 1 de olsa çıkacağım uzun yolda beni yormayacağına inanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet eski bir R25 sahibi olarak yorumunuzu çok doğru ve objektif buldum. Çok güzel yorumlamışınız.

    R25 güzel bir motor ama gazlayınca çok yakıyor. Agrasif sürüşte 6, hatta 7 lt leri görmek mümkün.

    Açıkçası ekonomi odaklı düşünülürse R25 yerine cbr250 tercih etmek gerçekten mantıklı. Her ne kadar 2. el fiyatları yakın dahi olsa işletme maliyeti düşünüldüğünde (hem yakıt, hem yedek parça) cbr250 bir adım önde.

    Tasarım konusunda bence de R25 çok daha yakışıklı bir motor
    Hocam o tasarım konusuna katılıyorum. Ben renk için CBR aldım. Repsol rengi R25 de olsa düşünmezdim. Servis için de Eskişehire, Ispartaya falan giderdim Baydarla görüşmemek adına. Zira para vererek hizmet aldığım bir yerde muhattabım saygısız olunca en fazla 3. görüşmede kavga çıkartır adamın kafasına kaskla vururum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ''Biz ikimiz de normal sürüşte 120-140 arası gittiğimizden çok top speed farkı yaşamıyoruz ki bana göre 250 cc motorun hakkı da budur. ''
    Söylediklerine katılmakla beraber en çok ta bu yorumu uygun buldum. Ha arada bir sollamada falan 160-170 belki ama normali bence de budur.
    250 cc motor üstad, fren tertibatının kalitesi ortada. Zaten "güvenli sürüş" için, seyir süratinde giderken gaz açtığında motor %20 daha sürat koyabilmeli ki sıkıştığında gaz açıp sıyrılma imkanın olsun. 150-160 ile giderken bu durum her iki motorda da mümkün değil.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Gayet tarafsız ve güzel bir kıyaslama.

  7. #7

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün arkadaşla motorları değiştik. R25 ben binince bile gidiyor. İkimiz de birbirimizin motorunda rahat edemedik. Anlık değişimler alışılmış rutinlere göre rahatsızlık veriyor sanırım. Yoksa arkadaş R25'in daha rahat olduğunu düşündü, ben ise tam tersini

    Bu arada ses olayını unutmuşum, her ne kadar 250 cc orjinal egzozlu iki motorun sesini kıyaslamak gereksiz gibi dursa da R25'in egzoz sesi gayet tok iken cbr fıtı fıtı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------



    Hocam NC750X aldıktan sonra haber verirsen sevinirim. Hem tanışırız arada gazlarız, hem de yakından incelemek istediğim bir motor NC750X. Açıkçası şimdiden CBR'den sonra ne alacağımı düşünmeye başladım. Yakıt ve işletme ekonomisi benim için önemli, işe motorla gidip geliyorum. Yine referans için; son 14 günde 880 km yapmışım. Arada 2 gün mesaim sabah 5 de başladığı için, 4 gün de havanın yağış olayına güvenemediğim için işe motorla gitmeyi tercih etmedim Aklıma yatan iki motor var ikisi de apayrı tarzlarda. CBR500R ve NC750X. Bunlardan önceliğim NC750X olacak çünkü oturuş pozisyonu avantajlı, yakıtı CBR500R'ye göre daha düşük, Senede 1 de olsa çıkacağım uzun yolda beni yormayacağına inanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------



    Hocam o tasarım konusuna katılıyorum. Ben renk için CBR aldım. Repsol rengi R25 de olsa düşünmezdim. Servis için de Eskişehire, Ispartaya falan giderdim Baydarla görüşmemek adına. Zira para vererek hizmet aldığım bir yerde muhattabım saygısız olunca en fazla 3. görüşmede kavga çıkartır adamın kafasına kaskla vururum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------



    250 cc motor üstad, fren tertibatının kalitesi ortada. Zaten "güvenli sürüş" için, seyir süratinde giderken gaz açtığında motor %20 daha sürat koyabilmeli ki sıkıştığında gaz açıp sıyrılma imkanın olsun. 150-160 ile giderken bu durum her iki motorda da mümkün değil.
    Tam olarak netleşsin haber veririm hocam.Ankara'da zaten fazla motorcu yok beraber turlamak güzel olur. Bence cbr500'ü eleyin sonuçta cbr250'den sonra ne kadar farklı hissettirebilir ki?

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Ahmetbahadır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak netleşsin haber veririm hocam.Ankara'da zaten fazla motorcu yok beraber turlamak güzel olur. Bence cbr500'ü eleyin sonuçta cbr250'den sonra ne kadar farklı hissettirebilir ki?
    Esasen gönül sonraki 600RR olsun istiyor, ama ben onun üzerinde kendimi öldürürüm. 4 silindirin ahenkli sesine dayanamam, gaz koluna hakim olamam ve çok basarım diye çok giden motor bakmıyorum esasen

    Bu arada bu gün denedim, 181 km/h hızda CBR kesiciye giriyor, kesiyor, 179 km/h de normale dönüyor. Düşününce, bu hızlar bana yeter aslında, yani yetmez ama yetmek zorunda. Çünkü özellikle bir şeye sinirlendiğimde hız konusunda kendime pek hakim olamıyorum. CBR' top speed olarak buna bir şey eklemez ama ekstra 1 silindir ve 2 kat güç = titreşimi daha az, ekstra güç sayesinde yüksek hızlarda daha stabil sürüş. Yoksa CBR250 den 500'e geçmek bencede çok mantıklı değil. NC ise apayrı bir konu.

    Gezi konusunda, valla dün akşam fulledim, şu an tek çizgi yanıyor göstergede Çok benzin harcıyorum çok


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)