Honda mı Bajaj mı ? CRF-CBR-PULSAR
Reklamlar
-
Şimdi Honda ile Bajaj karşılaştırır mı diyecekler olacak . Bajaj zaten hiç bir zaman Honda gibi bir firma olamayacak bunu söyleyeyim.
Konuya gelirsek , öğrenciyim aldığım motoru minimum 2 sene kullanmak zorundayım. Kawasaki-Suzuki-Yamaha-Ktm yi Yedek parça-servis bakım fiyatları vs vs yüzünden öğrenci adama gelmiyeceğini biliyorum. O yüzden direk onları eledim lütfen onlardan tavsiye vermeyin.
Motordan çok bişey istemiyorum, sadece yazın ve kışın beni istediğim yere götürsün. Yolda bırakmasın. Yazın 400-500 km lik turlarımı bir sorun olmadan yapayım, kışın hava kötü olmadığında okula gidiyim geliyim. Az yaksın. Ve birazda şekili olsun. Aklımda 3 model var hepsinin farklı segment olduğunun farkındayım. Ama şöyle bişey var cbr 250 ne kadar ss ? CRF 250 ne kadar enduro ? Veya pulsar 200ns ne kadar naked ? Böylede bişey var.
CRF 250 = Enduro seviyorum. Şeklini, sesini seviyorum. Sorunsuz bir model. 2013 üstü 15 bin km civarında 2.el bakıyorum alırsam. Kalbim bu motorda açıkçası.
Pulsar 200 = Bu kurtarıcım gibi öğrenci dostu gibi ama bilemiyorum . Çünkü Bajaj ?. 0 km alırım. Kredi kartına 9 taksit alabilirim o kadar çok rahatlarım ki anlatamam. Ama forumlarda okuduğum abuk subuk sorunlar beni soğutuyor. Ama gidişi vs güzel alet fakat artık tasarımı hoşuma gitmemeye başladı ama güzel, ben çok gördüğüm için böyle geliyor.
CBR 250 = Apaçi motoru oldu. Sorunsuz . Tasarımını sevmiyorum ama pulsara göre daha güzel. Az yakar çok kaçar . Temizini bulmak zor bununda 2013 üstü 15 km civarında bakarım alırsam.
Dikkat edilmesi gerekenler: Alıcağım motoru 2 sene kullanıcam bu süreçte motordan bıkmak istemiyorum şimdi ki motorum gibi. Elimdeki nakit para 12 bin ama ekipmanlarımı da yenilemem lazım. CRF-CBR alırsam daha da borça girmek zorundayım. Ama Pulsar alırsam 9 taksit gibi sıkıntıya girmeden yeni ekipmanımı da dizebilirim. Diğer bir konu pulsar 0 km olucak. Açıkçası CRF almak istiyorum ama 2 sene kullanıcam zaten öğrenci dönemimde çokta borca girmeye gerek yok diyorum CRF kaçmıyor 3-4 sene sonra rally sini alırım. Ama pulsar alırsam da CRF ve CBR a dönüş şansım olmiyicak. Pulsar beni sevindirir mi , pişman eder mi ? Diğerlerini özler miyim diye düşünüyorum. Birde şuan ki motorBİSİKLETİM den hepsinin daha iyi olacağını düşünüyorum zaten.
Siz benim yerimde olsanız ne tercih edersiniz ? Başka önerilere de açığım.
Reklamlar
-
Bende bajaj hakkında çok ktü şeyler duydum okudum ama gözümü karartıp rs 200 aldım.Çok sorunsuz bi motor bir kere daha yarı yolda bırakmadı büyük arıza yaşatmadı.Abs si mükemmel tutuyor. Tavsiye ederim
-
madem sıfır alabiliyon, al pulsarı geç; nasıl olsa garantisi olacak. öbürleri her türlü piyango.
-
Sıfır alabilecek olsanız cbr 250 yada crf 250 L alın derdim. Mondial Rx3i Evo da bütçenize uygun, çok güzel bir motor. Bir bakın derim. Mondial biraz küçümseniyor ama bence çinli-hintli gurubundaki en iyi marka. bakmayın pek anılmadığına, sosyal medyada bütün gün fanatiklik yapacak trolleri yok sadece.
-
Pulsar Ns200 f/p olarak iyi ama Rs200 için aynı şeyi söyleyemem. Arkadaşımda yeni kasa 30 bin km'de cbr 250 var,geçen senede birkaç bindeki rs200 ü test etmiştim. Açıkçası bana baya kalitesiz geldi,ikinci el cbr 250yi tercih ederim onun yerine kesinlikle.
-
Tarz olarak 3 farklı motosiklet. Tahminen ekonomik durumlardan dolayı 3 motor arasında takılıp kaldınız. Ben crf mi 2 ay önce sattım, bugun olsa yine crf alırdım. 2 amacada hitap ediyor bence. Asfalt-arazi. Yüksek motosiklet sürmek kadar zevkli bişey yok kanımca. Tercih senin.
Selametle..
-
Romedon adlı üyeden alıntı
Bende bajaj hakkında çok ktü şeyler duydum okudum ama gözümü karartıp rs 200 aldım.Çok sorunsuz bi motor bir kere daha yarı yolda bırakmadı büyük arıza yaşatmadı.Abs si mükemmel tutuyor. Tavsiye ederim
RS düşünmüyorum. Aslında düşünsem bile CRF ve CBR ı tercih ederim bence. Ama NS den bir eksiği olduğunu düşünmüyorum. Fazlası var hatta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
madem sıfır alabiliyon, al pulsarı geç; nasıl olsa garantisi olacak. öbürleri her türlü piyango.
Aslında diğerleri de piyano değil . Honda'dan bahsediyoruz. Ve baktığım motosikletler 2013+ . Temizini bulmak için sadece zaman lazım. Benim sorunum bütçe. Pulsar alınca diğerlerini almadım diye pişman olurmuyum diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------
rebirth adlı üyeden alıntı
Sıfır alabilecek olsanız cbr 250 yada crf 250 L alın derdim. Mondial Rx3i Evo da bütçenize uygun, çok güzel bir motor. Bir bakın derim. Mondial biraz küçümseniyor ama bence çinli-hintli gurubundaki en iyi marka. bakmayın pek anılmadığına, sosyal medyada bütün gün fanatiklik yapacak trolleri yok sadece.
Malesef Cbr ve Crf i sıfır alamıyorum. Rx3i evo yu ise düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Tarz olarak 3 farklı motosiklet. Tahminen ekonomik durumlardan dolayı 3 motor arasında takılıp kaldınız. Ben crf mi 2 ay önce sattım, bugun olsa yine crf alırdım. 2 amacada hitap ediyor bence. Asfalt-arazi. Yüksek motosiklet sürmek kadar zevkli bişey yok kanımca. Tercih senin.
Selametle..
Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------
Arkadaşlar bu arada Pulsar 200ns 'ten bahsediyorum (RS) değil
-
Tam olarak bütün istediklerini karşılayan motor Pulsardır. Onun bunun lafına dedikodusuna bakmadan git gör bin dene alırsın zaten. Aynı kaygı ve gerekçelerle aldım 3 senedir sıfır problemle biniyorum. Sadece yükseltmek amacıyla değiştirmeyi düşünüyorum yoksa binmeye devam ederim. Tam ekonomi motoru
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
RS200 sorunsuz motordur. 200NS de ben hiç sorun yasamadim ancak yaşayanlar var. Çoğu akü temelli.
Bu arada crf'yi bilmiyorum ancak cbr250 öyle kaliteli bir motor değil sorunsuzdur ancak görünüm sayesinde bizim milletin abarttiği bir motor rs200 den pek farkı yok hatta rs200'ü tercih ederim abs var parça ucuz vs. Öyle kalitesiz falan değil. Parasına göre motor işte.
-
Cbr 250 ikinci eli temiz az km bulup alirsan zarar in fazla olmaz 2 sene sonra belki ayni fiyata da satabilirsin .sifir km arac almak da mantikli ama senin gonlun hangisinde uc motoru da sur ona buna bakma hangisi seni bagladi al gitsin ...
-
Ben pulsarımı satıp 2015 model ikinci el bir cbr 250 aldım. Çok mutluyum.
Pulsar tamam, güzel motor, ama şans işi. Hiç sıkıntı yaşamayanlar da var, sorunlarından kurtulamayanlar da. Bak sayayım, debriyaj kapağından yağ sızıntısı, sağ bujinin ordan yağ sızıntısı, stop etme (yazılımla çözdüler), devir dalgalanması, göstergenin reset atması, geç açılması, yakıt pompası konusunda da duyumlarım var.
Ben 12 bin km'de sattım. Sattığımda yukardakilerden herhangi birini yaşamamıştım. Benim başka bir sorunum oldu, garanti kapsamında yapılması gereken şey için cebimden parça alarak yaptırdım. Bakın özet geçeyim; motor stop etti ve bir daha çalışmadı. Çubukta bir piknik alanındaydım. Servisi aradım, telefon ile elinden geleni yaptı, ama çalıştıramadık. "Buraya getirmeniz lazım." cevabını aldım haliyle. Eh usta haklı, ama sorun şurada, ilçe merkezine bile uzak olan bir piknik alanından çalışmayan bir motoru hemde garantisi devam ediyorsa, ben neden servise götürmek zorunda olayım? Kardeşim bunu sen satıyorsun, garantisi devam ediyor, elektriksel bir problemi varsa gel, al götür. Ama o iş öyle olmuyor. Neyse motoru eve götürüp bahçeye koydum (bu süreçte çektiğim eziyeti siz düşünün, motor taşıyacak bir araç/çekici bulamadım ilçede). Neyse servise gidecek motor. Bu arada, akü geldi aklıma, hani akü bitmiştir, zaten dandik akü. Söktüm, denedim, sonuç değişmedi. Bu arada motorum "garanti dışı" çünkü bakımlarını yapan servis (4-44) kapanmış, garanti kitapçığı kayıp. Neyse, Ekrem bey ile yazışmalarımdan da çözüm alamayınca, madem garanti kitapçığı kayıp olunca garantiye girmiyor, cebimden yaptıracağım, denedik başka bir pulsarın beynini, çalıştı. Beyin sipariş ettim kuralkan yedek parça'dan, takdım.
Yahu ben garanti kitapçığını saklamakla mükellef değilim arkadaş. Banane senin servisinin kapanmış olmasından, sisteme bakım kayıt işinin düzene oturmamış olmasından. Bu arada Ekrem abi hala cevap vermedi bana. En son şase numarası istemişti, 1 aydan fazla olmuştur muhtemelen.
Sonra bakımda baktırdık, motorun garantisi devam ediyor görünüyor. İlginç olan ise şu, 1000 km bakımı sistemde kayıtlı değil, bir sonraki bakım 5000 km'de yapılmış görünüyor. 10000 bakımını zaten ben yaptırdım.
Şimdi cbr kullanıyorum. İlk iki bakımı tali serviste (yetkili servis şubesi, yetkili alt servis) yapıldığı için ilk iki bakımı sistemde kayıtlı değilmiş. 1000 km ve 4000 km bakımlarının kaydı görünmüyor dedi efe honda. Kitapçığı gösterince "kitapçık kaybolur falan, honda türkiye ile iletişime geçin, bunları kayıt etsinler, ilk iki bakımın yapıldığı yer "AS Motor Çorum" yetkili tali servistir. Görüşürseniz sisteme işler Honda Türkiye dedi efe hondanın servis danışmanı. Bu gün iletişim kurdum, bilgilerimi aldı, ilgili bölüme iletti, sizi arayıp bazı bilgi ve belgeleri isterler, sonra sisteme işlenir dedi. Tabi bu arada, efe honda bakımı başka yerde yaptırmışsın, banane demedi. Garanti kitapçığınız kaşeli, kitapçık olduğu sürece Türkiyedeki bütün servislerde motorunuz garanti kapsamındadır, ama olur ya kitapçık kaybolur, zor durumda kalmayın dedi. Motorumun 8000 bakımını yaptılar. Hayatımda ilk kez bakıma leş gibi çamurdan rengi görünmeyen motor ile gittim efe honda'ya. Yerler ıslaktı, yolda iyice sıvandı çamur. Bakımdan çıkınca yıkadılar, sildiler, öyle teslim ettiler motoru. Bir de servis danışmanı "Murat bey, havanın soğukluğu malum, çok detaylı temizleyememiş arkadaşlar, özür dileriz." deyince anladım ki büyük marka kullanıcısı olmak farklı bir şey.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)