33 yaş-15 yıllık otomobil sürücüsüne motor önerisi?MT25-DL250-Duke390-Bajaj Dominar??
Reklamlar
-
MFE adlı üyeden alıntı
Oğuzhan bey selamlar,
yukarıdaki mesajlarda yazan 'enderbilgi' nickli kullanıcıya da söylediğim gibi, 60 km'lik artçılı scooter deneyimimde, yolculuk tamamlandığında deyim yerindeyse yerdeki çakıl taşını k*çımızda hissettik. Bir de bu ilk denememde scooter oturuş şekliyle bana bazen boşluktaki bir sandalyede oturuyormuşum gibi hissettirdi. Bu sanıyorum ki, bacak aramda benzin deposu gibi birşeyi hissedemeyişimden, yani dizlerim ile birşeyi kavrayamamanın hissettirdiği güvensizlik duygusuydu. Bir de özellikle Xmax'i daha önce de incelediğimde linkteki videoda anlatılanlara ve altında yazılanlara benzer görüşlerin ağır bastığını öğrendim( konforu maxi scooterdan beklenene göre düşük,sele rahatlığı kötü, arka süspansiyonlar çok sert)
https://www.youtube.com/watch?v=ztIkKytnTkg&t=64sBu sepelerden ötürü bir scooter ile başlamayı düşünmedim..Siz 14000 km'den sonra bu bahsedilen kronik sorunlara karşı ne düşünüyorsunuz tabi bilemiyorum, en azından onu da duymak isterim... Bilginizi, tecrübenizi paylaştığınız için çok sağolun
kesinlikle hak veriyorum. maxi scooter ancak özellikle ülkemin asfaltında biraz konforsuz. Şehirlerarası güzel yolda çok keyifli ancak şehiriçi çarpık çurpuk yollarda scooter biraz ezziyetli. Teker çapları küçük diyemidir yoksa şasi geometrisinden midir bilinmez ancak o konuya bende katılıyorum. Dizlerin arasında birşey olmayışına alışıyorsunuz. Benim kullandığım X max İronmax modelinde jel sele mevcut standart olarak. Belkide bu sebepten çok rahatsız olmadım. Yukarda bahsetmemişim ancak mesela 250 cc motorun güçsüz ve sık vites aralığının olması sorununu otomatik olması ile bir nebze absorbe ediyor bu scooterlar. Mesela duke 200 de 0-100 yapana kadar baya vites değişiyor
Reklamlar
-
ben ilk motor olarak aldım Duke 390. ilk sürüşümde otoparktan çıkarken, sola dönerek çıkıyorum, sağda yolun karşı tarafındaki, Allah'tan yere sabitlenmemiş, tabelaya çarptım, ilk gün ilk dakikadan arka fren pedalını kırdım.
Neyse çıktım trafiğe, tenha bir şehir görece, ışıklardan kalkarken gazı fazla açmışım, motor beni geriye attı, daha da gaz verdim daha da attı. Güç bela öne kaykıldım, sonra doğrulayım dedim gene gazı fazla vermişim gene motor beni geri attı; az daha öndeki arabanın bagaja giriyodum.
İlk gün ilk sürüşte bu aksilikleri yaşayınca, trafiğin olmadığı bir yere gittim, gaza, kalkışa duruşa falan çalıştım. Neyseki alşabildim aynı gün içinde.
Demek istediğim şu, Duke 390 acemi ellerde resmen katil! Hakkaten deli-manyak bir motor. MT 07'yi bile (Duke'ün nerdeyse 2 katı gücünde bi motor) 120-130'a kadar her türlü tokatlayan bir motor; sonra MT uzuyor tabi de o ayrı konu.
Benim aldığım motorda MT60 RS Corsa çifti taklıydı, yol tutuşta lastik konusunda avantajlıydım kayma-mayma yaşamadım.
Daha küçük hacim motorda nasıl olurdum bilemiyorum; ama nispeten güçlü bi motora alışıp da yata yata viraj almak acayip keyifli. Gene diyorum, burda lastik kalitesi çok önemli!
Canın istediğinde basıp uzayabilmek, etrafındaki araçlardan sıyrılabilmek çok güzel.
O turuncu şasi, turuncu jantlar çok güzel.
Motorun sesi etraftakilere pek güzel gelmiyor; ama üstündeyken sana şarkı söylüyor. Rev-match'i doğru yaptığında duyduğun sese aşık olursun, abartmıyorum.
Motorun ABS'si, freni, lastiği, yol tutuşu, şasisi, süspansiyonu, oturuşu falan tam aksiyon makinası.
Övdüm mü? Övmüş olabilirim, kendi motorumu övmicem de hangi motoru övecem?
-
Hocam arabaya alışmış adama sıfır titreşim ve max konfor olan bir makina iyi gider. bu yüzden ben 250cc iri kalıplı scooterlere bakabilirsiniz diyorum.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
ben 38 yasında motor ehlıyetı aldım sımdı yasım 47 yajlasık 30 yıldır ehlıet sahıbıyım
motora bınmeye basladıktan sonra uc cın malı scooter ,5 tanede sym ye bındım
suan 4 scooterım var bırı maxı
benım tavsıyem konfor olarak trrfık olarak sehırıcı sehırdıs maxıscooter
dıger motorlarda mutlaka ıyıdır konforludur hatta benımkınden daha ıyıdır ama ben onu gordum onu bılır onu soylerım bızım yaslara maxıscooter
xmax joymax bunlar tavsıye modellerım
-
Kawasaki Versys 300 al.Fuarda tanıtımı yapılcak,ileri otoyollara 250cc çıkış yasağı olacak aklında olsun.
-
Öncelikle iyi akşamlar arkadaşlar. bende orta yaşı geçmiş (yaş 42 kilo78 boy 1.78)ama bu hastalığa yeni yakalanmış biri olarak hız peşinde değilim ama ne hikmetse MFE arkadaşım gibi kafa karma karışık oldu tek farkımız ben racing motor istiyorum. özellikle de KTM RC250 ya da Yamaha R25 arasında kaldım. sizce hangi 250cc. ve racing motor naked'e göre uzun kullanımda (2-4 saat)insanı çok mu yorar. son olarak sevgili MFE motorsiklet aldın mı merak ettim.
-
MFE adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar,
Sizden gelen cevaplara göre bu hafta artık bu işi bir sonuca bağlamak niyetindeyim.
Hepinize iyi forumlar dilerim.
Tekeriniz düz bassın
ve
shruikan adlı üyeden alıntı
...
Demek istediğim şu, Duke 390 acemi ellerde resmen katil! Hakkaten deli-manyak bir motor. MT 07'yi bile (Duke'ün nerdeyse 2 katı gücünde bi motor) 120-130'a kadar her türlü tokatlayan bir motor; sonra MT uzuyor tabi de o ayrı konu.
Selamlar.Çocukluğum babamın motosikleti üzerinde -ki kendisi rus motoru diye bilinen iki zamanlı tek silindirli Planet'dir, küçük bir ilçede geçti. Lakin gidon çok nadir ellerim arasında oldu oda babamın zorlamasıyla. Titreşimi ve sepetli olmasından kontrolü hiç kolay değildi. Oysa üniversite yıllarına kadar kullandığım bisikletim beni hiç zorlamamıştı.
Geçen sene şubat ayında ehliyeti bile almamışken Hondanın güvenli sürüş 1 eğitimini aldım ve motosiklet kullanmanın bana göre olduğuna karar verip ehliyet edindim. Hemen ardından ekipmanlarımı tamamladım. Kask, mont, eldiven, uzun ve kısa bot, kevlar pantolon, sırtlık satın aldım.Hatta güleceksiniz disk kilidini, zincirini, motosiklet alarm sistemini, lastik basınç kontrolörünü ,tamir setini , balaklavamı, zincir temizleme ve yağlama setini dahi aldım. Sonra Hondanın güvenli sürüş 2 eğitimini aldım. Eğitim sonunda kullanmamız için verdikleri CBF1000 (-di sanırım)e bindiğimde de gaz kolu dozajlamasında da bir sıkıntı yaşamadım.
Güvenli olabilecek abs li motosikletlere baktım ki bu da seçimimi baya daralttı. KTM in Duke250 2016 modelini sevmiyordum gerek tipi gerek oturuşu dizlerle kavrayışı gösterge paneli hiç çekici gelmemişti hatta iticiydi. Fakat açıklandığında Duke 2017 kasalarına bayıldım
2017 Motosiklet fuarına gittim ve test ettim. KTM Duke 250 ne yazık ki yoktu lakin 390'ın üzerine bindim ve önceki kasaya göre daha rahat hissettim. Duke 250 nin kasasının aynı oldugunu gösterge panelinin ve far haricinde görselde bir farklılık bulunmadığını söylediler.Hatta ki ben doğruluğunu teyit edemedim Duke 390 da sürüş modlarının olduğunu ilk motorum olmasına rağmen 390'nı da rahatlıkla kullanabileceğimi söylediler. Kaporamı bıraktım lakin Duke 390 mı 250 olanı mı alacağımı 250liği de görünce karar vereceğimi söyledim.Nasipse Nisanda ikisinden birinin üzerinde olacağım.
Daha sonrada internetten gördüğüm kadarıyla Duke 250 2017 nin farı ve gösterge paneli Duke 390 lığın ki kadar çekici gelmedi.
Arabam vardı ve trafik tecrübem var yaş 32. Hızla ilgili bir tutkum yok tın tın..Çocukluğumdan alıştığım kadarıyla rüzgar yüzüme vurmalı ve motosiklette titreşimin ne demek olduğunu ağababasından gördüm , bilirim KTM bize koymaz gardaş .Eğitimlerimden tecrübemlede gaz kolu ayarıyla aram iyi.
250cc nin bana yetmeme gibi bir durumu olmaz. Duke 390'nın onlarca beygirini belki hiç kullanmam bile lakin gösterge paneli ve far yüzünden sevmediğim motora binmek istemiyorum.Hem içime sinmeyecek hem aklım 390 da kalacak. Gerekirse Honda güvenli sürüş 2 yi bir daha da alabilirim . Ve açıkcası burda kendime "-Yaparsın sen!" diyebilecek birilerini arıyorum.
-
390'da sürüş modu yok, abs'yi arka tekerlekten kesme, supermoto, modu var sadece.
-
eğitimleri almışsınız,kendinize güveniyorsanız hiç korkmayın,yaş,trafik tecrübesi yazdıklarınız olaya yaklaşım gayet pozitif geldi bana.Korkmadan alın ve trafiğe çıkmadan güzelce kapalı alanlarda kendinizi iyi hissedene kadar çalışın motorunuzla.Sonra az yoğun trafikle başlayarak çok yoğuna doğru geçin,Çekinmeyin,yaparsınız ve şunu söylemek isterim,başka daha ufak bir motor alırsanız örnek ybr ve cbf veya 125cbr inanın bana 1 ay sonra keşke diceksiniz keşke duke390 ı alsaydım.
Ama kendinize güveniniz tam ve bunu yapabiliceğinizi biliyorsanız kısmı çok önemli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------
duke 250-390 arasında kalmışsınız , kesinlikle sizi heyecanlandıran ve içinize sinen motoru alın.
-
Hiç motor kullandinizmi tecrübeniz varmı.yazdikkadiniza bakılırsa iyi analizler yapmışsınız.Bana göre sizin ve artcunizun en rahat edeceği motor Suzuki inazuma, ağır olduğuna aldırma seçenekler içinde en mantıklısı bana o göre.
Önceden bir 150CC lik bir motor alıp kullanıp Ondan sonra 250 CC gecmenizi öneririm
-
z300, cbf 500'e de bakın derim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)