Kawasaki KLE 650 Versys mi Er6 F mi. Sizce Hangisi..
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 5 yıldır scooter kullanıyorum (GTS 250i evo,Integra 750d,Piaggio X10 350),otobüs hariç hemen hemen her türlü araçla trafik tecrübem var birkaç kez arkadaşlarımın vitesli motorlarını kullandım ve sadece vitesli yada scooterimi satmadan keyfe keder hem scooter hem vitesli kullanmak üzere bir motosiklet alma niyetine girdim ve işi bilenlerden tavsiye istedim,farklı noktalarda hatta farklı şehirlerden işi bilenler,mevcut scooter tecrübem üzerine kısa sürede adapte olabileceğim vitesli motosiklet için,kullanımı kolay,konforlu,oturaklı ve ekonomik motor olarak kawasaki versys önerdiler,ben önceleri alt kısmı yani motoru ve egsozu açıkta olduğu için beğenemedim ama sonrasında gözüm alıştı fakat eşim,çocuklarım ve diğer kime sorduysam nasıl bu motor diye herkes tipsiz buldu,kimi karnı açık bağırsakları gözüküyor dedi kimi sadece çok çirkinmiş dedi geçti..
Muadili olarak er6f aklıma geldi ama daha evvel tavsiye aldığım kişilere sorduğumda ısrarla ER6F değil Versys dediler,bir de size sormak istiyorum,aynı marka aynı alt yapı hemi de grenajlı şöyle ötesi berisi kapalı ER6F varken hazır,neden ısrarla versys,41 yaşındayım ve KONFOR çok öncelikli benim için onun dışında sanırım oturuş pozisyonu farklı olabilir..
Bir de versys ciler ikinci elde bayağı bir yüksek gidiyorlar,ER6F nisbeten iyi,öyle de bir avantajı var..Sıfır fiyatları farklı bilgim var..
Foruma danışmak istiyorum..Versys olmazsa olmazmı yani ER6F olsa ne olur ki..Eksileri artıları bilenlerden yorum rica ediyorum..
iyi günler dilerim..
Reklamlar
-
Moderatör
İkisi aynı bloklar olsada karakterleri ve tarzı farklı motosikletlerdir. Önce buna karar vermek lazim.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
İkisi aynı bloklar olsada karakterleri ve tarzı farklı motosikletlerdir. Önce buna karar vermek lazim.
Görüntü olarak ER6F daha hoşumuza gidiyor,ama tavsiyeler ısrarla versys diyor,aradaki farklar hususunda bilgi almak istiyorum bilenlerden..
-
Moderatör
ismail sen adlı üyeden alıntı
Görüntü olarak ER6F daha hoşumuza gidiyor,ama tavsiyeler ısrarla versys diyor,aradaki farklar hususunda bilgi almak istiyorum bilenlerden..
ER-6F
Duruş, ve kullanım amacı olarak spor bir motosiklettir.
Nispeten eğik oturursunuz.
Versys 650
Duruş ve kullanım amacı daha çok tur motosikletidir.
Gezer,görürüm diyorsanız,daha rahat, dik oturuş
yüksek cam, pratik çanta montajı, artçı için konforlu
nispeten başlangıç sınıfı tur motosikletidir.
Gerçi yeni dönemde 300 'lük starter tur motorları geliyor
ama, bu güne kadar 600-650 sınıfı başlangıç tur motorları idiler.
ikisi arasında aman aman bir performans farkı yok, eş değer beygir ve tork
gücüne sahipler, yanılmıyorsan er6 f 3-5 beygir fazla idi.
-
ER6F, Versys'e göre daha agresif bir motor. Oturuş pozisyonu sebebiyle de Versys'e nazaran biraz rahatsız.
Kusura bakmayın, yaşınızdan ve yapacağınız seyahatleri eşinizle yapacağınızı tahminimden dolayı Versys size daha uygun olacaktır.
-
aynı motor ancak farklı yazılım barındırıyor. Er6F hem daha sportif aerodinamik yapısı ve yazılımsal farklılığıyla Versys'e göre daha sportif ve rahatsız ancak şehiriçinde çok daha pratik bir motosiklettir. Versys 650 ise konfor ve çok yönlü kullanım maksatlı bir motosiklettir.
Eğer boyunuz 175 üzeri değil ise Versys kullanımı biraz daha zorlaşır. 180'dan çok daha fazlaysanız da ER6f'e fazla gelmeye başlarsınız.
Versys'e çantalar ekleyip artçı ile uzun yollar fazlasıyla rahatça mümkün ancak ER6f'te o kadar değil.
Er6f'te şehir içinde pratikçe her yere kolay manevralarla girip çıkmak mümkün, Versys'te o kadar değil.
-
Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla ağırlıklı şehiriçi kullanım için ER6F daha iyi,denge yol tutuş olarak bir fark da yok sanırım,artçı konforu ise gördüğüm kadarıyla seleleri aynı gibi, bir fark olacağını sanmıyorum,süspansiyon yani amortisör sertliğinde de fark yok ise grenajlı olması nedeniyle tercihim er6f olacak bir süredir ara ara zmoto yu arayıp soruyorum ama ellerinde her iki modeli aynı anda yakalayamadım gidip eş zamanlı incelemek istiyorum ama mümkün olmadı..Şu anda ER6F var Versys yok malesef..Boyum 1.78 ve her iki motorda sıkıntı olmayacağını anlıyorum yorumlarınızdan,ama forumdaki kullanıcıların versys de 1.75-1.80 arası topuğu yere basmıyordu hatırladığım kadarıyla..
-
Şunu düzeltelim; Versys süspansiyonu daha yumuşak ve konforludur, er6f ise daha sert ama daha başarılı viraj performansı sergiler. Bacak boyununda önemi var ama er6fe ben tam ayaklarim yere basacak şekilde oturabilirken versyse tabanlarim yere sevmiyor. Boyum 1.74. ancak dediğim gibi anatomide önemli.
Siz 1.78 ile her iki motora da uygunsunuz.
Motorlar gümrükte, cumaya kadar çekmiş olurlar (:
-
Moderatör
Sizin için versys doğru tercih.
Eş durumu da hasıl ise, illaki versys daha uygun.
Tecrübe olarak sabittir, hem de R6 gibi bir motordan
sonra kullanıyorum bu motosikleti..Tercih sizin..
-
06 Aralık 2016, 15:31
#10
Tracer 700 de güzel onada bakabilirsin, nasıl karıştırdım kafayı değil mi?
-
06 Aralık 2016, 16:17
#11
anafartas adlı üyeden alıntı
Tracer 700 de güzel onada bakabilirsin, nasıl karıştırdım kafayı değil mi?
Yani bu Tracy,Versy'den de cıbıldak,biraz daha kapalı versiyon bişeyler peşindeyim..Er6f i kurcalamamın sebebi grenajlı olması..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------
ryangt adlı üyeden alıntı
Motorlar gümrükte, cumaya kadar çekmiş olurlar (:
Fuara kadar yok dediler sanki versys için..
-
06 Aralık 2016, 16:27
#12
Çok tecrübeli olmamakla birlikte şöyle bir yorum yapabilirmiyim, bence siz hem yaş itibariyle hemde eş itibariyle zaten hız yapmazsınız diye düşünüyorum, umarım yanılmıyorumdur. Bu durumda size çıplak gelen bu motorlardaki grenajlar fazlasıyla yeterli olacaktır. Racing motorlarda bulunan bu tam grenajlar anladığım kadariyle rüzgarı tamamen sürücüden uzak tutmak amaçlı. Hız çok fazla değilse yarım grenajlar da fazlasıyla iş görüyordur diye düşünüyorum. Grenaj meselesini görüntü amaçlı önemsiyorsanız ona bişey diyemem ancak bu seferde konfordan feragat etmek gerekiyor maalesef...
-
06 Aralık 2016, 16:55
#13
Versys'in tipini nasıl beğenmediler.Bence orta sınıf endurolarda açık ara en yakışıklı motor.Ben de NC 750X ve versys arasındayım ve honda çok daha mantıklı gelmesine rağmen sırf görüntü yüzünden eleyemiyorum versys'i.
-
06 Aralık 2016, 17:13
#14
Versys'i değil grenajsız motoru beğenmediler, bence kategorisinde heybetli ve yakışıklı bir motor,evet aerodinamikten ziyade görüntü meselesi,hep her tarafı kapalı scooter kullandığımdan görüntü olarak ona alıştık ve alıştılar,ben atlattım o meseleyi de işte gerisi daha evvel dediğim gibi..Bir de motor görüntüsü olarak çevremde herkesin bayıldığı X10 350 ye binerken işim daha zor..umarım anlatabilmişimdir derdimi..
-
06 Aralık 2016, 17:40
#15
Artçılı iseniz versys tipine fazla takılmayın zamanla alışılır endurodur
Er6f daha spor tarzıdır
-
06 Aralık 2016, 17:49
#16
versys varken kesinlikle bence er6f bakılmaz yani.kaldıki er6f artık ninja 650 olarak yeni yılda üretilicek.2. elde versys kadar değerli değil.konfor vs ne anlatılımki versys işte
illede ernf tarzı olucak derseniz yamaha xj6f onuda düşünebilirsiniz
-
06 Aralık 2016, 20:17
#17
kesinlikle size daha uygun olacaktır versys. yan çanta arka çanta vs biçok eşyanızla uzun yolculuklara çıkabilirsiniz. boyunuz 1.75 altıysa zorlanabilirsiniz, sele yüksekliği fazla. R1200GSA kadar yüksektir. er6n nin torku düşük beygiri yüksektir. ama değerleri yakın.
-
07 Aralık 2016, 14:20
#18
İlginize teşekkürler arkadaşlar,vitesliye bir geçeyim de bunlardan biriyle inşallah,sonrasında yola scooterla mı vitesliyle mi devam edeceğime karar vereceğim,scooterdan çıkmak istememin asıl nedeni vitesli motorun alternatif olarak önü açık olması..birde artık 150 km hızla sınırlı kalmak istemiyorum,motorun son hızı yüksek olsun 140-150 ile uzun yolda ve otobanda gidebileyim istiyorum..
-
07 Aralık 2016, 15:03
#19
Moderatör
ismail sen adlı üyeden alıntı
İlginize teşekkürler arkadaşlar,vitesliye bir geçeyim de bunlardan biriyle inşallah,sonrasında yola scooterla mı vitesliyle mi devam edeceğime karar vereceğim,scooterdan çıkmak istememin asıl nedeni vitesli motorun alternatif olarak önü açık olması..birde artık 150 km hızla sınırlı kalmak istemiyorum,motorun son hızı yüksek olsun 140-150 ile uzun yolda ve otobanda gidebileyim istiyorum..
Eğer derdiniz hızlı olmak ve hizli sürmek ise, 650 sizi tatmin etmez bunu bilin.
650'lik sport turing'in top speedi 200'lerde gezer.
200'e gelmesi de zaman alır.
Sürekli 150-160 km ile seyahat etmek isterseniz, 1 depo benzin ile 200 km yol gidemeyebilirsiniz.
İhtiyacı doğru belirlemek önemli. Sonra pişman olup zarar etmeyin. Bütçeniz nedir bilmiyorum ama
İhtiyacınız olan 1000 cc haciminde bir motor gibi algılıyorum.
-
07 Aralık 2016, 15:13
#20
Levent Gocmen; adlı üyeden alıntı
.......... 150-160 km ile seyahat etmek isterseniz, 1 depo benzin ile 200 km yol gidemeyebilirsiniz.......
sevgili modum adamın gözünü korkutma yahu
650 cc civarı maxi endurolar 150-160 bandında 5 bilemedin max 5,5 lt yakar ki bu rakkamları artçılı ve yüklü seyehatler için yazıyorum..
versys depo 21 lt rahatlıkla 400 km gider 100-120 km bandında da 500 km rahat gider..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)