Bu aralar çok sorulan CBR250-Pulsar kıyaslaması
Reklamlar
-
Arkadaşlar, gördüğüm kadarı ile iki motorun arasında gel git yapanların sayısı baya fazla. İkisini de kullanmadan insanların yönlendirmeleri ile yanlış bir algı oluşuyor. CBR 250 R samimi arkadaşta vardı 2015 model. Baya kullandım. Pulsar da kendi motorum. Genelde NS değil RS soruluyor ama motor vs aynı. Oturuş pozisyonu falan demeyeceğim zira iki motorun arasında kalanlar oturuş pozisyonunu zaten öğrenmiştir.
CBR 250 R; Bir kere motor honda. Servis ağı yaygın, işletme gideri düşük, parçası ucuz. Acayip az yakıyor. Şekli güzel ve en önemli nokta, çok canlı bir ikinci el piyasası var. 170 km/h hıza kadar çıkabiliyor ama bunu yaparken motor çok da rahat olmuyor. 120-140 arasındaki süratlerde ise gayet stabil gidebiliyor. Yokuşta çekişten düşme sıkıntısı yok. Kalkışta debriyajı sert bırakır gazı fazla verirseniz yanlama ya da tekere gelme eğilimi gösteriyor. Yan rüzgarlardan etkileniyor. Alıştıktan sonra problem teşkil etmese de alışana kadar tedirgin olabiliyor sürücü. Artçı sevmiyor motoru çünkü oturacak yer yok gibi bir şey artçı için. Titreşim var bütün tek silindirliler gibi, ama asla rahatsız edici değil. 140 km hız ile giderken "titriyor lan bu" dedirtmiyor. Seri bir motor. Elektrik süpürgesi bir sesi, köfteci bacası gibi bir egzozu var. Frenlerini beğenmiştim. Sınıfında güzel motor. Manevrası naked modellere göre düşük, dolayısı ile aralara girip çıkarken fazla manevra yapmanız gerekiyorsa rahat ettirmiyor. Ancak hem şehir içinde, hem de uzun yolda kullanılmaya uygun bir motor. Şu sıralar birkaç kişiden duyduğum yağ pompası sıkıntısı var, ancak muhtemelen belirli bir seri için vardır. Motor uzun süredir üretimde olduğundan, yeni modellerde sorunlar giderilmiş.
Pulsar 200 NS; Motor bajaj ve en büyük sorun servis konusu. Tamam Ankara'da servisi var ve ben ustasını beğeniyorum ama küçük şehirlerde bisiklet tamircisi kılıklı ustalar var. Yedek parça sıkıntısı yok. Yakıtı CBR 250 kadar olmasa da uygun, işletme giderleri düşük, yedek parçası ucuz. Şekli bana göre güzel. Hele arkadaki ek çamurluğun katkısı hem görsel hem de işlevsel olarak inanılmaz. Yağmur sonrası yol ıslakken 30 km yol gittim 100 km hızın altına inmeden, kendi motorum tarafından ıslatılmadım. Motorun ön freni iyi, arka fren hissiyatsız. Hani bazen dönüp bakma gereği hissediyorum arka teker hala benimle geliyor mu acaba diye. Ancak deneye deneye uygun ön arka dozajlamasını buldum, iyi duruyor alet. Bir miktar titreşim var, ama abartıldığı gibi değil. Titreşim noktasına en takık arkadaşımı artçı olarak aldım, 140 km yol yaptık, titreşimden şikayet etmedi. Sele sert, bir süre sonra toto uyuşuyor. Uygun oturuş pozisyonu bulunarak sürücü için sorun çözülebiliyor. Motor 6 vites, 1. viteste çok istekli bulmuyorum ben. Kesinlikle yanlamaya veya tekere gelmeye meyilli değil. Kalkışlarda gaz kolunu biraz fazla çevirmek, debriyajı biraz fazla kademeli bırakmak gerekiyor. El alışıyor bir süre sonra. Ama 150 cc mondialimin istemsiz tekere geldiği kalkış şekliyle motor normal kalkıp gidiyor. Anlatıldığı kadar seri değil ama yeterince seri hızlanıyor bana göre. Mesela lambalarda herkesi aynadan izleyebiliyorsunuz kalkışta, ama cbr ile kıyaslanamaz serilik noktasında. 100 km hıza kadar gayet ataletli bir şekilde ivmeleniyor. 120 km hızdan sonra ise donuklaşıyor, orda bitmiş gibi görünüyor biraz sabır ile 140 km hıza çıkabiliyor ama o hızda uzun süre kalmak istemiyor. Bana göre yeterli, ama CBR referansı ile söylersek motor söylendiği gibi kopup gitmiyor. Egzozu görünmüyor. Görünen kısım ise CBR'deki gibi çirkin görünmüyor. Ancak motorun kesinlikle alt sakal ihtiyacı var, alacak arkadaşlar bunu gözardı etmesin, altta bir boşluk var motorun orjinalinde. Yine rahat bir pozisyon için gidon yükseltme lazım görünüyor. Bazı kronik sorunları varmış, bende yok o sorunlar çok şükür. Bajaj da müşteri şikayetlerine binayen bir çok iyileştirme yaptı motorlarında.
CBR'nin parça kalitesi daha iyi, Pulsarda detaylar daha iyi. Mesela kumanda düğmeleri ışıklı. İkisi de sıfır alındığında lastik istiyor. İkisinin arasında kaldım, Pulsar aldım, pişman da değilim. Ama bazen yolsa sıkılıp gaz açtığımda cbr olsaydı şimdi çoktan uzamıştık demiyorum desem yalan olur.
Reklamlar
-
ns 200 ile ns 200 motor blokları aynı değildir.Benzer fakat aynı değildir. Ayrıca naked ile ss kıyaslanmaz
-
Romedon adlı üyeden alıntı
ns 200 ile ns 200 motor blokları aynı değildir.Benzer fakat aynı değildir. Ayrıca naked ile ss kıyaslanmaz
Üstad ben aynı diye biliyorum. Senin dediğin doğrudur, sonuçta RS kullanmadım. Honda naked üretmiyor maalesef o sınıfta, CBR250 de hangi açıdan bakarsak bakalım gerçek bir ss değil zaten. Neyse onu da geçelim, cidden iki motorun arasında kalan çok kişi var. Sen de RS 200 modelini anlat, senin motorun hakkında da fikir sahibi olsunlar. Ben bajaj markası hakkında anlatılanlardan korkup neredeyse regal raptor SPT 350 alacaktım, o derece bilgi kirliliği var.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Romedon adlı üyeden alıntı
ns 200 ile ns 200 motor blokları aynı değildir.Benzer fakat aynı değildir. Ayrıca naked ile ss kıyaslanmaz
ns 200 ile ns 200 motor blokları aynıdır, nasıl olsa ikisi de ns 200
Kastettiğiniz ns 200 ile rs 200 ise onların da motor blokları aynı. Benzer değil aynı
efendy06 adlı üyeden alıntı
Üstad ben aynı diye biliyorum. Senin dediğin doğrudur, sonuçta RS kullanmadım. Honda naked üretmiyor maalesef o sınıfta, CBR250 de hangi açıdan bakarsak bakalım gerçek bir ss değil zaten. Neyse onu da geçelim, cidden iki motorun arasında kalan çok kişi var. Sen de RS 200 modelini anlat, senin motorun hakkında da fikir sahibi olsunlar. Ben bajaj markası hakkında anlatılanlardan korkup neredeyse regal raptor SPT 350 alacaktım, o derece bilgi kirliliği var.
bajajdan korkup regal rapotor almak da iyiymiş haa (3 ay kadar araştırıp tüm (olası) sorunlarını ve çözümlerini öğrenmiştim, alacaktım ben de 250cc raptor daytona'yı, motoru bekledim 1buçuk ay gelmemişti, ben de bajaj almıştım)
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Üstad ben aynı diye biliyorum. Senin dediğin doğrudur, sonuçta RS kullanmadım. Honda naked üretmiyor maalesef o sınıfta, CBR250 de hangi açıdan bakarsak bakalım gerçek bir ss değil zaten. Neyse onu da geçelim, cidden iki motorun arasında kalan çok kişi var. Sen de RS 200 modelini anlat, senin motorun hakkında da fikir sahibi olsunlar. Ben bajaj markası hakkında anlatılanlardan korkup neredeyse regal raptor SPT 350 alacaktım, o derece bilgi kirliliği var.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...neyimleri.html
10k oldu maşşallah takır takır çalışıyor.Yakıtı cbr 250 den daha az 1 depo ile 350 km gidiyorum. Şöyle bir fark var biri 0 ı 15 bin biri 10 bin.Ufak tefek farklar tabi olacak. arkadaşımda cbr 250 r var.selesi benimkinden bariz daha rahat.Beygir olarak aynılar. Yaptığımız denemelerde kalkışta yanı kalkıyoruz 145 den sonra o uzuyor. 50 cc farkı tabi.Ama frenlemede rs kat be kat daha iyi. Zınk diye duruyor.Yol iyi alstik iyise abs devreye bile girme gereksinimi duymuyor. Titreşim aynı ikisinde de. Parça kalitesi tabi honda daha iyi ama bajaj daha ucuz.Başlangıç motoru rs 200 çok iyidir. düşürüceksin kıracaksın sonuçta parçası ucuz hem.uzun km lerde honda daha iyidir bence. 10 k km de bloksal hiçbir sorun yaşamadım yolda kalmadım.Servisin iyi ise bajaj da yaşadın. Kötüyse bittin. bajaj önünne gelene servislik verdiğinden abuk subuk herkes servis olabiliyor.ben 10 k kmde yaşadığım sorunlar yazayım. İlki eksozdan ses gelmesiydi. Zangır zungur ses geliyordu.Servis bakmadan direkt yenisini söyleyelim ya madur olmasın dedi.Söyledik 1 haftaya geldi.Değiştirdi.Sorun benim anahtarlığımın parçası sıkışmış O zangırdıyormuş. Gördü olsun değiştirelim dedi.2. sorun ise motor sabah çalıştırırken zor çalışıyordu.Onu da götürüdm benizn pompasındanmış. Garantiden değişti. Yanında aküyü de değiştirdi. 30 k km ye kadar kullanırım ben bunu. 2 yıl.Sonrasında zaten 250 rr alacğaım.
-
CBR250 170 mi yapıyormuş
-
-
Kardeşim sen kıyaslamadan ziyade bir onay bekliyorsun, pulsarı sat, cbr al denmesini.
Her şeyden önce, ikisi arasında sınıf farkı var, bir naked ın ss(yarı ss) le aynı hızlara çıkamaması yadırganmamalı.
Ayrıca CBR ın pulsar dan az yakması pek inandırıcı gelmedi bana.
-
200 rs kullanicisiyim. Yazdiklarim tabi ki taraflidir ama hatali oldugumu dusunmuyorum.
Oncelikle yakit tuketimi konusunda sinifin lideri oldugunu soyleyebilirim, 1 depo ile 350km yapiyorum ama full uzun yolda kullansam 400u rahat geciririm (artcili ve kamp malzemeli sekilde). Agirlik azaldikca tabi ki daha ekonomik degerler yakalanir.
Servis agi yaygin ama her servis ayni kalitede hizmet veremiyor; ayni durum honda servisi icinde gecerli sonucta yamahanin, hondanin servisden yakinan insanlarin konusunu burada zaman zaman okuyoruz.
Parcasi yine sinifinin en ucuzu ama honda kalitesinde olmadigi da asikar.
Detaylar rs i ciddi anlamda one cikariyor; mercekli farlar, led sinyal ve stoplar, isikli kumandalar, celik fren hortumu, yaris tipi egzozu (ki kendine has bir sesi var, ns de ayni ses yok), herseyden daha onemlisi ABSli olmasi
Oturus pozisyonu iki motosikletin benzer sayilabilir. Ikiside konfor odakli bir tasarima sahip. Rs in koltugu biraz daha sert olabilir.
Titresim olarak benzer seviyede ve rahatsiz edici olmadigini dusunuyorum ama sifir titresim denilemez.
40 lira masrafla rs e 37li disli atip 167 km hiza cikanlar aramizda (ki 0-100u 8-9 sn civarinda kaliyor) o nedenle son hiz muhabbeti gereksiz ama cbr biraz daha performansli.
Fiyat/perfomans konusunda RS one cikiyor. 9000 liraya 2016 model 5000de, son teknolijiye sahip, mekanik saglamlik olarak kendini kanitlamis bir markanin, garantisi devam eden bir modelinden bahsediyoruz. Kusura bakmayin ama 9000 liralik hondalarin yuzune bakilmiyor, kalite olarak ove ove bitiremediginiz markanin tursusu cikmis durumda olanlarini o fiyata veriyorlar. ABS yok, model eski, tasarim konusu kisiden kisiye degisir ama benim bir gram hosuma gitmiyor.
-
Felis Leo adlı üyeden alıntı
CBR250 170 mi yapıyormuş
yapmıyormuymuş_?
-
Felis Leo adlı üyeden alıntı
CBR250 170 mi yapıyormuş
173 gördüm ben yol bitti
-
Ilk motorum pulsar 4.000km kullandim, suan 2016 cbr250r var, pulsarin malzeme iscilik kalitesi hondandan iyi diyenlere hayretle bakiyorum!!! 2sinin arasinda kalite olarak daglar kadar fark var, en onemlisi kendini kanitlamis sorunsuz bir motoru var, öve öve bitiremediginiz PULSAR'in gunde kac tane garantiden parca degisimi siparisi verildigini arastirsaniz sorunuzun cevabini bulursunuz, bajaj'in 4 japon'dan birisi ile kiyaslanabilmesi icin 50 fırın ekmek yemesi lazim... Zaten mevzu kiyaslama falan degil, tamamen 2.el piyasasını yuksek tutmak icin surekli gundemde tutulmasi, sifirini bayi 7.800e veriyor adam 2014 mdl pulsara 8-9 bin yaziyor neyin kafasi valla çözemedim, heralfe satarken yaktıkları benzinin parasinida istiyolar.
-
Cbr 250 ve pulsar 200ns arasında git gel yapılmaz. Açık ara cbr daha üstün bir motosiklettir.
Cbr sahibi iken , pulsar testine gittim.
Neyse bindim , sürdüm herşey güzel . Beğendim baya pulsarı.
Daha sonra test bitip kendi motoruma binince ozaman dedim bu 2 motor asla kıyaslanamaz diye.
Evet pulsarda güzel motor bazı kronik problemleri hariç lakin bir cbr ile kıyaslanmamalı diye düşünüyorum.
-
Gözden kaçırdığınız küçük bir ayrıntı var burada yalnız.
Cbr 250 fiyatıyla neredeyse 2 adet Pulsar 200 ns alınabilir.
Yani bunu dikkate alınca biraz şey oluyor...
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Gözden kaçırdığınız küçük bir ayrıntı var burada yalnız.
Cbr 250 fiyatıyla neredeyse 2 adet Pulsar 200 ns alınabilir.
Yani bunu dikkate alınca biraz şey oluyor...
kaliteyi ucuza alamazsın kardeşim
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Kardeşim sen kıyaslamadan ziyade bir onay bekliyorsun, pulsarı sat, cbr al denmesini.
Her şeyden önce, ikisi arasında sınıf farkı var, bir naked ın ss(yarı ss) le aynı hızlara çıkamaması yadırganmamalı.
Ayrıca CBR ın pulsar dan az yakması pek inandırıcı gelmedi bana.
Metehan kardeşim ben cbr almam, pulsarın rahatlığı, dik oturuşu tam benlik. Ben ikisini de kullanmış bir kişi olarak kıyasladım. Yoksa sen sat pulsarı cbr al dedin diye ben ne motor satarım ne motor alırım. Ama bu konuda bende çok düşünmüştüm, çok kişi de (çevreden özellikle tanıyan iki motorla da beni görmüş olan gençler) gelip soruyorlar. Benim hiçbir şikayetim yok pulsardan. Zaten bana 120 km'ye çıkması yetiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------
gungenir adlı üyeden alıntı
Gözden kaçırdığınız küçük bir ayrıntı var burada yalnız.
Cbr 250 fiyatıyla neredeyse 2 adet Pulsar 200 ns alınabilir.
Yani bunu dikkate alınca biraz şey oluyor...
Onu zaten herkes biliyor. F/P oranı olarak pulsar tartışmasız lider. Hele ki 125 150 cc commuter japonların fiyatı 7 bin tlye bu kadar yaklaşmışken (2017 de 7 bin olurlar) pulsar bedava sayılabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------
beko12345 adlı üyeden alıntı
Cbr 250 ve pulsar 200ns arasında git gel yapılmaz. Açık ara cbr daha üstün bir motosiklettir.
Cbr sahibi iken , pulsar testine gittim.
Neyse bindim , sürdüm herşey güzel . Beğendim baya pulsarı.
Daha sonra test bitip kendi motoruma binince ozaman dedim bu 2 motor asla kıyaslanamaz diye.
Evet pulsarda güzel motor bazı kronik problemleri hariç lakin bir cbr ile kıyaslanmamalı diye düşünüyorum.
Kıyaslanmalı üstad, ben o eksikliği hissettim. Neden biliyor musun? Param vardı, hatta cbr bakıyordum. İşlevsellik anlamında pulsar işimi görüyor diye gidip pulsar aldım. Tabiki honda her zaman hondadır. Ama yarı fiyatına da pulsar alabiliyorsun, bu da akıl çeliyor. Ya da RS alıp cbr'den daha ucuza, absli falan, binebiliyorsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
vhpfb44 adlı üyeden alıntı
Ilk motorum pulsar 4.000km kullandim, suan 2016 cbr250r var, pulsarin malzeme iscilik kalitesi hondandan iyi diyenlere hayretle bakiyorum!!! 2sinin arasinda kalite olarak daglar kadar fark var, en onemlisi kendini kanitlamis sorunsuz bir motoru var, öve öve bitiremediginiz PULSAR'in gunde kac tane garantiden parca degisimi siparisi verildigini arastirsaniz sorunuzun cevabini bulursunuz, bajaj'in 4 japon'dan birisi ile kiyaslanabilmesi icin 50 fırın ekmek yemesi lazim... Zaten mevzu kiyaslama falan degil, tamamen 2.el piyasasını yuksek tutmak icin surekli gundemde tutulmasi, sifirini bayi 7.800e veriyor adam 2014 mdl pulsara 8-9 bin yaziyor neyin kafasi valla çözemedim, heralfe satarken yaktıkları benzinin parasinida istiyolar.
Pulsarın parça kalitesi CBR'den daha iyi diyen ruh hastası gelsin onu bir de bana söylesin... Sadece ufak detaylar iyi, mesela kumandaların ışıklandırılması güzel, depo kapağının tasarımı güzel, arkadaki ek çamurluk güzel. Depoya yaslandığımız yerdeki kauçuk zımbırtı güzel. Bunların güzel olması ya da varolması ise bir motoru olduğundan iyi yapmaz. İnce detaylardır bunlar. Ama egzozu çirkin değil diye grenajları ya da bilmem neresi daha kaliteli olmaz.
İkisinin arasında kalınmaz diyen arkadaşlar, kalınır. 15-16 bin tl bütçe ile motor bakıyordum, cbr 250 de alabilirdim r25 de. İnazuma f bile vardı düşündüğüm motorların arasında. ŞEhir içinde binmeye, gücü yerinde, ikide bir elimizde kalmayacak, yakıtı uygun görseli güzel motor arayışındaysan kıyaslanır. Ha RS ile CBR zaten kıyaslanır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
maktama adlı üyeden alıntı
ns 200 ile ns 200 motor blokları aynıdır, nasıl olsa ikisi de ns 200
Kastettiğiniz ns 200 ile rs 200 ise onların da motor blokları aynı. Benzer değil aynı
bajajdan korkup regal rapotor almak da iyiymiş haa (3 ay kadar araştırıp tüm (olası) sorunlarını ve çözümlerini öğrenmiştim, alacaktım ben de 250cc raptor daytona'yı, motoru bekledim 1buçuk ay gelmemişti, ben de bajaj almıştım)
İnanki motora pazarlık bile ettim, sonra aradım kızıltepe motor hakkı ustayı, iyi dostumdur kendisi. Abi bozulunca bana getirmezsen sevinirim regali dedi. Ne alayım deyince pulsar al dedi.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
para çokomel hesabı arkadaşlar tartışmaya gerek yok. 14.700 cbr 250 için fazla bir fiyat benim düşüncem 12.000 deseler eyvallah ama şöylede bir durum var. kafam rahat olsun diyipte 3ü-5i aramayanlar gidip japon alır. kalite olarak ve performans olarak kesinlikle PULSAR --- CBR ın yanına yaklaşamaz. neyi var fiyatı ucuz neyi var Rs te hakkını vermek lazm detay yapmışlar. ben marşa basıp kafam rahat gidiyorsam 3ü 5i aramam 3 kuruş fazla olsun kalite olsun... parası olmayan yada parası olupta o fiyata o motorun değmeyeceğini düşünenler pulsar alabilirler. adamlar motor getirip önümüze koyuyorlar tüketici olarak parayı veren istediği malı alıyor.
-
Vay la neymiş pulsar parasına göre güzel bi motosiklet ama kıyaslanacak japon muadili bir motosiklet olduğunu sanmıyorum
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Vay la neymiş
pulsar parasına göre güzel bi motosiklet ama kıyaslanacak japon muadili bir motosiklet olduğunu sanmıyorum
Yok zaten, şöyle ki, tabiki her markada üretimsel hatalar olur. Ama tek seride olur onlarda servise çağırılır falan. Genelde çok sorun çıkartma eğilimi yoktur japonların. Pulsar ise F/P ürünü, çinlilerle kıyaslanmayacak kadar kaliteli, japonla kıyaslanmayacak kadar ucuz. Her anlamda arada. Ama her zaman söylüyorum, mesela vtr 250si vardı hondanın, ölü doğmuş bir motordu fiyatı yüzünden. Bakıyorum, 2. elleri sıfır pulsardan pahalı. Motor çok güzel falan. Her neyse, şu honda güzel bir naked kasaya cbr bloğu oturtsa doğru düzgün de bir fiyat verse çok fena satar. Japon kalitesi istiyorum, esasen 2-3 para umrumda değil, ama yok arkadaş, şöyle aradığım naked tarzda 250 cc bir naked motoru yok hondanın. Yamaha MT25 var, onunda şeklini çok beğenmedim, zevk meselesi. Bir de kawasakinin 250 cc olan nakedi var ki distribütör sağolsun, kawasakiye yanaşmak zor oluyor parça vs. fiyatları yüzünden. Eh oturma organım aşağıda kafam da yukarda olsun deyince de geriye çok seçenek kalmıyor bu sınıfta. unutmuşum, inazuma var, ama bence fazla ağır.
-
CBR iyiymiş pulsar kötüymüş o öyleymiş şu böyleymiş. CBR in veya R 25 Veya MT 25 in Pulsardan ekstra ne donanımı var bana söyler misiniz ? Malzeme kalitesiymiş uzayip gidiyormuş falan filan hikaye geçin bunları. Hepsi abssiz hepsi naylon lastikli boş donanımsız motorlar. R 25 bayır aşağı g*tünü yırtınca 190 yapıyormuş ovvv süper. Bizim millet bu kadar düz mantık geri zekalı. Hız olarak ne kadar yukarı çıkıyorsa o motoru o kadar iyi sanıyor yazık. 250 cc sınıfında donanımlı tek motor Duke 250'dir ve gerisi hep aynı boş motordur. Kimisi 10 km/h hızlı gitmiş kimisi yavaş gitmiş hep aynı nane.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)