Xevo - Joymax - Burgman200
Reklamlar
-
Bu üç model arasında karar veremiyorum. Tercihen 2014 sonrası 2. el arıyorum. Siz olsanız hangisini tercih edersiniz. Kendimce bazı kriterler belirledim
- Konfor : Olmazsa olmaz. (her gün 20+20km günde yaklaşık 80dk kullanacağım.)
- Kalite : Her 3 modeli de fuarda inceledim. Piaggio sanki bir tık önde.
- Yakıt tüketimi : birbirine yakın olduğunu düşünüyorum belki burgman 200cc olduğundan biraz avantajlı olabilir.
- Servisler : İst-Anadolu yakasındayım servis sıkıntısı olacağını düşünmüyorum her 3 modelin de.
- Kullanım kolaylığı : dur-kalk, oturuş pozisyonu, dengeleme, park etme üçayağa kaldırma vb. Hiçbirini kullanmadığım için bilemiyorum ama merak ediyorum.
- Son olarak şehirlerarası kullanım: Uzun yol performansı, ara hızlanmalar, sollamalar, rüzgardan etkilenme vs touring camı şart mı mesela?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Bu forumda hiç scootercı yok galiba. Abuk subuk konulara sayfalar dolusu cevap yorum yazılıyor, yazık.
Yine de konuyu görüntüleyen 57 kişiye tşk.
Reklamlar
-
xevo 400 kullanmıştım diğerlerini bilemeyeceğim, bana göre tek eksiği ev freninin olmayışıydı, diğerlerinde durum nedir bilemiyorum. Sanrım siz 250 cc düşünüyorsunuz. Seçiminize x-max ve x-ctiy ide eklemenizi tavsiye ederim.
-
Merhabalar,
1 hafta önce bende bir sürü kriter sonunda X-Evo 250 aldım.
Gayet memnunum sonuçtan
Neden X-evo derseniz?
1- 250cc 22HP gayet yeterli performans ve ekonomi de.Ara hızlanması en iyi motor.0-100 de bile çoğu 250/300 cc den iddialı
2- Yakıt ortalamarı 250 sınıfında geneli aynı Piaggio zaten çok yakmıyor enjeksiyonlu makina. sym biraz daha iyi ama 19hp ağır kalıyor seri değil.
3- 2 bölmeden açılan yekpare bagaj kask mont vs çok rahat sığıyor.
4- Oturuş pozisyonu dik, ayak koyma yerleri uzun, SisyBar ve sele rahat uzun yolda ve şehir içi çok iyi.(Motoru şehirdışından alıp 400km yaparak geldim)
5- Parça kalitesi çok iyi ve Gösterge panelinde dış ısı ya kadar herşey var.
6- Servis Y/P Sorunu yok ve br çok marka/modelde kullanılan sorunsuz motor.
Teşekkürler.
-
selam,
arabalarda olduğu gibi farklı motorlar farklı özelliklere sahip olabiliyor. bildiklerimi, edindiğim tercübemi ve araştırma sonuçlarını paylaşmak istedim;
JOYMAX (şuan kullanıyorum)
seramik silindir olduğu için yakıtı diğer motorlara nazaran daha az tüketiyor ve uzun yolda sıkıntı yaşamazsın ancak her motorda olduğu gibi hızlı kalkış yapman yada yüksek hızda kullanman durumunda yakıtı fazla yakman anlamına gelir. konfor ve dengesi başarılı, artçı olarak da başarılı. parça konusunda sıkıntı yaşamadım. uzun yolda usb girişi olduğu için telefonunu şarza takabilirsin, bagajda aydınlatma var.
dezavantajı;
kymco ve tmax nazaran jantları ufak
kymco ve xmax joymax'a göre daha seri, ancak kullanan arkadaşlardan ve forumlardan gördüğüm kadarıyla joymax konfor anlamında tek geçiyorlar.
evo;
evo ile joymax arasında bir farkı sadece görüntüsü. (tercih ve zevk meselesi)
burgman bilgiğim kadarıyla maxi scooter'in babası diyorlar. kullanmadım o konuda bilgi sahibi değilim. ancak yakıt konusunda biraz fazla yakıyor diye biliyorum. yanlış bilgi vermek istemem.
rüzgar konusuna gelince. uzun yol yapacaksan camı yüksek olmasında fayda var, fazla rüzgar yemessin. camı alçak olursa da ek parça ile yükseltebiliyor yada değiştirebiliyorsun.
-
Kymco Xciting 250Ri ve Daelim S3 Advance 250 yi de göz ardı etme
-
Geçtiğimiz hafta R25 i satıp Xmax 400 aldım ve scootercı oldum
Boy ve kilo durumuna göre burgman 200 de düşünebilirsin motoru aldığım arkadaşta vardı bir kaç tur onunla da attım çok sevdim, burgman çok alcak bir motor ve xmax a göre daha pratik titreşim hiç yok kalitesi güzel xmax ın havası ve kalitesi var, piaggio hiç sürmedim binmedim de tasarım olarak beni çekmiyor, çünkü arkada araba bagajı gibi bir bagaj kapağı ayrı açılıyor ama sürücü ve yolcu birbirine yakın bu sebeple top case de sorun olabilir ama o da kalitelidir,
kymco xciting, sym joymax, sym gts250, daelim s3 vs hepsini inceledim ama yukarıda saydığım 3 scooterın kalitesinde malesef değiller, bence 200-250cc arasında tercih edilicek, Yamaha, Suzuki, Piaggio vardır. Sizinde almadan önce sürmeseniz bile hepsinin üstünde oturup biraz zaman geçirmenizi tavsiye ederim.
-
katılıyorum. Bu segmentte diğer seçenekleri çeşitli nedenlerden dolayı eledim. Dediğiniz gibi kalite algısı olarak 3 marka öne çıkıyor. Yamaha, Suzuki, Piaggio. Sym joymax da nispeten uygun fiyat/kalite ve konforundan ötürü listeme girdi.
Daelim plastik kalitesi yönünden bana en kötü gelen model oldu ve 2. eli nerdeyse ölü. Yoksa performansı en iyi ve dizaynı hoş aslında.
Yamaha xmax halen olabilir diyor mantığım (sırf 2. eli sağlam meret, satmak gibi bir derdiniz yok değerinde alıcısını bulur) ama aynı fiyata daha düşük km de daha yeni model diğerlerinden bulabiliyorum. Bir de selesi en sert olan yamaha gerçekten, bu açıdan benim konfor kriterlerime hiç uymuyor. Xcity de yine dik oturuş pozisyonu önde ayak koyma yerinin olmayışı ve olmayan sele altı bagajı ile elediğim bir model. Topcase kullanmak istemediğimden sele altı büyükçe bir bagajı olması gerekiyor. Bagaj tasarımı olarak kimilerine göre garip de olsa ben xevo'yu sevdim. Stop/sinyal lambaları haricinde (led olsa fena olmazdı) beğenmediğim bir yeri yok. Bagajın arkadan topcase gibi açılması seleyi açmadan arkaya kask sığabiliyor olması bir avantaj.
Sanırım Xevo üzerinde yoğunlaşacağım. Sıfır alıyor olsam düşünmem ama 2. elde alternatif ne bulursam bütçeme uygun onu alacağım gibi.
Tercih sıralamam (hepsi 2014 ve üzeri)
1- Piaggio Xevo 250
2- Suzuki Burgman 200
3- Sym Joymax
4- Yamaha Xmax
-
matagp adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
1 hafta önce bende bir sürü kriter sonunda X-Evo 250 aldım.
Gayet memnunum sonuçtan
Neden X-evo derseniz?
1- 250cc 22HP gayet yeterli performans ve ekonomi de.Ara hızlanması en iyi motor.0-100 de bile çoğu 250/300 cc den iddialı
2- Yakıt ortalamarı 250 sınıfında geneli aynı Piaggio zaten çok yakmıyor enjeksiyonlu makina. sym biraz daha iyi ama 19hp ağır kalıyor seri değil.
3- 2 bölmeden açılan yekpare bagaj kask mont vs çok rahat sığıyor.
4- Oturuş pozisyonu dik, ayak koyma yerleri uzun, SisyBar ve sele rahat uzun yolda ve şehir içi çok iyi.(Motoru şehirdışından alıp 400km yaparak geldim)
5- Parça kalitesi çok iyi ve Gösterge panelinde dış ısı ya kadar herşey var.
6- Servis Y/P Sorunu yok ve br çok marka/modelde kullanılan sorunsuz motor.
Teşekkürler.
Hocam joymax 19 hp değil. 17kw yani 23 hp ye tekabül eder.
Bu arada xmax 250, joymax250 den daha seri diyenler olmuş ama buna eminmisiniz ?
Sonuçta xmax250 de 20 hp lik motor var. Daha seri olduğuna eminmisiniz ?
-
yeknet adlı üyeden alıntı
katılıyorum. Bu segmentte diğer seçenekleri çeşitli nedenlerden dolayı eledim. Dediğiniz gibi kalite algısı olarak 3 marka öne çıkıyor. Yamaha, Suzuki, Piaggio. Sym joymax da nispeten uygun fiyat/kalite ve konforundan ötürü listeme girdi.
Daelim plastik kalitesi yönünden bana en kötü gelen model oldu ve 2. eli nerdeyse ölü. Yoksa performansı en iyi ve dizaynı hoş aslında.
Yamaha xmax halen olabilir diyor mantığım (sırf 2. eli sağlam meret, satmak gibi bir derdiniz yok değerinde alıcısını bulur) ama aynı fiyata daha düşük km de daha yeni model diğerlerinden bulabiliyorum. Bir de selesi en sert olan yamaha gerçekten, bu açıdan benim konfor kriterlerime hiç uymuyor. Xcity de yine dik oturuş pozisyonu önde ayak koyma yerinin olmayışı ve olmayan sele altı bagajı ile elediğim bir model. Topcase kullanmak istemediğimden sele altı büyükçe bir bagajı olması gerekiyor. Bagaj tasarımı olarak kimilerine göre garip de olsa ben xevo'yu sevdim. Stop/sinyal lambaları haricinde (led olsa fena olmazdı) beğenmediğim bir yeri yok. Bagajın arkadan topcase gibi açılması seleyi açmadan arkaya kask sığabiliyor olması bir avantaj.
Sanırım Xevo üzerinde yoğunlaşacağım. Sıfır alıyor olsam düşünmem ama 2. elde alternatif ne bulursam bütçeme uygun onu alacağım gibi.
Tercih sıralamam (hepsi 2014 ve üzeri)
1- Piaggio Xevo 250
2- Suzuki Burgman 200
3- Sym Joymax
4- Yamaha Xmax
2014 model Joymax grubunda birisi 9000 e satmış o fiyata o motor güzel ama diğerleri kadar kaliteli bence değil,
Piaggio da çok kişisel bir olay seven çok sever bana tuhaf geldi değişik bir tasarım, ama bildiğim kadarıyla 2011 de o kasa çıktı dolayısıyla temiz bir piaggio nun illaki 2014 olmasına gerek yok diye düşünüyorum, bütçenize göre 2014 alıcam diye kendinizi kasmanıza gerek yok misal benim aldığım motor 1 yılda 5500km yol yapmış ben 1 haftada 1000km e yakın yol yaptım
İyi bakılan iyi marka motorlarda genelde yıpranma çok olmuyor ayrıca satıcam dersenizde çok zorlanmadan satabilirsiniz.
-
Piaggio da 2013 de olabilir, önceki motorum 2013 olduğundan psikolojik sınır 2013.
9000 e temiz Joymax çok zor. Kmsi yüksektir tahminen. Normalde 11000₺den aşağı ilan yok takip ediyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)