Silverwing400, Burgman400 ya da Majesty400.Hangisi?
Reklamlar
-
05 Haziran 2006, 22:12
#1
Arkadaşlar, yakın gelecekte bu 3 motosikletten birini almayı düşünüyorum.Hepsi de gerçekten güzel makineler.Sitelerinden teknik özelliklerini alıp kendimce bir kıyaslama yapmaya çalıştım.Bazı noktalarda biribirlerine olan üstünlüklerini tesbit ettim.Örneğin, Silverwing ve Majesty'nin lastikleri ön 14/ arka 13 inch iken Burgman'da her iki lastik ölçüsü de 13 inch.Burgman bu üçlüdeki en hafif motor.Yalnız benim pek bilgi sahibi olmadığım bazı teknik veriler var.Özellikle yakıt tüketimiyle ilgili olduklarını düşündüğümden bu veriler hakkında size danışmak istedim.Bilen arkadaşlar yanıt vereblirse çok makbule geçer.
1.Silindir çapı ve strok verileri ne fark yaratır?(Silverwing verileri hayli farklı)Acaba çift silindirli olduğu için çapı küçük tutmakta mahsur görmemişler mi?Bu ne gibi sonuçlar doğurur?Yakıt tüketimini olumsuz etkiler mi?Çift silindir yüksek hızlarda avantaj mıdır?
Silverwing 64x62 mm
Majesty 83x73 mm
Burgman 83x71 mm
2.Çift silindir yakıt tüketiminin artması anlamına gelir mi?
3.Sıkıştırma Oranı ne demektir?Düşük olması ya da yüksek olması ne sonuç doğurur?
Silverwing 10,8 : 1
Majesty 10,6 : 1
Burgman 10,2 : 1
4.169 kiloluk 250 cc'lik bir X-Max'ın yakıt tüketimi ile 200-230 kiloluk 400 cc'lik bir maksinin (motor cc'lerinden yola çıkarak) birbirine yakındır desek hata etmiş olur muyuz?(Motor hacmi büyüktür daha az zorlanır mantığıyla bu soruyu soruyorum).Yoksa motosikletin ağırlığını ve yüksek hacim-yüksek tüketim denklemini düşünerek bu soruma saçma diyelim ve hiç cevaplamayalım mı?
Cevap ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
05 Haziran 2006, 22:40
#2
Ben olsam şu anki şartlarda Honda Silverwing 400 derim.
Nedeni:
1) Burgman 400 K7 şu an japonyada piyasada ama daha avrupaya getirmediler, yani yenisi çıkmış olan bir modelin eskisi alınmaz bence...
2) Silverwing 400, 600cc'lik modelden türetildiği için daha heybetli görünüyor ve göreceli olarak daha konforlu denilebilir.
3) Yamaha Majesty 400 bir şekilde Türkiye'de fazla satmadı, bu nedenle tercih etmezdim.
4) Honda ise bu üç firma arasında herhalde Türkiye'de en yaygın ağa sahip olan firmadır.
-
11 Haziran 2006, 02:15
#3
Bencede Honda , Cunku hayat onda
2011 Model Motoran Karry 125 (Çakma Vespa Gts 250)
-
11 Haziran 2006, 02:28
#4
dostum nacizane önerim x-max 250 olacaktır...tork sıkıştırma yüksek hacim blemiyorum...estetik ve görsel açıdan önerim...saygılar...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
11 Haziran 2006, 02:30
#5
-
11 Haziran 2006, 02:37
#6
hocam bak bgnkı motokeyf programında hondayı ıncelediler motokeyf.com sıtesınden programı ındır test sürüşünü izle derim mutlaka program gerçekten çok güzel testleride çok güzel yapıyorlar scooter seçimine gelince benim tercihim burgman olurdu amamerak ettiğim neden xmax ı bırakıp maxi 400e geçiyorsun şehiriçinde kullanımı düşündüğün zaman zorlanmazmısn?maxi scooterlar hakkında hiç bilgim yok ama baharda abiye alıcas ben x max o sılwer tutturduk bilgilendirirsen çok sevinirm şimdiden kolay gelsin seçiminde
-
11 Haziran 2006, 13:21
#7
kesinlikle honda. dün ntv de test yaptılar. keşke izleseydin
-
11 Haziran 2006, 22:36
#8
Honda daha iyi bence motor güçlü ancak ağır.
-
11 Haziran 2006, 23:51
#9
yaklaşık bir aydır majesty 400 kullanıyorum(2005 model).Ayrıca zat 150 scooterim da var şehiriçi için bana zat çok pratik geliyor çünkü yamaha biraz ağır.Majesty kullanımı çok zevkli bi motosiklet otobanda 170 gördüm.yakıtıda 100 km de 4.2 ile 4.5 litre arasında.Burgman ile majesty arasında kalmıştım bende ama yamaha yurt dışı testleriyle biraz öne çıktığı için tercih etmiştim.
-
12 Haziran 2006, 00:06
#10
Silverwing benimde hayalimdeki motor görünüş olarak burgman ve majesty den daha heybetli saglamlık olaraksa honda dünyadaki en iyi motor üreticisi bi arkadaşım suzuki,yamaha,kawasaki ve honda nın race motorlarına dönem dönem sahipti sonuçta bu 4 motor dan en saglamının honda oldugunu diger markaların zaman zaman arıza cıkardıgını söylemişti ama honda sı hiç arıza cıkarmadı..
silverwing hakkında daha detaylı bilgi istiyorsan ve ingilizcen varsa şu siteye bakmanı öneririm..
www.silverwing.org
umarım silverwing alırsın..
-
12 Haziran 2006, 00:07
#11
arkadaşım ben de senin gibi çoooookkkk arada derede kaldım. buraya kaç topik açtım, ledo ya kaç kere danıştım bilmiyorum. ama sana şunu söyleyebilirim ki inan deneyimlendim de konuşuyorum, eğer şehir içinde kullanacaksan piaggio x8 250 premium u dene. burada yaygın bir laf var, "saydığın markaların hiçbiri seni üzmez".... çok doğru. ama daha doğrusu amacına daha uygununu bulmak...
ben 400 lük alacağım diye yola çıktım ama kullanıcılardan yaptığım ciddi araştırmalar sonucunda hepsinin negatif yönlerini öğrendim. hepsine bin bir kere bunu unutma, ben öyle yaptım. ben kendi görüşlerimi anlatayım katılır ya da katılmazsın.
silverwing 400 ün tipini beğenmiyorum, ama çift silindirli olması avantaj. bunu çift silindirin avantajını yılda kaç kere hissedebilirsin bilemem. belki de hiç. tamam performansı iyi ama hangisinin kötü ki zaten. yakıt sarfiyatlarından kimse bahsetmiyor ama ciddi şekilde yakıyor 400 lükler de.
burgman 400 çok dengeli diyorlar, bindim, iki tekerlek arası o kadar uzak ki, tüm virajlara odun gibi girmek zorundasın. yatmana imkan yok. yattığın an yerdesin, ayrıca her kasiste emin ol altı vuracaktır.
majesty i dikkate almadım, daha çok t max ın iyi olduğundan bahsediyorlar. buna da bindim ama haksızlık etmeyeyim ama içim ısınmadı.
şimdi kriterlerimiz aynı mı bilmiyorum ama ben seçim nedenimi sayayım. ben de araştırırken böyle ayrıntılıyazan arkadaşlara çok dua etmişimdir. yine son karar senindir. baktım, italyan sitelerinden araştırdım ve piaggio nun yeni çıkan x8 250 premium umunun full enjeksiyonlu artı 22 hp olduğunu öğrendim. x8 200 den tipi daha güzel ayrıca 200 lüğünü kullanan arkadaşlardan yakıtının çok az olduğunu öğrendim. e full enjeksiyonlu daha az yakar fikrinden yola çıkarakr gördüm ki 30 milyon liralık benzinle çok rahat 300 ü aşıyorum normal kullanımda. yani daha normal kullansam yani yavaş 350 olur gibi.
motor dengeli, eşimle binecektim ve şu anda çok memnunuz. bebek yokuşunu 80 le çok rahat çıkıyoruz ve hızlanarak. ve 130 gördüm tahmin ediyorum 150 yi çok rahat vurur kadran 180. zaten gerek de yok 100 ü geçmeye benimf ırsatım fazla olmuyor. ve en önemlisine geleceğim ki, dene göreceksin burgman 400 ün performansından daha iyi. 250 lik ama hafif ve trafikte çok çok daha rahat. giremeyeceğin yer yok. burgman tipi güzel ama manevra kabiliyeti düşük.
deneyimli arkadaşlardan özür dilerim belki fazla yazdım ama ben de amatörce yardımcı olmak istedim. gerisi senin, ama binmeden anlamazsın ve x8 250 yi dene görecekin doğru karar olacak...
-
12 Haziran 2006, 16:16
#12
silverwing 400 iyi bi seçim...
-
13 Haziran 2006, 20:28
#13
piaggio X9 500 evolution hepsinden iyi degil mi ????
-
14 Haziran 2006, 21:07
#14
eniyi kymco
bence üçüde değil kymco xctıng 500 al ama illa bunlardan diyorsan majesty derim ama en iyisi kymco
-
14 Haziran 2006, 21:35
#15
gilera nexus 500 ü es geçmeyelim
-
14 Haziran 2006, 21:58
#16
benim sana tavsiyem şu olur herşeyden önce 400 ara model de kalma. strok filan falan bunlar tabiiki değişkendir. silindirin 400cc olabilmesi için içine açılan hacimdir bunlar. 2 silindir olunca 400cc 2ye bölünüyor dolayısı ile strok ve çaplar değişiyor. bu oranlar seni fazla etkilemez. çok teknik detay bunlar. yakıt konusunda 2 silindir olmasıda fazla yakar anlamına gelmez ama 400-500 cc lik makinalar genel olarak 200 liraya yaklaşıyorlar. bende tek atışla yamaha black max al simsiyah bir makina, teknik olarak ciddi çok iyi, ayrıca da suzukide paslanma sorunları var, alman bir dergide okuyorum hala, honda diyince 600 cclik makinadır bence gerek yok çok hantal gövdesi var neredeyse goldwing gibi. benim sözlerim bu kadar
-
16 Haziran 2006, 00:05
#17
Görüş ve bilgileriniz için çok teşekkür ederim arkadaşlar.Kafamda bazı şeyler oluştu sanki.Ellerinize ağzınıza sağlık.
-
16 Haziran 2006, 19:39
#18
HONDA SİLVERWİNG HEM TİP HEM GÜÇ HEM HIZ İYİ
-
16 Haziran 2006, 19:46
#19
-
23 Haziran 2006, 22:54
#20
Aynı dertten müzdarip biri olarak başlığı hortlatmaya karar verdim.
Yamaha'nın görünüşü daha iyi olmakla beraber Honda'ya meyilli gibiyim.
Silver wing kullanıcıları var mı? Diğer motorların kullanıcıları eksi ve artılarını değerlendirebilirler mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler