Kararsız kalmış yeni motosikletçiye yardım
Reklamlar
-
Öncelikle kendimi anlatayım...
Ehliyetim 1 ay içinde çıkacak. Daha önceden hiç motosiklet kullanmadım.
Çok iyi bisiklet kullanıcısıydım. Ama tahmin ediyorum ki, ikisinin pek alakası yoktur
Forumdaki faydalı bilgiler ve sürüş teknikleri kısmındaki çoğu yazıyı okudum.
Ayrıca, B sınıfı ehliyetim var, ve 4 yıldır sürekli olarak araba kullanıcısıyım.
Oradan biliyorum; hız tutkum yoktur. Motosikleti, fakülteye gidiş gelişte kullanacağım. Yaş 22.
Motosiklet her gün en az 50km yol yapacak. Buna göre değerlendirin modelleri lütfen.
Sağlam bilgi alacak kimsem yok; çevremde hiç kimsenin motosikleti, hatta A sınıfı ehliyeti bile yok. Ben ilk olacağım
Bütçem en fazla 4000 lira. Görünüş olarak beğendiklerimi araştırdım.
11 adet model buldum, ve bazı bilgilerini ekledim.
Fiyatlarına göre sıraladım, fakat bunun sebebi şudur;
Silindir büyüklüğü arttıkça bazılarının gücü azalmış. Kararsız kaldım.
Her birinin konusunda çokça yorum da okudum.
Lakin her birinde, olumlu da olumsuz da yorum var; bu yüzden daha da kararsızlaştım.
Hangilerini tavsiye edersiniz?
Olumlu, olumsuz yönleri nelerdir?
Muhtemel arızalar, kronik sorunlar, yakıt tüketimi, titreme, yokuşlarda performans gibi konular...
Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
En kısa yorumlarınız bile değerli dostlar...
Reklamlar
-
lifan em150l bazı bayilerde kampanyada 3230 lira bilgin olsun. bugün gördüm daha
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------
bu listeden vulture yada drift öneririm. ayrıca 2014 bajaj discover bulursan 4000 e bırakıyorlar. bu listedekilerin hepsinden iyidir. Ben şahsen Kubanın hp değerlerine vs. inanmıyorum. Dediğim gibi 4000 e discover bulursan süper olur gerçekten saydıkların modellerden çok farklı. vulture belki daha iyi olabilir bazı bakımlardan ama onun da yakıtı fazla nispeten.
-
Denizli'de İlyas usta var 2. Sanayide buralılar bilir 2. El bi motosiklet gostermeye gittim kesinlikle ybr diyor da seninle ayni bütçem. Git drift al üzmez seni dedi ama onda da gazlayınca iyi içiyor diye bi video izledim. Küba asya sakın alma kanka oluruz diyor. Buradaki Kuba bayisin çokca başını ağrıttım onlarda ravan diyor. Kafam senden farksız. Birde unutma 4000 bütçen ama hem kendi korumaların hem motor koruması sigortası ruhsatı var. Allah yardımcın olsun.
-
Lifan'ı o fiyata hangi bayiler veriyor?
İstanbuldaysa, gidip bakar konuşurum
Listeden, Drift'e çok iyi diyorlar. Bir sürü yorum okudum ve bu kanaate vardım.
Vulture... Listeye koydum ama çok sıcak bakamıyorum. 162cc, çok yakar diye...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Drift sanırım iyi olacak.
Mesela araba kullanan arkadaşlarım hep 3000li devirlerde gezerken, ben 2500den yukarı pek çıkmıyorum. Motorun bağırma sesi hoşuma gitmiyor. Sanırım motosikletimi de böyle kullanırım, az yakar...
Ve, 4000lira bütçeyi motosiklet için ayırdım. Korumalar için de 1500 hazırladım. Yeterli olur mu sizce?
-
Ben de benzer durum ve fiyatlarda sorunsuz ucuz sorun çıkarmayacak ve ybr titreşimsizliğinde sıfır motor arıyorum, benimde aklımda kuba pars,salcano wolf ve yeni ybr tiplisi, arora yebere tipinde olan motor var, kuba parsı denedim titreşim yoktu fena değildi ama kullanıcı yorumu bulamadım satan adam bile ybr al bunu alma gibilerinden konuştu ybr de satıyordu, salcano da ybr motoru var deniyor ve kaliteli duruyor, arora ise ybr nin yenisinin aynısı gibi bi modeli var ve hatta cc si daha büyük 137 tipi çok güzel, arora yı yakından görüp denemedim wolf ü gördüm eski ybr nin tıpa tıp ı gibi, küba pars,arora yebere, salcano da 2 model ve rks titanic 150 arasında kararsızım,discivery st 125 i titreşimden eledim, eski ybr ve cbr 600 kullanıcısıyım ucuz ybr tadında şehir içi iş görecek arada dağa bayıra köye gidecek motor bakınıyorum ilerde birde cb 650f alıcam yanına küçük motoru bunu uzun süre satmayacağım sizin tavsiyeleriniz nedir, arora yı bayiyi bulsam hemen test edicem
-
Drift der köşeme çekilirim Ybr kadar kaliteli mi değil mi bilmem ama yüzlerce kullanıcının yorumuna göre (kendim dahil) zincir ve yakıtından başka problemi yok bence
-
03 Ağustos 2015, 20:12
#7
modeller hakkında bilgim yok ama bende yeni bir kullanıcıyım ve bana böyle sorduğumda bajaj markasını önermişlerdi ve şuan çok memnunum bi bak istersen derim.
-
03 Ağustos 2015, 20:16
#8
Hocam lifanı mifanı boşver hemen bi bajaj bayiine gidiyorsun sıfırı 3000 tl olan bajaj boxeri alıyorsun taş gibi motor yedek parçası ucuz servis ağı süper...daha ne olsun
-
07 Ağustos 2015, 21:17
#9
Alabilirseniz bajaj yada japon alın. Çinliye verilen para çöp olur. Yine de çinli olacaksa torku yüksek olanı alın..
-
07 Ağustos 2015, 22:49
#10
Ikinci el ybr alir cocuklarima bile surdururum suan baska motor alacağım ybrden vazgecmem elimin altinda ilk goz agrim olarak duracak
-
08 Ağustos 2015, 02:24
#11
Çinliyle ilgili yorumlara bayılıyorum. Gerçekten bayılıyorum. 12 bine dayandı kilometrem, benlemi yaşayacak diye kullanıyorum, bakımları vaktinde yapılıyor. Şu bilmeden bilmek varya, o çok saçma. Tamam japon illa daha kaliteli, ama çinliler de çöp değil artık. Bunu aklınıza yazın.
Soruya gelince, içlerinde tork ve hp olarak öne çıkan mondial mr150 saçma lastik ebatlarından ötürü en hızlıları değil. Ama yokuşta, rüzgara karşı sürüşlerde güç farkını ortaya koyuyor. Tabi gücün bedeli olarak ta diğerlerinden çok yakıyor. Boyun 1,75 üzeri ise ebat olarak küçük kalır. Titreşim yok diyemem, ama şahsen 250 km yolu tek seferde gittim, uyuşan bir yerimde yoktu.
İçlerinde en kalitelisi lifan eml150l. Yakıt olarak ta oldukça iyi olduğunu kullanan bir vatandaştan duymuştum. Mantıklı bir tercih olabilir.
Drift biraz daha sportif bir tarz sergiliyor, ebat olarak ta biraz daha iri duruyor. Mantıklı olabilir. Blok benim motorla aynı, silindir ve piston farklı.
Yedek parça olarak en uygunu ve en bol olanı mondialdir şüphesiz.
-
08 Ağustos 2015, 04:40
#12
1.vulture
2.pars
3.drift
ama en güzeli vulture
-
08 Ağustos 2015, 13:36
#13
A.Türker adlı üyeden alıntı
1.vulture
2.pars
3.drift
ama en güzeli vulture
Her ne kadar zevkler tartışılmaz olsa da bence de en güzel görüneni vulture. Ben yakıtı da önemsemiyorum, özellikle yokuşlarda verdiği tepki 150 cc için fazlasıyla iyi. (Not: aslında 162cc)
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
08 Ağustos 2015, 13:40
#14
Bi ton çili kullandım. bilerek yazıyoum. Bilmemi sağlayan ise kullandığım japonlar. Çinllerle ilgili olumlu yorum yapanlar hiç japon kullanmamış olanlar..
-
08 Ağustos 2015, 14:19
#15
çinli de kullandım, kesinlikle alınmaz demiyorum ama, o paralara bajaj alabilirsin, bir süre kullandıktan sonra dış görünümün ve kağıt üstündeki, cc, hp değerlerinin o kadar da önemli olmadığını daha iyi anlarsın
-
10 Ağustos 2015, 00:16
#16
tozluklu adlı üyeden alıntı
Bi ton çili kullandım. bilerek yazıyoum. Bilmemi sağlayan ise kullandığım japonlar. Çinllerle ilgili olumlu yorum yapanlar hiç japon kullanmamış olanlar..
Hocam eskileri bilmem ben, yeniler gayet iyi, tabiki 125-150 cc commuter grubundan bahsediyorum. Arkadaşın ybr'si ile baya haşır neşir olmuştum. Görüşlerim;
Malzeme/işçilik daha iyi. Torkunun düşüklüğünü yokuşlarda belli ediyor, uygun şartlarda top speedi daha yüksek, oturuş pozisyonu daha rahatsız (ben 179 boy ile öne doğru eğik acayip bir pozisyonda kalmıştım) ciddiye alıncak kadar daha düşük yakıt tüketimi var, sıfırı da ikinci eli de dünya para. Bu gün motor alacak olsam yine kendi motorumu ybr'ye tercih ederdim. Daha şık görünüyor (bence) daha güçlü, oturuşu daha rahat. Tabi cbf ile kıyaslarsam o zaman cbf daha ağır basar o başka. Ama o da o paraları etmeyecek kadar pahalı. Pulsar üst üste zam yemeseydi neredeyse pulsar parasıydı şimdi
Pisman adlı üyeden alıntı
çinli de kullandım, kesinlikle alınmaz demiyorum ama, o paralara bajaj alabilirsin, bir süre kullandıktan sonra dış görünümün ve kağıt üstündeki, cc, hp değerlerinin o kadar da önemli olmadığını daha iyi anlarsın
Hocam o paralara dediğiniz bajajların biri 4 vites ön arka kampana, diğeri balansörsüz. Tek seçenek kalıyor geriye. 125 cc olanı.
-
10 Ağustos 2015, 00:51
#17
Bajaj Discover 150F verelim Hem yedek parça uygundur (düşürüp sinyali kırdınız, 15 lira orjinali).
Sabah ararsanız forumdan olduğunuzu söyleyip, az daha indirim yaparım. 1-2 gune takasla gidecek ama önceliğim satmak.
İlan linki: http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...23832005/detay
-
10 Ağustos 2015, 01:49
#18
Moderatör
efendy06 adlı üyeden alıntı
Çinliyle ilgili yorumlara bayılıyorum. Gerçekten bayılıyorum. 12 bine dayandı kilometrem, benlemi yaşayacak diye kullanıyorum, bakımları vaktinde yapılıyor. Şu bilmeden bilmek varya, o çok saçma.
İşte tam olarak senin yaptığın şey bilmeden bilmek.
-
10 Ağustos 2015, 17:16
#19
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
İşte tam olarak senin yaptığın şey bilmeden bilmek.
Neye dayanarak bu sonuca varabildiniz merak ediyorum. Ben diyorum ki biniyorum çinliye, masraf falanda yapmıyorum. Rutin bakımlarını yapıyorum, hiçbir sorunum da yok. Üstelik aman çukura girmeyim, bozuk yolda sürmeyim derdim de yok, benlemi yaşayacak diye biniyorum. Hiçbir yorumumda çinli daha kaliteli demedim, eşit bile demedim. Ancak şunu kabul edin, 125-150 cc commuter sınıfında satılan japonlar ölçüsüz pahalı. 250 cc olunca iş değişiyor onu kabul ederim her halükarda, ancak 5,750 tl'ye cbf de alınmaz ybr de.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
10 Ağustos 2015, 17:30
#20
Moderatör
efendy06 adlı üyeden alıntı
Neye dayanarak bu sonuca varabildiniz merak ediyorum. Ben diyorum ki biniyorum çinliye, masraf falanda yapmıyorum. Rutin bakımlarını yapıyorum, hiçbir sorunum da yok. Üstelik aman çukura girmeyim, bozuk yolda sürmeyim derdim de yok, benlemi yaşayacak diye biniyorum. Hiçbir yorumumda çinli daha kaliteli demedim, eşit bile demedim. Ancak şunu kabul edin, 125-150 cc commuter sınıfında satılan japonlar ölçüsüz pahalı. 250 cc olunca iş değişiyor onu kabul ederim her halükarda, ancak 5,750 tl'ye cbf de alınmaz ybr de.
Ben tartısma yaratmak için bu yorumu yapmıyorum. Ayrıca çin motosiklet gitmez de demiyorum. Sadece bilmeden bilmek cümlesi biraz size hitap ediyor o yüzden belirtmek istedim.
Bir gün iyi bir motosikelt kullandığınızda kendi düşüncenizi kendiniz oluşturacaksınızdır zaten. Ben kimseye neden çin motosikletin var, ya da kücümser, alaylı gözle bakmıyorum, derdim bu değil, sadece yapılan yorumların yersiz olduğu kanısındayım. Yoksa herkes bütçesine göre tercihini yapar. Ben çin malda kullandım , italyanda kullandım japonda.. O yüzden görüşüm oldukça net.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)