Mondial 100 UAG mi Mondial 100 MG Prince mi ?
Reklamlar
-
28 Haziran 2015, 06:18
#1
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım ve burayı çok sevdim.Lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum.
01.01.2016 itibariyle yürürlülüğe girecek yeni ehliyet yasasından bende yararlanacağım.Fakat alabileceğim motor 125 cc ve altı olmak zorundaymış (A1) . Ve başlangıc motorsikleti alacağımdan ucuz olmasını istedim.Yamaha ve Honda'yı bu nedenle eledim.Mondial markaya baktım ve indirim olduğunu gördüm ancak indirim yapılan motosiklet (UAG 100) bana pek hoş gelmedi tasarım dolayısıyla.Ama bi yandanda indirim güzel.Yani MG 100 le arada 500 lira kadar fark var ve ben bu kadar farkla ekipmanlarımı almayı düsünüyorum.Tasarım olarak MG 100 Prince ve Superboy'u beğendim.Aralarında tek fark MG 100 deki ön frenlerin disk olması ama max:85 km olan motosiklette pek bir önemi yok sanırım.Lafı uzatmayım dedim ama yine uzattım affınıza sığınarak
Sizce hangisini almalıyım ?
Sizce başlangıc motosikleti icin tasarım önemli mi ?
Yardımlarınızı bekliyorum. (Ehliyet alana kadar trafiğe kapalı yerde ögrenmeye çalisacagim.)
Reklamlar
-
28 Haziran 2015, 07:04
#2
hemen hemen ikiside aynı gibi sayılır 100 mg superboy var sürücü kursunda eğitim veriyoruz 3 seneye yakında kullanıyorum şimdi tecrube eder kullanımımı arttırayım dersen alınabılır ama bazı sorunlarını göz ardı etme yaşamış oldugum deneyımlerden ornek vereyım
şimdi 100 mg superboy aldın
1 - ilk yapacagın benzin filtresi olmadıgı için hemen bir benzin filtresi taktır 10-15 tl malıyetle aksi halde karburatör hemen tıkanıyor bu seni uzun bir süre sorun yaşamadan götürür
2- biraz cansız motordur yokuşlarda hemen canı biter özellikle iki kişi oldugunda ama tekken bazı yokuşlarda gitmem demez gitmediği durumlarda 1 vitesle herturlu çıkarsın ama fıtıfıtı çok zorlamadan zorlarsan debrıyaj balatasından yer
3 - firenler nispeten eh işte ama dikkat edeceğin konu ön fren soguklarda kitliyor gibi belkı bizdeki böyledir diyeceğim ama bir turlu çözemedik kışın dikkat etmen gerekir
4- 60-70 km hızla sursen bıle uzun yolda konforlu degıl tıtresımden dolayı eller ayaklar toto uyusuyor halıyle bunuda göz onunde bulundur bunun dısında kullanımı zevklı ben bu sorunlara bir nebze çözum getırmeyı dusunuyorum 100 cc oldugu ıcın 125 cc piston hiç sorunsuz oluyormuş olursa 150 bıle dusunuyorum ustamla karar kılacak sonrakı hamlemde arka dişliyi küçültmek olacak arka dişli küçülürse vites aralıkları uzar buda yuksek devirde kullanmadıgım ıcın tıtresımden bir nebze kurtarır dıslı ufaldıgında motorun gucu bır nebze dusecegınden cc yukselterek aynı guc oranında daha konfora yonelık surusler planlıyoruz
-
28 Haziran 2015, 08:00
#3
Öncelikle cevabınızı can kulağıyla okudum ( ) ve şu sonuçları aldım:
1.Benzin filtresini değistirebilirim.
2.Birkaç UAG 100 kullanıcısıyla konuştum ve çekis kuvvetinin çok iyi, yokuşlarda güzel çıktığını söyledi.Sanırım bu yönden tutumum UAG 100 tarafında olacak.
3.Frenler konusunda biraz korkum var.Superboy' da frenler "eh iste" ise , 2 taraftada kampana kullanan UAG 100 için düsünemiyorum bile. Birkaç yerde okuduğuma göre kitlenme olayı disk frenlerde olan birseymis.UAG 100 ün iki freni kampana olduğundan sanırım bu kısımdada tutumum UAG tarafından olacak.
4.Titreşim sorunu beni biraz üzdü malesef.Ama sanırım bu titreşim iki motosiklette de var.
Umarım sorunlarınıza çözümler getirebilirsiniz. Şahsen titreşim sorununa bulduğunuz çözüm gayet mantıklı.Cevabınız için teşekkürler, işime yarayacak ve değerlendirmeme yardımcı olacak.Şu anki duruma bakılırsa UAG alacağım gibi.
-
28 Haziran 2015, 09:24
#4
ayzek adlı üyeden alıntı
hemen hemen ikiside aynı gibi sayılır 100 mg superboy var sürücü kursunda eğitim veriyoruz 3 seneye yakında kullanıyorum şimdi tecrube eder kullanımımı arttırayım dersen alınabılır ama bazı sorunlarını göz ardı etme yaşamış oldugum deneyımlerden ornek vereyım
şimdi 100 mg superboy aldın
1 - ilk yapacagın benzin filtresi olmadıgı için hemen bir benzin filtresi taktır 10-15 tl malıyetle aksi halde karburatör hemen tıkanıyor bu seni uzun bir süre sorun yaşamadan götürür
2- biraz cansız motordur yokuşlarda hemen canı biter özellikle iki kişi oldugunda ama tekken bazı yokuşlarda gitmem demez gitmediği durumlarda 1 vitesle herturlu çıkarsın ama fıtıfıtı çok zorlamadan zorlarsan debrıyaj balatasından yer
3 - firenler nispeten eh işte ama dikkat edeceğin konu ön fren soguklarda kitliyor gibi belkı bizdeki böyledir diyeceğim ama bir turlu çözemedik kışın dikkat etmen gerekir
4- 60-70 km hızla sursen bıle uzun yolda konforlu degıl tıtresımden dolayı eller ayaklar toto uyusuyor halıyle bunuda göz onunde bulundur bunun dısında kullanımı zevklı ben bu sorunlara bir nebze çözum getırmeyı dusunuyorum 100 cc oldugu ıcın 125 cc piston hiç sorunsuz oluyormuş olursa 150 bıle dusunuyorum ustamla karar kılacak sonrakı hamlemde arka dişliyi küçültmek olacak arka dişli küçülürse vites aralıkları uzar buda yuksek devirde kullanmadıgım ıcın tıtresımden bir nebze kurtarır dıslı ufaldıgında motorun gucu bır nebze dusecegınden cc yukselterek aynı guc oranında daha konfora yonelık surusler planlıyoruz
98cc yazılı 125'lik ve 150'lik silindirler var 13mm pernolu pistonlu, 100'lük krank'a uygun. Onlardan almazsanız muayenede yakalarlar silindir büyüyo dikkat çekiyo 100cc altı vergisiz olduğundan dikkat edebiliyolar buna. Üst kapağı da değiştirmeden performans çok fark etmez ama. 100'lük kapağın subapları küçük.
-
29 Haziran 2015, 13:10
#5
HopeCool adlı üyeden alıntı
Öncelikle cevabınızı can kulağıyla okudum (
) ve şu sonuçları aldım:
1.Benzin filtresini değistirebilirim.
2.Birkaç UAG 100 kullanıcısıyla konuştum ve çekis kuvvetinin çok iyi, yokuşlarda güzel çıktığını söyledi.Sanırım bu yönden tutumum UAG 100 tarafında olacak.
3.Frenler konusunda biraz korkum var.Superboy' da frenler "eh iste" ise , 2 taraftada kampana kullanan UAG 100 için düsünemiyorum bile. Birkaç yerde okuduğuma göre kitlenme olayı disk frenlerde olan birseymis.UAG 100 ün iki freni kampana olduğundan sanırım bu kısımdada tutumum UAG tarafından olacak.
4.Titreşim sorunu beni biraz üzdü malesef.Ama sanırım bu titreşim iki motosiklette de var.
Umarım sorunlarınıza çözümler getirebilirsiniz.
Şahsen titreşim sorununa bulduğunuz çözüm gayet mantıklı.Cevabınız için teşekkürler, işime yarayacak ve değerlendirmeme yardımcı olacak.Şu anki duruma bakılırsa UAG alacağım gibi.
Simdi superboyda benzin filtresi yok o yuzden taktirman gerekli.fren olayina gelince hava soguk kisin diyelim ben hafif on frene dokunarak gidiyorum balata isininca frenler normale geliyor sadece demek istedigim soguklarda on frene dikkat etmen lazim normal yaptigin frenden daha cok etkili fren yapiyor ama isininca duzeliyir bundan dolayi eh iste dedim muhtemel yokuslarda ikisininde birbirinden farki yoktur sonuc olarak cc ayni 2 kiside ayni sorunu ikiside yapacaktir diger modeli bilmiyorum ama cokta fark olmayacaktir titresim ve yokus bizim icin sorun oldugundan bu cozumu getirdik ustamla bakalim yapip gorecegiz
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
29 Haziran 2015, 17:48
#6
Prince ve süperboy hakkında ikisininde forumda ilgili sayfalar var okursan faydalı olur sana benim princem var ve o kadar değişik motor kullandım ve 2500 kmde princeden çok memnunum yakıt çok iyi vergi 0
-
29 Haziran 2015, 19:10
#7
Bende prince var tavsiye ederim 5200km de şuana kadar sıkıntısı olmadı sadece devir teli koptu oda 5tl son hizi ibreye göre 110 115 civarı oda çok zor çıkıyor 100lülerin geneli aynı ileride 150cc yaptırabilirsin
-
29 Haziran 2015, 19:50
#8
-
30 Haziran 2015, 04:27
#9
Evet, farkettim ki prince daha çok tercih ediliyor.Hem tasarımı da diğerine gore daha hoş,ön frenler disk... Tam UAG 100 ile şansımı denerim diyordum yine kafam prince e gitti . Prince herseyiyle guzel fakat fiyatı beni tedirgin etti.Motosikleti malesef ben değil babam alicak ve o, indirim dolayısıyla UAG 100 düşünüyor
Eğer UAG 100 alırsamda diğer motosikletle fark kadar plaka,ruhsat, sigorta ödeyeceğiz.Neyse ki koruma ekipmanlarımı ben karşılayacağım.Bakalım babamı ikna edebilecekmiyim Prince konusunda.Yorumlarınız için teşekkürler.
-
30 Haziran 2015, 04:35
#10
Drift düşünebilirsin 135 cc ama on ccden sorun çıkacağını pek sanmam, polisler o kadar insafsız değillerdir herhalde :D
-
30 Haziran 2015, 04:45
#11
rynith adlı üyeden alıntı
2016 daki yasa ? :/
Anlamadım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:41 ----------
hatmatkat adlı üyeden alıntı
Drift düşünebilirsin 135 cc ama on ccden sorun çıkacağını pek sanmam, polisler o kadar insafsız değillerdir herhalde :D
Drift çok düşündüm cok sevdim ama sitesinde yazan 135 cc yazısını görünce tüm hayallerim yıkıldı.Buradaki polislerin bazıları cok insaflı baziları cok insafsiz.Drift ile insafsiz polislere yakalanırsam vay halime .Ah bi 18 yaşima gelsem, 150,250 liklerle karşılarından geçicem inşallah
-
04 Temmuz 2015, 01:19
#12
uag 100 luk alma sakın arkadasda var motor gitmıyor diger 100luk geciyor sana falconun 100lukugu onerım 125cc leri kovalıyor
-
04 Temmuz 2015, 22:00
#13
Konuyu kapatabiliriz 2 motordan da vazgeçtim denilebilir.Alacak olanlara tavsiyem ise kesinlikle MG Prince ve Superboy
-
04 Temmuz 2015, 22:43
#14
Çok düz bir cevap vereceğim
100 UAG alın
Kampanyada
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
prince teoride Cg zaten biraz modernleştirmeye çalışmışlar o kadar
Scooter düşünebilirsiniz başlangıç için 125 ardour kuba hasat veya kuba golf vs
ama pizacı zannedilmekten kurtulamazsınız
belki ilginizi çeker alternetif olarak düşünürsünüz diye
http://www.motoran.com.tr/urun/dante-100/
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
Konuyu hala okuyorsanız
Motosikleti Kırşehir'e götürebilme imkanınız varsa Ankara'dan da alabilirsiniz
Yiba çarşısında Mondial bayisi var yanlış hatırlamıyorsam
ekipmanlarınızı da motomax'dan veya yiba'dan alır dönersiniz
-
bajaj boxer alıp kafa rahat gezmek en iyisi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)