V-Strom 650XT ABS mi yoksa yeni VERSYS 650 mi
Reklamlar
-
25 Haziran 2015, 13:40
#1
Arkadaşlar öncelikle merhaba. İyisinizdir umarım. Yukarıda yazmış olduğum iki marka arasında kaldım. Bu iki motor hakkında görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Çok araştırdım fakat iş parayı vermeye gelince kafa baya bir karışıyor. Korkuyor insan acaba kötü bir makine alırmıyım diye. Benim isteğim uzun yol için eşimle birlikde az yakan ama yormayan. Artçıyı sıkmıcak malüm evli olunca hanım faktörü Orta sınıf bir enduro almak istiyorum.Özellikle kullanıcı yorumlarını da bekliyorum. Ayrıca şu dönemde kawasaki kullanan arkadaşlar hiç parça sıkıntısı çektiniz mi ? Şimdi den teşekkürlerimi sunarım.
Reklamlar
-
25 Haziran 2015, 13:59
#2
İkisi de çok güzel makineler.Bence tercih sebebi göz önüne alınarak Versys öne çıkıyor.
-Daha atik ve hafif
-Yeni sürüş modları ile daha kullanışlı,
-Yeni kasa çok tutuldu bence de yakışıklı,
-Artçı rahat eder.Bende bir önceki kasası vardı gayet rahat bir motor.
-
25 Haziran 2015, 14:09
#3
bende Versys tercih ederdim, daha atik, sportif sürüş, ancak suzuki nin 2. eli daha iyi, parça konusunda da öyle, burda belirleyici etken senin önceliklerin olacaktır. birde almadan önce kısa da olsa ikisinide sürmeye bak.
Altın elbiseli adamın orta sınıf enduro karşılaştırmasını izlemediysen bir göz at bence
-
25 Haziran 2015, 14:48
#4
fren ve viraj performansı için versys ama artcili uzun yol konforu için kesinlikle vstrom..üstelik yeni xt tel jantlariyla hafif araziye dahada uyumlu..
-
25 Haziran 2015, 16:48
#5
Öncelikle hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Benim önceliğim gezmek. Kafam o an nereye eserse hanımı da alıp gitmek. Altın elbiseli adamı izledim. Hondacıları kızdıracak bir video ama NC 750 X de güzel bir makina. Benim boyutlarıma uymadığı için pek düşünmedim. Tenerede iyi güzel hoş makinada ben görüntüsüne bir türlü alışamadım. Tabi 1000 cc hariç
-
25 Haziran 2015, 19:05
#6
cihhan adlı üyeden alıntı
........Altın elbiseli adamı izledim. Hondacıları kızdıracak bir video
ama NC 750 X de güzel bir makina.......
dostum sen altın kaplama adama kafayı takma,ona göre en güzel motor tekere gelen motordur
eş ile yola çıkılacaksa malum eşyamızda fazla olur,yüklü artçılı uzun yol motoru vstrom dur bunların arasında..
ayrıca nc 750 de düşük yakıt tüketimi ve sakin karakterli düşük devirli motoruyla kısa sürede çok tutuldu çok sevildi..
honda gibi bir markanında servis desteği var bunuda göz ardı etmemek gerekir,yazdığınız gibi biraz ebatları küçük kalıyor
e artçınızda varsa ve şehir içi ağırlıklı kullanacaksanız integra otomatik modelinide inceleyin derim,sele konforu mükemmel vites derdi yok..
ben şehir içi dur kalk trafiğe takıldığımda ki İstanbul da birçok güzergah da artık motosikletlerde aralardan ilerleyemiyor maalesef,ciddi olarak otomatik vites düşünüyorum ve tercihim nc 750 integra olacak..
-
25 Haziran 2015, 20:05
#7
Orta sinif enduro arastirmasini bos zaman buldukca bende yapiyorum. V-stromun 2007 modelini kullanıyordum daha önceleri, V motorun rahatlığı apayrı birşey kesinlikle. Ama yeni modellerde motorun hazırki karizmasını bozdular. (1000likler hariç)
Tenere660.. evet vahşi bir havası var insani cezbetmiyor değil, jant kombinasyonundan dolayi araziye içlerinde en uyumlusu ama gel gelelim tek silindir. 130 140 da hissedilir bir titreşim var.
Transalp800.. önceki modelleri çok dayanıklıydı ama bu model hakkında bi bilgim yok açıkcası. Görüntü pek cezbetmiyor.
Versys650.. şekli güzel ağırlığı iyi yakıt güzel.. Asfaltın dışına çıkınca kendini bozuyor.. e motorcuyuz biz ne zaman nereye surecegimiz belli degilki..
Esas alınacak makina tiger800xc aslında ama servis ağı çok yaygın değil henüz o yuzden çekiniyor insan. Gerçi triumph bu boru değil ama biraz da pahalı tabi
-
25 Haziran 2015, 20:25
#8
Ktm 650 cc v cift silindir. Seneye ins.
Toplumun en büyük yarasına merhem olacak bu motoru sabırsızlıkla bekliyoruz
-
25 Haziran 2015, 20:28
#9
V-Strom kullanıcısı olarak diyebilirim ki 2015 model Versys. Yeni kasada titreşim derdi halledilmiş. Ön teker 17 inç dolayısıyla daha kıvrak. Amortisörler daha kaliteli. Frenler çok daha iyi. Selesi konforlu. Artçı sürücü arasındaki mesafe V-Strom'dan daha fazla dolayısıyla artçı için daha rahat. Arka çanta ve yan çantalar ile artçılı olarak uzun sürüşler planlanıyorsa da gayetle altından kalkar, rahat ettirir. V-Strom daha iyi rüzgar koruması sağlar, satışı kolay olur, orta sehpası vardır zinciri yağlaması daha kolay olur. Scottoiler takılırsa Versys'in zincir derdi de ortadan kalkar.
Arka ve yan çantalar ile artçılı olarak uzun sürüşlerle seyahat ederken 650'lik motor bazen artçısız hali kadar güçlü olamayabiliyor. Bu yüzden bu tür seyahat eden insanlar bir süre sonra daha üst segmente kayma eğilimi gösterebiliyor.
-
25 Haziran 2015, 23:36
#10
Çok teşekkür ederim ilginiz için. Tiger da çok Sevdiğim bir motor fakat malüm fiyatı bütçeyi zorluyor
-
26 Haziran 2015, 16:17
#11
Bende 2. motor olarak yeni kasa V-Strom veya yeni kasa veya eski Versys alacağım,
Fuarda versys in üstüne oturmuştum ve çok begenmiştim, eski kasayıda zaten begeniyordum ama yeni kasadaki iyileştirmeler gayet olumlu yönde etkilemiş,
motoru kaucukla bağlamışlar ve titreşim belirgin oranda düşmüş,
sertliği ayarlanabilen showa ön amortisörler,
yeni nissin kaliperler,
yeni dizayn,
ve tabi motorun ECU sunda yapılan değişiklikler yeni kasa versysi öne çıkarıyor ancak
yeni kasa 27-28bin dersek eski kasada 19bin civarı dersek aradaki farkı vermeye değer mi?
Birde tabi Vee var v motorlu yeni v-stromlar çok hoş onunda eski nesile göre geliştirilen bir çok noktası var.
-
26 Haziran 2015, 17:36
#12
Cihan Bey merhaba. Ben 2015 Versys 650 sahibiyim ve yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Gerçekte çok hoş bir motosiklet. Gaz tepkisi, frenleri, viraj kabiliyeti, oturuş pozisyonu, vites geçişleri çok güzel. Zevkle biniyorum. Versys in motoru kendisini kanıtlamış bir motor. aynı motor ER 6 da ve Volcan S de var. Motor üzerinde Kawasaki biraz iyileştirmeler de yapmış. Sorun yok. Yeni Versys tasarım olarak da benim hoşuma gidiyor.
Fiyat açısından Versys, V-strom a göre şu anda %10-15 gibi daha avantajlı. Ben Versys 650 den memnunum.
sıkıcı tarafı nedir derseniz, maalesef Türkiye Distributörü Z- Moto. Sipariş ettiğim aksesuarların teslimi çok uzun süre aldı. Eminim özel yedek parçalar gerekirse yine uzun süreler bekleyeceğim.
Ama Versys 650 bana doğru karar verdiğimi düşündürüyor. Yine benim kararım Versys 650 olurdu.
Bu arada size küçük bir öneride bulanayım. Yamaha MT 07 nin spor Turingini hazırlıyor. MT 07 tracer. Tahmin ediyorum Versys fiyatında güzel bir alternatif olacak.
Kararınız ne olursa olsun kazasız, keyifli, güzel sürüşler dilerim.
-
26 Haziran 2015, 23:52
#13
Çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Kawasakinin aksesuarlarını yurt dışından alabiliriz diye düşünüyorum. Bana fiyat ve uygunluk açısından versys daha iyi geldi. Gözümü kapatıp 3 yıl kullanırım diye düşünüyorum. Ama XT de çok tatlı olmuş acaba bir süre daha bekleyip suzuki mi alsak
-
28 Temmuz 2015, 00:12
#14
İkisini de sürdünüz mü bende yakın zamanda motorumu satıp ikisi arasında seçimimi yapacağım, köy yollarında pati çeke çeke ilerlemek ve karter koruması, orta sehpa, rüzgar koruması, 2. el değeri gibi şeyleri düşününce v-stom diyorum ama öte yandan ters amortisörlü, daha kısa dingilli daha atik bir makina diyince de versys öne çıkıyor...
hayırlısı bakalım en büyük derdimiz versys ile v-strom arasında kalmak olsun
-
28 Temmuz 2015, 00:42
#15
murat312 adlı üyeden alıntı
Cihan Bey merhaba. Ben 2015 Versys 650 sahibiyim ve yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Gerçekte çok hoş bir motosiklet. Gaz tepkisi, frenleri, viraj kabiliyeti, oturuş pozisyonu, vites geçişleri çok güzel. Zevkle biniyorum. Versys in motoru kendisini kanıtlamış bir motor. aynı motor ER 6 da ve Volcan S de var. Motor üzerinde Kawasaki biraz iyileştirmeler de yapmış. Sorun yok. Yeni Versys tasarım olarak da benim hoşuma gidiyor.
Fiyat açısından Versys, V-strom a göre şu anda %10-15 gibi daha avantajlı. Ben Versys 650 den memnunum.
sıkıcı tarafı nedir derseniz, maalesef Türkiye Distributörü Z- Moto. Sipariş ettiğim aksesuarların teslimi çok uzun süre aldı. Eminim özel yedek parçalar gerekirse yine uzun süreler bekleyeceğim.
Ama Versys 650 bana doğru karar verdiğimi düşündürüyor. Yine benim kararım Versys 650 olurdu.
Bu arada size küçük bir öneride bulanayım. Yamaha MT 07 nin spor Turingini hazırlıyor. MT 07 tracer. Tahmin ediyorum Versys fiyatında güzel bir alternatif olacak.
Kararınız ne olursa olsun kazasız, keyifli, güzel sürüşler dilerim.
BİRADER BEN İZMİRDEYİM BİLMİYOM SEN NERDESİN AMA ÇIK YOLLADA SENİN HESABINI DÜZEVERİYİM..HEMEN BEN DE 2014 V STROM VAR..
ÖYLE BİR ANLATMİŞSİİM Kİ O ÇİRKİN MOTORU SANKİ SÜPER... STROMDA V 90 DERECE MOTOR PİÇ MAKİNA VAR ...YOK ER6 YOK VULKAN BUNLAR HEP SORUNU İDİ... VERSY DE SORUNLA ZATEN
TRANSALP.GR.COM
-
Tel jantı v strom sahibiyim. Avantajları:1. Müthiş parça bolluğu var. Hemen tüm parçalarının yerli üretimi mevcut. 100 liya krater koruma.160 liraya orta sehpa , 70 liraya radyator koruma taktırdı. Daha Turing cam falan da vardı ama onları givi almış bulundum. Keşke almasaydım. Adamlar tıpkısının aynısını 150 liraya yapıyor. 25 liraya da yağ filtresi var 60 liraya da. 20 liraya da debriyaj maneti var,300 liraya da. Her adımda ve anında yedek parçası mevcut.
2. XT modeli çok yakışıklı. Bakan bir daha bakıyor, her molada, her benzinlikte motoru meraklılara tanıtıyorum.
3.Motor gücü ve tork yetrli. Benim rodaj yeni bitti. Makine 2000 km oldu. Kitapta rodaj süresi 1800. Bugün bi gazladım anında 190 hız yaptı. Otoyolda 200 yapacak gibi.
4.sele geniş ve rahat. İki kişilik.
5. Topcase demiri fabrikasyon.ekstra para ödemiyoruz.
6.göstergeler versysten üstün. Vites göstergesinden yakıt tüketimine. Hava sıcaklığına kadar her şey var.
7. Arazi perfırmansı süper. Ama alıştıktan sonra.
eksiler:
1. Makine aşırı yüksek. Geniş sele ile birleşince bu yüksekli çok can sıkıcı oluyor. Artçı ile ışıklarda durmak deveye hendek atlatmak gibi. Yakında bacaklarda lif yırtılmaları falan başlar. Motoru geri geri itmek daha da zor. Bazen inip itiyorum. Geri vites ihtiyacı var.
2. Viraj kabiliyeti kötü. Çok kötü demiyorum ama kötü. Bundan önce yamaha kullanırdım. Virajda korktuğumu bilmem. Aksine en büyük zevkim motoru virajda yatırmak. V strom ile her virajda yavaşlıyorum. Buna ramen virajda yatmıyor. Yattı mı kalkmıyor. Şööyle bi geziyor, ondan sonra yola devam ediyor. Zannedersem yükseklikten.
3. Orjinal cam rüzgar almıyor ama müthiş ses yapıyor(rüzgar sesi). Sebebini daha çözemedim. Turing cam yan rüzgarda motoru savuruyor. Ben söktüm.
4.frenler zayıf ama panik frende bu bir avantaj
5.yakıt 120 ye kadar iyi. Benim gibi 150 altına düşmezseniz bir depo ile 300 km yapamazsınız.
6. Normalden fazla titreşim var. Bundan önceki naked motorlarım 0 titreşim idi. Bu bildiğin titriyor.
tüm bunların içinde viraja girememesi beni üzen tek konudur. Pişman değilim.
-
Bu Sınıfta kim ne derse desin v storm 650 1 tık önde
Herşeyi ile güzel motor
Konfor Yakıt kıvrak güçlü kendini geliştirmiş kanıtlamış blok yapısı piyasası güzel yedek parça bol
-
Fazer 8 i neden düşünmediniz
-
20 Haziran 2016, 16:12
#19
Konuyu açan arkadaşımız ne karar verdi acaba ?
Bende son 2 senedir Ymaah Tenere 660 vardı, çok keyifli zamanlarımız oldu kendisiyle. Biraz daha asvalt olabilen bir makine arayışı içine düşünce sattım.
Keşke satmasaydım.
Orta sınıf enduro makineler içinde ne vaad ediyorsa onu yapan, tipi (bence) ön güzel motosikletlerden biri olan bi makine satılmamalıymış.
Herneyse, alan kardeşim hayrını görür keyifle biner umarım.
Ben kararsızım. Nc750x, Versys 650 ve Dl 650 arasındayım.
Bugün suzuki bayiine gidip dl 650 inceledim, fotoğraflarda çok çirkin çıkan gri renk vstrom gayet güzel görünüyordu.
Öteden beri vstrom'u severim, bu yüzden tercihim vstrom olacak gibi.
Vstrom 2012 kasası itibariyle 69HP gücünde. Benim için muazzam bir fark demek bu, tenere katırım 47hp idi.
Vee acaip konforlu görünüyor, bakalım hakkaten öyle olacakmı.
Kawasaki versys'in geliştirmeleri yeni kasada çok iyi, ancak yeni görüntüsüne hiç ısınamadım. Sıradışı görüntüsü yerine biraz daha genç işi olmuş, sevemedim. ama malzeme kalitesi çok iyi, inceledim çok beğendim.
Vstrom ile versys motorlar aynı gücü üretiyorlar ammaa, burası öenmli versys hem frenlemede hem de suspansiyonda çok başarılı. Başarılı olmasına başarılı ama distributörü hakkında yazılan çizilenler sebebiyle cesaret edip de alamıyor insan.
Dediğim gibi, ön görünüşü beğenseydim distribütör konusunda riske girer alırdım ama olmadı. Unutmadan bir artı daha, versys'e topcase yakışmıyor. Benim için topcase önemli zira asfalt olduğu kadar dağ bayır yayla kamp seven biriyim. Saklama alanım olması lazım. Topcase takılı versys'leri begenmedim hiç birini.
Gelelim honda nc750x'e, benim bayıldığım bir makine nc750x, sorunsuzluk abidesi, saat gibi tıkır tıkır çalışan bir alet. Halen daha nc750x dururken neden gidim vstrom alıyorum derseniz sebebim şu (eğer fikrim değişmez ise) nc750x öyle kolay kullanılan öyle dengeli bir motor ki çok çabuk bayıyor. Bir de en kafa küçük olunca ne kadar tur camı falan da taksan ideal korumaya ulaşamıyorsun. Ama artıları çok, bir defa az yakıyor, önde deposu var, görüntüsü fantastik olmamakla beraber gri ve siyah renkleri çok modern herkesin beğenisine hitap ediyor, ee honda kalitesi ve yaygınlığı.
Birde asıl aslında rüyalarımı süsleyen makine, ktm'nin tek silindirli "ktm enduro r 690" modeli idi, ki çıplak hali ile kendileri cross makinelere benzese de, rally raid body kitler ile evladiyelik, ömürlük bir makineye dönüşür. Bu dediğim totalde 50bin tl üzeri bir rakam demek, bekledim ikinci elde görürmüyüz diye ama göremedik.
Neyse çok uzun yazdım sanırım, ben tercihimi 2016 model sıfır dl 650'den yana kullanıyorum gibi.
Üç motor da gayet güzel makineler hepsinin avantaj vbe dezavantajları var, kim neye öncelik veriyor ise onu alsın derim.
-
20 Haziran 2016, 18:08
#20
Oğuz Bey gayet faydalı bir yazı yazmış kendisine teşekkürler.
tenere hariç diğer motorları kullanmış biri olarak bende kendimce bir kaç kelam edeyim.
1- suzuki dl650 V-strom: uzunca yıllar hem 1000 hem de 650cc'sini kullandım,yakıt tüketimi,gidişi,performansı ve kısmen de tasarımı çok ama çok hoş. Dağdan bayırdan atlanmayacaksa çelik jantlısı her işi görür, çok hardenduro kullanıcaksa tel jantlısı da makuldur,yedek parça sıkıntısı eski kasasının hiç yok- yeni kasasının da bir çok parçası mevcut,yakıt tüketimi nc750 kadar olmasa da ona yakın tasarruflu bir motor. En büyük eksileri ise özellikle ısındığı zaman motor üzerinde iki kişiyseniz tutmayan frenleri üzerine bir de yükünüz varsa az yokuş aşağı iniyorken panik fren yaparsanız Allah'a emanet frenleriniz. Diğer eksisi ise Suzuki'nin Türkiye'de ki durumu, eski distribütörü zaten oldukça sıkıntılıydı, şimdi başka firmaya geçti ancak onlar da sadece motosiklet bölümünü devretmenin peşinde olduklarına dair dedikodular dönmekte. Suzuki'nin eski ve saygın ustaları mevcut olmasına rağmen distribütör konusu sıkıntı düşündürüyor alıcıları.
2- Kawasaki Versys: Hemen hemen her konuda DL650'nin bir gömlek üstü denebilir, ön süspansiyon ve amortisörler müthiş, frenler geç ısınıyor ve yeterli, performans ve gaz tepkisi iki kişi dahi binseniz fazlasıyla tatminkar ve farkını gaza dokunduğunuz an hissettiriyor, ben 2014'e kadar olan versys tasarımını itici bulurdum ancak 2015'te değişen kasada ki ninja farları çok yakışmış,heleki turuncusu mükemmel. Kawasaki'nin Türkiye'de akıbeti sürekli Trabzonspor kaderi gibidir, oysaki geçen sene Suzuki'den genel olarak daha fazla sattığı gibi ssh (satış sonrası hizmetler) konusunda son 2-3 yıldır artan satış rakamları ile birlikte stok konusunun eskiye nazaran daha az sıkıntılı olduğunu duymaktayım. İkinci el piyasası da oldukça hızlı.
3- Honca nc750x dct: kullanması scooter kullanmak kadar kolay olay, deposunun içine kask alabilcek kadar enteresan bir kullanım özelliği olan,ikinci eli çok hızlı, sıfırı honda güvencesinde olan yegane bir motor. ilk kullandığımda 'yuh artık' 'mükemmel lan bu' dedim, sanki altınızda bir xmax 250 varmışçasına kolay kullanılan aşırı pratik bir motosiklet. Honda güvencesi , servis ağı genişliği, ikinci el piyasası ve kullanım kolaylığı ve son olarak inanılmaz az yakıt tüketimi inanılmaz cazip kılsada iş biraz profesyonelliğe döndüğünde o kadar da parlak değil.. İlk sıkıntısı performansı, sıkıntı derken kusur bulmak adına yazmıyorum gerçekten sıkıntılı, normal bir kullanım için gayet makul ama 750cc performansı kimse beklemesin, xmax 400 performansına yakın bir sürüşü var, bunun da en büyük sebebi araba motorunu ikiye bölüp kullanmaları.. Honda Jazz modelinin motorunu direk ikiye bölüp Honda NC'lere teker teker yerleştirmişler, bunun da sonucunda 7-8bin devirlerde biten bir motosiklet çıkmış ortaya, eski araba motorunu emisyon değerine uydurabilmek için katalizatörle birleşince maalesef özellikle iki kişi seyahat edildiğinde ortaya yetersiz bir performans çıkıyor,önce de söylediğim gibi nc750 değil nc450 gibi hissettiriyor Fren konusunda suzukiden iyi, versys kadar iyi değil - yol tutuş konusunda da aşağı yukarı diğerleriyle aynı. Fakat kullanımı en kolay ve en az yakan motor olduğunu yeniden belirtmek isterim.
Tamamı tarafsız gözlemimdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)