Oğuz D. adlı üyeden alıntı
Konuyu açan arkadaşımız ne karar verdi acaba ?
Bende son 2 senedir Ymaah Tenere 660 vardı, çok keyifli zamanlarımız oldu kendisiyle. Biraz daha asvalt olabilen bir makine arayışı içine düşünce sattım.
Keşke satmasaydım.
Orta sınıf enduro makineler içinde ne vaad ediyorsa onu yapan, tipi (bence) ön güzel motosikletlerden biri olan bi makine satılmamalıymış.
Herneyse, alan kardeşim hayrını görür keyifle biner umarım.
Ben kararsızım. Nc750x, Versys 650 ve Dl 650 arasındayım.
Bugün suzuki bayiine gidip dl 650 inceledim, fotoğraflarda çok çirkin çıkan gri renk vstrom gayet güzel görünüyordu.
Öteden beri vstrom'u severim, bu yüzden tercihim vstrom olacak gibi.
Vstrom 2012 kasası itibariyle 69HP gücünde. Benim için muazzam bir fark demek bu, tenere katırım 47hp idi.
Vee acaip konforlu görünüyor, bakalım hakkaten öyle olacakmı.
Kawasaki versys'in geliştirmeleri yeni kasada çok iyi, ancak yeni görüntüsüne hiç ısınamadım. Sıradışı görüntüsü yerine biraz daha genç işi olmuş, sevemedim. ama malzeme kalitesi çok iyi, inceledim çok beğendim.
Vstrom ile versys motorlar aynı gücü üretiyorlar ammaa, burası öenmli versys hem frenlemede hem de suspansiyonda çok başarılı. Başarılı olmasına başarılı ama distributörü hakkında yazılan çizilenler sebebiyle cesaret edip de alamıyor insan.
Dediğim gibi, ön görünüşü beğenseydim distribütör konusunda riske girer alırdım ama olmadı. Unutmadan bir artı daha, versys'e topcase yakışmıyor. Benim için topcase önemli zira asfalt olduğu kadar dağ bayır yayla kamp seven biriyim. Saklama alanım olması lazım. Topcase takılı versys'leri begenmedim hiç birini.
Gelelim honda nc750x'e, benim bayıldığım bir makine nc750x, sorunsuzluk abidesi, saat gibi tıkır tıkır çalışan bir alet. Halen daha nc750x dururken neden gidim vstrom alıyorum derseniz sebebim şu (eğer fikrim değişmez ise) nc750x öyle kolay kullanılan öyle dengeli bir motor ki çok çabuk bayıyor. Bir de en kafa küçük olunca ne kadar tur camı falan da taksan ideal korumaya ulaşamıyorsun. Ama artıları çok, bir defa az yakıyor, önde deposu var, görüntüsü fantastik olmamakla beraber gri ve siyah renkleri çok modern herkesin beğenisine hitap ediyor, ee honda kalitesi ve yaygınlığı.
Birde asıl aslında rüyalarımı süsleyen makine, ktm'nin tek silindirli "ktm enduro r 690" modeli idi, ki çıplak hali ile kendileri cross makinelere benzese de, rally raid body kitler ile evladiyelik, ömürlük bir makineye dönüşür. Bu dediğim totalde 50bin tl üzeri bir rakam demek, bekledim ikinci elde görürmüyüz diye ama göremedik.
Neyse çok uzun yazdım sanırım, ben tercihimi 2016 model sıfır dl 650'den yana kullanıyorum gibi.
Üç motor da gayet güzel makineler hepsinin avantaj vbe dezavantajları var, kim neye öncelik veriyor ise onu alsın derim.