KTM Duke 390 Başlangıç için uygun mu?
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 17:27
#1
Merhaba arkadaşlar,
Bilindik bir kurumdan eğitim alıyorum, ay sonunda da ehliyeti alacağım bir aksilik olmazsa. Normalde duke 200 abs düşünüyordum fakat bulunduğum şehirde hiçbir yerde yok. Otobüsle falan da getirtmek içime sinmiyor. 200 yerine 390 rahat bulabiliyorum.
Ne dersiniz 390 dan başlangıç olurmu?
Yaş 34 boy 180 kilo 75.
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 17:32
#2
Eğitim aldığınız kurumun eğitmeni ne diyor? ART, GiS, Yamaha veya Honda ise o eğitmenin dedikleri önemli. Size olur diyorsa olur, olmaz diyorsa olmaz. Bunların dışında kıymeti kendinden menkul bir eğitim yeriyse o eğitmenin ne dediğinin pek önemi yok.
Eşim yaklaşık 2 yıl önce eğitim alarak motosiklete başladı. İlk motoru KTM 200 Duke idi. 25000 km kadar kullandıktan sonra KTM 390 Duke'e geçti. Bir kaç gün onu kullandıktan sonra "Başlangıç motoru olarak 390 Duke olmazmış. Bu diğerinden belirgin ölçüde daha güçlü." demişti.
-
17 Haziran 2015, 17:32
#3
Merhaba,
39 yaşındayım bende.. Her ne kadar yaşınız yeterli ve aldığınız prof. bir eğitim olsada. 390 dan başlangıç motoru olmaz. Şimdi bazı arkadaşlar olur vs diyecekler ancak. Tork üretimi çok ciddi olan bir makineden bahsediyoruz. bir gs650 bmw kullanırmıyım deseydiniz yada honda cbf500 olabilir derdim.
KTM390 sert ve spormoto dinamikleri olan bir motosiklet.. 200 le başlamanızı ve tarzınızı bulmak içinde kendinize bu marjı vermenizi öneririm..
Hayırlı olsun sizin adınıza..
-
17 Haziran 2015, 17:45
#4
Geri dönüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar.
Eğitim aldığım kurumun eğitmeni iyi bir adaptasyonla olur diyor. Adaptasyon sürecindeki desteği de yine eğitim aldığım kurum verecek. Motoru satan da aynı kurum bu arada belirtmekte fayda var.
Aklımda hiç 390 yoktu, 2. motor olarak düşünürüm diyordum. Fakat şartlar beni o tarafa itiyor. Ya bulunduğun şehirde (Ankara) 2. El kovalayacağım ya da başka ilden otobüs ile getirteceğim. Fakat bu seçenekler içime sinmiyor...
-
17 Haziran 2015, 17:54
#5
Eğitmeninizin görüşüne saygı duyuyorum. Ancak bu ilk motosiklet tercihi için önemli bir risktir bunu unutmayın. Bu risk motosikletten soğuma noktasına kadar götürebilir bir noktada.. Motosiklet başka bişey..Prof. eğitim kesinlikle şart ancak KM istiyor..KTM 390 hiç yabana atılabilecek bir motosiklet değil..
-
17 Haziran 2015, 18:01
#6
KTM 390 yerine cbf 500 ve f 650 mi ve başlangıç motoru olarak? Hepsini gerçekten kullandınız mı?
Konuya gelirsek cevap vermek çok zor
Kimini 250 CC bile öldürmek için yeterli olabiliyor. Tavsiyem daha küçük hacimde öğrenin
-
17 Haziran 2015, 18:03
#7
Merhaba, duke 390 harika bir tercih ,sakın vazgeçmeyin
İlerde motoru büyütme gibi bir derdinizde olmaz uzun yıllar binersiniz..
Eğitim almanız ve 30 yaş üstünde oluşunuz
Çok büyük avantaj
Bence imkan varsa 390 alın , 2.el motora ise asla bulaşmayın..
-
17 Haziran 2015, 18:26
#8
Asla olmaz, rc390 kullandim (duke ile ayni motor) kesinlikle cok zor bi motor. Tork/ beygir cok saglam veriyo, insanlar R25'e bile baslangic olmaz derken duke 390 kesinlikle dusunmeyin bile...
-
17 Haziran 2015, 19:01
#9
Hocam Ankaradasınız sanırım. Ulusan motor duke 200 getirmiyor mu?
-
17 Haziran 2015, 19:13
#10
Kocaeli İl Temsilcisi
Vitesli motorda , en azından bi 5.000 - 10.000 km kadar tecrübeniz olsaydı ve aldığınız eğitimleride eklersek olabilirdi . Ama duke 390 , 44 hp gücünde ve tek silindir . Gazı açtığınız anca ok gibi fırlıyor . Bilek kontrolu olmayanlar ilk tehlikede veya virajda patlama ihtimali yüksek . Cbf 500 zaten hiç olmaz . O motorda 57 hp . En güzeli eğer 200-250 cc arası olacaksa ; Duke 200 , pulsar 200 , z 250 sl , inazuma , cbr gibi motorlara bakın derim . Bu motorlardan birini en az bana göre 10.000 km kullanın sonra duke 390 alıp keyfinize bakın .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
17 Haziran 2015, 19:18
#11
Merhaba, ilk motor icin cc ne kadar onemliyse dusup kalkinca insani uzmemesi de o kadar onemli.
2. El bir motosiklet ile heryere girip cikip, kilit takmayi unutup, aynayi kirip yenisi alip, zinciri yaglamayi duzgun beceremeden kullanmak var, bir de bunlari 0 km duke 390 a yapmak var.
Ilk motor icin mumkunse daha uygun birseyler almak motosikleti iyice ogrenmek, bir cok isi kendin yapmak (ustaya gitmeden) ve benzeri seyler icin cok daha mantikli. Aletin bakimi pahaliya cikar, az zarar edecek 2.el alternatifler daha iyidir sahsi fikrim. Ama motor akiyor gecen deneme surusune gittim o ayri .
-
17 Haziran 2015, 19:28
#12
Eğitim alıp uzun yolda sürebilirsiniz 390'ı tabi refleksleriniz gelişmeden 125'lik motor hızlarını geçmemeniz lazım. Ancak ne kadar eğitim alınsa da 2 günde refleksler gelişmiyor, şehiriçinde gaza geldiğiniz bir durumda ani gelişen bir olay karşısında refleksleriniz yetersiz kalabilir. 200'lük Pulsar aldım 26 bin km vitesli motor tecrübem olmasına rağmen ilk başlarda şehiriçi kullanması zor geldi. Bide aklınızda bulunsun bu tarz motorların manevra kabiliyeti CBF, YBR tarzı commuterlar gibi yüksek değil. Şehiriçinde onun da yarattığı bir zorluk olacak 390'lık motorun atikliğinin yanı sıra.
-
17 Haziran 2015, 19:36
#13
Başlangıç motoru olmaz. İstediğiniz kadar eğitim alın, eğitim aldığınız kurum istediği kadar prof olsun 390 önerilmemelidir. Adaptasyondan kasıt nedir?? Trafiğe adapte olmaksa bu motor biraz sert kaçar size. Evet hafiftir, kıvraktır ama az tepkisi serttir. Sadece eğitim alarak gaz koluna alışamazsınız. Önce 15-25 hp bandında, nispeten daha kolay bir motorla başlayın derim. Ve kesinlikle ama kesinlikle 390 ı ilk motor olarak önermem.
-
17 Haziran 2015, 19:43
#14
Ulusandan eğitim aldığını düşünüyorum. 34 yaşında olman ve eğitim almış olman bu işin bilincinde olduğunu ve temkini elden bırakmayacağını düşündürdü bana. Ben ktm 390'ın hafife alınacak bir motor olduğunu kesinlikle düşünmüyorum ama sizin için uygun olduğu görüşündeyim.
20'li yaşlarda bir arkadaşımız sorsaydı almamasını önerirdim ama yaş 30'u geçince insanın kanı daha yavaş akıyor risklerden kaçınıyor diye düşünüyorum en azından benim için öyle.
Eğer ktm 390 alırsan ilerde satmak zorunda da kalmazsın keyfe keder satarsın. Gerek konya yolu gerek eskişehir yolu gibi seyir hızı yüksek yollarda sana sorun yaşatmaz trafik hızının altında kalmazsın. Bence güzel seçim
-
17 Haziran 2015, 20:01
#15
gerçekten iyi otomobil kullanan, yaşı başı gelmiş, trafiği okuma kabiliyeti yüksek olan, araç kullanmayı dizel otomobilde değilde karbüratörlü eski kara düzen aletlerde öğrenen, hatta bunları kullanmış birinin direk 1200-1300cc makina bile kullanacağına inanıyorum. Ha ağırlığı fazla gelir yatırır yokuşta durur geri kaydırır düşer, ön freni kitler düşer ayrı mevzu..
ama 1200cc olduğu için gaz-debriyaj kordinasyonu beceremeyip gazı fazla açıp kafasına geçireceğine inanmıyorum.
gaz açma mevzusunu bir kenara bırakınca motosiklet dinamiğini öğrenmeye KTM 390 ile başlanabileceğini düşünüyorum.
-
17 Haziran 2015, 20:07
#16
AhmetH adlı üyeden alıntı
gerçekten iyi otomobil kullanan, yaşı başı gelmiş, trafiği okuma kabiliyeti yüksek olan, araç kullanmayı dizel otomobilde değilde karbüratörlü eski kara düzen aletlerde öğrenen, hatta bunları kullanmış birinin direk 1200-1300cc makina bile kullanacağına inanıyorum. Ha ağırlığı fazla gelir yatırır yokuşta durur geri kaydırır düşer, ön freni kitler düşer ayrı mevzu..
ama 1200cc olduğu için gaz-debriyaj kordinasyonu beceremeyip gazı fazla açıp kafasına geçireceğine inanmıyorum.
gaz açma mevzusunu bir kenara bırakınca motosiklet dinamiğini öğrenmeye KTM 390 ile başlanabileceğini düşünüyorum.
Yaşı başı gelmiş yeni başlayan kişi için daha kötü aslında büyük motor. Refleksleri genç biri kadar olmuyor veya hızlı gelişmiyor. Arabada trafiği okumakla motor çok farklı şeyler. Park yerinden burnunu biri çıkarttı diye karşından gelen araç üzerine kırmaz mesela araba kullanıyosan. Ama motosiklette bu olabiliyor çünkü o adamın tamponu senin canından daha değerli. Yarım saniye içinde kaçış manevrasını yapamazsan kaza yaparsın.
-
17 Haziran 2015, 20:13
#17
reflekse bağlamayın olayı, refleks kullandıracak durumların içinde olmak zaten trafik okuyamamaktır malum.
-
17 Haziran 2015, 20:21
#18
AhmetH adlı üyeden alıntı
reflekse bağlamayın olayı, refleks kullandıracak durumların içinde olmak zaten trafik okuyamamaktır malum.
Okudunuz mu yazdığımı, mahalle arasında oluyor bu olay. Trafik falan yok. Önünde bi araba yola burnunu çıkarttı diye karşı şeritteki senin şeridine geçebilir. Daha dün gördüm bunu. Yeni başlayan biri 200-250 kiloluk motoru ne ara yatıracak da kaçacak.
-
17 Haziran 2015, 20:24
#19
Ikinci el 200 luk olur sanki. 5000 devirip satarsiniz. Dusup kalkmalar, deger kaybi falan da canınızı sıkmaz.
-
17 Haziran 2015, 20:48
#20
frene basıp duracak işte en fazla, abartılacak bişey yok. Mahalle arası hızında gidecek. Öküz dedektörleri açık olacak. Buna trafik okuma deniyor.
yada başka türlü yazayım içinde trafik geçince trafik aranmasın, durum farkındalığı "situational awareness".
"park yerinden burnunu çıkartan araçtan kaçan başka araç" sana kompleks bir senaryo geliyorsa bişey diyemem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)