KTM Duke 390 Başlangıç için uygun mu?
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 23:13
#21
Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Gerçekten açıklayıcı ve güzel bilgiler verdiniz.
Şunu anladım ki 390'ı layıkıyla kontrol edebilmem için öncesinde 200-250cc arasında ciddi miktarda tecrübe edinmem gerekiyor. Bu motorun güç/ağırlık dengesi 316hp/1000kg gibi bir değere denk geliyor. Bu değer de 4 teker üzerinde bile kontrol edilmesi kolay olmayan bir değer. Bu gücün yanına da etkili bir tork değeri eklenince olay daha net anlaşılıyor. Duke 390 sınıfında en agresif ve sert tepkileri veren motor olduğu anlaşılıyor. Bu gücü kontrol edebilecek tecrübeye henüz sahip olmadığımı biliyorum.
Evet Ulusan'dan eğitim alıyorum.
Duke 200 ulusanda sipariş üzerine getirtilebiliyor fakat benim 200'den vazgeçmemin nedeni ABS'li modelinin sıfırını Ankara'da bulamamış olmamdı. Güvenliğe önem verdiğim için de ABS'yi istiyorum. Bu da ancak duke 250 veya 390'da mümkün. Nihayetinde mantıklı olan duke 200'e yönelmeye karar verdim. ABS'li bulursam ne ala, bulamazsam da gerekirse ABS'den vazgeçeceğim.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
17 Haziran 2015, 23:30
#22
Kg başına düşen beygirin kıstas alınmasına hiçbir zaman anlam verememişimdir. Çok bir önemi yok. Asıl mevzu hafifliği ve müthiş torku... Geçen ay test ettim, aceminin vukuatsız kullanabileceği bir motor değil. Hele şehir içinde sıkışık trafikte acemi adamı stresten bitirir. İsterseniz arabalarla resmen oyun oynuyorsunuz. 200 veya 250 iyidir. Ben olsam 250 cc alırdım.
-
18 Haziran 2015, 00:29
#23
Dostum aslında çok arada bir durum seninkisi. Yani 34 yaşına kadar arabalarla çok haşır neşir olduysan, trafik okumayı artık biliyorsan zaten bu "başlangıç" olayının neredeyse yarısını halletmiş oluyorsun. Motorda dikkat etmen gereken bir iki durum daha var, onu da zaten eğitmenin gösteriyordur, ya da bahsettiği adaptasyon eğitiminde gösterecektir. Bu adaptasyonda aynı zamanda sana gaz kolu hakimiyetini de gösterecek. Eh denge, frenleme konularını zaten başlangıç eğitiminde almış olman lazım. İmkan varsa 390 a, eğitmen gözetiminde deneme sürüşü yapıp bir kendini tartmanı öneririm. Zaten içinden "ben bunu kıvırırım" dersen olur o iş.
-
18 Haziran 2015, 00:30
#24
gaz fren şanzuman halin duman
kapılma rüzgarıma sen de aldanırsın
yaklaşma toz olursun geçme pişman olursun
çilem ise çekerim kaderimse gülerim
istedim vermediler sen şöförsün dediler
emeğimiz bilek zoru Allahım sen beni koru
aşk çekenin yol gidenin.
daha ufak birşeyler denenebilir.
-
25 Haziran 2015, 23:07
#25
Eğitimde 390 ve 200 kullandım. 200 bana şu aşamada yeterli geldiği için 200 tercih ettim. Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar
-
25 Haziran 2015, 23:39
#26
Yaklaşık aynı yaşlardayız ve ben sürüş eğitimi dahi almadım - sürücü kursu dışında- ben tercihimi cbr500r dan yana kullandım, imkanınız varsa kesinlikle test edin... Aklı başında bir sürücü için başlangıç için çok ideal. Gerek gaz tepkisi olsun, gerek standart abs olsun, gerekse tüketim değerleri, şehir içindeki rahat kullanımı, şekli şemali ... Tavsiye ederim.
-
25 Haziran 2015, 23:49
#27
yahu abicim bahçelievler metrobüs arasında opel corsa ile bugün giderken olan olayı anlatayım
daracık yolda zaten ilerlemeye çalışıyorum yolun araçlar için ayrılmış kısmında babasıyla kız evladı bişey demiycem bekliyorlar
yoldan daha da sola kaydım ki anormal bir hareket olursa yayalardan uzak kalayım diye
be burgman 200 lü arkadaş neden benim gördüğüm yayalara sende dikkat etmezsin de solumdan geçmeye çalışırsın...
ondan sonra ciik ciik korna... yanıma yanaştığı zaman camdan çıkardım kafayı dedim sakat iş yapıyosun... abi sende çok sola kırdın diyor... eee yayaya ayna sıfır mı geçeyim
şimdi bu yaşanılanları örnek alacak olursak değil 390 125 lik değil 50 lik bile kullanmasın millet
ahmeth adlı üyeye sonuna kadar katılıyorum
aslına bakarsak en büyük tehlike biziz
kendimizi refleks gösterecek şekilde kullanıma alıştırıcaksak bu trafiği okuyamamaktır...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)