Falcon Crazy 125 alınır mı?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Yeni üyeyim. Fakat uzun zamandır forumunuzu misafir olarak takip etmekteyim. Paylaşımlarınız sayesinde uzun yıllar sonra hafta sonları kısa mesage gezilerinde kullanmak üzere bir motosiklet alma kararı verdim. Bir arkadaşım Falcon motosiklet bayisi. Elinde 2014 model sıfır bir adet Kmt Falcon Crazy 125 motosiklet kalmış. 2015 modellerinden bayağı ucuz bir miktara bana verecek. Motoru sadece hafta sonları en fazla 40-50 kilometrelik uzaklıklara artçı olmadan ve tek başıma doğa gezisi için hobi amaçlı düşünüyorum. Yaşım 50, boyum 181 cm ve kilom 115. Maddi sıkıntı yok ama bu işe fazla da para harcamak istemiyorum. Malum, yaş ve gençlik yıllarından beri motosiklet kullanmadığımdan belki de birkaç kez bindikten sonra bu motor işinden vazgeçebilme ihtimali de var. O nedenle pahalı ve büyük motorlara yönelmek istemiyorum. İkinci el düşünmüyorum. Bana Honda CBF, Yamaha YBR ve benzeri gibi model tavsiyesi istemiyorum. Sadece belirttiğim Falcon Crazy 125 hakkında motorun artı ve eksi yönleri, servisi, kalitesi, gidişi, çekişi ve benzeri gibi konularda bilhassa motoru kullanmış arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Şimdiden paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum. Motosikletin sitesinde yer alan özelliklerini aşağıda veriyorum.
Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı
Hacim 124 cc
Max. Güç 7500 d/d - 7.2 kw - 9.7 Hp
Vites 5 Vites Manuel
Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start
Akü 12V - 7 Ah
Yakıt Tankı 11 Litre
Yakıt Sarfiyatı 2.2 L / 100 Km
Ağırlık 110 Kg
Max. Yük 160 Kg
Uzunluk 2080 mm
Genişlik 750 mm
Yükseklik 1160 mm
Frenler Ön Disk • Arka Kampana
Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 3.00 - 18
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------
Bu da motosikletin fotoğrafı.
Reklamlar
-
Alınır ama motoru alır almaz 150'lik silindir tak çekişi mükemmel olur uzun yolda kenarlara sıkışmadan 90-100 hiç sıkıntısız gidersin tabi motor biraz alıştıktan rodajdan sonra. 150'lik silindirler genelde gümüş renk olur siz siyahlarından bulacaksınız motorun rengiyle uyumlu olması ve motorda teknik değişiklik yapıldığının anlaşılmaması için.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Alınır ama motoru alır almaz 150'lik silindir tak çekişi mükemmel olur uzun yolda kenarlara sıkışmadan 90-100 hiç sıkıntısız gidersin tabi motor biraz alıştıktan rodajdan sonra. 150'lik silindirler genelde gümüş renk olur siz siyahlarından bulacaksınız motorun rengiyle uyumlu olması ve motorda teknik değişiklik yapıldığının anlaşılmaması için.
Sizde de bu motordan mı var? Neden 150'lik silindir takacağımı anlamadım. Motor bu hali ile zaten 90-100 km yapmaz mı? Yoksa benim ağırlığımı mı taşıyamaz. 100'lük motorlarda iki kişi 70-80 kg x2 150-160 kg binildiğini çok gördüm yollarda. Zaten yaş olmuş 50. Hız ile işim olmaz. Ama gerektiği durumlarda bu hali ile 90-100 km yapmaz ml? Ayrıca bu motorda balansör var mı? Yok ise çok titreme yaparmı? Bu konularda da bilgi verirseniz memnun olurum.
-
bican33 adlı üyeden alıntı
Sizde de bu motordan mı var? Neden 150'lik silindir takacağımı anlamadım. Motor bu hali ile zaten 90-100 km yapmaz mı? Yoksa benim ağırlığımı mı taşıyamaz. 100'lük motorlarda iki kişi 70-80 kg x2 150-160 kg binildiğini çok gördüm yollarda. Zaten yaş olmuş 50. Hız ile işim olmaz. Ama gerektiği durumlarda bu hali ile 90-100 km yapmaz ml? Ayrıca bu motorda balansör var mı? Yok ise çok titreme yaparmı? Bu konularda da bilgi verirseniz memnun olurum.
Bende bu motor yok ama Cg serisi motor kullaniyorum bu da Cg. Kilonuza dikkat etmemistim ama o kiloyla kesinlikle 125 lik motor cok zorlanir. Düz de 100 km hızı görür ama, yokuşlarda çok bayılır 50-60 anca gider. 150cc Silindir 70-80 lira degistirmek de bi saatlik iş.
-
buna benzer 150 cc falcon vardı bi arkadaşımda, biraz kullandım şehir içinde, ben böyle bir titreşim görmedim
-
Maceraya gerek yok, Salcano Wolf alın. Falcon modelleri bana Çin motorlarının ilk zamanlarını hatırlatıyor. Piyasadaki küçük kafalı firmalardan biri olduklarını düşünüyorum. Youtube'daki bazı tanıtım videolarını izleyin, anlarsınız.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bende bu motor yok ama Cg serisi motor kullaniyorum bu da Cg. Kilonuza dikkat etmemistim ama o kiloyla kesinlikle 125 lik motor cok zorlanir. Düz de 100 km hızı görür ama, yokuşlarda çok bayılır 50-60 anca gider. 150cc Silindir 70-80 lira degistirmek de bi saatlik iş.
70-80 lira ve bir saatlik iş derken cc yükseltme işi gerçekten bu kadar ucuz ve basit mi. Ayrıca 150 CC yapacaksam alır almaz mı, yoksa rodajı bittikten sonra mı yaptırmalıyım. Birde başka bir arkadaş 150 CC Falcon kullandığını ve aşırı titreşimli olduğunu yazmış. Gerçekten de bu cg motorlarda aşırı titreşim mi var. Varsa hangi hızlarda yapıyor?
-
bican33 adlı üyeden alıntı
70-80 lira ve bir saatlik iş derken cc yükseltme işi gerçekten bu kadar ucuz ve basit mi. Ayrıca 150 CC yapacaksam alır almaz mı, yoksa rodajı bittikten sonra mı yaptırmalıyım. Birde başka bir arkadaş 150 CC Falcon kullandığını ve aşırı titreşimli olduğunu yazmış. Gerçekten de bu cg motorlarda aşırı titreşim mi var. Varsa hangi hızlarda yapıyor?
Silindir ucuz işçilik parası ustasına göre değişir. İşi bilene 1 saatlik iş gerçekten. Yeni aldığınızda değiştirirseniz 2 kere rodaj yapmamış olursunuz. Balansör olmadığından biraz titrer tabi ama 150 lik yapınca tork artacağından motor da biraz açıldıktan sonra 3-4 bin km gibi ön dişliyi bir numara büyütürsünüz devir ve titreşim azalır. 8 bin devirden sonra titreşim artmaya başlar benim motor 8000 devirde 93 yapıyor. Balansörlü olduğundan 110 km hıza kadar çok bi titreşim olmuyor. Aynalardan arkayı rahat gôrüyorum.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Silindir ucuz işçilik parası ustasına göre değişir. İşi bilene 1 saatlik iş gerçekten. Yeni aldığınızda değiştirirseniz 2 kere rodaj yapmamış olursunuz. Balansör olmadığından biraz titrer tabi ama 150 lik yapınca tork artacağından motor da biraz açıldıktan sonra 3-4 bin km gibi ön dişliyi bir numara büyütürsünüz devir ve titreşim azalır. 8 bin devirden sonra titreşim artmaya başlar benim motor 8000 devirde 93 yapıyor. Balansörlü olduğundan 110 km hıza kadar çok bi titreşim olmuyor. Aynalardan arkayı rahat gôrüyorum.
Mengü16 kardeşim, yorumların için çok teşekkür ederim. Ben bu motoru alırsam sakince, etrafı seyrederek, kısa doğa gezileri yapacağım. Gerekmedikçe 90-100 km'lere çıkmayacağım. Alma sebebimi önceki mesajlarımda açklamıştım. 150 Cclik yapmasam da belirttiğim amacımı gerçekleştirir mi Bunun dışında marka bilinirliği, servis kalitesi ve yedek parça yönünden bir sıkıntı varmı acaba şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Silindir ucuz işçilik parası ustasına göre değişir. İşi bilene 1 saatlik iş gerçekten. Yeni aldığınızda değiştirirseniz 2 kere rodaj yapmamış olursunuz. Balansör olmadığından biraz titrer tabi ama 150 lik yapınca tork artacağından motor da biraz açıldıktan sonra 3-4 bin km gibi ön dişliyi bir numara büyütürsünüz devir ve titreşim azalır. 8 bin devirden sonra titreşim artmaya başlar benim motor 8000 devirde 93 yapıyor. Balansörlü olduğundan 110 km hıza kadar çok bi titreşim olmuyor. Aynalardan arkayı rahat gôrüyorum.
Mengü16 kardeşim, yorumların için çok teşekkür ederim. Ben bu motoru alırsam sakince, etrafı seyrederek, kısa doğa gezileri yapacağım. Gerekmedikçe 90-100 km'lere çıkmayacağım. Alma sebebimi önceki mesajlarımda açklamıştım. 150 Cclik yapmasam da belirttiğim amacımı gerçekleştirir mi Bunun dışında marka bilinirliği, servis kalitesi ve yedek parça yönünden bir sıkıntı varmı acaba şimdiden teşekkürler.
-
bican33 adlı üyeden alıntı
Mengü16 kardeşim, yorumların için çok teşekkür ederim. Ben bu motoru alırsam sakince, etrafı seyrederek, kısa doğa gezileri yapacağım. Gerekmedikçe 90-100 km'lere çıkmayacağım. Alma sebebimi önceki mesajlarımda açklamıştım. 150 Cclik yapmasam da belirttiğim amacımı gerçekleştirir mi Bunun dışında marka bilinirliği, servis kalitesi ve yedek parça yönünden bir sıkıntı varmı acaba şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------
Mengü16 kardeşim, yorumların için çok teşekkür ederim. Ben bu motoru alırsam sakince, etrafı seyrederek, kısa doğa gezileri yapacağım. Gerekmedikçe 90-100 km'lere çıkmayacağım. Alma sebebimi önceki mesajlarımda açklamıştım. 150 Cclik yapmasam da belirttiğim amacımı gerçekleştirir mi Bunun dışında marka bilinirliği, servis kalitesi ve yedek parça yönünden bir sıkıntı varmı acaba şimdiden teşekkürler.
Garantisi servisi tırt olur ama. Bütün çinliler benzer parçaları kullanıyo sizin motor için mesela 1 gün içinde bulamayacağım hiç bir parça yok. Motorun yağını çok eskitmeden değiştirirseniz, yağsız bırakmazsanız çok da zorlamazsanız 5 yıl işinizi görür.
-
Kusura bakmayın isminizi bilmiyorum ama, öncelikle kaç para ödeyeceksiniz bu motora? Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Bildiğim kadarı ile bahsettiğiniz model balansörsüz, yanlışsam birileri düzeltsin. Çok titrer, titremekten yorulursunuz. CG 125 sizi çeker. Bahsettiğiniz süratlere ulaşır ama mesele 100 yapabilmek değil, stabil olarak 100 ile gidebilmek. Tofaş grubundaki bir araba da 160 yapar, ama bu aklımıza 160 km hız ile gezerim'i getirmez. Aynen böyledir durum, 100 illaki hava ve yol şartlarına bağlı yapar, ama sürekli gidebileceğiniz hız daha düşüktür.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Garantisi servisi tırt olur ama. Bütün çinliler benzer parçaları kullanıyo sizin motor için mesela 1 gün içinde bulamayacağım hiç bir parça yok. Motorun yağını çok eskitmeden değiştirirseniz, yağsız bırakmazsanız çok da zorlamazsanız 5 yıl işinizi görür.
Bu bilgiler karşısında motoru aksilik olmazsa alacağım sanırım. Zaten alacağım bayi arkadaşım. Mutlaka sercisini ve ustasını da tanıyordur. Bir sıkıntı çıkarsa da bahtımıza. Diyecek bir şey yok. Hoşuma gitmezse veya bıkarsak da herhalde satabiliriz. Bu arada hevesimize de gidermiş oluruz. Satamazsam da birine hediye ederim olur biter. ilgilenen, yorum yapan arkadaşlara ve bilhassa mengü16 kardeşime çok teşekkürler. Yinede fikri olan arkadaşlar yoru yaparlarsa bu başlıktan takip edeceğim.Herkese iyi günler, kazasız sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
efendy06 adlı üyeden alıntı
Kusura bakmayın isminizi bilmiyorum ama, öncelikle kaç para ödeyeceksiniz bu motora? Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Bildiğim kadarı ile bahsettiğiniz model balansörsüz, yanlışsam birileri düzeltsin. Çok titrer, titremekten yorulursunuz. CG 125 sizi çeker. Bahsettiğiniz süratlere ulaşır ama mesele 100 yapabilmek değil, stabil olarak 100 ile gidebilmek. Tofaş grubundaki bir araba da 160 yapar, ama bu aklımıza 160 km hız ile gezerim'i getirmez. Aynen böyledir durum, 100 illaki hava ve yol şartlarına bağlı yapar, ama sürekli gidebileceğiniz hız daha düşüktür.
Mersin'de yaşıyorum. CG dediğiniz forumda köylü tipi olarak belirtilen motorlar değil mi? Hani şu gençleri otobanlarda yarış yaptığı motorlar. Bu motor onlardan hem kalıplı ve hemde gösterişli ve yakışıklı. Motorları aynımı bilmem. Ama hemen hemen onların fiyatından alacağım. Önceki mesajlarımı okuduysanız kullanma şeklimin ne olacağını belirtmiştim. Hız ile işim yok. Ancak araba tecrübemlede sabit olduğu gibi bazı durumlarda hız ve serilik de gerekebiliyor. Sürekli 90-100 ile gitme gibi bir niyetim yok. Sakin bir kullanımla en fazl 80 km hız, gerektiğinde kısa süreli 90-100 km hız da yapılırsa çok mu titreşim yapar.
-
bican33 adlı üyeden alıntı
Bu bilgiler karşısında motoru aksilik olmazsa alacağım sanırım. Zaten alacağım bayi arkadaşım. Mutlaka sercisini ve ustasını da tanıyordur. Bir sıkıntı çıkarsa da bahtımıza. Diyecek bir şey yok. Hoşuma gitmezse veya bıkarsak da herhalde satabiliriz. Bu arada hevesimize de gidermiş oluruz. Satamazsam da birine hediye ederim olur biter. ilgilenen, yorum yapan arkadaşlara ve bilhassa mengü16 kardeşime çok teşekkürler. Yinede fikri olan arkadaşlar yoru yaparlarsa bu başlıktan takip edeceğim.Herkese iyi günler, kazasız sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Mersin'de yaşıyorum. CG dediğiniz forumda köylü tipi olarak belirtilen motorlar değil mi? Hani şu gençleri otobanlarda yarış yaptığı motorlar. Bu motor onlardan hem kalıplı ve hemde gösterişli ve yakışıklı. Motorları aynımı bilmem. Ama hemen hemen onların fiyatından alacağım. Önceki mesajlarımı okuduysanız kullanma şeklimin ne olacağını belirtmiştim. Hız ile işim yok. Ancak araba tecrübemlede sabit olduğu gibi bazı durumlarda hız ve serilik de gerekebiliyor. Sürekli 90-100 ile gitme gibi bir niyetim yok. Sakin bir kullanımla en fazl 80 km hız, gerektiğinde kısa süreli 90-100 km hız da yapılırsa çok mu titreşim yapar.
CG aslında bir motor bloğunun adı/kodu'dur. Titreşim haricinde bahsettiğiniz ihtiyaçlarınızı karşılar. İki teker hevesinizi de giderir. Siz ona bakarsanız oda sizi gezdirir. Ben 10 bin km'dir motoruma bakıyorum, çin malı benimki de, daha tık demedi Allaha şükür. Balansör olayını öğrenin, balansör yoksa çok titreyecektir.
Bu arada evet, cg deyince ilk akla gelen motor köylü tipi dedikleri, özellikle Adana'da ve Antep tarafında gençlerin modifiye edilmiş motorların üzerine yatarak otobanda yarışarak intihar etmeye çalıştığı motordur
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
CG aslında bir motor bloğunun adı/kodu'dur. Titreşim haricinde bahsettiğiniz ihtiyaçlarınızı karşılar. İki teker hevesinizi de giderir. Siz ona bakarsanız oda sizi gezdirir. Ben 10 bin km'dir motoruma bakıyorum, çin malı benimki de, daha tık demedi Allaha şükür. Balansör olayını öğrenin, balansör yoksa çok titreyecektir.
Bu arada evet, cg deyince ilk akla gelen motor köylü tipi dedikleri, özellikle Adana'da ve Antep tarafında gençlerin modifiye edilmiş motorların üzerine yatarak otobanda yarışarak intihar etmeye çalıştığı motordur
Peki, bu CG motor bloklarında balansörlü motor seçeneği var mı? Varsa şu anda satışta olan motorların hangisi bu tür balansörlü CG motordur. Bir de CG motor dışında 100-200 cc arası hangi tür motor bloğu vardır. Bazı motosiklet sitelerindeki bazı motorların teknik özellikler kısmında motor tipi bölümünde "Motor tipi CBB" diye belirtilen bir özellik var. CBB olarak geçen ifade CG'den farklı bir motor tipi veya motor bloğumudur? Öyleyse CG'den farklı yönü nedir. Bu konuda bilgi istememin sebebi, genel yorum olarak Falcon Crazy 125'in titreme yapacağı şeklinde olduğundan, heves ile alacağım motorun beni motordan soğutması ihtimalinin önüne geçmektir. Yol yakınken ve henüz motoru almamışken kararımı değiştirip, başka bir motoru alma durumum da olabilir.
-
bican33 adlı üyeden alıntı
Peki, bu CG motor bloklarında balansörlü motor seçeneği var mı? Varsa şu anda satışta olan motorların hangisi bu tür balansörlü CG motordur. Bir de CG motor dışında 100-200 cc arası hangi tür motor bloğu vardır. Bazı motosiklet sitelerindeki bazı motorların teknik özellikler kısmında motor tipi bölümünde "Motor tipi CBB" diye belirtilen bir özellik var. CBB olarak geçen ifade CG'den farklı bir motor tipi veya motor bloğumudur? Öyleyse CG'den farklı yönü nedir. Bu konuda bilgi istememin sebebi, genel yorum olarak Falcon Crazy 125'in titreme yapacağı şeklinde olduğundan, heves ile alacağım motorun beni motordan soğutması ihtimalinin önüne geçmektir. Yol yakınken ve henüz motoru almamışken kararımı değiştirip, başka bir motoru alma durumum da olabilir.
Balansörlü Cg bu benim motor. CBB dedikleri CBF150 motoru olmalı. 110km hıza kadar titreşim çok makul seviyelerde. O hızdan sonra motor 9000 deviri geçmiş oluyo zaten. 110km hızdan sonra aynalar titreşimden biraz bulanıklaşıyor ama ayaklık demiri hariç rahatsız edici bir titreşimi yok. 120-125km hızda anca yokuş inersin, düzde 110'u pek geçmediğim için uzun yolda titreşim konusunda en ufak rahatsızlık vermiyor. Yan kapakta 125 yazdığına bakmayın 150'lik silindir var.
-
Bir de arkadaşlar internette yaptığım araştırmalar neticesinde Kmt Falcon Crazy 125'in, Senke SK 125(X) marka motorla aynı olduğunu gördüm. Senke Motor olarak Google da aratırsanız Senke Nanlian Motor olarak geçiyor ve bu firmanın motorları incelendiğinde Mondial'den, Kanuni'ye, Yuki, Falcon, Çelik, Arora'dan Asya motora kadar her marka motor ile birebir aynı motorlar olduğunu gördüm. Bizlerin bu forumda tartıştığı ve birbirimize fikir ve tavsiyelerde bulunduğu motor seçeneklerinin kaynağının aslında Çin'deki aynı fabrika olduğu, aslında hiçbirinin diğerine bir üstünlük sağlamadığı ortaya çıkmaktadır. Aşağıda Kmt Falcon crazy 125'in Senke SK 125(X) modelinin resmini paylaşıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
Arkadaşlar resmi yükleyememişim. kusura bakmayın. Ama Senke motor olarak internette aratırsanız Türkiye'deki birçok motor markasının ürünlerinin kaynağının bu fabrika olduğu görülecektir.
-
Bu motoru Honda 1970'lerde tasarlamış bi sürü çinli firma kopyalayıp imal ediyor. Hondadan farklı olarak çinliler bu motora balansör sistemi eklemiş baya da iyi çıkarmışlar bence. Balansörlü Cg 150 baya az titriyor. Cg 200'in de balansörlü olanları var onların balansör ağırlığı biraz daha fazla, heralde titreşimi azaltıyordur yine. Kullanmadığım için kesin bir cevap veremem. Benim Mondial Sukida yapımı bu arada Senke falan değil. Motorun plastik parçalarında hep Sukida yazıyor.
-
-
Çelik ve Falcon aynı firmanın diye biliyorum ben.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çelik ve Falcon aynı firmanın diye biliyorum ben.
Önce Çelik firması tek imiş. Sonra finans yönünden sıkıntıya girmişler. Kolat diye bir Konya firması ile ortak olmuşlar. Motosiklet montaj fabrikasını Konya'ya taşıyıp üretime Kmt (Kolat Motorlu Araçlar) Çelik olarak üretime devam etmişler yaklaşık 5-6 yıl. Daha sonra Çelik motorun lisans hakkı dolduğu için ayrılmışlar. Çelik Motor İstanbul'a taşınmış. Kolat Motor ise Falcon markası ile Konya'daki üretime devam etmiş. Muhtemelen Çin'deki bağlantılar aynı olduğundan aynı motorları Çelik ve Falcon olarak iki marka halinde piyasaya sürüyorlarmış.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)