XL700 V Transalp mi yoksa NC700 X mi
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba kısa bir 200 cc maceramdan sonra yavaş yavaş kaşınmaya başladım. gençlik yıllarımın efsane motosikleti transalp in tekrar depreştirdiği bu kaşıntı. o muydu bu muydu derken NC700 x e kadar geldi. şimdi gelelim sizlerin de kararımda yardımcı olmanızı istediğim modeller için kendimi bir özet geçmeye. boyum 183cm kilom 90kg yaşım 37. bir pulsar sahibiyim 7 ay önce ehliyetimi aldım. eğitimimi aldım. ardından motosikletimi aldım ve acemiliğimi atmaya çalıştım. amacım uzak yollardı ve doğaya yakın olmaktı. bu amaçla zaten hedefte olan yol+enduro (dual purpose) motosikletlerine sahip olmak adına kıpraşmaya başladım. 200 cc de yaklaşık 5000 km. yaptım. amacım 10,000 km idi sonrasında cc yükseltmekti ama gönül bu yılların beklemişliği var. yaş da çok da kemale ermeden yavaş yavaş amaca yönelelim istedim.
XL 650 alayım. 2005 - 2006 birden yüksek cc ye geçiyorum. (nispeten düşük hp 2 silindir agresif değil) yatırsam kaldırsam eski model ne kadar üzülsem de travmaya dönüşmez karbüratörlü eski makinada olsa tamiri bakımı kolay derken, 2008 ve üzeri XL700 e kafam takıldı nispeten 3-4 yaş genç, enjeksiyonlu, en önemlisi kombine abs si var daha bir yol konforu daha az yakıt trafik için daha ince tasarım ve ayrıca her ne olursa olsun benim tecrübemde birisi için tatminkar bir arazi sürüşü vaat ediyor. şimdi gelelim NC serisine 2005-2006 model XL650 düşündüğün zaman fiyat aralığı 14000-17000, XL 700 e geçince 2008-2010 arası fiyat aralığı 18000-21000 oluyor. eee 20000 vereceksem niye NC 700 x olmasın diyesi geliyor insanın içinden. niye mi? 2012-2013 yılları arası nc 700x fiyat aralığı 19000-21000 lerde. ağırlık merkezi yere yakın dolayısıyla şehir içi kullanım rahat benim gibi acemiye biçilmiş kaftan, yakıtı dersen benim pulsar la neredeyse aynı. ha arazi kabiliyeti bir transalp değil. görüntü dışında bir enduro değil ama asfalt dışında da pek tabi ben gitmem demez bir Turing gibi (her Turing için söylemedim bunu) ve neredeyse transalpler den 3-4 yaş genç hatta neredeyse sıfır gibi. yol sele konforuda saltanat kayığı transalpi aratmaz diye umuyorum. ve ne kadar fıtı fıtı dense de transalpler den beygir olarak ta tork olarak ta güçlü. ben yaşta derdi hız olmayan top speed nedir bilmeyen adam için 5,5 sn de 100 km muazzam!!
ama işte işin duygusal kısmı hep düşündürüyor. değer mi bi kaç bin daha fazla vermeye. şuan ağırlıklı olarak XL700V ye dönmüş durumdayım ancak görüşlerinize şiddetle ihtiyacım var. bu arada rica ediyorum vergi dilimi muhabbetine girmeyelim. onu göze aldım. Gs , tenere , dl650, vrsys önerilerinizde olacak biliyorum ama model fiyat karşılaştırmasına girdiğimiz zaman o arkadaşlar biraz pahalı kaçıyor yine de yapıcı önerilerinizi bekliyorum. şimdiden bu uzun yazıyı okuma gayreti gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
Güncel.....
Reklamlar
-
Değer üstadım. Birinin üzerinde kimler depreşti, başından neler geçti bilinmez. Tamiri ucuzken ona mukabil tamir parasını yakar zaten. Diğeri yeni, neredeyse sıfır, az yakar, daha güvenli. Satarkende kaybettirmez, değerini orantısal olarak korur. Maddi sıkıntı yoksa biçilmiş kaftan. Biz arazi işini çok abartıyoruz. Ben scooter ile keçi yolunda gezen gördüm 10' miydi 12' miydi bilmiyorum, yemek tabağından hallice lastikleriyle. Yani gider arazıde, tamam transalp kadar arazisi iyi değildir elmet, ama şehir içi daha rahat, yakıtı daha düşük falan derken idealdir yani.
-
haklısın üstadım zaten dakara katılacak değilim. ama elbette çadırımı açmak için yolun bittiği (motosikletin gittiği) yere kadar gitmek isterim. ha benim pulsarla da bozuk yollara hatta patikalara giriyorum ama hem bi yere kadar hemde dediğin gibi scoter da gitse bu atraksiyonu tekrarlama adedi sınırlı. ha yine dediğine geleceğim bizim off-road dan kastımız hard off road değil ama inan şu güzel memleketimizin asfalt yolları bile enduro tipi yürür aksamla bir başka güzel. maddiyat konusuna gelince. zaten bişeyleri sıkıştırmadan alacak olsam düşünmez nc serisi alırdım dediğigin gibi şu arazi işini çok abartıyoruz diye. ama işte anladın kendimide cebimide üzmeyeyim derdindeyim. beklediğim yorum; üzeceksin arkadaş cebini üzmezsen diğerleri seni üzer tarzında. yada hiiiiç gerek yok kardeş inan TA lar üzmez bırak paran cebinde kalsın onuda benzin parası yaparsın demeleri değerli arkadaşların.
-
90 model Transalp var bir arkadaşta, o binerken canavar, ancak adam tamirci. Yani dilinden anlıyor aletin. Alınacak model önemli, temiz bir transalp üzmez, ama nereden nasıl bulunur öyle bir transalp onu bilemiyorum. Bulabilirseniz temizini, kesinlikle transalp. Ancak, pulsarı değerlendirme dışı bırakırsak (asfalt motoru olduğu konusunda hemfikirizdir) motosikletin gittiği yere gitmek için transalp'e gerek yok. Tabi bütçe önemli. Bulabilirseniz temiz bir TA, ben olsam onu alır, kalan parayla da gezerdim. Sonuçta maddiyat sıkıştıracaksa, aldığınız motora istediğiniz kadar binemeyecekseniz, ne anlamı var ki o motoru almanın.
-
O kadar da değil canım ne alırsak gonlumuzce bineriz Allah nasip ederse. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu forum çok hareketli olmasına rağmen arkadaşların ilgisini pek cekmedi anlaşılan
-
Nc 700 ve 750 test etmiş biri olarak; transalp'in hatrı sayılır şanı olduğunu da düşünürsek, şahsen transalp birkaç adım önde diyebilirim. Nc'de sele rahatlığı konusunda pek de olumlu yorumlarda bulunmazdım ayrıca... Alacağınız motor ne olursa olsun, hayırlı olsun kazasız nazarsız inşallah..
-
üstüne az daha koy
-
TA700 NC700 den fersah fersah iyi motordur.
Doğru karşılaştırma değil.
-
-
nacizane tavsiyem eger dag bayır gezmeyeceksen hiç dusunme nc 700x al
transalpe gore cok az yakıyor
çok ama çok kıvrak
her ne kadar top speed istemem desende cok rahat hızlanıyor
transalpte 130 dan sonrası eziyet
ikiside vardı ikisinide uzun gezilerde degişik suratlerde kullandım karar senin
transalpi 10.000.km kadar kullandım
-
emc2 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba kısa bir 200 cc maceramdan sonra yavaş yavaş kaşınmaya başladım. gençlik yıllarımın efsane motosikleti transalp in tekrar depreştirdiği bu kaşıntı. o muydu bu muydu derken NC700 x e kadar geldi. şimdi gelelim sizlerin de kararımda yardımcı olmanızı istediğim modeller için kendimi bir özet geçmeye. boyum 183cm kilom 90kg yaşım 37. bir pulsar sahibiyim 7 ay önce ehliyetimi aldım. eğitimimi aldım. ardından motosikletimi aldım ve acemiliğimi atmaya çalıştım. amacım uzak yollardı ve doğaya yakın olmaktı. bu amaçla zaten hedefte olan yol+enduro (dual purpose) motosikletlerine sahip olmak adına kıpraşmaya başladım. 200 cc de yaklaşık 5000 km. yaptım. amacım 10,000 km idi sonrasında cc yükseltmekti ama gönül bu yılların beklemişliği var. yaş da çok da kemale ermeden yavaş yavaş amaca yönelelim istedim.
XL 650 alayım. 2005 - 2006 birden yüksek cc ye geçiyorum. (nispeten düşük hp 2 silindir agresif değil) yatırsam kaldırsam eski model ne kadar üzülsem de travmaya dönüşmez karbüratörlü eski makinada olsa tamiri bakımı kolay derken, 2008 ve üzeri XL700 e kafam takıldı nispeten 3-4 yaş genç, enjeksiyonlu, en önemlisi kombine abs si var daha bir yol konforu daha az yakıt trafik için daha ince tasarım ve ayrıca her ne olursa olsun benim tecrübemde birisi için tatminkar bir arazi sürüşü vaat ediyor. şimdi gelelim NC serisine 2005-2006 model XL650 düşündüğün zaman fiyat aralığı 14000-17000, XL 700 e geçince 2008-2010 arası fiyat aralığı 18000-21000 oluyor. eee 20000 vereceksem niye NC 700 x olmasın diyesi geliyor insanın içinden. niye mi? 2012-2013 yılları arası nc 700x fiyat aralığı 19000-21000 lerde. ağırlık merkezi yere yakın dolayısıyla şehir içi kullanım rahat benim gibi acemiye biçilmiş kaftan, yakıtı dersen benim pulsar la neredeyse aynı. ha arazi kabiliyeti bir transalp değil. görüntü dışında bir enduro değil ama asfalt dışında da pek tabi ben gitmem demez bir Turing gibi (her Turing için söylemedim bunu) ve neredeyse transalpler den 3-4 yaş genç hatta neredeyse sıfır gibi. yol sele konforuda saltanat kayığı transalpi aratmaz diye umuyorum. ve ne kadar fıtı fıtı dense de transalpler den beygir olarak ta tork olarak ta güçlü. ben yaşta derdi hız olmayan top speed nedir bilmeyen adam için 5,5 sn de 100 km muazzam!!
ama işte işin duygusal kısmı hep düşündürüyor. değer mi bi kaç bin daha fazla vermeye. şuan ağırlıklı olarak XL700V ye dönmüş durumdayım ancak görüşlerinize şiddetle ihtiyacım var. bu arada rica ediyorum vergi dilimi muhabbetine girmeyelim. onu göze aldım. Gs , tenere , dl650, vrsys önerilerinizde olacak biliyorum ama model fiyat karşılaştırmasına girdiğimiz zaman o arkadaşlar biraz pahalı kaçıyor yine de yapıcı önerilerinizi bekliyorum. şimdiden bu uzun yazıyı okuma gayreti gösterdiğiniz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
Güncel.....
Seneye Pulsar'ın 400'lüğü gelecek(miş)...onu bekle derim. Bir Bajaj sempatizanı olarak-hem vergi diliminde alt grupta hem de tanıdık/bildik yoldan yürürsün...hız desen hız,şekil o biçim, eeee fiyat ta uygun olur (2.el japonu ne edecen-al 0 km. Pulsar 400 mis gibi bak keyfine derim)...
-
nc'yi o kadar güzel anlatmışsınız ki, eklenecek tek bir şey kalmamış.
benim gönlüm de transalp-750x arasında defalarca gidip geldi. boy 1.74 olduğu için nc750s de karar kıldım.
ustayla, tamirle uğraşmak adamı yorar. transalpler artık eskidi ama ikinci eline dünyanın parasını istiyorlar. yeni iyidir.
-
merhaba,
benim görüşüm kesinlikle xl700v olur çünkü afrika twinden sonra bence hondanın çıkardığı en güzel endurolardan sadece yakıtı biraz fazla olup burada 650cc üstü vergi dilimine takıldığı için çok sevilemedi yoksa nc den kesinlikle donanımsan ve motosiklet özelliği olarak daha iyi bir makine nc den arazide zaten üstün ancak yolda da araba motorundan bozmalı nc ye göre bile daha başarılıdır. bu anlamda baktığında transalpler güzeldir yakından malzemeleri detaylı olarak incelerseniz anlarsınız ayrıca nc nin motoru uzun stroklu yapısındna dolayı az devir çeviriyor ve sollamalarda hemen kırmızı devir bandına yaklaştığı için tehlike yaratabilir.
hatta altın elbiseli bile incelemesinde bunu söylemişti ruhu alınmış bir motor demişti. bu anlamda transalp nc den daha ucuz aradaki farkı yakıta zaman içinde veririm diyorsanız transalp derim.
yada zaten hızla işim olmaz motorla da 5000km gezmişsiniz çok gezmem diyosanız motor değişim masrafına girmeden mevut motorunuza dişli lastik alarak adventure versiyonu yapabilirsiniz hatta gçeenlerde görmüştüm pulsarın adventure versiyonuda çıkmış sanırım.
-
arkadaşımda nc750x var vites araları biraz kısa 6500 devirde devir kesiciye giriyor denemeden almayın derim.
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Seneye Pulsar'ın 400'lüğü gelecek(miş)...onu bekle derim. Bir Bajaj sempatizanı olarak-hem vergi diliminde alt grupta hem de tanıdık/bildik yoldan yürürsün...hız desen hız,şekil o biçim, eeee fiyat ta uygun olur (2.el japonu ne edecen-al 0 km. Pulsar 400 mis gibi bak keyfine derim)...
400 luk aklımda idi ama muzdarip olduğum en büyük konu bol rüzgar almak ve oturus pozisyonu. Ve bi sene bekleyemeyecegim. Naked va eğik Oturuş sanırım CS400 dede olacak yoksa çok begendigim bir modeldi
The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.
-
XL700, bu fiyat bandında, son dönemlerin en özgün, en yakışıklı, en atletik motoru bence. Net bir sorunsuzluk geçmişi var. NC yeni bir kategori ve konsept iken honda için, transalp'in çok sağlam bir know-how geçmişi var.
Benim bütçem yetmedi, XL650 aldım, yakıtı dışında çok memnunum. Ha, çıkılabilirse ducati'nin, ktm'nin, bmw'nin benzer modelleri de çok mutlu eder sahibini. Hatta versys de öyle deniliyor. Ancak dediğim gibi, bu fiyat bandında tadından yenmez.
NC biraz karaktersiz, kişiliksiz geliyor bana. Güzel motor, rahat motor, az yakan motor..Ama yani, motor işte. Geriye dönüp baktığında "Ben bir NC kullandım bea" diyeceğim bir motor değil benim için. Bilmem anlatabildim mi
Umarım bi tartışma çıkarmam, bunlar tamamen kişisel beğeniler. O şu şekil biner, bu bu şekil biner...kimse kimseye garışamaz.
-
Ben daha yeni çiçeği burnunda bi nc kullanıcısı olarak
+ ları az Yakıt
Kıvrak
Kombine ABS
Teknoloji olarak güzel
- leri bence
Sadece vergi
Ve rahatsız sele
Ve motora 46 lt çanta takıyorsun benzin deposu olduğu yer bagaj olduğundan bi dünya eşya koyabiliyorum yani
Ben konfor Yakıt hızlanma olarak memnunum
Eski kasa TA kullandım biraz konforsuz geldi
Yakıtta 6 /100 km yakar
Yeni ta larda 5 vites olduğundan eski kasa ile Arasında pek bi fark olmayacaktır
-
myagdi adlı üyeden alıntı
nc'yi o kadar güzel anlatmışsınız ki, eklenecek tek bir şey kalmamış.
benim gönlüm de transalp-750x arasında defalarca gidip geldi. boy 1.74 olduğu için nc750s de karar kıldım.
ustayla, tamirle uğraşmak adamı yorar. transalpler artık eskidi ama ikinci eline dünyanın parasını istiyorlar. yeni iyidir.
Şimdi hocam sakın bu dediğimi yanlış anlamayın size karşı bir tavrım vs olmayacak ama motor dünyasının sorunsuzluğuyla en ün yapmış belki de en sorunsuz 5 Honda modelinden biri olmaya aday efsane bir motordur transalp. Tamirle uğraşmak derken NC700 ü kast ettiniz sanırım?
Bu iki motorun arasında kendini sorunsuzluğuyla kanıtlamış, dünya çapında birçok ülkede forumda ve yerde övülen, V strom kadar hatta belki de daha fazla üne sahip bir motor Transalp. İsmine uygun biçimde alpleri geçen birçok kullanıcısı oldu. Yani motora bineceğim Edirne'den Van a gideceğim hangisini önerirsin sorusuna gerçekten NC700 diyebilecek birisi varsa,saygı duyarım ama azınlıkta olurlar sanırım.
Yiğidi öldür hakkını yeme hocam.
-
Arkadaşlar mantıklı seviyeli anlaşılır ve yapıcı yorumlarınız dan dolayi teşekkür ederim. Tek tek tüm yorumlarınız dan faydalanıyorum. Tercihimi buna göre sekillendiriyorum. Yorumlarınızı ilgiyle takip ediyor ve devamini bekliyorum
-
Sadece benzin deposundaki bagajı için bile NC diyorum. Transalpin gittiği yerlere gidebileceğini düşünüyorum.
Yeni yenidir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)