çok kafam karıştı lütfen yardım edin
Reklamlar
-
Öncelikle hepinize merhabalar,
Ben bu ay sürücü kursuna yazılmakla beraber aranıza katılmayı düşünüyorum. 8 senedir B sınıfı araba kullanıyorum ama artık gerek trafik çilesi gerek de eskiden gelen bir tutkuyu daha fazla susturmamak adına motor almaya karar verdim.
Aylardır forumları, videoları, blogları takip ediyorum ve kafam iyice karışmış durumda. İsterseniz size aşağıda düşündüğüm modelleri sıralayayım sonra da duyduklarıma geçeyim. Umarım vakit ayırıp okursunuz ve doğru bildikleriniz ile yoluma ışık tutarsınız. Motorumu 0km alacağım ve kasko yaptıracağım. 12.000 TL gibi bir bütçem var (bu bütçe içinde motor, ekipman, sigorta vs hepsi dahil). Arkadaşlar bu arada Ankara'da oturuyorum ve lütfen göz önünde bulundurun, bahsettiğim hiçbir motoru sürmedim, hiçbirini yakından görmedim; o yüzden sürç-i lisan edersem şimdiden affola.
1)Kuba Superlight 200: Motor alma hevesim bu modeli görünce başladı. Aslında en cazip tarafı fiyatıydı. Siz de şimdi ucuz etin yahnisi ne kadar olacak diceksiniz muhtelemen ama başlangıç motoru olarak değerlendirmek istemiştim. Buna sahip olan bir arkadaşım var ve kendisi hiçbir sıkıntısının olmadığı söyledi. Blogger birkaç arkadaş ile de görüştüm ve çin malı olduğundan dolayı kalite beklememem gerektiğini ve yedek parça ve servisinin olmadığı söylediler. 6000TL gibi bir fiyatı var sanırım.
2) Megelli 250R: Sonrasında bu canavarın siyah renk kırmızı aliminyum kasasını gördüm ve fikrim değişti. 8500TL civarında bir fiyatı var. Ufak bir araştırmam sonunda ingiliz malı olmasına karşın uzak doğuda kalitesiz bir şekilde üretildiğini duydum. Aşırı titreme özelliği varmış ve yine yedek parça sıkıntısı olan bir modelmiş. Anlamadığım şu, hiç motor kullanmamış bir adama da bu çok titrek mi gelir? aman bu neymiş mi dedirtir yoksa bu tamamen japondan inen arkadaşların görüşü mü? gerçekten uzak mı durulmalı? "Megelli'nin üretimi durdu, yedek parça bulamazsın aylarca" diyerek yediler ömrümü
3) Bumoto Calibre 250RR: Tabi Megelli'den rota kayınca yine aynı ebatta bir 250CC aradım ve şekli şemaliyle Calibre 250 modeli çok hoşuma gitti. Öndeki led aydınlatmalar, kırmızı siyah kombinasyonu ve stok egzoz sesi hoşuma gitti. Bunun da fiyatı ortalama 8500TL civarında. yine Kuba almamamı sağlayan arkadaşlar "e bu da çin malı" diyerek soğuttular bundan da.
4) Bajaj Pulsar 200 NS: Gel gelelim hintli kardeşlerin yaptığı KTM Duke benzeri motora. Bu motoru aslında herkes öneriyor. Yine aynı fiyat aralığında 8500TL civarı. Bu motorda beni düşündüren uzun ömürlü olup olmayacağı ve servis güvenilirliği. Yeni bir firma olduğundan arkasında güçlü bir firma olsa da Türkiye için düşündürüyor. 12 günde 5000km videolarını da izleidm motor gayet güzel duruyor ama bir racing tadı veremiyor gibi geldi bana. Diğer yandan da süren bir arkadaşım çok seri olduğunu, dengeli bir motor olduğunu ve az yaktığını söyledi.
5) Honda CBR 125R: İşte zurnanın zırt dediği yere geldik. Şu anda gönlümün tek sahibi olarak düşündüğüm modeli ele alıyorum. Eminim ki hepiniz biliyorsunuzdur kalitesi vs. oralara hiç girmeyeceğim. Ancak demek istediğim şu ki, bu motora da gidip 8750 TL verirsem, diğer 200CC 250CC'lik motorlar gibi uzun süre götürebilir mi? 125CC olduğundan 110kg olan benim gibi bir adamı kolayca taşıyabilir mi?
İşte arkadaşlar böyle kafam allak bullak olmuş durumda. Honda CBR 125R'a doğru yöneliyorum şu anda. 0km alacağım ama almadan önce emin olmak istediğim bir konu var. Bu yukarıda saydığım modellerin hepsini gerçekten bir tarafa bırakmalı mıyım?
Şimdiden üşenmeyip buraya kadar okuyanlara çok teşekkür ediyorum, umarım vereceğiniz bilgiler işime yarar ve belki de bir gün hayatta kalmamı sağlar.
Hepimizin tekeri düz bassın, kafasız belasız günler diliyorum.
Reklamlar
-
Megelli bumoto bunlar işini görmez arıza çıkarır. Diğerleri gayet sağlam kanıtlanmış motorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Yalnız baktım da kilo da fazlaymış biraz , Cbr 125 zorlanabilir belki azıcık , ama tabi kullananlar daha iyi bilgi verebilir. Başlıklarını okursanız her motorun çok daha sağlıklı olur bayağı da bi zamanınızı alır zaten sayfalarca
-
Hocam ben de senin gibi baslangic motoru dusunuyorum benim tercihlerim arasinda da 1. Sirada Kuba SL200 geliyo, 2. Sirada ise Regal Daytona 250. Fiyat olarak da baslangic seviyesi olarak da Kuba dogru secim olur bence. Dedigin gibi bende bu forumda konusunu okudum motorun, motor sahibi abilerle ozelden konustum ettim geneli motordan memnun.
-
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
Megelli bumoto bunlar işini görmez arıza çıkarır. Diğerleri gayet sağlam kanıtlanmış motorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Yalnız baktım da kilo da fazlaymış biraz , Cbr 125 zorlanabilir belki azıcık , ama tabi kullananlar daha iyi bilgi verebilir. Başlıklarını okursanız her motorun çok daha sağlıklı olur bayağı da bi zamanınızı alır zaten sayfalarca
Honda CBR 125R artççı ile benim kilomu geçiyor bunu hesaba katmamış olamaz japon arkadaşlar di mi
-
yigith adlı üyeden alıntı
Honda CBR 125R artççı ile benim kilomu geçiyor bunu hesaba katmamış olamaz japon arkadaşlar di mi
:D valla kaç beygir bilmiyorum ama sanırım max 150 kg falan taşıma kapasitesi olması lazım , ya da o civarlarda bişey. Ben şahsen pulsar derdim , daha torklu , daha beygirli daha ekonomik , hani 40 bin km kullanan motokuryeler de var sanırım motorlar sağlam , ha neyi kötüdür plastiği lastiği gibi küçük detaylar ama kullananlar memnun bayağı. Çinli değil en azından hintli :D
-
Mertcan1905 adlı üyeden alıntı
Hocam ben de senin gibi baslangic motoru dusunuyorum benim tercihlerim arasinda da 1. Sirada Kuba SL200 geliyo, 2. Sirada ise Regal Daytona 250. Fiyat olarak da baslangic seviyesi olarak da Kuba dogru secim olur bence. Dedigin gibi bende bu forumda konusunu okudum motorun, motor sahibi abilerle ozelden konustum ettim geneli motordan memnun.
2sini de inceledim ama Kuba daha bi güzel geldi bana da, belki de hiç anlamadığımdan bilemiyorum =) ne zaman alacaksın?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
:D valla kaç beygir bilmiyorum ama sanırım max 150 kg falan taşıma kapasitesi olması lazım , ya da o civarlarda bişey. Ben şahsen pulsar derdim , daha torklu , daha beygirli daha ekonomik , hani 40 bin km kullanan motokuryeler de var sanırım motorlar sağlam , ha neyi kötüdür plastiği lastiği gibi küçük detaylar ama kullananlar memnun bayağı. Çinli değil en azından hintli :D
al birini vur ötekine :D TVS Apache de hintli aslında ama o da baya tutuldu diye biliyorum. Sanırım hintliler çinlilere göre bir tık daha iyi yapıyorlar motorları. yine de sorum CBR'dan daha mı iyi Pulsar 200NS? bunun cevabını arıyorum aslında
-
yigith adlı üyeden alıntı
2sini de inceledim ama Kuba daha bi güzel geldi bana da, belki de hiç anlamadığımdan bilemiyorum =) ne zaman alacaksın?
Ehliyeti yazin alicam insallah, motoru da ilkbahar a dogru ay sayiyorum anliycagin. bende baslarda Kuba'yi daha agir dusunuyodum ama simdi Daytona daha yakisikli gelmeye basladi nedense. bir de kuba'yla belli km yaptiktan sonra yukseltmek istersin gibi geliyo, motor en fazla 100-110 km hiza ulasiyor yani demek istedigim daytona daha uzun sureli kullanilir gibi gibi...
-
yigith adlı üyeden alıntı
2sini de inceledim ama Kuba daha bi güzel geldi bana da, belki de hiç anlamadığımdan bilemiyorum =) ne zaman alacaksın?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
al birini vur ötekine :D TVS Apache de hintli aslında ama o da baya tutuldu diye biliyorum. Sanırım hintliler çinlilere göre bir tık daha iyi yapıyorlar motorları. yine de sorum CBR'dan daha mı iyi Pulsar 200NS? bunun cevabını arıyorum aslında
Evet çinlilerden bi gömlek daha iyi hintli , genel kanı bu. Cbr pulsardan iyi mi aslında bunu cevaplamak zor. Honda sonuçta yılların motorlu taşıt üreticisi , teknoloji sağlamlık üst seviyede gayet , ama şimdi şöyle birşey var siz bu motoru aldıktan 2-3 sene sonra (max kendinizi sıkılmamaya zorlasanız bile) motoru değiştirmek isteyeceksiniz. Yetmeyecek çünkü gitmiyo bu falan denilmeye başlanıcak. Aynı durumda ben olsam pulsar alırdım sebebi en azından 200 cc hani 1 yıl daha fazla dayanır , naked olması daha iyi çünkü Cbr 125 gerçekten bisiklet gibi , Ss sevmem ben pek bir de biraz daha naked taraftarıyım sonuçta ulaşım aracı bu ve rahat olmak lazım üstünde. Ha pulsarın seleyi siz yeni sünger takarsınız , daha rahat olur. Gerçi Cbr da dik oturuş ama yine de aynı fiyata 200 cc alırdım ben , marka takıntım da yok sonuçta.
-
Mertcan1905 adlı üyeden alıntı
Ehliyeti yazin alicam insallah, motoru da ilkbahar a dogru ay sayiyorum anliycagin.
bende baslarda Kuba'yi daha agir dusunuyodum ama simdi Daytona daha yakisikli gelmeye basladi nedense.
bir de kuba'yla belli km yaptiktan sonra yukseltmek istersin gibi geliyo, motor en fazla 100-110 km hiza ulasiyor yani demek istedigim daytona daha uzun sureli kullanilir gibi gibi...
aralarında 2 katı fiyat farkı varmış yeni farkettim regal'lere detaylı bakmamıştım daha önce hangi modeli düşünüyorsun tam olarak? 150 250 350 diye gidiyormuş 150'likleri 0km 6150TL yazıyor. aradaki fark karşılanabilir ama SL 200 ile kalite vb. farklarını bilmiyorum. Bu daha ve köklü bir marka mı?
-
Hiçbirini kullanmamış ama iki teker üzerinde sağlam km yapmış biri olarak yazıyorum.. Ben pulsar almayı düşünüyorum çünkü şimdiye kadar hep enduro daha doğrusu touring tarz motorlar kullandım ve pulsarında oturuşu dike yakın. Sen bunu istemiyorsun sanırım ama bence başlangıç olarak istemelisin.. Cc mevzusunda da pulsar derim çünkü 125 max 2 sene sonra az gelecek pulsarın 5 yılı var bilemedin 4.. Ben Çin malını düşünmem şahsen bajajda sadece hintli diyip geçemeyeceğimiz ktm alt yapısı olan bi marka bence.. Ama unutma seninle aynı konumdayım çok ciddiye alma yazdıklarımı.. Pişman olmaman dileğiyle ve kask konusunda caberg vox a bak derim...
-
-
yigith adlı üyeden alıntı
aralarında 2 katı fiyat farkı varmış yeni farkettim
regal'lere detaylı bakmamıştım daha önce hangi modeli düşünüyorsun tam olarak? 150 250 350 diye gidiyormuş
150'likleri 0km 6150TL yazıyor. aradaki fark karşılanabilir ama SL 200 ile kalite vb. farklarını bilmiyorum. Bu daha ve köklü bir marka mı?
Kardesim model olarak 250 olani dusunuyodum ama bende dun forumdan BlackGhost nickli abiyle konustum bu konuyu, kendisi de Kuba 200 sahibi, soyledikleri de cok kafama yatti acikcasi. Baslangic motorun olacagi icin Kuba alsan daha iyi edersin dedi. Yedek parcasi kolay bulunuyo, kaza yaptiginda icin sizlamaz vs vs. Ayrica Kuba senin baslikta yazdigin keeway markasindan sonra isim degistirdi, yani demek istedigim keeway macar markasiydi, dolayisiyla parca ve motorun genel ekipmanlari kalitelidir motorda. (Japon motor kalitesi bekleme. ). Bu bilgiyi bana saglayan BlackGhost'a tesekkurler.
Not: Kuba 100km'de 2.5 lt. yakiyor. Regal Daytona 100km'de 3 - 3.5 lt. yakiyor.
-
https://www.youtube.com/watch?v=4cBdM0AcVKY Megelli 250R
https://www.youtube.com/watch?v=ErCnYnCEX8s Bajaj Pulsar 200NS
https://www.youtube.com/watch?v=VvpLy81lT40 Honda CBR 125R
Biraz da olsa bilgi edinmene yardımcı olabilir belki bu videolar kardeşim . .
-
Her ne alırsan al, öncelikle hayırlı olsun. Fakat ben başka bir noktaya takıldım. Burada 3 farklı kategori motosiklet var. Bu kafa karıştırmak için çok ciddi bir sebep. Her birisinin birbirinden çok yorumu vesairesi olur. Fakat yanlış bir yol izliyorsun.
1- Sen ne tarz bir motor kullanmak istiyorsun?
2- Bütçen doğrultusunda alternatifler nedir?
3- Alternatifler içerisinde sana uygun model var mı?
Şimdi
1- Kuba dedigin motor Chopper tarzı.
2- Megelli 250R (((R))
3- Bumoto Calibre 250RR ((R))
4- Bajaj Pulsar 200 NS
5- CBR 125 (((R)))
Önce nasıl bir motora binmek istediğinin kararını vermen elzem. Bence sen R seviyorsun,incelemelerinden bunu anlıyorum. Önce Tarzını seç.. Sonra Motoru ara.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler