Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Commuter mı, chopper mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Öncelikle chopper tutkunu biriyim ama bu benim ilk vitesli motorum olucak. Chopper almak istiyorum ama etrafımdakiler yamaha ybr 125 ile başlamamı, alışınca chopper'a geçmemi söylüyorlar. Şimdi yamaha alırsam aklım hep chopper'da kalıcak ve de bu yamahayı daha çok kuryeler kullandığı için sokaktaki her 5 motordan ikisi commuter olduğu içinde almak istemiyorum. Ama iyi yanı da sorun çıkarmayan ve her an alınıp satılabilen bir motor olması. Chopper'ların ise eksi yönü daha fazla sorun çıkarıyor olmaları. Ben karar veremedim siz bana yardımcı olur musunuz?
    Ve hangisini neden seçmeliyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    YBR al ulislar arasi vitesli motora başlangıç motoru

  3. #3
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Aynı ikilemdeydim..Cruiser mı commuter mi?

    Motor sürmeye yeni başlayacaksan commuter tarzı motosikletler sürüş açısından daha kolaydır. Ben salcano wolf aldım ybr türevi sağlam motosiklet... sende 2.elini uygun alıp fazla zarar etmeden satarsan geçiş sürecini tamamlamış olursun.. illaki Cruiser istiyorsan.. hafif bir başlangıç iyi olur kanaatindeyim.. Ağırlık yeni başlayan için problem oluyor.. 150-200 cc lik Cruiser tarzları var.. Regal - kuba superlight gibi.. bulabileceğin en hafif cruiser lifan lf250 (152kg) benim motosiklet 124 kg. büyük motorlardan korktum valla.. çok ağırlar.. o yüzden hafiflik arıyorum.. trafikte kullanmasıda kolay olmalı.. (bu arada benim boy 1.82 kilo 87) ben bu sezon bu sezon en az bi 10.000 km daha yapıp sonrası cruiser düşünüyorum ama commuter rahatlığından da vazgeçmeyi göze alamıyorum.. ikilem hala devam ediyor yani.. Senden tek avantajım benim motosikletim var ve motor sürmeye başladım.. (kıskanmak yooook!..)
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  4. #4
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    "....illaki Cruiser istiyorsan.. hafif bir başlangıç iyi olur kanaatindeyim.. Ağırlık yeni başlayan için problem oluyor.. 150-200 cc lik Cruiser tarzları var.. Regal - kuba superlight gibi...."

    Salih_T arkadaşımızın yorumuna katılıyorum, Cruiser ile başlayacaksan, mümkün olduğunca hafif bir modeli tercih ederek başlamalısın.

    200 cc lik bir Kuba Superlight senin için ideal başlangıç olabilir diye düşünüyorum.

    Saygılarımla.
    Salih_T bunu beğendi.

  5. #5
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008


    hem cruiser hem de commuter.. bence alınacak motor bu olmalı.
    küçük motorun ekonomikliği kolaylığı cruiserin estetiği.
    5400 tl fiyatına ybr de alınabilirmiş sonradan gördüm fiyatını. 2. elden düşünülebilir.
    Salih_T ve polo34 bunu beğendiler.

  6. #6
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.regalraptor.com.tr/8rkc6dtte/DSC00793.JPG

    hem cruiser hem de commuter.. bence alınacak motor bu olmalı.
    küçük motorun ekonomikliği kolaylığı cruiserin estetiği.
    5400 tl fiyatına ybr de alınabilirmiş sonradan gördüm fiyatını. 2. elden düşünülebilir.
    Bak bu modele bende baktım. Bir nebze olsun cruiser ateşini dindirir.. Başlangıç için süper olur...
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  7. #7

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Başlangıcı ben 250 Macit ile yaptım. Bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.

  8. #8
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    Ekim ayı içerisinde üniversiteden bir arkadaşım Regal Raptor Dd150e (yukarıda resmi paylaşılan motosikletin siyah renk olanı) motosiklet sahibi oldu. Bende o sıralarda motosikletimi sattığımdan dolayı kafama yatarsa bu modelden almayı düşündüm ve dolayısıyla motoru epeyce inceledim. Öncelikle bu motosikleti alırsanız lastikleri kesinlikle değiştirin . Çünkü üzerinde ki lastikler bildiğiniz soğan halkası,yol ile en ufak alakası yok motor yürüsün diye takılmış bir çift lastik. Özellikle yağmurlu havalarda o lastikler ile yola çıkılmaması kanaatindeyim.

    Daha sonra motosiklete artçı olarak bindiğimde yolda ki her şeyi malum bölgemde hissediyordum,sürücü konforu iyi sayılsa da artçı konforu ciddi anlamda yok. Eğer motosikleti artçılı kullanacaksanız tekrar bir düşünün derim.

    Bunlara ek olarak motosiklet ile viraja girmesi benim için çileye dönüştü. Yatması bir dert kalkması bir dert. Bu durum bana pek güven vermedi diyebilirim. ( arkadaşım gidonunu değiştirip daha yüksek model takmıştı bunun da bir etkisi olabilir).

    Bir de ön frene çift disk koymuşlar nedenini çözememekle birlikte ön frene biraz fazla dokunursanız motosiklet kendini şaşırıyor,dikkat edilmesi gereken bir diğer noktada bu bana kalırsa.

    Özellikle motosikletin kromaj parçaları yoğunlukta olduğundan çabucak paslanabilir,bunun önüne geçmek için ilk aldığınız günden itibaren bu hususa dikkat etmeniz gerekli.

    Eğer alıp 1 sene içerisinde satmak ya da değiştirmek gibi bir düşünceniz var ise zararına bir satış gerçekleştirmiş olacaksınız,bunu da göz önünde bulundurmanızı öneririm.

    Ben bu nedenlerden dolayı bu modelden vazgeçtim.

    O nedenle gidip motosikleti detaylı bir şekilde incelemenizi,mümkünse bir tur atmanızı öneririm eğer içinize sinerse öyle alırsınız..

    Not: Benim şahsi görüşüm kendini kanıtlamış bir commuter model ile başlamanız olacaktır. Piyasada yan sanayi,orjinal bir çok parçasına kolayca ulaşabilirsiniz. Bir çiftte kaliteli lastik takar yolunuza devam edersiniz. Tabi ki bu benim şahsi görüşümdür son karar sizin..

    Şimdiden hayırlı olsun
    XV

  9. #9

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı ikilemdeydim..Cruiser mı commuter mi?

    Motor sürmeye yeni başlayacaksan commuter tarzı motosikletler sürüş açısından daha kolaydır. Ben salcano wolf aldım ybr türevi sağlam motosiklet... sende 2.elini uygun alıp fazla zarar etmeden satarsan geçiş sürecini tamamlamış olursun.. illaki Cruiser istiyorsan.. hafif bir başlangıç iyi olur kanaatindeyim.. Ağırlık yeni başlayan için problem oluyor.. 150-200 cc lik Cruiser tarzları var.. Regal - kuba superlight gibi.. bulabileceğin en hafif cruiser lifan lf250 (152kg) benim motosiklet 124 kg. büyük motorlardan korktum valla.. çok ağırlar.. o yüzden hafiflik arıyorum.. trafikte kullanmasıda kolay olmalı.. (bu arada benim boy 1.82 kilo 87) ben bu sezon bu sezon en az bi 10.000 km daha yapıp sonrası cruiser düşünüyorum ama commuter rahatlığından da vazgeçmeyi göze alamıyorum.. ikilem hala devam ediyor yani.. Senden tek avantajım benim motosikletim var ve motor sürmeye başladım.. (kıskanmak yooook!..)
    Bende de var ama scooter işte 😏

  10. #10

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ozgranl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekim ayı içerisinde üniversiteden bir arkadaşım Regal Raptor Dd150e (yukarıda resmi paylaşılan motosikletin siyah renk olanı) motosiklet sahibi oldu. Bende o sıralarda motosikletimi sattığımdan dolayı kafama yatarsa bu modelden almayı düşündüm ve dolayısıyla motoru epeyce inceledim. Öncelikle bu motosikleti alırsanız lastikleri kesinlikle değiştirin . Çünkü üzerinde ki lastikler bildiğiniz soğan halkası,yol ile en ufak alakası yok motor yürüsün diye takılmış bir çift lastik. Özellikle yağmurlu havalarda o lastikler ile yola çıkılmaması kanaatindeyim.

    Daha sonra motosiklete artçı olarak bindiğimde yolda ki her şeyi malum bölgemde hissediyordum,sürücü konforu iyi sayılsa da artçı konforu ciddi anlamda yok. Eğer motosikleti artçılı kullanacaksanız tekrar bir düşünün derim.

    Bunlara ek olarak motosiklet ile viraja girmesi benim için çileye dönüştü. Yatması bir dert kalkması bir dert. Bu durum bana pek güven vermedi diyebilirim. ( arkadaşım gidonunu değiştirip daha yüksek model takmıştı bunun da bir etkisi olabilir).

    Bir de ön frene çift disk koymuşlar nedenini çözememekle birlikte ön frene biraz fazla dokunursanız motosiklet kendini şaşırıyor,dikkat edilmesi gereken bir diğer noktada bu bana kalırsa.

    Özellikle motosikletin kromaj parçaları yoğunlukta olduğundan çabucak paslanabilir,bunun önüne geçmek için ilk aldığınız günden itibaren bu hususa dikkat etmeniz gerekli.

    Eğer alıp 1 sene içerisinde satmak ya da değiştirmek gibi bir düşünceniz var ise zararına bir satış gerçekleştirmiş olacaksınız,bunu da göz önünde bulundurmanızı öneririm.

    Ben bu nedenlerden dolayı bu modelden vazgeçtim.

    O nedenle gidip motosikleti detaylı bir şekilde incelemenizi,mümkünse bir tur atmanızı öneririm eğer içinize sinerse öyle alırsınız..

    Not: Benim şahsi görüşüm kendini kanıtlamış bir commuter model ile başlamanız olacaktır. Piyasada yan sanayi,orjinal bir çok parçasına kolayca ulaşabilirsiniz. Bir çiftte kaliteli lastik takar yolunuza devam edersiniz. Tabi ki bu benim şahsi görüşümdür son karar sizin..

    Şimdiden hayırlı olsun
    Yanılgı şurada, o krom sandığınız parçaların yarısı nikelaj kaplı plastik, yani paslanmaz. Paslanabilecek parçalar ise bütün motorlarda paslanır zaten. Konfor konusunda, hiç artçı olmadım ama sürücü için gayet konforludur kendisi. orjinal gidonu ile kontrolüde rahattır. Çift disk avantajlıdır tabi doğru çalışıyorsa. Bu motorda ne kadar düzgün çalışıyordur o bilinmez ama frenlerine alışınca sorun yapmıyor. Sesi tatmin eder. Bakıldığında cruiser gibi görünen, cummuter gibi hafif ve kontrolü rahat, konforlu ve gösterişli bir motordur. Kalite konusuna gelince, çinlilerin en kalitelilerindendir. Parça sıkıntısı yaşanmıyor bildiğim. 250 liğin şanzımanını komple garantden değiştirtti arkadaş, vitesten atma yapıyor diye. Alıp 1 yıl binip çokda zarar etmeden satılabilir.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  11. #11
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanılgı şurada, o krom sandığınız parçaların yarısı nikelaj kaplı plastik, yani paslanmaz. Paslanabilecek parçalar ise bütün motorlarda paslanır zaten. Konfor konusunda, hiç artçı olmadım ama sürücü için gayet konforludur kendisi. orjinal gidonu ile kontrolüde rahattır. Çift disk avantajlıdır tabi doğru çalışıyorsa. Bu motorda ne kadar düzgün çalışıyordur o bilinmez ama frenlerine alışınca sorun yapmıyor. Sesi tatmin eder. Bakıldığında cruiser gibi görünen, cummuter gibi hafif ve kontrolü rahat, konforlu ve gösterişli bir motordur. Kalite konusuna gelince, çinlilerin en kalitelilerindendir. Parça sıkıntısı yaşanmıyor bildiğim. 250 liğin şanzımanını komple garantden değiştirtti arkadaş, vitesten atma yapıyor diye. Alıp 1 yıl binip çokda zarar etmeden satılabilir.
    Amacım motosikleti kötülemek değildi.. Öyle mi anlaşıldı bilemiyorum. Fakat bizde ki paslanmalar mevcut "3 aylık" motosiklet. Demek ki sizin dediğiniz malzemeden de olsa paslanmaması için dikkat etmek gerekliymiş.

    Başımızdan geçen olayı anlatayım,
    Motosiklet 0 alındı Antalya'dan kargo şirketiyle Şile'ye gönderildi. 25 km yol gittik arkadaşımla beraber birer çay içtik geldik motorun başına. Motor elektrik almıyor bir baktım sigorta da problem vardı gitti,düzelttirdi. Ufak bir sorun ama 0 motor olunca bana anlamsız geldi.

    Ek olarak bizim bulunduğumuz yere en yakın servisi aradık. Problemi açıkladık, bize verilen yanıt motosikleti niye Antalya'dan alıyorsunuz ki ? Bunun ne önemi var neden sorguluyorsunuz dediğimizde benim sorgulama hakkım var ben senelerdir bu işi yapıyorum siz bana işimi öğretemezsiniz tarzında cevap aldık. Sonuç daha uzak bir servise gitti ama oradan gayet memnun ayrıldı.

    Ben Regal Raptor kötüdür alma etme demiyorum. Parça sıkıntısı çekersin de demiyorum. Ben ne yaşadıysak onu somut bir şekilde anlatıyorum. Belki de bizim şansımızdır,bize denk gelmiş olabilir.
    XV

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ozgranl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amacım motosikleti kötülemek değildi.. Öyle mi anlaşıldı bilemiyorum. Fakat bizde ki paslanmalar mevcut "3 aylık" motosiklet. Demek ki sizin dediğiniz malzemeden de olsa paslanmaması için dikkat etmek gerekliymiş.

    Başımızdan geçen olayı anlatayım,
    Motosiklet 0 alındı Antalya'dan kargo şirketiyle Şile'ye gönderildi. 25 km yol gittik arkadaşımla beraber birer çay içtik geldik motorun başına. Motor elektrik almıyor bir baktım sigorta da problem vardı gitti,düzelttirdi. Ufak bir sorun ama 0 motor olunca bana anlamsız geldi.

    Ek olarak bizim bulunduğumuz yere en yakın servisi aradık. Problemi açıkladık, bize verilen yanıt motosikleti niye Antalya'dan alıyorsunuz ki ? Bunun ne önemi var neden sorguluyorsunuz dediğimizde benim sorgulama hakkım var ben senelerdir bu işi yapıyorum siz bana işimi öğretemezsiniz tarzında cevap aldık. Sonuç daha uzak bir servise gitti ama oradan gayet memnun ayrıldı.

    Ben Regal Raptor kötüdür alma etme demiyorum. Parça sıkıntısı çekersin de demiyorum. Ben ne yaşadıysak onu somut bir şekilde anlatıyorum. Belki de bizim şansımızdır,bize denk gelmiş olabilir.
    Gittim vulture aldım. Aldığım günün akşamı arıza yaptı motor. Zerre anlamıyorum motordan. İlçede bir tamirci var başka bir çinlinin yetkili servisi, fiyatı uygun parçaları denedi, yok. Dedi ki sen bunu servise götür, garantili motor, boşa para harcama. Daha ehliyeti alamamışım, motor bozuk, rolanti 3000 devirden aşağı düşürünce stop ediyor. Egzozda parlama yapıyor sürekli falan, neyse gittim Ankara Ulustaki servise. Dinledi motorun sesini, siboplar ya da krank eğri aılacak motor 750 tlden fazla tutar bunun masrafı dedi. Dedim motor garantili, ne 750 tlsi 4000 kmdeki motora. Garantiye sokacaksan aldığın bayiye (polatlı) götüreceksin. Peki dedim yap desem? Bir hafta yatar dedi. Bana 8 silindir chevrolet motoru toplayacak sanki it soyu. Aradım ilçedeki tamirciyi, yok hocam dedi, krankı veya sibopları eğri olsa, tek silindir motor bu, çalışmaz hiç. Ellemesin, başkasına baktır bir de. Neyse gittim kızıltepe motora arkadaş tavsiyesi ile. Hızır amca var orda, dışarı bırak soğusun dedi. Çay içtik meşrubat içtik, aldık motoru içeriye, bir sibop ayarı çekti, motor düzeldi. 20 tl üstadım Hızır amcanın el emeği. Birkaç gün geçti, aynayı duvara taktım garajdan çıkarken, kırıldı. Değiştircem, ulustaki mondial bayisine gittim, elimde yok beklersen 1 haftaya gelir, paray peşin alıyoruz dedi. Bi S.ktir git dedim. Çıktım, Yibadan daha güzel bir ayna takımı aldım, valla memnunum. Sorarsan mondialin kendi aynasına servisin istedği paraya 3 takım alabiliyosun. Şimdi, sorarsan bu kadar olumsuzluktan sonra bu motoru aldığıma hiç pişman değilim. Parasına göre motor. Ben ona bakıyorum, oda bana bakıyor. Durum bu kadar basit.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #13

    Üyelik
    25 Ocak 2015
    Konu regal raptor'e dönmüş ama ben chopper mı commuter mi alsam diye sormuştum?

  14. #14

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Konu regal raptor aslında, sen anlamamışsın o kadar. Sana cruiser tutkunu dindirmekde azda olsa rol alacak, ama acemiliğin esnasında commuterin kullanım kolaylığını sunacak rr 150 yi tavsiye ediyorduk ve tartışıyorduk.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Kuryeler rahat olan az yakan motorlara binerler. Çunku mantıklı olan da budur. Commuter kullanımı kolay, manevra kabiliyeti yuksek, frenleri guvenli bir motor yani aradıgın herşey mevcut. Choper dediğin gosteriş için yapılan bir motor. Tın tın gidersin zor döner ani frene gelmez... Yani motorsiklete kuryeler kullanıyor gözüyle bakarsan başta kaybedersin. MAntıklı bir insan Commuter alır açıkcası. Bence biraz kompleksten kurtulmak lazım

  16. #16
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    chopper motorlar gösteriş için olur genelde. arkadaşın demek istediği cruiser motor. bu motorların özelliği rahat olmaları ve amacı uzun soluklu gezilerdir. ve başlamak için en mantıklısı commuterdir.
    polo34 bunu beğendi.

  17. #17
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bu bütçeyle bineceğin cruiser cruiser olmaz başka bişey olur. commuter al
    OnurTr bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler