Merhaba arkadaşlar iyi forumlar.
1 Ay öncesine kadar Küba nın 170 FX modelini aldım. Çok şükür memnunum beklentilerimi karşıladı. Ama bir kaç sorum olucak. Motor sürüş deneyimim var denilemez belki de çok ön yargılıyım fakat sizlerden bu tür motorlar hakkında bilgi almak istiyorum sıkıntılarımı az sonra yazıcam fakat bir kaç şeyden daha bahsetmek isterim. Çevremdeki arkadaşlarımda olan motorlar sürekli alt takımıyla oynanıyor 200 lük 65.5 250 lik silindirler filan onların rolantisinde motor devir saat i 1x devirdeyken sanki benim motorun 2 bin devirdeki hali gibi çalışıyor gür gür gür acaba dereceli filanmı bunlardaki :D Bende rolanti hastalığı var yerindeyken motor kendini belli etmeli ciğerinden solumalı inş bir gün benimkide öyle olur :D ha bu arada motorum daha yeni 0 320 km de açılmamış bir motor yeni yeni açılmaya başlanıyor. Onlardaki bu performansı görünce bazen kendi motoruma bakıyorum da biraz daha pısırık kalıyor. Sanırım çok aceleciyim Yeni olmasından yana bu modeli almamın tek sebebi 100 lük filan alıp ilerki zamanlarda bende alt takımla oynamak istememem. Çünkü ha 3-5 daha fazla gitsin diye usta usta dolaşıcağıma orjinal olarak binerim dedim performans açısından çok iyi diye duydum yani kendi klasmanı arasında o yüzden böyle bir tercih yaptım en azından pişman olmadım ve bu gidişle de olmucam gibi ama böyle cc filan yükselmiş motorların da yanımda durmaları çok sinir bozuyor Her neyse sizlerden daha çok bilgi almak isterim sizce bu motorun 170 FX in açıldıktan sonra performansı baya iyi olurmu yyada bakıma gittiğimde artık orda söylemem gereklimi ne kadar hızlı gitmeyi o kadar sevmesemde benim için 1. 2. 3. vites önemli oluyor vites aralıkları çok kısa gibime geliyor kalkıyor şuana kadar bir kez sıkıştırdım arkadaşım arkamdaydı 1. vites 30 35 km/h arasında gitti 2. vites 70-80 arasında devir sonuna geliyorken 3e attım ve biraz daha gittikten sonra yavaşladım yol kısaydı yani demem o ki tork u filan inanılmaz her vitesde deyimi yerindeyse çıldırıyor ama sanki bana sünmüyormuş gibi geliyor bakıma gittiğimde dişlileri değiştirmeyi planlıyorum. Her neyse sıkıntılarına geçeyim çokta uzatmadan
Sıkıntımı bilmem ama ters şanzımana sahip. Motor tanıtımında özel şanzıman diyorlar yani nasıl oluyor anlatayım normaldeki gibi 1 Aşağı 4 Yukarı Değil. Vites yükseltmek için hep aşağıya düşürmek için yukarıya yani 0 dan 5 de geçiyor 5 den 0 a da bu sizce çok önemli ve büyük bir sorun olurmu ?
2. Sıkıntım malüm kış ayındayız motorun ısıtıcısıını açıyorum 1 dk kadar çalıştırdıktan sonra kapatıyorum biraz devirli olduğu yerde gaz veriyorumki tam ısınsın sonra yolda giderken misal 2 dedik 3 dedik filan 2 ye düştük frenlerken gaz verince bir anda motor tekrar sönüyor ısınınca çok olmuyor ama ilk yola çıkışlarda filan kesin oluyor.
3. Sıkıntıysa gaz kolu sanki biraz geç almaya başladı. Bir anda basarsınız sertlik yerinde hemen gaz alır ya sanki hafif daha geç süreyle alıyor gibime geldi yani bi anda yükselmiyorr.
Biraz amatörüm ama eğlenceli bir şekilde zaman geçsin bir yandan da baana yardımcı olup bilgilendirebilirseniz çok sevinirim arkadaşlar şimdiden teşekkürler )