herkese merhaba
aranızda çok yeniyim, başlangıç için karar vermeliyim.
tavsiyelerinize ihtiyaç var.
250cc ile başlamak istiyorum.
uzun bir süre xmax-joymax arasında gidip geldim, geçen gün xevo da bunların arasına girdi.
fikir verir misiniz?
herkese merhaba
aranızda çok yeniyim, başlangıç için karar vermeliyim.
tavsiyelerinize ihtiyaç var.
250cc ile başlamak istiyorum.
uzun bir süre xmax-joymax arasında gidip geldim, geçen gün xevo da bunların arasına girdi.
fikir verir misiniz?
Bu kararı canlı canlı görüp, bagaj hacimlerini, oturuş pozisyonlarını, yedek parça ve işçilik fiyatlarını, ... göz önüne alıp siz kendiniz vereceksiniz. SYM XEVO ve Yamaha XCİTY, Kymco ... seçeneklerini elediğinizi görüyorum.
ABS seçeneği düşünülmeli diyor, oyumu XMAX ABSden yana kullanıyorum.
ehliyetin var mı? tecrüben var mı? scooter hakimiyeti vitesliye göre daha zordur. Önce 125cc hafif bir scooter ile başlamak en iyisi. Bu üç seçenek içinde ise bence piaggio xevo 250. Alma aşamasında ben de ayrıntılı olarak bu 3 model üzerinde duracağım.
ben 2013 X-Max (ABS'li model) kullanıyorum, çok bir yol yapmadım genelde işe gidip geliyorum Eskişehir yolu üzerinden (5 şerit yoğun bir yol).
2014 X-Max görünüş olarak ve bazı ufak detaylarda daha iyi. Temel aksam aynı olduğundan sanırım ana eleştirilerim 2014 için de geçerlidir:
- Arka süspansiyon yumuşak ayarlansa da sert. virajlarda belki daha güvenli oluyodur ama normal girinti çıkıntılarda sorun çıkartabiliyor.
- 2013 için benzin deposu yerleşimi garip çok ergonomik değil ayrıca kendi kendine açılıyor zaman zaman. 2014'te revize etmişler cillop gibi.
- İlk hızlanması biraz tereddütlü arkdaşın. Ayrıca gaz tepkisi de biraz gecikmeli. sanırım kayışlı aktarmanın bir özelliği ama bilemiyorum tabi başka kayışlı motor kullanmadığımdan. Hızlanma videosu için bkz. link (gps ile 100 km/s'nin kadranda kaça denk geldiğini belirtmişler, ona dikkat aaa hızlanmasını yanlış ölçmüşler demeyin) 0-100 km/s hızlanması 14sn, 0-120 km/s hızlanması ise 21,9 sn. Bu değerler orta karar bir binek arabadan pek de farklı olmadığından trafikte motor çevikliğinden söz etmek biraz zor. ilk hızlanması yavaş olsa da arabalarda ilk etapta (0-60 diyelim) daha hızlı ama sonra yavaş yavaş yetişiyorlar. Zaten birlikte kalktığınız araba güçlü bişeyse ilk hızlanmada da geçemiyor.
- 2013 için ön cam kafayı korumuyor. 2014'te düzelttiler mi bilmem.
- sınıfı standartlarında normal olsa da, gücüne göre ağır bir motor. 25 bg gibi bir motor daha iyi olabilir.
- ABS'li 2013 modelde ABS (özellikle de arka fren için) çok cabuk devreye giriyor. azıcık sıkmada hemen arkada ABS devrede. ABS bende her halde benim gibi tecrübesiz bir sürücü için çok iyi bir ekipman olsa da, ABS'sine pek güvenmemek lazım motorun, fren mesafesi normaline göre uzun olabilir kötü ABS'den dolayı. 2014'ü kullanmadım belki düzeltmişlerdir.
- Lastikleri çok sıcak havalarda, asfaltın da ısınmasıyla kayıyor demişlerdi. Ben pek inanmamıştım. Ama geçen çok sıcak bir günde arkayı daha önce hiç kaydırmamama rağmen iki kez kaydırdım. Belki tesadüftür çünkü daha önce gittiğim yollar değildi ama böyle bir şüphe de var
Avantajlarını saymıyorum, çok kişi zaten kendi motorunu övdüğü veya kullanmadığı halde nedense bir motorun fanı olduğu için zaten bol bol sayılır. Maalesef saydığın diğer modelleri kullanmadım o yüzden yüzeysel bilgi ile atıp tutmiyim.
bu arada unutmuşum, başlangıç için bence olabilir bir motor X-Max 250. yalnız biraz ağır ve selesinin genişliği sebebiyle ayakların yere tam basmakta zaman zaman zorlandığı bir alet. Alışma sürecinde bu iki husus dert çıkartabilir.örneğin yokuşlarda park ederken yanlış bir pozisyonda kalırsan (el freni de yok X-Max'ın) motoru kendi gücünle hareket ettirmekte epey zorluk yaşayabilirsin geri geri çıkarken.
Özellikle dururken ve düşük hızda (gerçi ağırlığına rağmen düşük hızda bile dengeli bir motor) motosiklet hakimiyetine alıştıktan sonra gerisi kolay olur. zaten öyle manyak hızlanmalı vb bir motor değil, virajı da güven veriyor dolayısıyla hata kaldırır bir alet.
250 cc bütün scotterleri incelemiş biri olarak x city aldım. Sebebi ise büyük lastikler. Kronik olarak bilinen sorun olmaması. Türk bir kullanıcının 5000 km yol yaparak avrupa turu yapmış ve sorunsuz dönmüş olması. Parça sorunu olmaması. Neye ihtiyacım varsa rahat rahat buluyor olmam en büyük servis masrafı bu aralar çıkıcak sanırım fren manetini kırdım vb.çok detaylı bir bakıma giricem buda en çok 150-170 tl. gibi duruyor. bakalım neler olucak. Hakkında fikrim olmayan ve merak ettiğim tek model suzuki burgman 200. Onunda 200 cc olması ve istediğim zamanda stok olmaması yüzünden vazgeçtimdi. Ancak özellik ve boyut olarak kesinlikle çok güzel. Sym markası bana ne yazık ki güven vermiyor. Biraz markacı adamım şahsen, Denenmiş ve kendini kanıtlamış markaların ürünleri tercihim oluyor genel mantığımda. piaggio ise görüntüsü içime sinmemişti. Bir bayide suzukiyi incelemenizi tavsiye ederim. Xmax içinse sadece büyük bagaj cazip değil. İmmobilizer bozulduğunda ciddi bir masraf çıkıyormuş diye okudum. Görselde ise en güzeli o tabikide. Belki kafa karıştırdım ama alırken fikirlerim böyleydi ve x city ile noktalamıştım ben.
Hocam xcity büyük tekerlerden dolayı oturuş pozisyonu çok dik. Aynı sıkıntıyı Symphony de yaşıyorum. Sırf bu sebeple daha konforlu bu modelleri düşünüyorum. Siz xcity nin konforundan memnun musunuz. Buyuk tekerlekli olmanın konfora etkisi bence olumsuz. Biraz daha dengeli ve güvenli olduğu doğrudur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)