Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

nasıl oluyoda 125 lık cbr,250 cbf i geçiyor?... mantıklı cvp arıyorum

    REKLAM ALANI
  1. #101
    FAHRETTİN METİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    ANTALYA /Merkez
    Motosikleti
    BwS100
    kendinize tek bi soru sorun arkadaşlar 125cc mi daha büyük yoksa 205ccmi hangi si daha biyük gösteriyor sizce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    balıkesir / ayvalık
    Motosikleti
    honda cbr 125r
    kalkışta cbf250 yer yolda cbr 125 yer cbr düzde 155 rahat yapıyo 160 larda kalıyo yoluna göre gider yazmayım dedım ama bune ya mıllet takmış gecmeye 3 tane vıdeom var cbf e fark korken nasıl eklenıyo buraya
    deathalone

  3. #103
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Arkadaşlar Geçer geçer geçer ama sanal alemde ve rüyalarda ne diyelim geçenlere hayırlı olsun
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  4. #104

    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    gece sırtı acıkta kalan arkadaslar gecebılır tabı cbf 145 goruyo dıye bılıyorum cbr da120 basmıyomu ee sorun yok
    hyosung250gtr

  5. #105
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 yaşında adamın biri doktara gitmiş ve demişki : Doktor bey, ayda sadece bir kere yapabiliyorum.
    Doktor: Valla bravo çok iyi !
    Adam: Ama doktor bey, aynı yaştaki arkadaşlarım haftada 2 kez yapabildiklerini söylüyorlar.

    Doktor: Siz de söyleyin efendim, Siz de söyleyin !



    sabah sabah çok iyi geldi sağol hocam valla 1 yıl falan olmuş ama dahala taze bir fıkra
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  6. #106

    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    ßurSa / yıLdırım / yeşiL
    Motosikleti
    aRora aR150t Yamaha yßr-125
    Tam oLarak ßiLmiyorum aMa ViteS Farkıda Yok muydu ?
    Cßr125 6 viteS.
    Cßf250 5 ViteS.
    Ve ağırLık Farkı..
    Düz yoLda Fark eDe ßiLir Diyorum.
    ama iKisininde aYnı anda ßir Yere Çarptığını DüşüneLim.
    Cßf Daha GüçLü Çarpar,
    Cßr Daha hızLı Çarpar DüşünCem ßu.

    Alıntı FAHRETTİN METİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendinize tek bi soru sorun arkadaşlar 125cc mi daha büyük yoksa 205ccmi hangi si daha biyük gösteriyor sizce
    205 ? (:
    .....................
    [B][I][COLOR="DarkRed"]aRamızdaki Tek Fark Şanzuman!. Sen: 6 viteS, 5 iLeri, 1 Geri.
    ßen iSe: 5 Vites,5 iLeri.[/COLOR][/I][/B] [COLOR="Black"][B]Saadettin KartoğuLLarı Sado.. O Rh (-)[/B][/COLOR]

  7. #107
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Tam tersi cbf 250 6 vites bu arada kaplumbağa tavşanı ne zaman geçer tavşan durunca cbr125 cbf 250 yine zaman geçer cbf 250 durunca

    Alıntı deathalone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalkışta cbf250 yer yolda cbr 125 yer cbr düzde 155 rahat yapıyo 160 larda kalıyo yoluna göre gider yazmayım dedım ama bune ya mıllet takmış gecmeye 3 tane vıdeom var cbf e fark korken nasıl eklenıyo buraya
    Senin o 3 tane video daki cbr 125 geçmeleri ya cbf 250 nin sürücüsü gazlamamıştır yada bilinçli bir geçilmedir mantıklı düşünün beygir farkı var cc farkı var vevites farkı var buna rağmen hala cbr 125 liği cbf 250 den hızlı diyorlar e yani pes artık
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  8. #108
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Len hala bu başlıkmı yuh artık .. her iki motorda fabrika çıkışlı ise bu mümkün değildir. bunu yazmaya bile gerek yok .. Ama her iki motorun sürücü portföyü farklıdır. biri yolu sever diğeri sürati yani cbf sürücüsünün geçilmek geçmek gibi bi,r kaygısı yokken .. büyük oranla cbr sürücüsünün içinde onu geçtim şunu bastım şuna toz attırdım deme isteği vardır..

    160 yapıyo diyo adam ya .. nasıl yapıyo 150 bile mümkün değil hadi 130 belki ki ona bile inanmak zor 160 nasıl yapar değerler ortada devir ortada dişli, oranları ortada çarp böl sonuç ortada 150 yapıyo diyeni ispata davet ediyom düz yolda alsın kamerasını gidona sabitlesin görek hele bi

    Ps: ufak modifikasyonlarla mobilet bile 120/130 km/h yapabiliyor ben fabrika çıkışlı cbr için konuşuyorum yani hava filtresi oynanmış eksoz oynanmış süpaplar oynanmış aletlerle değil onlarda bile max güç artışı %10/20 civarı yani yine 160 çok zor ama imkansız değil
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #109

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Cbf 250 22 hp Cbr 125 13 hp hangisi geçer sizce ?

  10. #110

    Üyelik
    26 Mayıs 2007
    Şehir
    BALIK DENIZ TARABYA GERİSİ BLA BLA BLA
    Motosikleti
    SUZUKi BURGMAN
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 yaşında adamın biri doktara gitmiş ve demişki : Doktor bey, ayda sadece bir kere yapabiliyorum.
    Doktor: Valla bravo çok iyi !
    Adam: Ama doktor bey, aynı yaştaki arkadaşlarım haftada 2 kez yapabildiklerini söylüyorlar.

    Doktor: Siz de söyleyin efendim, Siz de söyleyin !

    Zuahahahaha cevap budur iste .. dahada sölenecek bırsey yok ..

    kedidir o kedi
    ADIM AAMY DEGİL
    18 YASINDA DEGİLİM
    BAYAN DEGİLİM

  11. #111

    Üyelik
    15 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    as gy200
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    70 yaşında adamın biri doktara gitmiş ve demişki : Doktor bey, ayda sadece bir kere yapabiliyorum.
    Doktor: Valla bravo çok iyi !
    Adam: Ama doktor bey, aynı yaştaki arkadaşlarım haftada 2 kez yapabildiklerini söylüyorlar.

    Doktor: Siz de söyleyin efendim, Siz de söyleyin !
    olayı özetlemışsınız

  12. #112
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    Beylerbeyi , Çengelköy İst.
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 Comet '08
    honda cbr 125 yarış motoru cbf 250 ise kurye motoru tek acıklama budur arkadaslar.

  13. #113
    Revilian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 796
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış anlaşılmasın ama bu kadar yorum var hiçbiri teknik açıdan yeterli gibi gelmedi bana.
    olay şu birinde racing imsi bir motor var yani nedir bu: yüksek devir üretebiliyor. peki nasıl yapıyor bunu? bunların krank kolları daha kısa yani silindir içinde pistonun hareket mesafesi daha az olduğu için gitme gelme mesafesi ve buna bağlı olarak gitme gelme süresi daha az. böylece bir dakikada daha fazla devir oluşuyor ve böylece süratli gidebiliyorlar. siz cbr 125 in üstüne 2 kişi ve cbf 250 nin üstüne 2 kişi olacak şekilde binin bakalım cbr 125 nalları nerden topluyor. cbf 250 daha fazla yüklede o sürati yapar anlayacağınız, ama cbr biraz teklemeye başlar pek o yüksek devirleri göremez.
    ayrıca cbr 125 cbf 250 yi geçebilir demek yanlış ikisininde azami hızı 140 kmh civarlarındadır. iş biraz da kullananın motora iyi devir vermesinde biter bu tür yakın hızlarda.
    cbr 125 da racing imsi bir motor varmış bu hoşuma gitti, ben de diyodum niye insanlar taş gibi ybr varken gidip cbr a para veriyorlar demekki bundanmış...
    gitme gelme süresi az tabi..
    yüksek devir de üretir evet 20.000 gören vardır sorsanız..
    da anlamadığım nokta şu; bir arkadaşımız demiş ki:
    CBR-13hp
    CBF-22hp
    ben de bir ekleme yapmak isterim: cbr bu 13 hp güce 10.000 devirde ulaşıyor
    cbf ise 22 hp güce 8000 de.
    aynı şekilde cbr 10 Nm lik tork değerine 8000 devirde ulaşıyor
    cbf ise 22 Nm lik tork değerine 6000 de.
    yani özetle cbr daha 13 hp / 10 Nm güç üretemeden cbf 22 hp / 22 Nm güç üretmiş oluyor. arada çok büyük ağırlık vs farkı da olmadığına göre...
    neyi tartışıyoruz?

  14. #114
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    cbrde racing motoru var e geçsin artık bırakında

  15. #115

    Üyelik
    20 Mayıs 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Prince giantco Cruiser
    Alıntı Revilian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 125 da racing imsi bir motor varmış bu hoşuma gitti, ben de diyodum niye insanlar taş gibi ybr varken gidip cbr a para veriyorlar demekki bundanmış...
    gitme gelme süresi az tabi..
    yüksek devir de üretir evet 20.000 gören vardır sorsanız..
    da anlamadığım nokta şu; bir arkadaşımız demiş ki:
    CBR-13hp
    CBF-22hp
    ben de bir ekleme yapmak isterim: cbr bu 13 hp güce 10.000 devirde ulaşıyor
    cbf ise 22 hp güce 8000 de.
    aynı şekilde cbr 10 Nm lik tork değerine 8000 devirde ulaşıyor
    cbf ise 22 Nm lik tork değerine 6000 de.
    yani özetle cbr daha 13 hp / 10 Nm güç üretemeden cbf 22 hp / 22 Nm güç üretmiş oluyor. arada çok büyük ağırlık vs farkı da olmadığına göre...
    neyi tartışıyoruz?
    Gerekli bütün teknik vs vs bilgi verilmiş daha neyi tartışıyorsunuz?

  16. #116

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    bana da kendi motorum hakkında uydurma şeyler sölüyorlar " benimkisi düz yolda iki kişi 110 görüyor" gibisinden ben de he eyip geçiyorum napiyim. buna da hee deyip geçmelisiniz.

  17. #117
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    hurafeden başka birşey değil biri 22hp diğeri 13hp
    bazı CBR125 kullanıcıları altlarındaki motoru çok abartıyorlar R1 zannediyorlar heralde altlarındaki motorları
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  18. #118
    oğuz-antalya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA-konyaaltı&manavgat
    Motosikleti
    cbf 150 satıldı & cbr 125
    vallahi ben cbr kullanıyorum abimin arkadasının 250 lik ybr si var onunla ara sıra kemer e gıdıyoruz
    onunda dedıgıne gore bu komık bır saptama !
    Manavgat şimdilik . . .
    oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal)

  19. #119

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    F5SS&CBR125
    Alıntı deathalone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalkışta cbf250 yer yolda cbr 125 yer cbr düzde 155 rahat yapıyo 160 larda kalıyo yoluna göre gider yazmayım dedım ama bune ya mıllet takmış gecmeye 3 tane vıdeom var cbf e fark korken nasıl eklenıyo buraya
    nerdeymiş bu rahat 155 yapması.sallamayın allah aşkına.bi yerlerimi yırtıyorum 140 diyo motor düzde.140 ın üstüne hafif çıktm kesiciye girdi benm motormu bozuk

    ayrıca ben geçemeiyorum cbf yi adam rahat 140 a dayıyor zaten.

  20. #120

    Üyelik
    15 Eylül 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    TVS Apache
    Konuya şöyle bir baktım ama bana da biraz enteresan geldi.

    Genelde yorumlayan arkadaşların hepsi "CC" değerine göre hız saptaması yapmışlar ama saçma bir saptama olmuş bana göre.

    Bir motorun CC'si onun yapabildiği Max sürati işaret etmez.

    Max sürat

    Motorun Gücü + Yapım Amacı + Dişli Yapısı vs.vs. elementler karşılaştırılarak kabaca hesaplanmalıdır.

    Bir arazi taşıtı, güç olarak yüksek olmasına göre genel olarak diğer araçlara göre yavaş olabiliyor. Bu tamamen motorun "Neye Hizmet Etmesi" istendiğine göre değişebilecek birşeydir.

    Son olarak, bir motorun düz yolda hızlı gidiyor olması onu diğer motorlara göre iyi bir motor yapmaz.

    Önemli olan, motorun yokuş yukarı ve/veya rüzgara karşı performanslı olarak gidebilmesidir ki bize en lazım olan da budur.

    Yoksa, abartırsınız dişli olayını, basar yokuş aşağı 160 gidersiniz

    Ama özellikle "Türkiye Şartlarında" bence önemli olan her türlü yol şartında gerekli hızda gidebilecek bir motor en makbul motordur.

    Yani ben düzde 110 gidiyorken yokuşta 70 km ye düşüyorsam bu can sıkıcı olabilir.

    Ama düzde 110, yokuşta 100 gidiyorsam bu daha iyi birşeydir.

    Özellikle artçı varken de olmadığı zamanki kadar (aşağı yukarı) performans alabiliyorsanız bu çok daha makbul birşeydir.

    Örnek vereyim,

    Bende TVS apache var ve Tekirdağ'dan İzmire kadar artçı + yük altında gittim.

    Yolda bir ara bir CBR 125 ile denk geldik ve düzde zaten yanımdan basıp geçiyordu, ama artçım olduğu halde ben onu yokuşlarda yakalayabiliyordum. Zaten 2-4 ışık sonra arkadaş en sonunda bu motor ne diye sormuştu tanımadığından dolayı.

    CBR 125'i direkt olarak hiç kullanmadım diyebilirim ama artçı ile birlikte yokuşlarda pek başarılı olduğunu söyleyemem (Artçı olarak bindiğim zamanlardan kalan deneyim.)

    Not: Yazdıklarımı Deneyim + Mantıksal değerler çerçevesinde yazdım. Yoksa, çok teknik bilgim yoktur.


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler