Valla isterse Cbf Today'in arkasında kalsın yine asla Cbr'a binmem
Yürüyerek gideyim mümkünse, bisiklette olur
+ Cbf le Cbr ı kıyaslamanın mantığını çözemedim..
Valla isterse Cbf Today'in arkasında kalsın yine asla Cbr'a binmem
Yürüyerek gideyim mümkünse, bisiklette olur
+ Cbf le Cbr ı kıyaslamanın mantığını çözemedim..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
CBr bu Benide geçiolar
[CENTER][B]YoLLarda BuLurum Seni...[/B][/CENTER]
Evet pek çok açıklama bana da komik geldi. Geçmenin neye göre göreceli olduğu da ayrı konu.
Örneğin geçenlerde sahil yolunda bir hayabusa ile birlikte kalkış yaptık ilk 100 metre de önde giden bendim ama 100 mt sonra yanımdan 200 km hız ile geçen hayabusaydı. Şimdi ben hayabusayı mı geçiyorum
Çünkü o vites değiştirip hızlanana kadar ben ilk 100 mt yi görüyorum.
Bir gün Hayabusacının biri de çıkıp
"nasıl oluyoda 150 lik Dylan, 1300 Haybusayi geçiyor?... mantıklı cvp arıyorum" yazarsa şaşırmam heh heh
Hayatonda
kım dedı 2sıde 140 yapıyo dıye ınternette arastırın cbf nın 150 160 son ıbre yapanlarıda var ayrıca ıkısıde 140 yapsa bıle cbf cbr125 den daha cabuk 140 a cıkacagı ıcın kafa yormaya gerek yok.cbf ıle atıyorum 20 sanıyede cıkıyosan cbr la 35 sanıyede cıkarsın bu kadar basit. madem aynı gıdıyolar honda kafayımı yedıde 8 mılyara cbf satıyo. he yok cbr a 60 kılo adam bınıp cbf yede 200 kıloluk adam bındırırsen osaman gecebılır hadi hayırlı muabbetler
ben kırmızıdan kalkınca ne bmv ne merso beni geçemiyolar ama ikinci ışıklara gelinceye kadar da onlar beni geçiyor ,yani kısa mesafe uzun mesafe olayı,100 metrede diil 100 km de bunu denemeli ben ce
<%)))))))))))><<< ::pcgum:: ***ReBeL***::pcgum::
CBR CBF'i gecer mi bilemem ama, cruiser'lar neden yavas gider konusunda da yazdigim bir seyi sizinle paylasmak istiyorum.
Dolayisiyla son surat her zaman cc ile olculmez. Ote yandan cbr 125'in cbf 250'yi geciyor olmasi bana da biraz garip geldi acikcasi.Yuksek Tork = Yuksek Ivmelenme
Yuksek Beygir = Yuksek son surat
Beygir = Tork x Devir
Bir diger deyisle deviri arttirirken tork'u dusurmeden tutabilen motorun beygiri de yuksek olur. (fabrika verilerinde tork vs devir grafiklerine bakarsaniz, devir arttikca torkun da arttigini, fakat belli bir devirden sonra torkun dustugunu gorursunuz. Hatta bu nedenle; motorlarin en yuksek tork urettikleri devir, en yuksek beygir urettikleri devirden biraz daha dusuk olur.)
Cruiser'larda tork yuksek olmasina ragmen bu torku yuksek devrilere tasiyamadiklari icin beygirleri dolayisiyla son surat'leri de dusuktur. Ote yandan kalkislari yeteri kadar mutluluk verir cunku tork'lari yuksektir
Agirlik, ruzgar vb. ikincil etkilerdir. Ornegin, uzerinde 2 kisi ile 600'luk bir SS'in son surati, uzerinde tek kisi olan 750'lik bir cruiser'dan, agirliklari birbirlerine cok yakin olmasina ragmen her zaman daha fazla olacaktir.
Hocam beygir ve yapılış amacı farkı bence.
eğer 250cc, 125cc yi geçer diyorsanız osaman 150cc bir scooterında cbr 125 i geçmesi lasım veya "kanuni racer 200" ünde cbr 125 i geçmesi lasım ama ben kanuni racer kullanan bir arkadaşımla izmite gitmiştim, adam 120, bilemedin yokuş aşa falan 130 u geçemedi. Yani kısaca cc ile alakalı değil, bu olay tamamen motorun yapılış amacı ve beygir farkından oluşuyor diye düşünüyorum.
Ayrıca cbf 250 ile cbr 125 bence kafa kafaya gider, yani biri birini geçer diye bişi diyemem cunku kaç yaptıgını biliyorum.
bence kafa kafaya giderler ;) kimse kimseyi geçemez.
Soda Ayran Cool
motosikletleri cc ve beygir acisindan degerlendirmek cok yanlis olur.
soyleki 250 cclik bir hyosung gt250r
800cclik suzuki cruser makineyi cok rahat gecer cunki cruser makineyi 150 den sonra dengelemek cok zor iken(cunki gezi amacli motorlardir bunlar). hyo ile max. hizi zorlarisinis.
imzam yok parmak bassam olurmu
bencede motorların cc ve beygırıne fazla bakmayın derım.öyle motorlar varkı arkadaslar 46 cc olmasına karsılık 150 ve 250 lık (cin malı özellıkle) makınaların cogunu bozar hız konusunda .aynı marka olmasına karsılık ikisininde tarzı zaten farklı bu yuzdende en guzel hız yasal sınırlar ıcınde olandır
ECEL KAPINI CALDIGINDA ORTALIGI TELASA VERME CUNKU O GELDIGINDE SEN COKTAN GİTMİS OLACAKSIN
cbr 125 gördüğüm en gereksiz motorlardan biri bence.verdiğin paranın yarısını bile hak etmiyor.ince, zayıf, güçsüz, racing benzeri sürüş pozisyonu(son derece gereksiz) olan anlamsız bi alet.
cbf 250 de fiyatını hak etmiyor.ama gücü, torku daha tatmin edici ve en azından motor diyebileceğin bi motor.fazla param olsa şehir içinde kullanmak için bi tane de cbf 250 alırdım.ama cbr 125 niye alınır anlamış değilim(şekle takılıp motordan anlamayanlara racing diye yutturmak dışında).200 km/h ibre koymuşlar bi de.Tam pazarlama stratejisi işte.Gelişmekte olan ülkelere,motor tekniğinden anlamayan insanlara çak-geç mantığı.Kınıyorum Honda'yı.Otomobillerine bayılmama rağmen motorlarından oldum olası hoşlanmam Honda'nın, soğuk gelir bana ne yapsalar.CBR 125 gibi rezalet, anlamsız, amaç dışı, kategorisiz, tanımsız bi motor üretip üzerine de 200 km/h ibreyi çaktıkları an sildim Honda'yı.Salak yerine koymaktır, hakarettir, hatta ahlaken suçtur.Benim XT 600'de 180 km/h ibre var, Allah'tan korkun be.Ama yok geçen bi CBR 125 gördüm TEM'de kaptırmış geliyo,ben diyeyim 900 RR, siz deyin 1000 RR...çaktı selektörü geçti yanımdan.Benim ibre 170 gösteriyodu, herhalde o da 198 km/h gibi bi hızla geçti. Son anda anladım bu bizim cüce CBR 125miş meğer.Ama Nissan kamyonetin kasasına koymuşlar öle gidiyo. Vazgeçtim almam CBF 250'de.GS 500 falan alırım az daha verip.
arkadaşımızın biri de scooter ile ilk 100 metrede hayabusayı geçtiğinden bahsetmiş...ne imiş hayabusa vitesi değiştirene kadar basmış gitmiş arkadaş racing motorların en kötüsünün 1. viteste 130 km/h gördüğünü, 4 saniyeden kısa sürede 100 km/h'ye ulaştığını unutmuş herhalde.
bi de anlamıyorum ki, insanlar neden meraklı bu sen geçersin,ben geçerim atışmasına.trafik, çevresel faktörler, konsantrasyon, ciddiyet dikkate alınmıyor nedense.bu kadar çok kapışmak istiyorsanız ''sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz'' neden bizden de Rossiler, Kochinskyler çıkmasın
.Benim XT 600'de 180 km/h ibre var,QUOTE]
arkadasım bende eskı bı xt 600 e surucusu olarak dıyorumkı 140 tan sonra ön çamurluğun kopucanıgını sanırdım saga sola saga sola sonra yawaslardım... konuyla alakasız ama olsun o kadar okudum bende bısı yazayım dedım sabah sabah uykulu uykulu oldugu kadar ıdare edın benıde...
ıkısıde gecer dıyın kapayın konuyu gecer gecmez ıcın bırbırınızı kırmayın yaa...
ι ωαѕ вσяη ωιтн ωяσηgℓу ωαу вυт ι мυѕт ℓινє
vidası gevşemiştir belki ön çamurluğun, sıkıverseydin gerçekten alakasız olmuş.ben XT ile CBR karşılaştırmak için yazmadım ki o kadar yazıyı.İbre örneği verdim sadece.Birisi 46 beygir, 50 küsür N/m tork ile 180 ibreye sahip.ötekisi 10küsür beygirle 200 ibre.Yok sürat için yapılmış biri öbürü tork için falan demeyin daha gereksiz olur.Çünkü zamanında efsane Paris-Dakar motorlarındandı XT.(600 tenere özellikle),bu motor arazide, çölde 170'i koyar, ama 180'i de geçmez, adamlar da 200 ibre koymaz.Bu bir Honda rezaletidir, aldatmadır.o motoru gökdelenden atsan serbest düşmeyle bile görmez 200.ne diye koyarsın ozaman o ibreyi.
cbr ın yaklaşık 140 km yaptığını duydum.cbf de öyle yada biraz daha hızlı olması lazım.ancak arada 2 kat bi güç farkı var.aynı bakımda olan iki motordan cbf cbr ı rahat geçer.
Suspect kafa kafaya gitmesi için yarı gaz açması lazım CBF in. Bizim ekipte cbr125,cbf150,cgl125 hepsi var. CBr125 le arada deneriz motorları, kafa kafaya gitmesi imkansız. Birinci viteste cbf fark atmaya başlıyor. Son hızda da geçemiyor. Yani kağıt üzerinden olmaz bu iş.
CBR125 sahiplerini CBF250 sahipliriyle denesin rasgele konuşmasın diyorum
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
heheh biri r sınıfı biri comet karşılaştırma biraz entresan geldi ama bende bir iki bişiler ekleyeyim dedim. cbr 125 cc lik olmasına rağmen pckopatghostrider(kerim)'in dediklerinin etkisi + airodinamic + kullanıcı + yolun durumu+ motorların durumu ( yagı hava filt.. falan filanı) v.s. cbf'i geçmesinde etkili olabilir. ben Kerimi ve motorunu bildiğim için normal karşılıyorum hehe :D
125 cc deyip geçmeyin arkadaşlar aprillanın 125 CClik 2 zamanlı motorlarının 170-175 km ile gelip geçtiğinide biliyorum... motor olayı biraz tuhaf. önemli olan cc tork v.s. deildir( bir yere kadar). önemli olan elindeki imkanlarla ustalığını sergileme işidir...
bu arada bir arkadaşımız CBR ile hayabusayla birlikte kalktığından ve 100 mt sonra hayalin kendisini geçtiğinden bahsetmiş. diyebileceğim tek şey şudur. hayal sürücüsü çok cömertmiş :D ( 1 viteste hiç basmamış hali ruhiyesiyle 140 yapar :D )
motosiklet kullanmak maharet işidir, mazaret kabul etmez... ::tutkuy::
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
CBR125 sınıfının en iyisi. Fakat CBF kullanmış bir olarak motorun gaz çektiğimde ki tepkilerinden sonra 250 CC klansmanın da da CBF'in en iyisi olduğunu düşündüm ..
CBR'ın CBF'i geçmesi için 2 zamanlı yada full modifiye olması gerekiyor. Kalkış'ta da geçebileceğine inanmıyorum ..
Söylenilenler gibi bu tartışmayı noktalamak için fabrika çıkış standartlarında bu iki motoru aynı tecrübe de sürücülerle test etmek gerekli.
Ama genel görüş CBF'in CBR'la kıyaslanmaması ..
Ayrıca gerçekten çok gülünç bir durum CBR125'te 200 kadran'ın olması
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)