YAMAHA X-MAX 250 ABS & X-MAX 400 ABS & HONDA NC 750D INTEGRA ÜÇLÜ KARŞILAŞTIRMA
Reklamlar
-
Oldukça uzun bir yazı ile ve yine kimilerine göre saçma bir karşılaştırma ile karşınızdayım.. Yaklaşık bir buçuk yıl kadar önce Honda PCX 125 ten YAMAHA X-MAX 250ABS'ye terfi ettiğimde bu iki motoru karşılaştırmıştım.
X-MAX ile geçen bir buçuk yıl ve 15.000km'den sonra iş yerim değişip her gün Üsküdar-Büyükçekmece gidip gelmeye başlayınca daha yüksek hacimli bir motosiklet arayışına girdim. Ve önce Honda NC 750D Integra aldım. Yaklaşık iki haftalık kullanımdan sonra da integra'nın benim motorum olmadığına karar verip sattım ve bu defa X-MAX 400 ABS aldım.Şu an onunla da 1500km kadar yol yaptıktan sonra ihtiyaç duyan ve hacim yükseltmek isteyenlere fikir ve rehber olsun diye üç motorun karşılaştırmasını yapabilecek kadar her üçünü de tanıdığımı düşünüyorum.
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Her üç motoru almadan önce bu ve benzeri forumların altını üstüne getirdim. Amaç bilgi edinmek ama ne yazık ki çoğu eksik yada yalnış bilgi ile yazılmış, kimi zaman reklam yada anti-propaganda kokan pek çok yazı-yorum nedeniyle na yazık ki her bir motoru alıp binene kadar tam olarak bir fikir edinemedim. Örneğin aslında başlangıçta X-MAX 400 almak niyetinde iken, yazılan pek çok olumsuzluk nedeniyle vazgeçip Integra aldım. Ama integrayı satıp x-max 400 aldıktan sonra gördüm ki yazılan olumsuzlukların %90'ı doğru değildi. Ayrıca Integra'yı satmama neden olan olumsuzlukları da hiç bir yerde görmemiştim. Bu sebeple olabildiğince nesnel olarak gördüğüm artı ve eksi yönlerini belirtmeye çalıştım. Umarım faydası olur..
Önce sırasıyla bir bakalım...
================================================== ================================================== =
1-YAMAHA X-MAX 250 ABS
================================================== ================================================== =
YAMAHA X-MAX 250 sanırım sadece ülkemizde değil Dünya'da kendi sınıfında en çok tutulan bir iki maxi scooter'dan biri.Ve kesinlikletüm övgüleri hak ediyor. İnanılmaz seri,inanılmaz dengeli, şehir içi sıkışık trafikte kıvrak açık yolda 120'li hızlara kadar sıfır titreşim ve iki kask ve bir çok ıvır zıvır alabilen devasa bagajı ile kesinlikle birinci sınıf bir makine. Bir buçuk yıl her gün üsküdar karaköy, geçen yaz her hafta sonu istanbul-sakarya olmak üzere, sıkışık tarfik, otoban, E-5 ve duble yollar olmak üzere pek çok yol ve şart altında kullandım ve hiç üzmedi. YAMAHA kesinlikle X-MAX 250 ile çok başarılı ve çok kullanıcı dostu bir makine üretmiş. Her şey tam olması gerektiği gibi. Her türlü aksesuarı piyasada mevcut.
Peki hiçmi kusuru yok. Elbette var. Ama bunlar bence kullanım amacına bağlı olarak kusur bile sayılmaz. Mesela ben far aydınlatmasını gerek görüş gerekse görünürlük anlamında yetersiz buldum. Önce Philips X-teme vision ampul taktım. Yine kesmedi ve dört adet üçlü Power ledli gündüz farı taktım. Sorun çözüldüğü gibi motor çok şık bir görünüm kazandı.
İkinci kusur diyebileceğim şey ise amortisörlerinin sertliği. En yumuşak ayara almama rağmen yoldaki her ciddi çukuru kasisi hissettiriyor. Gerçi bu YAMAHA'nın sanırım bilerek yaptığı bir şey. Çünkü X-MAX'leri sport scooter diye üretiyor. Forumlarda 10.000'den sonra yumuşadığını falan okursanız inanmayın. Yumuşayan amortisörler değil sizin poponuz ). Alışıyor ve eskisi kadar hissetmiyorsunuz o kadar.
Üçüncü kusuru ise aslında bir kusur değil. Benim kendisinden ayrılma nedenim. Yine forumlarda X-MAX 250 için 150-160 km hızlardan bahsedildiğini duyarsanız kesinlikle inanmayın. X-MAX 250'nin maksimum hızı 120-140 aralığıdır. Şöyle ki 120km hıza çok rahat çıkıyor ve bu hızda son derece konforlu. 120-130 hızlanması epeyce bir nazlı olsada 130 düz yolda her zaman görebileceğiniz bir hız. Ama 130'dan sonrası ve 140 artık yolun eğimi, rüzgarın yönü gibi tüm etkenlerin lehinize olması (yada en azından aleyhinize olmaması) durumunda görebileceğiniz bir hız. Ayrıca 120'den sonraki hızlarda artık konfor kayboluyor ve titreşim ve tedirginlik başlıyor.
Anlıyacağınız, ağırlıklı kullanım şehir içi ise, arada otoban yada uzun yolda da idare etsin diyorsanıZ X-MAX 250 sizin motorunuz. Ama benim gibi her gün otobana çıkıyorsanız X-MAX 250'nin 120'den sonraki hızlanması en azından sollamalarda size yeterli gelmeyecek ve daha güçlü bir makine arayışına gireceksiniz.
================================================== ================================================== =
2-HONDA NC 750D INTEGRA
================================================== ================================================== =
Aslında ilk başta niyetim YAMAHA X-MAX 400'e geçmekti. Ama forumlarda 400'lük X-MAX ile ilgili yazılan olumsuzluklar kafamı bulandırdığı için epey bir araştırmadan sonra gidip HONDA NC 750D INTEGRA aldım. Görüntüsü daha çok bir spor motosiklet kullanımşekli daha çok bir scooter olan integra çok ilginç ve bir o kadar da harika bir makine.
Bir defa zincirli ve triptonik-otomatik vitesli olduğu için alışılagelmiş scooterlardan farklı bir kullanımı var. İkisi otomatik biri manuel olmak üzere üç farklı modda kullanabiliyorsunuz. Manuel modda elle elcikler üzerindeki butonlarla vites değiştiriyorsunuz. Otomatik modda ise D-Modu daha sakin kullanım ve yakıt tasarrufu sağlarken S-Modu daha agresif ve spor bir sürüş deneyimi sunuyor. Ayrıca ister manuel ister otomatik mod olsun vites geçişlerini şanzımandan gelen tak-tuk sesleri teyid ediyor. Bu ses başta garip gelse de bir iki saatlik kullanımdan sonra alışıyorsunuz ve aslında kullanışlı bile geliyor. Ben manuel mod'u pek kullanışlı bulmadım. Genelde otomatik kullandım. D-Modu ile kullanırken, vites aralıkları çok kısa. 2000 devire çıktığında hemen vitesi yükseltiyor. Bunun sonucunda da bazan 60km
hız ile giderken Altıncı viteste bulabiliyorsunuz kendinizi. Spor Modda ise vites aralıkları geniş ve vites değişimleri 5000 devirden sonra gerçekleşiyor. Doğal olarak spor modu insana tam bir motosiklet deneyimi sunuyor.
Şehir içi sıkışık tarfikte ve düşük hızlarda D-Modu daha kullanışlı. Hız ve güç istediğinizde ise S-Modu.. Ama diyelim ki D-Modunda 70-80km hızlarda seyrederken aniden hızlanmak gerektiğinde başlarda sıkıntı yaşadım. Çünkü hareketten sonra hemen tık-tık-tık altıncı vitese çıktığı için 80-90km 'den 120km'ye kadarki hızlanmada motorun devrini ve gücünü toplaması 2-3 saniyelik bir zaman alıyor ve buda özellikle kaçma manevralarında sıkıntı yaratıyordu. Sonradan farkettim ki Honda mühendisleri bunu da düşünmüş. Otomatik modda kullanırken bile elciklerdeki vites düğmeleri ile anında vites düşürüp artırmayı mümkün kılmışlar. Bunu farkettikten sonra ani hızlanma yada motor freni ihtiyacı duyduğumda bu düğmelerle otomatik vitese müdahale ederek kullanınca tüm sıkıntılar ortadan kalktı.
Hangi mod olursa olsun Integra'nın üzerinde hissettiğiniz ilk şey katıksız güç ve olağanüstü denge."Yol tutuş" tabiri integra ile anlamını buluyor. Makine yola oturduğu anda yola öyle bir tutunuyor ki iki tekerlek üzerinde oturduğunuza inanamıyorsunuz. Üzerinde oturduğunuz şeyin bir motosiklet değil de sanki şu Yüzüklerin Efendisi filmindeki ork'ların bindiği kurt benzeri vahşi dev yaratıklardan biri olduğu hissini veriyor. İster 10km ile giderken isterse 160-170km hızlarda en ufak bir titreme,savrulma,sallanma tedriginlik yaratacak bir şey hissetmiyorsunuz.
Peki frenlemesine ne demeli. Yine forumlarda "tek diskli fren yakışmamış" gibi şeyler yazılmış. Külliyen yalnış. İsterse kampana olsun, Integra'nın frenlemedeki başarısını hayatımda değil iki tekerlekli, inanın lüks arabalarda bile görmedim. En ufak çizgiden sapma eğilimi yok. 160'la giderken frenlere asıldığınızda bir saniyede 60-70km hızlara iniyor. Ve dümdüz çizgisinde. ABS'sini hissetmiyorsunuz bile. Yol tutuş ve frenleme kesinlikle 10 üzerinden 11
Süspansiyona gelince. Aslında integra'da X-MAX gibi spor sınıfında. Hatta super sport olarak geçiyor. Ama süspansiyon olarak öyle sert falan değil. X-MAX'te omuriliğinizin her neronunda hissettiğiniz bir kasisten Integra ile geçerken hissetmessiniz bile. O kadar yani...
Integra'nın en büyük avantajlarından birisi de yakıt tasarrufu. 750'lik bir makine ile bu yakıt tasarrufunu sağlamak gerçekten inanılmaz.Bir depo benzin ile(65 TL) karışık(spor-ekonomik) kullanımda ortalama 380km yol yapıyor.
Gel gelelim bu melezin kusurlarına.
Bir defa bagaj diye bişey yok. Sele altı sadece bir yarım kask alıyor. Öyle her yarım kaskı da almaz. Ben sadece Zeus marka bir yarım kask bulabildim sığan. Ama 46lt bir çanta ile bu sorunu kısmen çözdüm. Daha büyük çanta düşünmeyin sıkıntı yaratıyor.
Ayrıca şehir içi sıkışık trafikte, yada motoru parkederken kısa manevralar için gidonu çevirmek istediğinizde ciddi bir güç harcamanız gerekiyor. Bu da şehir içi trafikte ciddi sıkıntı yaratıyor. Motorun ağırlığını her an hissediyorsunuz. Çamlıca tünel'den boğaziçi köprüsüne kadar ki sıkışık trafikte x-max ile 10 dakikada giderken integra da bu 20 dakikaya çıkıyodu. Öyle arabaların arasında dans edecek bir makine değil integra. Açık yol istiyor.
Integra'nın asıl sorunu ise motor sıcaklığı. Tam sürücünün oturduğu selenin altında bulunan 750cc motor tüm sıcaklığını, tam ayaklarınızı koyduğunuz yerin yanında bulunan motor kapaklarından dışarı atıyor. İlk 10 dakikadan sonra ayak bileklerinizde 15-20 dakikadan sonra dizlerinizde ve sonra selede hissettiğiniz ciddi rahatsız edici bir sıcaklık veriyor. Hele hele yarım saati aşan süreli kullanımda yola vermeniz gereken dikkatin yarısını ayaklarınızı motor kapaklarından uzakta tutabilmek için harcar hale geliyorsunuz. Yukarı doğru seleye kadar yayılan sıcaklık uzun süre kullanımda çift "Ş" li organların kavrulup yanacağı korkusunu tetikliyor desem yalan olmaz. Ben integra'yı bu yukarıdaki iki nedenle sattım.
Bunların dışında kusuru falan yok. Eğer ağırlıklı kullanım açık yol ise, "Benim önceliğim güç,hız, yol tutuş, fren" diyorsanız. Motor sıcaklığına katlanırım, çift "Ş" li organlarımda yüksek sıcaklığa dayanıklı diyorsanız Integra tam aradığınız motor.
================================================== ================================================== =
3-YAMAHA X-MAX 400 ABS.
================================================== ================================================== =
İki haftalık integra macerasından sonra ani bir kararla Integrayı satıp, forumlarda yazılan pek çok negatif yoruma rağmen kendimi bir X-MAX 400 ABS sahibi olarak buldum. Genelde X-MAX 400 ile ilgili yazılan olumssuz yorumların başında tek silindirli olması nedeniyle motorun çok titreşimli olduğu, egzoszunun dışarı çıkık olması nedeniyle kaldırımlara sürteceği ve süspansiyonnunun sertliği sıralanıyordu.
Evet X-MAX 250'den ve Integra'dan sonra ilk X-MAX 400'ün üzerine oturduğumda "hımm demek titreşim buymuş" dedim. Ama dedim o kadar. 20 dakikalık kullanımdan sonrada titreşim falan da hissetmemeye başladım. Yani evet çok küçük bir titreşim var. Ama hayır bu titreşim eğer internette o kadar yazılıp çizilmese insanın bir kusur olarak fark dahi etmeyeceği kadar düşük. Ayrıca 20km hızdan sonra tamamen yok oluyor.
Gelelim X-MAX 400'ün egzozuna. Evet görüntü olarak sağa çıkıntılı duruyor. Ve gayet hoş bir görünüm veriyor. Ama kaldırıma sürtme işine gelince. YAMAHA mühendisleri gayet iyi bir iş çıkarmışlar ve eski 250'liklere göre daha yükseğe knumlandırmışlar. Bu sebeple 2013 kasa 250 lik ile egzozu sürttüğüm kaldırımlarda 400'lük ile hiç sürtmeden aralardan kaçabiliyorum. Yani X-MAX 400'ün dışarı çıkık egzozu kesinlikle bir sorun yaratmıyor.
Süspansiyonlarla ilgili şikayet belki de sadece 400'lükte değil tüm X-MAX'lerde haklı olabilecek tek şikayet konusu. Evet oldukça sert. Ve yukarıda 250'likte yazdığım ne varsa 400'lükte de aynı. Eğer motosiklette süspansiyon takıntınız varsa X-MAX'ın hiç bir modeli size uygun değil.
Benim pek bir yerde yazılmayan iki adet sorunum daha vardı.
Birincisi 120'den sonraki hızlarda balanssız arabadaki gibi motor titriyordu. Servisin önerisiyle Buz Motor'a gittim ve benim şansıma ön lastik balanssız çıktı. Balans ayarı yapıldıktan sonra bu sorun tamamen ortadan kalktı.
ikinci sorun ise yüksek hızlarda ani frenlemede ön ve arka ABS'lerin devreye girip çıkması esnasında bir dengesizlik var. Ve frenleme esnasında motorun sağa sola gezmesine neden oluyor. Servis bir süre sonra balata ve disklerin birbirine alışması ile düzelebileceğini, düzelmez ise YAMAHA'ya bildireceklerini söyledi. Ama ben düzeleceği kanaatinde değilim. Bir tek benim motora mahsus bir sorunmu yoksa hepsinde böyle mi bilmiyorum. Eğer bu yazıyı okuyan X-MAX 400 ABS sahipleri varsa 120'li hızlarda ani frenlemede bu gezinme işi oluyormu bi denerler ve bildirirlerse memnun olurum.
Kısaca X-MAX 400 şehir içinde,sıkışık trafikte X-MAX 250 ne sağlıyorsa aynısını sağlıyor. Extra olarak otobanda ve açık yolda 250'liğin 120'deki konforunu 130-140 km hızlarda da sunuyor. Ara hızlanmaları müthiş. Trafikte yağ gibi süzülüyorsunuz.
Yakıt tüketimi anlamında tabi diğerlerine göre biraz fazla yakıyor. Bir depo(65TL) ile ortalama 300km yol yapıyor.
Sonuç olarak, hem şehir içinde hemde otoban ve açık yolda tam analamıyla sizi memnun edecek bir scooter arıyorsanız sanırım X-MAX 400 kesinlikle aletrnatifsiz. Şehir içinde 125-250 cc bir scooter'da aradığınız her şeyi bulabiliyorken, otobana çıktığınızda da her türlü ihtiyacınıza tam olarak cevap veriyor.
Gelelim kategorik karşılaştırmalara..
================================================== ================================================== =
SELE VE OTURUŞ POZİSYONU
================================================== ================================================== =
X-MAX 250 ve 400 her ikiside aynı seleye sahip. geniş konforlu ve sert. Selenin geniş olması nedeniyle 175cm bpyundaki kullanıcıların sadece ayak uçları yere değiyor.
Integra daha dar ve daha yumuşak. Ama sele dar olduğu için kısa boylular için yere basma oranı daha yüksek. Selesi daha rahat.
KAZANAN : INTEGRA
================================================== ================================================== =
ARTÇI KONFORU VE BAGAJ..
================================================== ================================================== =
KAZANAN : XMAX 250 VE 400 berabere birincilik kürsüsünde
================================================== ================================================== =
ŞEHİR İÇİTRAFİKTE VE DÜŞÜK HIZLARDA KULLANIM.
================================================== ================================================== =
Integra her koşulda daha dengeli. Ama X-MAX'lerin dengesi de mükemmel. Ama sıkışık trafikte araçların arasında sağa sola gireceğim dediğiniz noktada Integra ciddi hantal kalıyor. X-MAX cüssesine rağmen bisiklet kullanmaktan daha rahat bir kullanım sunuyor.Çok düşük hızlarda X-MAX 400'de o çok bahsedilen ama benim artık hiç hissetmediğim titreşim nedeniyle puan kırıyorum.
KAZANAN : X-MAX 250 (İkinci X-MAX 400)
================================================== ================================================== =
AÇIK TRAFİKTE VE OTOBANDA KULLANIM
================================================== ================================================== =
bu kategoride X-MAX 250 motor hacmi nedeniyle diğerleriyle yarışamaz.X-MAX 400 otobanda 80-140 aralığındaki hızlanması son derece yumuşak ve yeterli. Integra daha agresif hızlanma sunuyor. Ama 90-120 arasındaki devir kopukluğu nedeniyle manuel müdahale gerektiriyor.
KAZANAN : X-MAX 400
================================================== ================================================== =
YOL TUTUŞ VE GÜVENLİK
================================================== ================================================== =
Eğer Integra ile sadece bir kez otobanda seyahat ederseniz başka iki tekerlekli herhangi bir aracaın yol tutuşunu ve frenlemesini beğeneceğinizi sanmam. O kadar net bir fark var yani.
KAZANAN: Açık ara INTEGRA
================================================== ================================================== =
BAGAJ
================================================== ================================================== =
KAZANAN: X-MAX Biraderler
================================================== ================================================== =
YAKIT TÜKETİMİ
================================================== ================================================== =
750cc bir motor ile böyle bir yakıt tüketimi inanılmaz.
KAZANAN: Açık ara INTEGRA.
================================================== ================================================== =
SONUÇ
================================================== ================================================== =
INTEGRA bir açık yol motoru. Ağırlıklı şehir içi kullanım için pek uygun değil. Uzun yolda da motor sıcaklığı ciddi bir sorun.
Eğer otoban performansına çok sık ihtiyaç duymuyorsanız X-MAX 250 en azından yakıt tasarrufu anlamında %20 daha avantajlı. Hani ben günlük kullanırım ayda bir de uzun yol giderim diyorsanız 400'e gerek yok.
Ama benim gibi motosikleti bir ulaşım aracı olarak kullanıyorsanız hem şehir içinde hem sıkışık trafikte hem otobanda kullanırım, artçım da rahat etsin. Bagajda olsun diyorsanız X-MAX 400 kesinlikle rakipsiz. Her ihtiyacınıza cevap veriyor. 125cc'den 850cc aralığına kadar bu fiyata bu fonksiyonelliğin ve konforun yarısını sunan başka
bir makine ben bulamadım. Kısacası toplamda kazanana kesinlikle X-MAX 400.
Reklamlar
-
Her satırını dikkatle okudum ve sizi zahmetlerinizden dolayı tebrik ve takdir ediyorum.
Keşke bir fırsatınız olabilse de;
1 - 400'lüklerden Suzuki Burgman ve Piaggio X-EVO 400 kıyaslamasını,
2 - 250'liklerden Yamaha X-City, SYM X-EVO, SYM Joymax, Daelim S3, Kymco hangi modelleri varsa, Piaggio hangi modelleri varsa ve diğer bilindik markaların kıyaslamasını yapabilseniz.
İnanın bir arşiv olurdu.
-
Harika bir karşılaştırma olmuş.
Elinize sağlık.
İsterseniz bir gün benim Daelim S3'ü de kullanıp karşılaştırma yazabilirsiniz
-
sereye adlı üyeden alıntı
Her satırını dikkatle okudum ve sizi zahmetlerinizden dolayı tebrik ve takdir ediyorum.
Keşke bir fırsatınız olabilse de;
1 - 400'lüklerden Suzuki Burgman ve Piaggio X-EVO 400 kıyaslamasını,
2 - 250'liklerden Yamaha X-City, SYM X-EVO, SYM Joymax, Daelim S3, Kymco hangi modelleri varsa, Piaggio hangi modelleri varsa ve diğer bilindik markaların kıyaslamasını yapabilseniz.
İnanın bir arşiv olurdu.
Sevgili Dostum..
Ben şu ana kadar en az bir kaç hafta kullanmadığım hiç bir makine hakkında bir şey yazmamaya özen gösterdim. Çünkü bir motoru farklı koşullarda ve trafikte denemeden onun hakkında tam olarak fikir sahibi olmak mümkün olmuyor. Çünkü kimi sorunların modele ait kronik bir sorun mu yoksa sadece o motora mahsus bir sorun mu olduğunu anlamak için bile belli bir müddet kullanmak ve bir servis deneyimi geçirmek gerek diye düşünüyorum.
Bahsettiğiniz model ve markaların hepsi kabul görmüş motorlar. Umarım onları kullanan birileri böyle bir değerlendirme yapar dabende öğrenmiş olurum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
serotizm adlı üyeden alıntı
Harika bir karşılaştırma olmuş.
Elinize sağlık.
İsterseniz bir gün benim Daelim S3'ü de kullanıp karşılaştırma yazabilirsiniz
Daelim bu güne kadar hiç denemediğim bir marka. Belki denememekle hata yapmış olabilirim. Bi ara denemek isterim açıkçası.
-
Çok güzel bir karşılaştırma olmuş, elinize sağlık. Ben de Kymco Xciting 250ri'den sonra, SYM WOLF 250 Ni aldım. Kullanış karakterleri gerçekten çok farklıymış. Açıkçası çok hoşuma gitti vitesli ancak şehiriçi trafik ve TEM'de yapılan sürüşlerde scooter daha emniyetli gibi geldi. Kombine fren olayı şehir içinde güvenliği çok artırıyor ancak diğer yandan da küçük çaplı jant ve lastik nedeniyle scooterın da dezavantajı mevcut. Wolf'te eskiden yolda hissettiğim hiç bir bozukluğu hissetmez ve denge problemi yaşamazken, tersine frenaj daha kötü ve güvenliği azaltıcı geldi.
Belki tekrar scooter'a dönüş bile yapabilirim. Bakalım zaman ne gösterecek..
-
03 Ağustos 2014, 15:43
#6
Evrenalpar adlı üyeden alıntı
Çok güzel bir karşılaştırma olmuş, elinize sağlık. Ben de Kymco Xciting 250ri'den sonra, SYM WOLF 250 Ni aldım. Kullanış karakterleri gerçekten çok farklıymış. Açıkçası çok hoşuma gitti vitesli ancak şehiriçi trafik ve TEM'de yapılan sürüşlerde scooter daha emniyetli gibi geldi. Kombine fren olayı şehir içinde güvenliği çok artırıyor ancak diğer yandan da küçük çaplı jant ve lastik nedeniyle scooterın da dezavantajı mevcut. Wolf'te eskiden yolda hissettiğim hiç bir bozukluğu hissetmez ve denge problemi yaşamazken, tersine frenaj daha kötü ve güvenliği azaltıcı geldi.
Belki tekrar scooter'a dönüş bile yapabilirim. Bakalım zaman ne gösterecek..
Bu yazdıklarınızı daha bir detaylandırabilirseniz, artı - eksilerini net ve yazı görselliği şekline getirebilirseniz, sanırım benim gibilerinin merakını giderirsiniz.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
-
18 Ağustos 2014, 11:55
#7
Tecrubeli arkadaslar selamlar, forumda yeni olmam sebebiyle eger yanlis yerden bilgi istiosam mazur gorun. Hic bir motor tecrubesi olmayan ve hatta cok tehlikeli oldugunu dusunen ben, malum istanbul trafiginden bunalmis bulunmaktayim 10-15 dk lik ispartakule mahmutbey tem araligini yeri geliyor 1.5 saatte geciyorum. Bu sebeple sadece haftaici ise gidip gelirken kullanabilecegim bir motor fikri geldi aklima. Kucuk arastirmalar sonucu scooterlarin is gorebilegini ve bu forumu buldum. Siz tecrubeli arkadaslardan istegim beni yonlendirmeniz. Aradigim kriterlerin tabiiki basinda guvenlik geliyor malum tem i kullanicam. Onun disinda surat yapmayacagim oyle performansli bisey degil aradigim. Simdiden yardimlariniz icin tesekkur ederim.
-
24 Haziran 2015, 14:29
#8
Hort.
Xmax 250 ve integra 750d kullanıcısı olarak Xmax ile integranın aynı kategoride düşünülmesini garipsediğimi söylemeliyim. Arada bir çok yönden fark var. integra sesiyle, gidişiyle, yola oturuşuyla, 2 km hızla giderken bile dengesiyle görsel kalitesiyle kullanıcısına gerçek bir motosiklet hissi veriyor. Xmax 250 benim için başta çok iyiydi ancak motorun sesi birkaç ay sonra bana pancar motorda gidiyormuşum hissi yaşatmaya başlamıştı. Ama Xmax 250 ve Xmax 400 lerin kasası, donanımı gerçekten fiyatına göre süper diyebilirim.
-
tekrar hort
xmax 250 kullanıcısıyım,satıp integra almayı düşünüyodum ama greekurt arkadaşın doğal ve gerçekçi karşılaştırmasını okuyunca vazgeçtim,xmax 400 almaya karar verdim,, aydınlatıcı açıklamaları için kendisine teşekkür ederim
-
Selam, dün xmax 400me kavuştum. Daha önceden 250cc iki adet vitesli motorum olmuştu. (CBR 250R ve Chopper) Xmax geçince aradaki farkları size anlatmak isterim.
1. Şehir içinde vitessiz olduğu için kullanımı çok daha kolay.
2. 400 cc olduğu için lamba kalkışlarında ve ara hızlanmalarda çok rahatlıkla hızlanıyor ve trafik sitresinden sizi kurtarıyor.
Forumlarda özellikle titreşim olduğu yazıyor yavaş hızlarda ama ben bunu hissedemedim. Aydınlatması şehir içinde yeterli geldi ama karanlık yollarda nasıldır açıkçası bilmiyorum. Xmax 400 alırken, xmax 250 arasında gidip geldim. Bu yüzden xmax 400 almak isteyen arkadaşlar buradan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Görüşmek üzere.
-
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
Harika inceleme.
-
Öncelikle çok güzel bir karşılaştırma yazısı olmuş. x-max 400 ile integra arasında kalmış biri olarak belki defalarca okudum bu yazıyı . Sonunda integraya karar kıldım. Geriye dönüp baktığımda bu yazı da integra konusunda hak vermediğim bir kaç nokta var. Onlara değinmek isterim. Yaklaşık 3000 km oldu integra ile tecrübem. İlk başlarda motordan ayaklara gelen sıcaklık konusunda çok tedirgindim , özellikle bu yazıyı defalarca okuduktan sonra en büyük korkum olmuştu. Fakat kullandıkça benim için böyle olmadığını gördüm. İlk bir haftadan sonra sıcaklığı sadece çorapsız kullandığım yaz aylarında hissettim. Uzun yolda hiç bir rahatsızlığını hissetmedim. Ve yukarıda belirtilen sıcaklığın yukarılara çıkma durumunu hiç yaşamadım. Bagajı gerçekten küçük , 46 lt çanta elinizde kask taşımak istemiyorsanız şartve bagajın içi uzun yolculuklarda bayağı ısınıyor. Frenleri ve dengesi bence de anlatıldığı gibi, on numara.Hızlanması benim için oldukça iyi. /%= cc başka bir motorla karşılaştırsak muhtemelen ağır kalacaktır. Vites olayı harika. Ben çoğunlukla S modunda ve virajlara girerken vites küçülterek kullanıyorum. Oldukça keyifli. Bende bu otomatik vites işi git gide yaygınlaşacaktır. Şehir içinde ağırlığın verdiği bir dezavantaj var. Özellikle trafikte arabaların arasından keskin dönüşler yaparken dikkat etmek gerekiyor. Bir de bayır yukarı duran trafikte çok çok dikkatli olmak gerekiyor, ağrılık merkezinde herhangi bir viraj içine doğru kayma sizi çok zor durumlara sokabilir. X max 400 ü neden seçmediğime gelince bir çok forumda okuduğum titreşim problemi en büyük etken. Belki kullanarak ne kadar büyük bir sorun olduğunu veya gerçekten bir sorun mu olduğunu anlamak gerekir.
-
herkesin kendi tercihi ancak,,integranın bagajının küçük olması o büyüklükte motor için büyük bir dez avantaj,ayrıca trafikte ağırlığının verdiği dez avantajda var,e geriye xmax 400 e göre ne artısı kaldıki.hiç bişey,uzun yol gidecem ama bagaj yok,eşyalarımı kargoylamı getirticem,şehir içi kullanıcam pratik değil,,valla ben kesinlikle almam
benim şahsen 250 lik xmax imde azda olsa tek eksikliğini hissettiğim şey,iki kişi ile şehirler arası yolculuklarımda ağırlıktan dolayı ara hızlanmaların biraz daha iyi olması ki oda xmax 400 ile çözülüyor,artı bagaj zaten devasa her zaman lazım oluyor,şehir içi kullanım zaten çok kullanışlı ve güzel,e uzun yolda ara hızlanma ve son hız da güzel oluyor,e buna karşın integra almanın kendim adına hiç bir getirisi olmadığını görüyorum ki integra almam yanlış karar olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
x max lerdeki titreşim olayı benim 250 liktede var ama milletin abarttığı gibi değil, çok hafif bişey rahatsız edici değil yani,tek silindirli motor olduğundanda bu normal sayılıyor
-
merhaba, bir hortta benden )
xmax400, 2013-2014-2015 model arasında (abs olan ve olmayan harici) bir fark var mıdır ve rica etsem bilenler/kullananlar (servis bakım kitapçığını pdf olarak bulabileceğim link varsa buda olur), bakım servis km aralıkları, ortalama yakıtı, devir kesiciye hangi hız yada rpm'de girdiği, rutin bakımları esnasında değişen parçaların ortalama maliyeti hakkında( buji filtreler yağlar, aktarmada ki elemanların değişim aralığı kayış baga (slider) kızak debriyaj balatası şanzuman yağı v.b.) gibi teknik bilgileri aktarabilir mi?
kymco downtown300, xmax400 veya eski kasası olan majesty400 arasında gidip geliyorum... ama ikinci el alacağım için daha yüksek model olan xmax 400'ü ilk sıraya koyuyorum... tabi teknik detaylarını öğrenmem gerek. şimdiden teşekkürler yanıtlar için.
-
konuyu açan arkadaş şimdi ne kullanıyo acep
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
-
16plt16 adlı üyeden alıntı
Selam, dün xmax 400me kavuştum. Daha önceden 250cc iki adet vitesli motorum olmuştu. (CBR 250R ve Chopper) Xmax geçince aradaki farkları size anlatmak isterim.
1. Şehir içinde vitessiz olduğu için kullanımı çok daha kolay.
2. 400 cc olduğu için lamba kalkışlarında ve ara hızlanmalarda çok rahatlıkla hızlanıyor ve trafik sitresinden sizi kurtarıyor.
Forumlarda özellikle titreşim olduğu yazıyor yavaş hızlarda ama ben bunu hissedemedim. Aydınlatması şehir içinde yeterli geldi ama karanlık yollarda nasıldır açıkçası bilmiyorum. Xmax 400 alırken, xmax 250 arasında gidip geldim. Bu yüzden xmax 400 almak isteyen arkadaşlar buradan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Görüşmek üzere.
motorunuz hayırlı olsun. 400cc kullanan ve buraya uğrayan pek yok sanırım. iletime henüz yanıt alamadım. peki sizin XMAX 400 hakkında görüşleriniz nelerdir ilk etapta?
-
Bende vitesli motosiklet kullanıyorum Doğa stabilize kamp sevdiğimden dolayı nc 700x kullanıyorum
Eğer birgün vitesli motordan sıkılırsam alacağım tek motor integra 750 olur her anlamda tam bir uzun yol motoru
Hem işlevsel hemde Eko teknoloji desen zaten sınıfında tek
Inceleme de güzel olmuş
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)