Çanta takarız zor birşey değil ..
yukardaki yazılanları okursan ancak küçük bir çanta takılabileceği yazılmış,sadece okadar bir çantayla olmaz kardeşim,,xmax ta 50 lt çanta takıyosun artı 100 lt kendi koltukaltı bagajı var maaşallah,sen yine eşyalarını kargoyla göndericen hiç kıvırma
uzun zamandır takıp etıgım sıteye bugun kayıt olmaya karar verdım hepınıze selamlar.
ıstanbul trafıgınden bunalmıs bırı olarak oncelıkle motorsıklet ehlıyetı almaya karar verdım. cok sukur ılk sınavdan gectım. sonrasında tabı sıra dogru bır motor tercıhı ıcın arastırmalar yapmaya geldı. greekurt arkadasımızın bukadar detaylı yazması ve okadar emek harcamasına ayrıca tesekkur edıyorum.
honda nss 300 forza modelınde karar kılmısken dukkanımın yanına yanasan xmax tum dusuncemı (suankı profıl resmım)degıstırdı sahıbıyle ayak ustu konustum nss 300 un fazla oldugunu sehır ıcı ıcın xmax ın yeterlı olacagını soyledı motoru park ettı ve gıttı. yanlız ben o saatten sonra motorun durusuna bıttım arkadaslar basından ayrılamadım. (nazarım deymez ınsallah)
sorum su kı bu motor xmax250 mı xmax 400 mu konusmamızda gecen nss 300 fazla bu ıdeal demesı 250 olması ıhtımalını dusunduruyor. 400 ıse param suan ıcın yetmeyecek
bende ikiside yok tarafsız konuşayım. nss 300 daha kaliteli. xmax 250 de fena sayılmaz ama salonda yemek masasına oturmuş gibi hissediyosun. başka gıcık olduğum detaylarda var akünün yeride bunlardan biri.. tek tek saymayım. fiyat farkınında fazla olmayışıyla düşünmeden nss alırdım
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
https://www.youtube.com/watch?v=fVTRpJb9eBU
burdada guzel bılgıler var arkadaslar.
Yaz yaklasirken konuyu hortlatmis olucam ama bende her 3 motoru kullanma serefine nail olmus bir kisi olarak yorumlarimi paylasmak istedim. 2006-2012 yillari arasi Xmax 250 2006 model, 2012-2013 arasi Xmax 250 2012 model, 2013-2014 arasi Xmax 250 2013 model, 2014-2015 arasi 3 ay Xmax 250 2014 model, 9 ayda 2014 Xmax 400 ABS 2014 model, 2015-2016 arasi 10 ay NC750 Integra 2015 model ve su an yasamis oldugum fikralara konu olabilecek bir olay ile Integra'nin perte cikmasi sonucu SS(Kisaca seve seve) Daelim S3 Advance kullanmis, kullanan biri olarak, deneyimlerimi aktarmak istedim. Oncelikle yakit tuketimine deginmek istiyorum. Bu motorlar arasinda tuketim konusunda bariz bir sekilde Xmax 400'un uzak ara bonkor oldugunu soyleyebilirim. Hatta siralama yapmam gerekirse bonkorluk konusunda Xmax 400, sonrasinda Xmax 250 2006 model, sonrasinda Xmax 250 diger yillar(hemen hemen hepsi ayniydi sanirim, ama en az yakani cok az bi farka 2014 model diyebilirim), sonrasinda S3 ve son olarak Integra geliyor. Mantiken Integra'nin liderlige kosmasi gerekiyor ama sonuc baya farkli. Bunun sebebine zaten ilerde baska bilgiler verirken deginecegim. Xmax 400 rahat rahat 1.3 - 1.4 dizel bir arac kadar yakiyor ozellikle sehir icinde. Bu yakisin sebebi sanirim hissettirdigi tork. İsiklarda, dur kalklarda tork resmen gel beni zorla, kokle gazi diyor insana. E haliyle yapiyosun, benzinde haliyle buhar oluyor. Arac alirken yakit tuketimi gercekten onemli bir yonerge. Yani maddi durumu cok muhtesem olmayan herkes yakit tuketimini goz onunde bulundurur ki dogru da yapar. Ben bi yerden bi yere 5TL'ye giderken bi baskasi benzer performans ve rahatlikla 2TL'ye gidiyorsa, orda bi ne oluyor aga dersin cunku. Gunde 2 kere gitgel yapsan 12TL eder, 30 gun desen 300 kusur TL fark yapar oda. 300 lirada az para degil sonucta. Deginmek istedigim bir diger konu, sehirici, sehirdisi ve dar alan kullanim rahatligi. Oncelikle sunu belirtmek istiyorum, hic bir Xmax oyle muhtesem rahat bir kullanima sahip degil. Xmax'in rahat kullanimi oldugunu soyleyenler muhtemelen ya benzer yapida baska arac kullanmamislar, yada buyuk cusseli ve vitesli bir aractan Xmax'e gecmis olmalilar. S3 Advance kalite olarak bariz bir sekilde Yamaha ve Honda'nin gerisinde, Kimseye tavsiyede etmiyorum acikcasi, S3 alasaya kadar alinabilecek tomarla arac var. Son siralarda S3 gelir ama kullanim olarak belirtmeden gecemeyecegim, ozellikle sehir ici kullanimda muhtesem. S3 kullandiktan sonra anlayabildim bende Xmax'in ne kadar hantal oldugunu. Arkadasimin her zaman Cbr 125, Ybr 125 gibi kucuk motorlu vitesli motorlari oldu ve surekli kullanma firsati buldum. Trafikte aralara girmesi cikmasi, duran araclar arasindan gecmesi o kadar rahat ve basitki. S3'e kadar hep e iste onlar kucuk cc, bide vitesli sonucta aga, motorun konumu, oturus sekli farkli falan diyerek kendimi kandirmisim megerse. Gayette yapilabiliyormus 125cc dar bir motor gibi kullanilabilecek 250cc Maxi Scooter, bunu S3 ile ogrendim. Bu yuzden ustune basa basa deginmek isterimki, hic bir Xmax, sehiricinde size muhtesem rahat bir surus deneyimi sunmuyor. Tum bunlara ek olarak, İzmir'de yasamaktayim, haliyle İstanbul'a benzer bir trafigimiz oldugu soylenemez. En tikali trafikte varacaginiz yere en fazla 20dk gec kalirsiniz. Benim icin motorun aralara patir patir girip cikmasi oyle cok bir onem arz etmiyor acikcasi ama nufus ve motor kullanim yogunlugu en yuksek sehir İstanbul oldugu icin bahsedilmesi gereken bir konu oldugunu dusunuyorum. Bu baglamda sunu soyleyebilirimki sehir ici kullanim rahatligi konusunda siralama yapacak olursam ilk sira bariz bir sekilde S3, ikinci sira Xmax 250 2006 ki bundan cok uzun sure kullanmis olmamin buyuk etkisi oldugunu dusunuyorum, ucuncu sira Xmax 250 2012 diyebilirim, 2006'ya oranla nispeten daha yuksek ve daha ince bir yapisi vardi, hatta favori Xmax kasam diyebilirim 2012 icin(tasarimdan ziyade kullanimdan bahsediyorum), sonrasinda diger Xmax 250'ler, sonra Xmax 400 ABS ki bunda ABS cok buyuk bir etken, buna birazdan deginecegim, en son olarak ise Integra geliyor. Hemen ABS'ye deginmek gerekirse Xmax 400'un son siralarda gelmesinin sebebinin tamamiyla benim kullanim seklimden kaynakladigini dusunuyorum, Keza yillar boyu ABS'siz motorlar kullanmis biri olarak, bu kadar hafif ve dik bir motorda ABS'nin yarardan cok zararli oldugunu farkettim. Birincisi ABS ister istemez insana garip bir guven veriyor ve normal alisik oldugun frenaj sistemin ister istemez degisiyor. Sonuc ise motor durmuyor arkadas. Frenajda yuzde 70'e 30 gibi on arka fren basinc uygulama sistemim vardir benim. Oranlari ne kadar tutturabiliyorum orasi muamma ama her zaman agirligi arka frene verir, on freni destekleyici olarak kullanirim. ABS'li 400'de bu bana baya sikinti cikartti. Durma mesafem abarti derecede uzadi ve on arka frene esit basinc uygulamaya gectim ama buda yetmedi on fren oranim git gide artti. On fren orani artinca kim ne derse desin Xmax400 resmen ABS' ye yuklenince yolda oynamaya basliyor. Ne yaptiysam onune gecemedim ve resmen tirsar oldum frenden. Dedigim gibi bu tamamiyla benim alisik oldugum frenaj sistemiyle alakali. Kimisine ABS son derece faydalidir, vazgecilmezdir. Ama kendi adima bunu soyleyemeyecegim. Aslinda bu sekilde yanlis oldu, Integra'da da ABS var sonucta. Soyle toparlayayim, Xmax400'deki ABS sistemi bana uymadi . Integra sinif olarak bu motorlarin aslinda oldukca disinda kaliyor. Ama konu basligi olunca ve bende ayni motorlari kullaninca, ister istemez konuya dahil oldu. Sehirdisi kullanimda ise ben acikcasi Xmax 400 ile 250 arasinda pek bir fark hissetmedim. Xmax 400 gercekten tork canavari ve 40km den 80'e resmen zipliyor diyebilirim. Sonraki ivmelenmeside cok iyi. Ama Xmax 250'de de 400'de de 120 125km'den sonra motorun verdigi guven resmen ortadan kalkiyor. He bu oran Xmax 400 de 130 135 olabilir ama 10km'lik fark ne kadar onemli bilemedim. Sonucta ulkemiz yollarida oyle tapagaz kokle gazi yardir gitsin seklinde degil. 60km'lik bir yolun toplasan 10 15km'lik kisminda tapagaz gidebilirsin. Bu sebeplerden oturu Xmax 400 ile 250 arasinda bir kiyas yapacak olursam, İzmir'de yasayan ve Foca, Cesme, Alacati gibi nispeten uzak sayilabilecek yolculuklar yapan biri olarak diyebilirimki 400 ve 250 arasinda tercih yapacak olsam direk 250 derdim. 400'un benim icin oyle aman aman bir artisi olmadi acikcasi. Sehirdisi yada uzun yol kullanimda, bariz bir sekilde Integra diger tum modelleri tokatliyor diyebilirim. Bi kere zaten acik yola cikinca altinizdakinin kismende olsa bi scooter oldugunu unutuyorsunuz. Frenaji olsun, yola oturusu olsun, verdigi guven olsun herseyi muhtesemdi diyebilirim. Ama burda deginilmesi gereken cok onemli bir nokta var. Integra motordan cok acikcasi bir otomobile benziyor. İki tekerlekli dusuk CC bir otomobil. Motorun tepkileri, sesi, gidisi v.b motor kullanirken adrenalin salgilatan ve insani motorcu yapan o ogelerin hic biri Integra'da yok diyebilirim. Uzun yolda, acik yolda, otobanda v.b kullanimi asiri derece rahat ve guven verici, ama ruhu yok gibi geliyordu bana bilmiyorum tam olarak. Biseyde diyemiyorum, adam senin zaten motor kullaniminda muzdarip oldugun bir cok olumsuz ozelligi ortadan kaldirmis ama sen buna laf ediyorsun diye dusunuyorum, biseyde diyemiyorum ozetle. Ama ruhu yok sonucta iste. Gaza basinca gelen ses, tork'un yuksek hizlarda kendini gostermesi, dusuk hizlarda daha heyecansiz olmasi, asiri guvenliginden dolayi adrenalin salgisinin dusuk olmasi v.b Bu motorlar arasinda kaliteden, servisten yada yedek parca gibi diger konulardan bahsetmeyecegim. Yamaha'da Honda'da piyasinin lider firmalarindan, hepsinin artisi eksisi var, Daelim icin bunlari soylemek guc. Sadece sunu soyleyebilirim, Daelim S3, kalite olarak Honda ve Yamaha'nin oldukca gerisinde. İnceleme listesine dahil ettim ama bunun sebebi sadece sehirici kullanim rahatligi ve Xmax'in bas bas heryerde konusuldugu kadar rahat bir kullanimi olmadigini belirtmek icindi. Bir motor kullanicisi olarak benim bir motordan beklentim, kullanirken beni yormamasi, eglenceli bir kullanim sunmasi ve ruhu olmasi. Bunlardan sonra ise fazla masraf cikartmamasi ve sevdigi seye fazlasiyla baglanan biri olarak uzun yillar bana arkadaslik etmesi.
Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum. Benim için yakıt ve konfor çok önemli.
Honda nss300 integra mı xmax250mi xmax400 mü? ABSden birkaç kişi çok şikayetçi. Siz ne dersiniz?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)