Devir kesici ve yazılım işi pek doğru anlaşılmamış.
Bir motorun max devri mekanik bir sınırlamadır. Kimse yüksek devir çevirebilen bir motor tasarlayıp yazılımla kısıtlamaz. Çünkü yüksek devir çevirebilen motorlar yapıları itibariyle daha düşük verimlidir. Aynı zamanda yüksek performanslıdır. Bu yüzden yüksek performans amaçlayan bir motor yapıp devir kesiciyle sınırlamak, yani hem çok yaktırıp hem de performansı kesmek hiçbir üreticinin yapmayacağı bir şey. Bu yüzden şu an kullandığım 250cc'lik İnazuma 11.000 devire çıkan motoruyla 750cc'lik NC ile aynı yakıtı harcıyor. Aynı mantıkla 12.500 devir çeviren CB400'ün NC700'ü geçmesi beklenen bir şey.
Devir sınırlaması yukarıda belirttiğim gibi mekanik, yani motorun tasarım biçimine bağlı olan, motor parçalarının dayanımıyla ilgili bir durum. Yazılımla motorun tork ya da güç eğrisini aşağı yukarı çekebilirsiniz, ancak yine de motorun o devirde verebileceği çıktının ötesine geçemezsiniz. Motor belli bir devirde belli bir çıktıyı verebiliyorsa da zaten yazılım tümünü kullanmak üzere yazılmıştır. Chip tuning meselesi motorun ve aktarma organlarının ömrünü öpücüklere boğan başka bir durum. Diyeceğim o ki NC750'nin motoru 7500rpm ve üstü çevirirse yolun geri kalanını krank kucakta tamamlamak gerekebilir.
Honda başarılı bir hamleyle NC serisini çıkardı. Bazı arkadaşlar kendi standartlarını koymaya çalışsa da motosiklet zevki kişiden kişiye değişen bir durum. Kimisi 4 silindirin sesi ve ivmesini ister, kimisi de fonksiyonel, az yakan, bakım aralıkları uzun bir motosiklet alıp (yani NC serisi) orda burda sakince gezmek ister. Şehirler arası yolda ivmelenmelerde de cepte yeterli torku olur. NC alan adam 200-250 km/s hıza çıkmak için almıyor yani. Bence tek eksi yanı üst vergi dilimine girmesidir. O da muhtemelen diğer ülkelerde bu şekilde ayrılmadığındandır.
He bu arada emin olun 250cc gibi gitmiyor arkadaşlar... Sürmedim ama süreni çok izledim arkadan...