SELAMLAR ARKADASLAR SIZE BIR KAC SORUM OLACAK;
INTERNETTE 4300TL YE SIFIR KM 12 MODEL TVS APACHE BULDUM VE BI SECENEK OLARAK 3500TL MONDIAL MCX 150 DUSUNUYORUM.
FARKLARI NELERDIR HANGISINI SECEYIM VE NEDEN ?
SELAMLAR ARKADASLAR SIZE BIR KAC SORUM OLACAK;
INTERNETTE 4300TL YE SIFIR KM 12 MODEL TVS APACHE BULDUM VE BI SECENEK OLARAK 3500TL MONDIAL MCX 150 DUSUNUYORUM.
FARKLARI NELERDIR HANGISINI SECEYIM VE NEDEN ?
Tabi ki Tvs daha iyi Mondiale göre ben olsam Tvs alırım bu sitede ki arkadaşların %99 u da Tvs der Mondial ile karşılaştırılacak bir motor değil Tvs Honda ve Yamaha ile aşık atacak bir alet
mondial kullanmadım ama titreşim yüksek devirlerde canını sıkmassa tvs sınıfında alınabilecek en uygun motosikletlerden biridir sağlamdır az yakar çok kaçar ama titriyor
Yaklaşık 2bin km kadar Mondial 150MC kullanmış, hemen ardından 2012 model sıfır TVS Apache alıp 10 bin km yapmış biri olarak düşünmeden 4300 TL verip TVS Apache almanı öneririm
Mondial 150MC, diğer Mondial modelleri göz önüne alındığında kaliteli sayılan bir model olmasına rağmen bazı komik arızalar açmıştı başıma. En basitinden birkaç örnek vereyim. Sinyalleri çok sert plastikten yapmış adamlar, yolda giderken sinyalim kırıldı bir keresinde. KM'de 20 kuruşa yakın yakıyordu, gösterge de allaha emanet olunca sayısız kez yakıttan dolayı yolda kaldım. Çoğu motorda bulunan bujinin su almasını önleyen plastik malzeme MC'de yoktu ve orada metal fakat delikli bir parça vardı. Tabi ki her yıkamadan sonra buji su aldığı için motorum çalışmıyordu. İlk motorumdu, bir iki kez durur hızda yere düşürdüm. Motoru kaldırdıktan sonra karbüratöre fazla benzin kaçması yüzünden çalıştırmak tecrübe gerektiriyor. Jiklesi motorun en konulmaması gereken yere konulmuş, bir kere jikleyi açayım derken benzin hortumunu yerinden çıkardım, bir miktar benzini saçtım etrafa. Bunlar motosiklet kullanmaya yeni başlayacak birinin canını sıkabilecek sorunlar.
Bunların yanısıra iyi yönleri de var. Motorun ağırlık dengesi iyi ayarlanmamış, önü çok hafif ve ışıklarda kalkarken istemsiz olarak ön kaldırıp türlü şekiller yaptırıyordu bana ) CBR125 dahil konuşuyorum, düzde siz 80-90 KM'lere ulaşana kadar kimse yanınıza yaklaşamaz. Yokuşta tüm 150'lik motorları tokatlar. Son hızda zayıftı benim MC, 120'ye her zaman oturuyordu ama düzde 125 demiyordu. Yokuş aşağı zorladığımda 125-130 diyordu. Tüm bunların yanısıra, kendi açımdan küçük motor açısından ortalama bir kaza geçirdiğimde motorumu 120 liraya eski haline getirmiştim, TVS olsaydı bu rakam 600-700 lirayı bulurdu
TVS Apache ise 150'lik sınıfta benim gözümde en iyi motor. Apachem ile Muğla-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul, İstanbul-Muğla (740km, 12 saatte) şeklinde uzun yolculuklar ve sayısını hatırlamadığım kez Muğla-İzmir (250km) yol yaptım. Motorum beni hiçbir yerde yolda bırakmadı, sürekli tapagaz gitsen bile asla şişmez, yavaşlamaz, aksine ısındıkça daha da delirir. Açıkçası bugün Apache ile Türkiye turu yap deseler bir saniye düşünmem, o derece güveniyorum motora. Titreşimi ilk başta biraz can sıkabilir, özellikle artçı ayak peglerinde biraz fazla var fakat hemen hemen aynısı 150 MC'de de var. Yakıtı iyi, parçası Mondial'e göre pahalı, sorunsuz ve şekli kesinlikle çok daha iyi. Gidişine gelecek olursam, kalkışta atik (MC kadar değil) ama son hızda yolunu bulursa rahatlıkla 130-140 yapar. Cbr125'lerden bir 5-10 km kadar daha yavaş gider tapagazda.Rampa aşağı 140'ın üstüne çok kez çıktım. Rahatlıkla CBR125'lerle kapışabileceğiniz, yol yapabileceğiniz bir motor. Hele bir de viraj seviyorsanız, pilotajınızı konuşturup cbr125 sahiplerini üzebilirsiniz
Çok teşekkürler fikirleriniz için, bana çok yardımcı oldunuz kararım da TVS Apache.Tabi parça fiyatları yüksek olduğundan dikkatli sürmeye çalışacağım iyi forumlar
Bir apache kullanıcısı olarak kesinlikle önerebilceği bir motor tvs mondial kullanmadım zaten yukarıda kullanan arkadaş güzel açıklamış tvs mondiale göre çok daha kaliteli motosiklet ve şekil olarakta daha tatmin edici. Şimdiden hayırlı olsun.
Düşünmeye gerek yok .
TVS tabiki.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)