Yamaha YBR 125 - TVS Apache - Bajaj Discover 125 ST - Honda CBF 150
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar
Yamaha YBR 125 - TVS Apache - Bajaj Discover 125 ST - Honda CBF 150
motorlarından birini almak istiyorum yalnız çok bilgim yok.
4 yıldır Kıbrıs' ta Mondial 150 ZC modeli kullandım.Lakin kayış kopma korkusu ile 2 defa Girneye gidebildim (115 km).
Vitesli motora geçmek ve Chopper motora hazırlık yapmak istiyorum.
Kullanım şeklim.
- Uzun yol yapmak istiyorum. (Bursa'dan Ankara İzmir İstanbul belki Antalya)
- Az yaksın istiyorum hem uzun yolda hem şehir içinde
- Hız ve artistlik hareketlerle çok işim yok motorun kapasitesini zorlamam.
- Alırken de kullanırkende bakım olarakta fiyat uygun olsun istiyorum.
- Hafta sonu fotoğraf makinemi alıp bir yerlere ggitmek istiyorum (Uludağ Odunpazarı gibi yerlere)
- Titreşim bakımından beni Azer Bülbül'e çevirmiyecek bir motor olsun istiyorum.
Belki çok şey istiyorum ama zamanında Kıbrıs'a giderken motorcuya inanıp Mondial aldığım için pişmanım.Bu seferde motorcular bana Bajaj önerdi inanmadım. Forumda okuduğuma göre çok iyi bir motor ama Mondial den sonra Yamaha Honda dışında motor bir daha alırsam tövbe moduna girdiğimden korkuyorum.
Ayrıca bu motorlarla ortalama kaç km hız ile kaç km yol yapmak motoru bozmaz.Mondial den 70 in üzerinde 40 tan fazla yol yapmamak için uğraştım hep.
Bilgi ve deneyimlerinizi paylaşıranız sevinirim
Reklamlar
-
Kimsenin bilgisi yokmu ???
-
merhaba arkadaşım ben bildiğim ve kullandığım kadarıyla cevaplayayım sana bende bajaj var bu gün 1 hafta oluyo alalı motor cidden güzel yakıt konusu doğru az yakıyo ilk 100 de 12 tl diye hesapladım kendimde ama pek sağlıklı bi hesap olmayabilir hız olarak bi devirden sonra tepkisi çok iyi 5. vites 50 ile gitmem demiyo değişik titreşim konusunda tabiki bi ybr değil ama yedek parça konusunda iyi ybr ile yedek parçalarını bi kıyasla derim titreme olayıda abartılacak cinsten değil sormak istedğin olursa ö.m atabilirsin elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım...
-
sanırım sana cbf gider ben tvs kullanıyorum ama bu tvs onun kadar rahat değildir sanırım hic cbf ye binmedim ama oturuş pozisyonu!
-
bajajı bilmiyorum ama uzun yolda kullanackasan cbf derim ben içlerinde en ekonomik verilerde bajaj gibi ama uzun yolda cbf tek geçerim tvs hariç diğerlerinle uzun yol yapmadım ama bu motorlar bakımlı ise bırakmaz yolda kaçla gidersen git ama 70-80 km ideali yok bitermi bilmem
-
uzun yolda içlerinde en iyisi cbf tir konforundan ötürü yol yapacaksan cbf tavsiye ederim
-
ironpunch adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşım ben bildiğim ve kullandığım kadarıyla cevaplayayım sana bende bajaj var bu gün 1 hafta oluyo alalı motor cidden güzel yakıt konusu doğru az yakıyo ilk 100 de 12 tl diye hesapladım kendimde ama pek sağlıklı bi hesap olmayabilir hız olarak bi devirden sonra tepkisi çok iyi 5. vites 50 ile gitmem demiyo değişik
titreşim konusunda tabiki bi ybr değil ama yedek parça konusunda iyi ybr ile yedek parçalarını bi kıyasla derim titreme olayıda abartılacak cinsten değil
sormak istedğin olursa ö.m atabilirsin elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım...
cok tesekkurler kardesim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------
Yamaha ve bajaj kullanan biri varmi
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
orh adlı üyeden alıntı
bajajı bilmiyorum ama uzun yolda kullanackasan cbf derim ben içlerinde en ekonomik verilerde bajaj gibi ama uzun yolda cbf tek geçerim tvs hariç diğerlerinle uzun yol yapmadım ama bu motorlar bakımlı ise bırakmaz yolda kaçla gidersen git ama 70-80 km ideali yok bitermi bilmem
Tam bakmamistim fiyatina ama cbf asar mis b3ni o alternatifi elemem lazimmis
-
Ben daha önce 2011 model TVS Apache, 2011 Honda CBF150 kullanmış ve şu anda da 2012 Yamaha YBR125 kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki YBR125 alma. Çünkü çekmiyor, gitmiyor alet. Çok sık vites istiyor. Ayrıca bende ki 2012 Ybr çok problem çıkarttı. Arka flanş kırıldı. Ön amortisörler yağ kaçırdı. Debriyaj sıyırdı. Artık illallah ettim. Bir daha YBRnin yanından geçmem. Belki faydası olur diye daha önce yazdığım Apache - CBF - YBR karşılaştırmasını buraya kopyalıyorum.
Kardeşim ben Apache CBF YBR kullanmış ve hala aktif olarak ybr125(2012) kullanan birisi olarak sana şunu tavsiye edebilirim ki bunların içinde motosiklet = CBF150. Şimdi herkesin beğenileri zevkleri beklentileri elbette farklıdır. Ama şöyle de bir durum var motosiklet bana göre HİS meselesidir. Şimdi dilim döndüğünce bu motorları sana anlatayım:
2011 model sıfır Apache aldım herkes bakıyor motora acayip dikkat çekiyor çok şekil ışıklarda duruyon herkes bu ne falan filan diyor soruyor. Motor deli gibi hızlanıyor (CBF, YBR'ye göre...) frene basıyorsun olduğu yere çakıyor vs vs ama HİS yok viraja giriyorsun ön taraf dağılıyor amortisörler hissiz, frenin dozlaması bir tuhaf, kasise, çukura giriyorsun acayip yerlerden çatırtı, çuturtu geliyor. Titreşim var ama öyle abartıldığı gibi değil, dinlersen, odaklanırsan duyuyorsun tabiki. Ben 6500-7000km kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Yağını yakıtını koy devam...
Sonra 2011 CBF150 aldım. İlk oturdum ulan bu ne kadar yüksek motor dedim. Sanki büyük motor gibi. Alışmışız ya TVS de öne yığılmaya, bir rahat bir rahat oturuyorum. Dünya varmış dedim.( Bu arada boyum 172.) Gaza basıyorum nispeten yavaş ama gidiyor yani, Frene basıyorum dozlaması harika ön, arka amortisör sıkışma, geri sekme nefis, en ufak bir ses yok kasiste çukurda şasisi mükemmel. İstediğin aksesuarı, parçayı bulabiliyorsun. Servise gidiyorsun karşında bir marka olduğunu anlıyorsun plaza, servis tertemiz, çay, kahve uslüp harika, karşında muhatap var yani. Ama yakıyor hayvan. 100km de 3,7 lt yi gördüm artçıyla... 5000km kullandım bir kere ön far bir kere gösterge ampülü kesmesi dışında bir problem yaşamadım.
Sonra sattık YBR125ESD aldık 2012 model. Dediler şöyle sağlam, böyle dayanıklı, böyle kıvrak, öyle az yakıyor vs vs vs... Bindik motora lan bu ne oyuncak gibi... Rahat desen değil, gidiş desen yok. Neyse aldık bir kere sürüyoruz... Yanımızdan azcık hızlı bir araç geçiyor başlıyoruz yalpalamaya, sallanmaya, ırgalanmaya noluyoruz falan daha bir yapışıyoruz gidona, sarılıyoruz depoya... Baktık olmuyor duracaz frene basıyoruz ön taraf dağılıyor yine evlere şenlik amortisör yağı ince heralde lap diye birden kapanıyor sıkışma HİSsi falan yok, kasise çukura giriyon bi bakıyon göstergeler, ön cam hepsi baya baya sallanıyor acayip sesler geliyor... CBF ve TVS ye göre daha sık vitesle uğraşıyorsun yemiyor, gitmiyor alet ama hakkaten az yakıyor 100 km de 2 litre tek kişi zaten bir tek o yönü iyi. Servis desen evlere şenlik, sanayi esnafı karşında muhatap yok kaba saba adamlar... Mekanik olarak yukarıda saydığım problemleri yaşadım.
Bajaj Discover'i geçen gün test ettim. Biraz kullandım. Çift buji falan varmış üzerinde. Baya atik bir motordu. Gaz tepkisi falan çok güzel. Gidon turu çok geniş (elcikler depoya falan değiyor o derece geniş.)Ama bana kalırsa rahat değil. Ayrıca gösterge tablosu hoşuma gitmedi. İlerleyen zamanlarda teknik problemleri olur mu bilmiyorum.
Sonuç olarak benim sana tavsiyem Honda CBF150 alman yönünde. Bir de bu motorları kullanmayıp yorum yapanlara pek itibar etme. Onların hep arkadaşında vardır bu motorlar. İmkanın varsa hepsini test et. Öyle karar ver.
Saygılarımla.
-
Bilalancer adlı üyeden alıntı
Ben daha önce 2011 model TVS Apache, 2011 Honda CBF150 kullanmış ve şu anda da 2012 Yamaha YBR125 kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki YBR125 alma. Çünkü çekmiyor, gitmiyor alet. Çok sık vites istiyor. Ayrıca bende ki 2012 Ybr çok problem çıkarttı. Arka flanş kırıldı. Ön amortisörler yağ kaçırdı. Debriyaj sıyırdı. Artık illallah ettim. Bir daha YBRnin yanından geçmem. Belki faydası olur diye daha önce yazdığım Apache - CBF - YBR karşılaştırmasını buraya kopyalıyorum.
Kardeşim ben Apache CBF YBR kullanmış ve hala aktif olarak ybr125(2012) kullanan birisi olarak sana şunu tavsiye edebilirim ki bunların içinde motosiklet = CBF150. Şimdi herkesin beğenileri zevkleri beklentileri elbette farklıdır. Ama şöyle de bir durum var motosiklet bana göre HİS meselesidir. Şimdi dilim döndüğünce bu motorları sana anlatayım:
2011 model sıfır Apache aldım herkes bakıyor motora acayip dikkat çekiyor çok şekil ışıklarda duruyon herkes bu ne falan filan diyor soruyor. Motor deli gibi hızlanıyor (CBF, YBR'ye göre...) frene basıyorsun olduğu yere çakıyor vs vs ama HİS yok viraja giriyorsun ön taraf dağılıyor amortisörler hissiz, frenin dozlaması bir tuhaf, kasise, çukura giriyorsun acayip yerlerden çatırtı, çuturtu geliyor. Titreşim var ama öyle abartıldığı gibi değil, dinlersen, odaklanırsan duyuyorsun tabiki. Ben 6500-7000km kullandım hiçbir sorun yaşamadım. Yağını yakıtını koy devam...
Sonra 2011 CBF150 aldım. İlk oturdum ulan bu ne kadar yüksek motor dedim. Sanki büyük motor gibi. Alışmışız ya TVS de öne yığılmaya, bir rahat bir rahat oturuyorum. Dünya varmış dedim.( Bu arada boyum 172.) Gaza basıyorum nispeten yavaş ama gidiyor yani, Frene basıyorum dozlaması harika ön, arka amortisör sıkışma, geri sekme nefis, en ufak bir ses yok kasiste çukurda şasisi mükemmel. İstediğin aksesuarı, parçayı bulabiliyorsun. Servise gidiyorsun karşında bir marka olduğunu anlıyorsun plaza, servis tertemiz, çay, kahve uslüp harika, karşında muhatap var yani. Ama yakıyor hayvan. 100km de 3,7 lt yi gördüm artçıyla... 5000km kullandım bir kere ön far bir kere gösterge ampülü kesmesi dışında bir problem yaşamadım.
Sonra sattık YBR125ESD aldık 2012 model. Dediler şöyle sağlam, böyle dayanıklı, böyle kıvrak, öyle az yakıyor vs vs vs... Bindik motora lan bu ne oyuncak gibi... Rahat desen değil, gidiş desen yok. Neyse aldık bir kere sürüyoruz... Yanımızdan azcık hızlı bir araç geçiyor başlıyoruz yalpalamaya, sallanmaya, ırgalanmaya noluyoruz falan daha bir yapışıyoruz gidona, sarılıyoruz depoya... Baktık olmuyor duracaz frene basıyoruz ön taraf dağılıyor yine evlere şenlik amortisör yağı ince heralde lap diye birden kapanıyor sıkışma HİSsi falan yok, kasise çukura giriyon bi bakıyon göstergeler, ön cam hepsi baya baya sallanıyor acayip sesler geliyor... CBF ve TVS ye göre daha sık vitesle uğraşıyorsun yemiyor, gitmiyor alet ama hakkaten az yakıyor 100 km de 2 litre tek kişi zaten bir tek o yönü iyi. Servis desen evlere şenlik, sanayi esnafı karşında muhatap yok kaba saba adamlar... Mekanik olarak yukarıda saydığım problemleri yaşadım.
Bajaj Discover'i geçen gün test ettim. Biraz kullandım. Çift buji falan varmış üzerinde. Baya atik bir motordu. Gaz tepkisi falan çok güzel. Gidon turu çok geniş (elcikler depoya falan değiyor o derece geniş.)Ama bana kalırsa rahat değil. Ayrıca gösterge tablosu hoşuma gitmedi. İlerleyen zamanlarda teknik problemleri olur mu bilmiyorum.
Sonuç olarak benim sana tavsiyem Honda CBF150 alman yönünde. Bir de bu motorları kullanmayıp yorum yapanlara pek itibar etme. Onların hep arkadaşında vardır bu motorlar.
İmkanın varsa hepsini test et. Öyle karar ver.
Saygılarımla.
Kardesim cok saol ama dedigim gibi b3ni asar honda. Deneyen biri olarak titresimi nasil soylermisin. Soyle bir sorun var hepsini denesemde ii anlamadigimi dusunuyorum. Anlayanlar ve deneyenler olarak sizden bilgi almak istedim
-
Titreşime çok takılma. Yok o eski MZ'ler Jawa'lardaki titreşim... Şimdi öyle titreyen motor yok. Belli devirlerde biraz kıpraşan motorlar var. Onu da çok abartmamak lazım Kawasaki Z750de bile var çok derin incelersek.
Deneme işine gelince rahat ettiğin hangisiyse o senin için iyisidir.
-
Ben yamaha kullanıcısıyım bana sorarsan ybr al derim, yakıt, titreşim olarak çok makul, parça da bulabilirsin, şöyle ki sevmediğim yanı bir süre sonra o sele azap gibi geliyor hiç rahat değil, yol da arada ayağa kalkıyorum ağrıdan.
-
Bajaj discover 3800lira ve cbf150 5400 lira arada 1600 lira gibi büyük fark var ve arada o parayı edecek fark asla yok hatta bajaj daha az yakıyor kaliteside kesinlikle aşağı kalmaz, titreşimde yok denecek kadar az , bu arada ybr ye hiç bakma cc de düşük zaten , apache ise daha çok hız ve performans isteyenler için .
-
Dün motora çıkan bu gün ybr yi kötülüyor ya..Altın çamura düşse gene altındır..Diğer markalar 85 model daha getirse 125-150 cc de ybr tek başına rakip olacaktır Güneş balçıkla sıvanmaz..
-
-
Honda CBF yi fiyat yuzunden eliyosan TVS yide ele derim fiyat ortalama aynı
-
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Dün motora çıkan bu gün ybr yi kötülüyor ya..Altın çamura düşse gene altındır..Diğer markalar 85 model daha getirse 125-150 cc de ybr tek başına rakip olacaktır
Güneş balçıkla sıvanmaz..
Valla arkadaşım 5 bin TL verdik marka ve kaliteli diye ammavelakin o sele ağrı yapıyor.
-
Yıllardır şöyle sağlam böyle iyi diye ybr tutuldu tamamda sağlam olsa ne yazar, yani motor zevk + keyif işidir sağlam diyede göklere cıkarmanın bi anlamı yok. Hilkat garibesi oldu motor artık hala ybr diyosunuz .YBR yi gitsin yılda 50 bin 60 bin km yapıcak adam alsın ,kurye alsın v.s . ama keyfi olarak hafta sonu turluyacak denize gidicek çarşıya gidicek adam niye ybr alsın bunu anlıyamıyorum. Kaldıki sağlam sağlam dediğimiz ybr nınde yenı modelleri debriyaj sorunundan dökülüyor bunuda artık herkes bılıyor ufkunuzu genişletin bi sürü marka model var illada şahine binicem doğana binicem demeyin. taksiciler bile artık hyundai kullanıo
-
kardeşim atarı yapmışsın ama bana yanıt vermeyi unutmuşsun :D Sen ne dersin alma ve kullanma amaçlarım başlıkta yazıyor ona göre fikiri paylaşırsan çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------
Felis Leo adlı üyeden alıntı
Bajaj discover 3800lira ve cbf150 5400 lira arada 1600 lira gibi büyük fark var ve arada o parayı edecek fark asla yok hatta bajaj daha az yakıyor kaliteside kesinlikle aşağı kalmaz, titreşimde yok denecek kadar az , bu arada ybr ye hiç bakma cc de düşük zaten , apache ise daha çok hız ve performans isteyenler için .
Çok saol . Ben bajaj isminde takıldım sen pulsar kullanıyormuşsun. Bajaj diyince bana çin gibi geliyor. Lakin 2 yıl evel çalıştığım bir hint filminde kamera grubundan biri demişti bana bende var diye. Bajaj hindistanın starıdır diye inanmamıstım. hatta o kadar inanmadım ki araştırmamıstım. Mondial motoruma parça arıyım derken gördüm motoru yaptırmaktan vaz geçip yeni motor alma sevdasına düştüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------
ronnytechno adlı üyeden alıntı
Yıllardır şöyle sağlam böyle iyi diye ybr tutuldu tamamda sağlam olsa ne yazar, yani motor zevk + keyif işidir sağlam diyede göklere cıkarmanın bi anlamı yok. Hilkat garibesi oldu motor artık hala ybr diyosunuz .YBR yi gitsin yılda 50 bin 60 bin km yapıcak adam alsın ,kurye alsın v.s . ama keyfi olarak hafta sonu turluyacak denize gidicek çarşıya gidicek adam niye ybr alsın bunu anlıyamıyorum. Kaldıki sağlam sağlam dediğimiz ybr nınde yenı modelleri debriyaj sorunundan dökülüyor bunuda artık herkes bılıyor ufkunuzu genişletin bi sürü marka model var illada şahine binicem doğana binicem demeyin. taksiciler bile artık hyundai kullanıo
ronnytchno atar lı başlayan msj ı sana dedim karışmasın :D
-
siptar23 adlı üyeden alıntı
Valla arkadaşım 5 bin TL verdik marka ve kaliteli diye ammavelakin o sele ağrı yapıyor.
Sözüm size değildi ama belli süre sonunda ağrıtmayan commuter yok malesef..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
2 yıldır TVS 2011 model kullanıyorum.Uzun yolda yaptım herhangi bir sorun yaşamadım.tuncenver arkadaşın dediği gibi değil, servis gittiğin yere göre değişiyor .Oturuş pozisyonu olarak TVS birazdaha sport durduğu için uzunyolda kollara yük biniyor ama bence çok sorun değil.Belki konforu cbf ve ybr göre düşük olabilir ama performansı ve sağlamlığı tartışılmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler