Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR600F Sizce uygun mu?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhabalar. Ben cbr125 kullanıcısıyım. Motosikletle İstanbul trafiğinde -çoğunluk uzun e-5, tem vs. olmak üzere- 6-7 bin km'lik bir tecrübem mevcut. Yaza doğru Honda güvenli sürüş 3 eğitimini tamamlayıp cc yükseltmeyi düşünüyorum. Bir kaç sorum olacak size.
    Full ekipman geziyorum şuanda.
    Kask shark s900 sizce koruma anlamında yeterli mi? (söylemek istediğim sadece kask olarak diğer ekipmanlar pek farkettirmiyor hız/koruma doğrultusunda diye düşünüyorum çünkü kalitesiz yok şuan)

    Motorla ilgili sorularıma gelirsek cbr125 dolu depoyla 140-150 kilo civarı bir ağırlıkta, 600f 190 kg olacak tahminimce. Bu artışı kontrol etmek için neler yapmalıyım? cbr125 bana hafif ve ufak geliyor. yani ağırlıkta çok sıkıntı olacağını düşünmesem de yine de aklımı kurcalıyor.

    Para biriktirme olaylarına başladım şimdiden. ortalama 6 gibi bir fiyata satıcam muhtemelen. 600f'ler 8.500 a da var 13.500 e de 15.500 e de.
    Kilometreleri 10k ile 80-90k arasında değişiyor. Bu motorlar kaçta rektefiye ister. Ne problem çıkartır danışmak istedim.

    ve en en önemlisi alışma süreci hakkında bilgi istiyorum sizden. Hız manyağı biri değilim o yüzden hız olayını geçiyorum. sadece kontrol olarak soruyorum.

    Çoook teşekkürler şimdiden. kazasız sürüşler.

    not: lütfen "sen daha toysun, git 125liğini kullan" tarzı yorumlar olmasın. kendimi bilmeyen biri olsam hiç böyle bir şeye kalkışmazdım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Toysun vs demiyeceğim ama elbette FORUMU ARAŞTIR önce diyeceğim... Bu konular yüzlerce kez açıldı. Yüzlerce kez cevaplandı...

    Aklına gelemeyecek soruların cevapları verildi... Buraya pek fazla bir cevap gelmeyecek ama hali hazırda verilen cevaplar senin için yeterli olucaktır. Bu yüzden git araştır

    Sonuç olarak; Eğitim aldıktan sonra kullanman tabikide bir problem oluşturmaz.

    2- motor ömrü kullanıcı odaklıdır tamamen. 100.000 devirende var. 40000 civarları motor yaptıranda... Ben ilk 5.000km içerisinde motoru eline verebilirim istedikten sonra. Bu tamamen kullanıcı odaklı anlıyacağın.

    3- Eski kasa temiz bulamazsın. Hayal ürünü olur anca senin için. Bu yüzden yeni kasa ve orjinal motor bulmaya çalış. Yoksa her hafta buraya gelip konu açmak zorunda kalırsın...

  3. #3
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Selamlar;

    125 lik makineden sonra buna geçiş yapmanız uçurum olur kanaatindeyim..Çünkü Hem tecrübe hemde km olarak fazla bir katkı edindiğiniz kaanatinde değilim yanlış anlamayın sakın söylediklerimi.Çünkü 7-8 bin km çok bir km değil.Km den ötürü sizin motosikleti kullanmaya ve trafikte ne kadar akışkan ve kontrollü kullanmanızla alakalı bir durum var ortada..

    Eğitim alacağınızdan bahsetmişsiniz, bu makine 2 günlük eğitim sonunda kullanılabilirmi tartışılır fakat makinedeki gücü kontrol edip edemeyeceğiniz önemli..109 hp lik bir makineden bahsediyoruz burada ve kesinlikle şakaya gelecek birşey değil bu..Gaz tepkisi çok hassas, gaza gelip basayım derseniz artık olacakları siz düşünün..

    Bende bundan önce hyosung gv 250 cruiser vardı.. Bu makineye geçince ne kadar hırçın olduğunu anladım (bu arada yaklaşık 5 senedir motosiklet kullanıyorum) makine heybetli ve kontrolü ilk başlarda kolay olmuyor..

    Tavsiyem size bu sezonu da bununla geçirip iyicene yollara , trafik düzenine ve kendinizi biraz daha geliştirip ondan sonra 600 lük makineye geçmenizdir..
    Tabiki de karar sizin,Ben sadece Şahsi Düşüncelerimi belirttim..
    Şimdiden Hakkınızda hayırlısı olsun..
    dockerengin bunu beğendi.
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  4. #4
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    6.000 - 7.000 km 600 cc ye geçmek için düşük bir tecrübe

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Nasıl kullandığınızı siz biliyorsunuz. Ağırlığından ötürü bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum, motorun yanından yürüyerek motoru hareket ettirir ve dengeyi sağlayamazsanız belki bir hop hop hop! nereye gidiyosun vakası olur en fazla... Yüksek hızlarda fren ve viraj farklıdır ve viraj tepkileri cbr a göre oldukça farklı gelecektir. Cbr 125 serçe parmakla bile çok rahat viraja girer, çıkar. Limitleri zorlamayan biriyseniz, bileğinizin ve aklınızın ayarı varsa problem yaşayacağınızı sanmıyorum

  6. #6
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    aslında bütün ekipmanlar fark ettirir yanlış düşünüyorsunuz tıpkı 600f konusunda düşündüğünüz gibi. "kendimi bilmesem böyle bir şeye kalkışmazdım" yazmışsınız aslında tam da kendinizi bilmediğiniz için böyle bir şey yazıyorsunuz. Dilim size biraz sert gelebilri yanlış birşey dersem kusura bakmayın.Son olarak sadede gelirsek daha önce büyük cc hacmine sahip motosiklet deneyiminiz test şeklinde dahi var mı? Gaz tepkimesi hakkında bir fikrin var mı? hepsini geçelim cbr veya bendeki yzf trafikteki bir çok hatamızı affeder nasıl affeder misal yan yoldan araba önümüze fırladı asılırsın frenlere en fazla arkayı kaydırırsın peki ya 220 kg lık motorda ne yaparsın ? ilk önce trafiği bir ezberle ondan sonra git al hani demişsin ya daha toysun git 125 liği kullan diye aslında bunu söyleyenler 125 cc motoru küçümsemekten söylemiyorlar sadece insan olduğun için seni önemsediklerinden bunu söylüyorlar senin erken ölmeni engellemek için...
    dockerengin bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar;

    125 lik makineden sonra buna geçiş yapmanız uçurum olur kanaatindeyim..Çünkü Hem tecrübe hemde km olarak fazla bir katkı edindiğiniz kaanatinde değilim yanlış anlamayın sakın söylediklerimi.Çünkü 7-8 bin km çok bir km değil.Km den ötürü sizin motosikleti kullanmaya ve trafikte ne kadar akışkan ve kontrollü kullanmanızla alakalı bir durum var ortada..

    Eğitim alacağınızdan bahsetmişsiniz, bu makine 2 günlük eğitim sonunda kullanılabilirmi tartışılır fakat makinedeki gücü kontrol edip edemeyeceğiniz önemli..109 hp lik bir makineden bahsediyoruz burada ve kesinlikle şakaya gelecek birşey değil bu..Gaz tepkisi çok hassas, gaza gelip basayım derseniz artık olacakları siz düşünün..

    Bende bundan önce hyosung gv 250 cruiser vardı.. Bu makineye geçince ne kadar hırçın olduğunu anladım (bu arada yaklaşık 5 senedir motosiklet kullanıyorum) makine heybetli ve kontrolü ilk başlarda kolay olmuyor..

    Tavsiyem size bu sezonu da bununla geçirip iyicene yollara , trafik düzenine ve kendinizi biraz daha geliştirip ondan sonra 600 lük makineye geçmenizdir..
    Tabiki de karar sizin,Ben sadece Şahsi Düşüncelerimi belirttim..
    Şimdiden Hakkınızda hayırlısı olsun..
    Düşüncenize büyük saygım var. fakat şöyle bir şey diyeyim 250lik regalleri kullanıp 250cc kullanıyorum diyen bi insan değilim. Sonuç olarak benim için ara cc (Honda cbr 250r) büyük bir para ve zaman kaybı olacak. Sonuçta 2side tek silindir ve arada maximum 20-30 km/s oynar. Bunları göz önünde bulundurunca 600f daha mantıklı geldi.
    Sezonu bunla geçiricem büyük ihtimalle çünkü para mevzusu etkiliyo. sezon ortasına kadar hem eğitim ücreti hem de fiyat farkı çıkarsa değiştiririm. Şöyle bir şey var yarı sezondan şu zamana kadar bu kadar km yaptım. Trafikte ise gayet kontrollü bir sürüş sergiliyorum. Yani ite kaka olmadı Büyük ihtimalle tavsiyeniz uyacağım. Kapalı otopark imkanım oluşursa, 2014ün son çeyreği gibi alırım. Bu sezonu bunla geçiririm (cbr125)

  8. #8
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Kaç liran var 10.000 tlye kadar olanlarınçoğu 2000 model

  9. #9
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşüncenize büyük saygım var. fakat şöyle bir şey diyeyim 250lik regalleri kullanıp 250cc kullanıyorum diyen bi insan değilim. Sonuç olarak benim için ara cc (Honda cbr 250r) büyük bir para ve zaman kaybı olacak. Sonuçta 2side tek silindir ve arada maximum 20-30 km/s oynar. Bunları göz önünde bulundurunca 600f daha mantıklı geldi.
    Sezonu bunla geçiricem büyük ihtimalle çünkü para mevzusu etkiliyo. sezon ortasına kadar hem eğitim ücreti hem de fiyat farkı çıkarsa değiştiririm. Şöyle bir şey var yarı sezondan şu zamana kadar bu kadar km yaptım. Trafikte ise gayet kontrollü bir sürüş sergiliyorum. Yani ite kaka olmadı Büyük ihtimalle tavsiyeniz uyacağım. Kapalı otopark imkanım oluşursa, 2014ün son çeyreği gibi alırım. Bu sezonu bunla geçiririm (cbr125)
    250 'lik makineye geçmenize pek gerek yok eğitim alacağınız için..Kısaca bahsetmek istediğim sadece biraz daha tecrübe

    Ve bahsedildiği üzere temiz eski kasa 600f bulmak biraz zor..Ben bulana kadar çok uğraştım aradım
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  10. #10

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    @hellboys

    Yo hiç yanlış bir şey söylemediniz. gaz tepkisini gayet iyi biliyorum. fakat cbr125 bi anda 600lüğe mi dönüşecek? nasıl öğreniyim 600lük kullanmayı başka? Hepinizin insanları düşündüğünü biliyorum. ama şuan bu konu ileri tarihli bi konu ve trafikte çok daha fazla zaman geçireceğim bir sezona girmek üzereyim. Şuan ki duruma Trafik tecrübesi + eğitim eklemekten bahsediyorum. Başka türlü nasıl geçilebilir onu söyleyin. öyle cc büyüteyim.
    not:Saygısızlık olarak algılamayın sakın. bunlar benim düşüncelerim.

    @timeshift

    şuan sanırım sınır 15.000 tl .
    hocam şuan için konuşmuyorum bu arada. min. 3-4 tahmini: 6 ay civarı bi süre var sanırım önümde.

    @styleoscar

    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    Bir de bu motorların kompresyon testlerini nerede yaptırabilirim. Araba için yapan yerler yapar mı?

  11. #11
    asbaran_54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KAWASAKI 636
    racingci arkadaşlar bende birkaç şey sormak istiyorum... racing yamaha r6 motordan çıkan ses yamaha fazere yada bir tenereye göre daha mı fazladır. yada aynı model iki makinayı kıyaslayalım biri cbr600rr diğeri 600 cbf ikisinde de aynı ses egzozu olsun... bu iki makinanın sesleri farklı mı olur... rrdan daha yüksek ve güzel ses mi çıkar bunu cevaplayabilir misiniz... ikincisi racinglerde kullanılan direksiyon amortisörü bir enduro motor yada fazer gibi sürüşü konforlu hale getirir mi? üçüncüsü bildiğiniz en yüksek, boğuk ve gürültülü racing egzozu hangisidir ve yamaha r6da two brothersı tavsiye eder misiniz... komple egzoz ile tüpün arasında bariz fark var mıdır? hyosung 250gtr kullandım ve hayal kırıklığı yaşadım... şimdi alacağım motorda aynı şeyleri yaşamak istemiyorum... şimdiden çok teşekkür ediyor, tüm arkadaşlara sağlıklı günler diliyorum

  12. #12
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Cbf600 daha iyi olur absde var.

  13. #13
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hellboys

    Yo hiç yanlış bir şey söylemediniz. gaz tepkisini gayet iyi biliyorum. fakat cbr125 bi anda 600lüğe mi dönüşecek? nasıl öğreniyim 600lük kullanmayı başka? Hepinizin insanları düşündüğünü biliyorum. ama şuan bu konu ileri tarihli bi konu ve trafikte çok daha fazla zaman geçireceğim bir sezona girmek üzereyim. Şuan ki duruma Trafik tecrübesi + eğitim eklemekten bahsediyorum. Başka türlü nasıl geçilebilir onu söyleyin. öyle cc büyüteyim.
    not:Saygısızlık olarak algılamayın sakın. bunlar benim düşüncelerim.

    @timeshift

    şuan sanırım sınır 15.000 tl .
    hocam şuan için konuşmuyorum bu arada. min. 3-4 tahmini: 6 ay civarı bi süre var sanırım önümde.

    @styleoscar

    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    Bir de bu motorların kompresyon testlerini nerede yaptırabilirim. Araba için yapan yerler yapar mı?
    600f yerine beygir gücü daha düşük bir model bakın veya bu sezonu atlattıktan sonra eğitim ile birlikte geçin 600f e


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)